Sitkeästi vaan jauhetaan, että pillifarkut on mennyttä muotia
Mutta pyh!
Ostin jo syksyllä ne kovasti tuloaan tekevät suorat farkut. Tulee super tätimäinen olo ne jalassa, koska en ole todellakaan huomannut, että kukaan pukeutuisi suoriin farkkuihin! Muka muotitietoiset pukeutuvat niihin, eikä pillifarkut ole enää syksyn/talven/kevään muodikas malli ollenkaan. No enpä ole huomannut...
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä ostit farkut, jotka eivät näytä päälläsi hyvältä ja joissa et viihdy? Itse en ole pillifarkkuja käyttänyt sitten 80-luvun, koska en viihdy sellaisissa eikä malli mielestäni imartele mun kroppaani.
Just näin. Yhdet pillifarkut olen elämässäni omistanut, en tykännyt. Olen aina käyttänyt leveälahkeisia, koska pidän niistä ja ne sopivat mulle, ihan yks paskan väli ovatko muotia vai ei. Ainoa hankaluus oli yhdessä välissä löytää niitä mistään, koska eivät olleet muotia :p
Voisitko kertoa mistä leveälahkeisia nykyään löytyy hyvään hintaan? Eli ei mitenkään kalliilla. Tuntuu ettei kaupasta oikein tahdo vieläkään löytyä ja jos löytyy niin älyttömän kalliilla hinnalla. Pillifarkkuja ne jalkaani ole pistänyt ensimmäiseten kokeilujen jälkeen. Tuntui että veri lakkaa kiertämästä.
Yrität tunkea liian pieniä housja jalkaasi, jos tuolta tuntuu. Monet farkkumyyjät ja rintaliivimyyjät yrittävät tunkea muutamaa numeroa liian pientä ihmisille. Ehkä ennen 100%puuvilla venähti. Mutta pillit eivät ole koskaan ilman elastaania, joten niitä ei tarvitse ostaa pieninä, vaan oikean kokoisina.
Mutta ei sikseen. Voit ihan hyvin tietenkin käyttää muita kuin pillifarkkuja, jos ne eivät miellytä päällä. Hame on myös ihan hyvä vaihtoehto heille joille tiukat vaatteet tuntuvat ahdistavilta. Samoin chinokset tai nyt nuo kovin pushatut momfarkut.
Itseasiassa kokeilin jopa niin isoja, etteivät mahtuneet enään päälle. Hame ei ole oikein sopiva minun arkikäyttöön, enkä muutenkaan pidä ihonmyötäilevistä tai suorista housuista. Harmittaa kun en lapsena älynnyt jemmata leveälahkeisia tai naisten maastohousuja kun olivat muotia. Pitää alkaa varmaan miestenpuolelta etsiä rennompia esim: Empyre Sledgehammer kaltaisia vaatteita kun alkaa ahistaa ja haarat hikoamaan, persvaot näkymään kyykätessä naistenvaatteissa :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pillifarkut ovat jo klassikko etenkin siniset ja mustat ehjät siistit, käyvät esim. pitkän villatakin kanssa hyvin siistiin työpukeutumiseen yms. Leveät purjeet olkoot muotia, mutta en osta.
Et siis osta. Tämä pätee siihen asti, kunnes kaupoista ei muuta löydy, muoti muuttuu ja silmä tottuu.
Turha teille on selittää tämmöistä.
15 vuotta sitten työpukeutumisessa oli vallalla klassinen tyyli, eli leveähköt lahkeet ja pitkä villatakki.
Kohta taas on joku muu, joka on sun mielestä klassikko.
Ompelijat on keksitty, jos ei kaupasta löydy. Osaan ommella itsekin. Olen vanhoja farkkujakin muokannut modernimmaksi.
Olen ostanut sopivia housuja monta paria jemmaan, kun löydän kivat, ostan esim. kolme tai viisi paria kerralla hinnasta riippuen, alesta useampia pareja. Kulutan pois, joten noilla mennään monta vuotta, kunnes tulevat taas uudelleen muotiin ja myyntiin. Klassikko käy aina, sekä ne leveät mustat housut, että ne tiukat siniset farkut. Omistan molempia. Hautajaisiin en menisi farkuilla, joten tarvitsen molempia. Jos ei kaupasta löydy, teetän tai teen itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä ostit farkut, jotka eivät näytä päälläsi hyvältä ja joissa et viihdy? Itse en ole pillifarkkuja käyttänyt sitten 80-luvun, koska en viihdy sellaisissa eikä malli mielestäni imartele mun kroppaani.
