Velattoman asunnon lisäksi, riittäisikö 700 000 e loppuelämäksesi?
Mahdollinen puoliso siis vastaisi omasta osuudestaan perheesi kuluista. Perheen koko olisi toki olennainen lisätieto.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Ei, tosin en ole mikään sijoitusnero. Vielä n. 35 vuotta pitäisi tuolla elää.
Huollettavien lukumäärä olisi toki hyvä lisätieto, kaikilta vastaajilta :o)
Hyvin riittäisi ja perintönä jäisi omaisuutta lapsille.
Riippuu asunnosta, työpaikasta, lasten lukumäärästä ja iästä. Minä tarvitsisin miljoonan. Silloin voisi käydä töissä huvin vuoksi vaikka puolipäiväisesti ihan vain sosiaalisten ympyröiden takia.
Riittäisi, kun minäkin olen jo yli 50 eikä ole velkoja ja meitä on enää kaksi tässä taloudessa.
Jos velaton asunton niin hyvinkin pärjäisi, Ei mitenkään leveästi mutta kuitenkin. Pelkillä tuotoilla helposti sellainen 1600€ puhtaana käteen, eikä vielä pääomiin tarvitsisi edes koskea. Kyllä tuolla toimeen tulisi.
Paljonko tuolla 700 000 eurolla on vuotuinen tuotto-odotus nettona? Pääomaanhan ei voi koskea.
Riittäisi, jos se velaton asunto olisi uusi ja riittävän kokoinen. Ikää 43 v.
Kun nyt saan sen n. 9000 vuodessa ja siitä maksan velkaisen asunnon, niin kaipa se pitäisi riittää, puolisoa ei ole eikä tule.
Ei. Oletan että elän vielä 50v. Nyt kuukausimenot muuhun kuin asuntolainaan 3000e luokkaa.
Oon kakskymppinen, jos oletetaan mun elävän vielä ainakin viisikymmentä vuotta, niin se tekisi noin 14 000€ käyttörahaa vuodessa.
En usko, että pystyisin elämään noin vähällä, kun pitäisi kuitenkin ostaa aina silloin tällöin auto, hoitaa sen maksut, mahdolliset tulevat lapset ja heidän tuomat kulunsa jne.
Vierailija kirjoitti:
Jos velaton asunton niin hyvinkin pärjäisi, Ei mitenkään leveästi mutta kuitenkin. Pelkillä tuotoilla helposti sellainen 1600€ puhtaana käteen, eikä vielä pääomiin tarvitsisi edes koskea. Kyllä tuolla toimeen tulisi.
siis 1600€/kk tuottoja.
No riittää. Ostaa kaks halpaa kerrostaloasuntoa ja pistää vuokralle niin rahaa tulee kuukausittain vähä takasinkin.
25 vuotias, parisuhteessa, haaveissa kaksi lasta. Ei riittäisi, ei sitten millään.
Hauska ketju! Hieman menee ohi, mutta välillä huomaan haaveilevani "Voittaisinpa arvasta 2500€" tai "Olisi kyllä hienoa tuollainen 100 00€ potti saada itselle". Sitten sitä tajua, että ei silläkään pitkälle pötkisi. Kun vertaa vaikka siihen, kun 18 - vuotiaana sai ensimmäisen palkan, joka oli noin 500€, ja olo oli kuin ruhtinaalla. :D Auttaisi tietty hurjasti arjessa ja ensimmäisen kodin ostamisessa ym.
Ei riittäisi. Olen nyt 45 ja sen pitäisi riittää vielä 40 vuotta, joten se olisi vain 1500€/kk. No, nykyisen elintason sillä säilyttäisi. Mutta jos sijoittaisin sen, sitten se riittäisi vallan mainiosti.
Olen ajatellut, että jos voittaisin peruslottopotin puoliksi vaimon kanssa, saisin 600.000€. Jatkaisin työntekoa vielä joitain vuosia. Omaisuutta minulla on nyt vähän yli 500.000€.
Aloitus melkein kuin omalta näppäimistöltä, ja riittäisi, ei lapsia eikä puolisoa. Todennäköisesti en kaikkea ehtisi käyttämäänkään, jotta voisihan sitä vielä harkita lisääntymistäkin.
Ja mikä nautinto olisi käydä TE-keskuksessa ja Kelassa kertomassa etten enää tarvitse teidän palveluitanne - saati rahojanne.
Totta kai riittäisi, vähemmänkin riittäisi. En olekaan mikään nuori.
Vierailija kirjoitti:
Aloitus melkein kuin omalta näppäimistöltä, ja riittäisi, ei lapsia eikä puolisoa. Todennäköisesti en kaikkea ehtisi käyttämäänkään, jotta voisihan sitä vielä harkita lisääntymistäkin.
Ja mikä nautinto olisi käydä TE-keskuksessa ja Kelassa kertomassa etten enää tarvitse teidän palveluitanne - saati rahojanne.
Vaimolla on melkein tuon verran ja se on käynyt tänä vuonna sekä Kelassa, että TE-keskuksessa. 😂
Ei, tosin en ole mikään sijoitusnero. Vielä n. 35 vuotta pitäisi tuolla elää.