Ensikertalaiskiintiöstä huolimatta korkeakouluun pääsy
Onko täällä joku, joka on ei-ensikertalaisena päässyt ensikertalaiskiintiöstä huolimatta opiskelemaan haluamaansa koulutukseen korkeakoulussa?
Kommentit (7)
Pääsin opiskelemaan terkkariksi helsinkiin ensikertalaiskiintiöstä huolimatta. Ei-ensikertalaisia otettiin sisään vain ihan muutama.
Minäkin haluan juuri terkkariksi :) opiskelen nyt sairaanhoitoa mutta en haluaisi tehdä sairaanhoitajan vaan terveydenhoitajan työtä.
Millaiset terveydenhoitajan pääsykokeet oli Helsingissä? Miten kannattaa valmistautua? Oliko laskuja ?
Toinen vaihtoehto on siirtohaku minulla.
Ap
Juuri tuo jännittää kun ei-ensikertalaisia otetaan vain muutama sisään haettaessa terkkariksi. :( siirtohaku tosiaan toinen vaihtoehto, siinä kai arvosanat määrää pääseekö ja onko paikkoja. Minulla muutama 3, 4 ja 5 loput arvosanat.
Ap
Voisitko kertoa sinä terveydenhoitajaksi päässyt millaiset pääsykokeet oli? :)
Ap
Pääsin lääkikseen, yht paikkoja oli yli 150 mutta mun tavoitettavissa niistä n. 20 kun oli huonot yo-paperit ja amk-tutkinto. Pääsykokeessa pärjäsin niin hyvin et heittämällä sisään, vaikka kyllä stressasin tuota kiintiötä. Tsemppiä alanvaihtajille ja muille ei-ensikertalaisille, älkää antako kiintiöiden lannistaa!
Pääsin viime vuonna yliopistoon. Ei-ensikertalaisia otettiin 4 ja minä pääsin! Ei kannata tuijottaa niitä ensikertalaisprosentteja vaan rohkeasti hakea.