Just näin. Yhdet pillifarkut olen elämässäni omistanut, en tykännyt. Olen aina käyttänyt leveälahkeisia, koska pidän niistä ja ne sopivat mulle, ihan yks paskan väli ovatko muotia vai ei. Ainoa hankaluus oli yhdessä välissä löytää niitä mistään, koska eivät olleet muotia :p
Voisitko kertoa mistä leveälahkeisia nykyään löytyy hyvään hintaan? Eli ei mitenkään kalliilla. Tuntuu ettei kaupasta oikein tahdo vieläkään löytyä ja jos löytyy niin älyttömän kalliilla hinnalla. Pillifarkkuja ne jalkaani ole pistänyt ensimmäiseten kokeilujen jälkeen. Tuntui että veri lakkaa kiertämästä.
Yrität tunkea liian pieniä housja jalkaasi, jos tuolta tuntuu. Monet farkkumyyjät ja rintaliivimyyjät yrittävät tunkea muutamaa numeroa liian pientä ihmisille. Ehkä ennen 100%puuvilla venähti. Mutta pillit eivät ole koskaan ilman elastaania, joten niitä ei tarvitse ostaa pieninä, vaan oikean kokoisina.
Mutta ei sikseen. Voit ihan hyvin tietenkin käyttää muita kuin pillifarkkuja, jos ne eivät miellytä päällä. Hame on myös ihan hyvä vaihtoehto heille joille tiukat vaatteet tuntuvat ahdistavilta. Samoin chinokset tai nyt nuo kovin pushatut momfarkut.Itseasiassa kokeilin jopa niin isoja, etteivät mahtuneet enään päälle. Hame ei ole oikein sopiva minun arkikäyttöön, enkä muutenkaan pidä ihonmyötäilevistä tai suorista housuista. Harmittaa kun en lapsena älynnyt jemmata leveälahkeisia tai naisten maastohousuja kun olivat muotia. Pitää alkaa varmaan miestenpuolelta etsiä rennompia esim: Empyre Sledgehammer kaltaisia vaatteita kun alkaa ahistaa ja haarat hikoamaan, persvaot näkymään kyykätessä naistenvaatteissa :/
Hyvällä tuurilla vanhoja housuja löytää kirppareilta. Mutta suomalainen käsityö kunniaan, teetä sopivat housut ompelijalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei sikseen. Voit ihan hyvin tietenkin käyttää muita kuin pillifarkkuja, jos ne eivät miellytä päällä. Hame on myös ihan hyvä vaihtoehto heille joille tiukat vaatteet tuntuvat ahdistavilta. Samoin chinokset tai nyt nuo kovin pushatut momfarkut.Itseasiassa kokeilin jopa niin isoja, etteivät mahtuneet enään päälle. Hame ei ole oikein sopiva minun arkikäyttöön, enkä muutenkaan pidä ihonmyötäilevistä tai suorista housuista. Harmittaa kun en lapsena älynnyt jemmata leveälahkeisia tai naisten maastohousuja kun olivat muotia. Pitää alkaa varmaan miestenpuolelta etsiä rennompia esim: Empyre Sledgehammer kaltaisia vaatteita kun alkaa ahistaa ja haarat hikoamaan, persvaot näkymään kyykätessä naistenvaatteissa :/
Hyvällä tuurilla vanhoja housuja löytää kirppareilta. Mutta suomalainen käsityö kunniaan, teetä sopivat housut ompelijalla.
Asun sen verran syrjässä, että taitaisi tulla moinen kalliimmaksi kuin itse tekemät vaatteet. Pitkään olen haaveillut, että voisin itse tehdä itselleni vaatteet, mutta materiaalin löytäminen on tosi vaikeata ja pitäisi itse olla paikanpäällä valitsemassa kun eihän minulla ole mitään hajua oikeasti vaatteen teosta yhtään. =P
No onneksi henkilöitä ei vahingoittunut toimenpiteessä. Muistakaa hyvät ihmisten niin kokeneet kuin vasa alottelija pyllistelijät, että maalaisjärki on suosittua tätä lajia harrastettaessa => http://9gag.com/gag/aDWDVKZ
Muotitalot yrittävät väkisin vääntää trendejä. Vastahan mutsifarkut olivat muotia, tosin en nähnyt niitä kenelläkään. Sitten on boyfriendia ja haaremihousua ja ties mitä lötköä.
Pillit ja bootcutit pysyvät aina muodissa siitä syystä, että jompikumpi malli pukee ihan kaikkia.
En ymmärrä miksi suoralahkeiset farkut mielletään löysiksi. Eihän niiden tarvitse olla mitään löysää mallia, vaan voi hankkia myös tiukemman malliset farkut. Ero tällöin pillifarkkuihin on ainoastaan siinä, että lahkeet eivät kapene alaspäin niin voimakkaasti. Sitä "löysää" on siis pohkeesta alaspäin. Mielestäni tämä on monille pillilahjetta imartelevampi malli. Välillä katukuvassa oikein silmiä särkee, kun naiset kulkee pillifarkuissaan niin että lyhyiden tolppakinttujen joka muhkura oikein korostuu. Ne vaan eivät näytä kovin hyvältä persjalkaisen ja leveäperseisen peruspirkon päällä.
Mulla on leviksen wedgie fitit ja ne on IHANAT! Istuvat ihan super hyvin, halaavat lanteita ja vyötäröä, mahtuu isompikin pylly niihin, nousevat vyötärölle ja ovat malliltaan suorat. Olivat kyllä hintansa arvoiset mutsifarkut.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi suoralahkeiset farkut mielletään löysiksi. Eihän niiden tarvitse olla mitään löysää mallia, vaan voi hankkia myös tiukemman malliset farkut. Ero tällöin pillifarkkuihin on ainoastaan siinä, että lahkeet eivät kapene alaspäin niin voimakkaasti. Sitä "löysää" on siis pohkeesta alaspäin. Mielestäni tämä on monille pillilahjetta imartelevampi malli. Välillä katukuvassa oikein silmiä särkee, kun naiset kulkee pillifarkuissaan niin että lyhyiden tolppakinttujen joka muhkura oikein korostuu. Ne vaan eivät näytä kovin hyvältä persjalkaisen ja leveäperseisen peruspirkon päällä.
Ymmärrän kantasi, ja olen samaa mieltä siitä, että pillit ei sovi kaikille. Itse en kuitenkaan pukeudu muita varten vaan itseäni, ja suon sen etuoikeuden mieluusti myös muille. Minusta on ihan sama, mitä muut ihmiset ajattelevat, kunhan henkilö itse viihtyy vaatteissaan. Jos näky ei miellytä, katseen voi kääntää pois.
Pillifarkut saattavat poistua muodista miehillä, mutta ei naisilla. Naisilla ihonmyötäinen pukeutuminen näyttää liian hyvältä. Miehille löysempi lahje on edullisempi ulkonäölle, koska se saa jalan näyttämään paksummalta. Pillifarkut saa tavallisetkin jalat näyttämään ohuelta.
Olen myynyt farkkuja, ja oman kokemuksen mukaan bootcutit sopii vain todella hoikille, yhtään jos on leveämpi, niin leveät lahkeet vain korostaa sitä. Toki jokainen saa käyttää millaisia housuja haluaa, eikä tarvitse näyttää hoikalta, mutta tämä oli huvittavaa siksi että ne bootcuttien ostajat 95-prosenttisesti kuitenkin oli niitä ylipainoisia ja perustelu oli että kun pillifarkut tekee jaloista niin paksun näköiset. :D
Joten todella paljon näihin itselle sopiviin malleihin vaikuttaa se että miten on tottunut itsensä näkemään.
Ja edelleenkin: mukavuus on tärkeintä, ei tarvitse pukea jotain farkkumallia missä ei itse viihdy, mutta jos perustelee valintaansa ulkonäköseikoilla, että se tekee jaloistasi hoikemman näköiset/näytät pidemmältä/sopusuhtaisemmalta jne, niin sitten kannattaa rohkeasti kokeilla erilaisia malleja ja kysyä muitakin näkökulmia kuin vain oma peilikuva.
Tykkään rennoista boyfriend-farkuista. Minun suosikkifarkut on klassiset miesten farkut, Levis 501, Leen Rider tai Wrangler. Niissä on sellaista klassista jenkkityyliä, josta pidän. Koko pitää vaan olla juuri oikea, eli yksi tuuma isompi kuin mun normaali tuumakoko, muuten kiristää liikaa lantiolra.. Minulla farkut on 27/32.
Inhoan erityisesti bootcut-farkkuja, jotka kireät ylhäältä ja leveät alhaalta.
Ne, mitä tässä ketjussa pillifarkuiksi kutsutaan, ovat strech-housuja. Ne venähtävät ja kulahtavat käytössä nopeasti, mutta toisaalta elastaani antaa anteeksi mamman muutaman ylimääräisen kilon.
