Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sushi = riisipaakku + vähän kalaa päällä ja kallis hinta

Sushiin pettynyt
19.03.2017 |

En ole oikein koskaan päässyt sisään sushiin. Olen syönyt sitä useassa eri paikassa, kriitikoiden ylistämissäkin ja aina se maistuu kuitenkin siltä, mitä se on: riisipaakku ohuella kalakääreellä jota lillutellaan soijassa tai pyöräytetään wasabissa ja sitten muu ei maistukaan. Ravintoloille kyseessä on varmasti hyvällä katteella myytävä tuote, koska riisi on halpaa eikä yksi annos sisällä suurta määrää kalaa.

Sushiin pettynyt, Helsinki

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi voi

Vierailija
2/49 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuasia.

Osa ihmisistä pitää sisäelimistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sushi on ihanimpia ruokia mitä tiedän. Niin me erilaisia ollaan.

Vierailija
4/49 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään sushista mutta harvoin tulee syötyä juuri hinnan takia. Itse tehden on kyllä edullista, mutta ei jaksa tehdä vaan itselle muutamaa suupalaa.

Vierailija
5/49 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun ole pakko sitä syödä, eikö ole hyvä juttu? Millaista sen pitäisi sitten olla? 

Vierailija
6/49 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sushiin pettynyt kirjoitti:

En ole oikein koskaan päässyt sisään sushiin. Olen syönyt sitä useassa eri paikassa, kriitikoiden ylistämissäkin ja aina se maistuu kuitenkin siltä, mitä se on: riisipaakku ohuella kalakääreellä jota lillutellaan soijassa tai pyöräytetään wasabissa ja sitten muu ei maistukaan. Ravintoloille kyseessä on varmasti hyvällä katteella myytävä tuote, koska riisi on halpaa eikä yksi annos sisällä suurta määrää kalaa.

Tehdään usein kotona sushia, eikä ole vaikea ymmärtää mikä niissä maksaa. Ei riisi, eikä kala, vaan se että tekeminen on käsityönäpertelyä.

Vierailija
7/49 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et kerrasta opi, vaan hakkaat päätäsi monta kertaa. Ravintola-annoksen hinta ei koostu pelkästään raaka-aineista.

Vierailija
8/49 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sushi sananmukaisesti tarkoittaa etikkariisiä. :)

Monessa etnopaikassa saa sekä sushia että jotain lämmintä ruokaa, mee sellaiseen, jos joskus tulee joku mystinen pakko mennä sushiravintolaan.

Vierailija
9/49 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni osaa edes keittää sushiriisin niin, että se maistuu ja tuntuu oikeanlaiselta?

Olen syönyt sushia parikymmentä vuotta, ja rakastan. Älkää hyvät ihmiset syökö sellaista, mikä ei ole omaan makuun. Pari kokeilua riittää.

Itse en tykkää oikein mistään makeista leivonnaisista, mutta ei ole multa pois, että muu maailma tuntuu pitävän.

Vierailija
10/49 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinno. Ap, jos vähänkään mietit ylipäätään ruokia, niin niiden hinnassa raaka-aineet ovat vain pieni tekijä. Hinta koostuu ravintoloitsijan kaikista kuluista: tilan vuokrasta, vesimaksuista, sähkömaksuista, palkoista, vakuutuksista, veroista jne.

Lapsellista siten taivastella sushik raaka-aineiden halpuutta.

Se on pikkutarkka näpräämistä vaativa ruokalaji, ja siksi sen hintakin on ihan normaalin ravintolaruoan tasoa, ei mitenkään erityisen kallista edes.

Vierailija
11/49 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole kauhean kallista edes. Käytkö koskaan ravintoloissa?

Vierailija
12/49 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni osaa edes keittää sushiriisin niin, että se maistuu ja tuntuu oikeanlaiselta?

Olen syönyt sushia parikymmentä vuotta, ja rakastan. Älkää hyvät ihmiset syökö sellaista, mikä ei ole omaan makuun. Pari kokeilua riittää.

Itse en tykkää oikein mistään makeista leivonnaisista, mutta ei ole multa pois, että muu maailma tuntuu pitävän.

Jotkut syö pakastettua sushiakin. Se on jo melkein rikos. 

Vierailija
13/49 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehdään sushia itse, kun ollaan merillä, on taatusti tuoretta kalaa ja muut tarpeet kulkee kätevästi mukana.

Vierailija
14/49 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lempparini on avokadosushi. Wasabikastike nam nam.

Vierailija
15/49 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa, että monen mielestä sushi on "hyvää" vain siksi, kun pitävät jostain syystä sen syömistä hienona. Pari karvaa kasvaa rintaan jo siitä hyvästä, että saa istua sushiravintolassa tai ostaa niitä riisi-levä-kalakääryleitä Stockan herkusta. Pirun pahaahan se on, eikä sitä syö oikeasti Erkkikään, jos ei ole pakko. Itse en koskisi moiseen p*****n pitkällä tikullakaan.

Vierailija
16/49 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulenpa, että monen mielestä sushi on "hyvää" vain siksi, kun pitävät jostain syystä sen syömistä hienona. Pari karvaa kasvaa rintaan jo siitä hyvästä, että saa istua sushiravintolassa tai ostaa niitä riisi-levä-kalakääryleitä Stockan herkusta. Pirun pahaahan se on, eikä sitä syö oikeasti Erkkikään, jos ei ole pakko. Itse en koskisi moiseen p*****n pitkällä tikullakaan.

Luulet väärin. Joitakin tuollaisia ääliöitä voi tietysti olla, mutta yleistys oli kyllä karkea.  Ja mistä sinä tiedät mitään sushista sen tikullatökkisen lisäksi?

Vierailija
17/49 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että sushissa maksaa lähinnä käsityö.

Vierailija
18/49 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastahan tästä oli tutkimus. Ihmiset syövät sushia vaikka eivät pitäisi siitä, koska se on tällä hetkellä tyylikästä:

http://www.hs.fi/nyt/art-2000005049852.html

Vierailija
19/49 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sushiin pettynyt kirjoitti:

Ei ole noin mustavalkoista. Susheja on monia erilaisia, kasvissushejakin. Eikä sitä ole pakko pilata hukuttamalla soijaan.

Vierailija
20/49 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän sushista maun ja keveyden vuoksi. Sitä voi syödä nälkäänsä paljonkin mutta ei tule mitenkään ähky ja turvonnut olo. Jos söisi pihvin ja kermaperunat, olisi sellainen lössähtänyt ja turpea olo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi