oma ääneni kuulostaa pään sisällä ihan kivalta, mutta nauhalla kamalalta. En voi uskoa
omiin korviin puhuessa kuulen ääneni kuulostavan ihan kivalta ja muistuttaa aika paljon äitini ääntä, mutta nauhalla kuulostaa ihan kamalalta ja oudolta. Kuitenkin kaikki muut on samaa mieltä, että kuulostaan ädiltäni aika paljon, mutta nauhalla ei yhtään mielestäni. Miksi kuulen ääneni nauhalla niin hirveänä?
Kommentit (10)
Äänesi kuulostaa muista ihmisistä vielä kamalammalta. Ihan siis pahimmalta maailmassa.
Kaikilla on sama kokemus. Mutta jos nauhoitat ja kuuntelet puhettasi paljon kuulokkeiden kautta (pidät vaikka podcastia tai jotain), lopulta siihen tottuu.
Eli olet pätevä autotune-artistiksi. Onnea!
Ihan sama kaikilla. Oman äänen kuulee aina eri tavalla kuin muut sen kuulee.
Siihen tottuu. Minusta kuulostan ihan itseltäni, kun olen teininä kuvannut lukemattomia kotivideoita kaverin kanssa.
Itse kuulen oman ääneni melko möreänä, kuulee että olen kyllä nainen mutta se on jotenkin vahva naisen maskuliininen ääni.
Kun kuulen jotain nauhotettua ääntäni niin se on super naisellinen, pehmeä, ehkä aavistuksen kuiskaava. Tosi miellyttävä ääni.
Kumpaa näistä muut ihmiset kuulevat kun minä puhun? Vai jotain muuta?
Joo, minunkin ääneni kuulostaa minusta itsestäni matalahkolta, sointuvalta ja miellyttävältä. Mutta nauhalla kuulostaa melko korkealta ja lapsekkaalta.
Jos mun ääni kuuluisi omissa korvissa samalta kuin nauhalla, laittaisin suun nappiin ja heittäytyisin mykäksi:) Olen kaiken päälle enemmän puhelias kuin jörö, eli muut nauttikoot mun äänestä, suotakoon se heille.
olen siis samaa mieltä, että ääneni kuulostaa äidiltäni hieman, mutta videolla se ei kuulosta yhtään.