Oikeat farkut ovat sataprosenttista denimiä ja mieluiten indigonsiniset. Pohkeista ne voivat olla kapeat, mutta jos ne ovat liian kapeat, niitä ei saa jalkaan. Ja ne näyttävät hyviltä aina. Prätkätakin kanssa, bleiserin kanssa, kukkapaidan kanssa.
T. Farkkunainen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on leviksen wedgie fitit ja ne on IHANAT! Istuvat ihan super hyvin, halaavat lanteita ja vyötäröä, mahtuu isompikin pylly niihin, nousevat vyötärölle ja ovat malliltaan suorat. Olivat kyllä hintansa arvoiset mutsifarkut.
Oli pakko googlettaa ihan. Uskon, että noi istuvat varmaan hyvin, mutta hienon näköiseksi niitä kyllä ei saa millään. Tuollaiset ylhäällä olevat takataskut oikein korostavat sitä vähänkin pyöreämpää pyllyä ja reidet näyttävät helposti paksuilta.
Mutta ei siinä mitään, jos tykkää mutsifarkkulookista. Milflook se ei kyllä ole. Vaan ihan vien ja haen lapset tarhasta tyyliä.
Vierailija kirjoitti:
Ne, mitä tässä ketjussa pillifarkuiksi kutsutaan, ovat strech-housuja. Ne venähtävät ja kulahtavat käytössä nopeasti, mutta toisaalta elastaani antaa anteeksi mamman muutaman ylimääräisen kilon.
Oikeat farkut ovat sataprosenttista denimiä ja mieluiten indigonsiniset. Pohkeista ne voivat olla kapeat, mutta jos ne ovat liian kapeat, niitä ei saa jalkaan. Ja ne näyttävät hyviltä aina. Prätkätakin kanssa, bleiserin kanssa, kukkapaidan kanssa.
T. Farkkunainen.
Joo näin se oli silloin kun sinä olit nuori, mutta 30 vuodessa ehtii tapahtua aika paljon. Ja hyvä niin.
Olen ihmetellyt samaa kuin aloittaja. Ysärinuorena en näe itseäni palaamassa farkkuihin, jotka ovat suorat ja löysät, kuten nämä ns. mutsifarkut. Kun katselen itsestäni teinikuvia, joissa minulla on 510-mallin Levikset ja löysä kirjoneule, ajattelen vain miten karmeaa sen ajan tyyli oli.
Kaikki mallit ovat vaatineet totuttelua, myös ihanat pillifarkut. Leveälahkeisiin ja neutraaliin bootcut-malliin saattaisin tottua uudestaan, jos ne yleistyisivät katukuvassa, mutta löysiin ja suoriin en enää usko palaavani.
Toinen ysärimuoti, joka onkin ottanut tuulta alleen nykyään, ovat platformit eli korokepohjat kengissä. Niiden suosio johtunee siitä, että ne antavat lisäpituutta. Olen itse vähän alle keskipituinen, mutten edes lisäsenttien takia palaisi niihin. En usko kenenkään oikeasti pitävän korokepohjia kauniina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli pakko googlettaa ihan. Uskon, että noi istuvat varmaan hyvin, mutta hienon näköiseksi niitä kyllä ei saa millään. Tuollaiset ylhäällä olevat takataskut oikein korostavat sitä vähänkin pyöreämpää pyllyä ja reidet näyttävät helposti paksuilta.
Mutta ei siinä mitään, jos tykkää mutsifarkkulookista. Milflook se ei kyllä ole. Vaan ihan vien ja haen lapset tarhasta tyyliä.
Nämä nimenomaan tekevät seksikkään pyllyn. Linkin takana naisia muissa farkuissa ja sitten wedgie fiteissä
http://www.cosmopolitan.com/style-beauty/fashion/news/a53611/see-how-re…
Kaikille ei tyyli ehkä sovi, koska nimensä mukaisesti nämä farkut erottavat pakarat toisistaan ja luovat wedgien eli vaon.
Miksei nuo vertailukuvat ole samassa asennossa, vaan wedgieversiossa pyllistetään ja toisessa seistään suorana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Farkkunainen.
Joo näin se oli silloin kun sinä olit nuori, mutta 30 vuodessa ehtii tapahtua aika paljon. Ja hyvä niin.
Ja tapahtuu edelleen. Kyllä te siellä Juankoskellakin vielä raakadenim-muodista kuulette.
Jotenkin tuntuu että on jo pidemmän aikaa koitettu tuputtaa vaatteita jotka sopivat oikeasti vain harvalle.
Vaatekauppojen koot pitävät huolen ettei ainakaan minun tarvitse lähteä seuraamaan mitään katumuotia.