Sushi = riisipaakku + vähän kalaa päällä ja kallis hinta
En ole oikein koskaan päässyt sisään sushiin. Olen syönyt sitä useassa eri paikassa, kriitikoiden ylistämissäkin ja aina se maistuu kuitenkin siltä, mitä se on: riisipaakku ohuella kalakääreellä jota lillutellaan soijassa tai pyöräytetään wasabissa ja sitten muu ei maistukaan. Ravintoloille kyseessä on varmasti hyvällä katteella myytävä tuote, koska riisi on halpaa eikä yksi annos sisällä suurta määrää kalaa.
Sushiin pettynyt, Helsinki
Kommentit (49)
Koko sushijuttu on täyttä röystäilyä. Ei köyhillä tällaisiin varaa ole!
Vierailija kirjoitti:
Luulenpa, että monen mielestä sushi on "hyvää" vain siksi, kun pitävät jostain syystä sen syömistä hienona. Pari karvaa kasvaa rintaan jo siitä hyvästä, että saa istua sushiravintolassa tai ostaa niitä riisi-levä-kalakääryleitä Stockan herkusta. Pirun pahaahan se on, eikä sitä syö oikeasti Erkkikään, jos ei ole pakko. Itse en koskisi moiseen p*****n pitkällä tikullakaan.
Aivan kuin muka osaisit syödä puikoilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä lohta pitää ostaa kaupasta, että sitä voi syödä raakana? Käykö kaikki merilohi?
Oleellista että ostat nimenomaan merestä peräisin olevaa kalaa. Järvikalat on syytä pakastaa kunnolla että mahdolliset loiset kuolee.
Harvoin lohikaloissa on lapamatoja.
Hanko sushi large annos on 14 kpl riisipalleroita joiden päällä pieni kalapala maksaa 16€.
Paikallisen kiinalaisen buffetruoka maksaa viikonloppuna 13,5€ ja alkupalana saa syödä noita riisipalleroita kalalla/ravulla niin paljon kuin jaksaa ja sitten siirtyä varsinaiseen ruokaan eli paistettuun ankkaan jne.
Joskus telkkarissa oli joku janilainen sushimestari ja hän piti särkeä loistavanan sushikalana.
Ei se edullista oo, mut ei sitä joka päivä syödäkään. Tai ehkä söisin jos olis halvempaa 😀. Terveellistä se ei nyt lähtökohtaisesti mun mielestä oo, vaikka moni niin luulee.
Olen aloittajan kanssa samaa mieltä. En pidä riisistä muutenkaan. Sushiravintolakäynnin jälkeen innostuin suunnittelemaan omaan makuun sopivia suomalaisia versioita. No, ne on keksitty jo : keitettyä perunaa ja graavia kalaa, himosilakoita yms.
Japanilainen keittiö voisi laajemminkin rantautua Suomeen. Pelkkä sushi kyllästyttää jo.