Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luetellaan havaitsemaanne ihmisten arkipäivän itsekkyyttä / toisen huomioon ottamattomuutta

Vierailija
17.03.2017 |

Aloitan: Bussissa kaksi henkilöä istuvat ikkunapaikoille käytävän eripuolille ja keskustelevat tauotta monen tunnin matka. Koska henkilöt ovat aika kaukana toisistaan, keskustelun voimakkuus on sillä tasolla, että koko bussi taatusti kuulee. Luepa siinä sitten kirjaa tms.

Kommentit (446)

Vierailija
81/446 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä on tullut paljon. Minua ärsyttää päin kävelevät ihmiset. Esim kun tulen kaupasta ostoskassi kummassakin kädessä ja vastaan kävelee joku - yleensä kyseessä on mies, ihan minkä ikäinen vaan - eikä voi yhtään väistää. Kävelee vaan suoraan kohti ja tulisi päin ellei itse väistä. Samaten nämä joilla on Erittäin Tärkeä Asia meneillään kännykällä kävellessä. Tuijotetaan kännykkää ja kävellään suoraan päin. Tuntuu että olisi näkymätön kun kukaan ei nykyään väistä missään.

Vierailija
82/446 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosalilla käsipyyhkeiden viskominen lattialle ohi roskakorista ja nostamatta jättäminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/446 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruuhkabussissa Helsingissä, esim. 550:ssa aamulla klo 8 maissa äiti tulee isojen vaunujen kanssa, vaikka näkee, että bussi on AIVAN täynnä, eli kaikki istumapaikat varattu ja jengi seisoo perälle asti käytävällä sekä siinä vaunujen kohdalla on ainakin 10 ihmistä mutta silti kehdataan tunkea ne vaunut sisään. Kyllä, todistin tällaista. Myös 39-bussissa on näin käynyt. Itse välttelisin ruuhkaisia aamulinjoja kuin ruttoa, vaikka olisikin neuvola-aika 8:30. Lisäksi menevät usein pari pysäkinväliä ja jäävät terkkarin kohdalla pois, voisivat senkin matkan kävellä.

Tämä! 

Ihmettelenkin, miksi vaunuilla pääsee ilmaiseksi kyytiin. Ruuhka-aikoina voisi, jos ei nyt kieltää vaunullisia, niin asettaa normaalin maksun. Tämä vähentäisi tätä parin pysäkin matkustelua.

En nyt ole ihan samaa mieltä tästä, etenkin jos se neuvola-aika on tosiaan kilometrien päässä klo 8.30. Aina ei ole vaihtoehtoa. Vältän kyllä tätä kuin ruttoa jos mahdollista, sillä epämiellyttävää se on, mutta tuskin kapoisilla vaunuilla sen "itsekkäämpää" kuin tosi lihavan ihmisen tai lentolaukun kanssa työmatkalle lähtevän kyytiinnousu.

Vierailija
84/446 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso reppu selässä julkisissa seisoessa.

Joskus sitä reppua ei saa riisuttua selästä. Viimeksi minulla oli kaksi kauppakassia ja reppu. En saanut mistään tukea, enkä laskettua kasseja alas, kun kuski lähti hurjastelemaan. Oli pakko pitää reppu selässä. Ei ollut ajattelemattomuutta, vaan itsekeskeinen ajattelutapa omasta terveydestäni, etten lennä bussissa turvalleni.

Vierailija
85/446 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kuuden hengen työtiimi. Yksi on tehnyt taukotilojen jääkaapista oman henkilökohtaisen ruokamausoleuminsa, enkä voi käsittää, miten hän kehtaa, kun jokainen tietää kenen ne homeiset banaanit ja käymistilassa olevat hernekeitot ovat. 

"... jokainen tietää kenen ne homeiset banaanit ja käymistilassa olevat hernekeitot ovat."

.....♪♫♪♪♫♪ NE OVAT ♫♫♫ MIIIIINUUUUUUN!!!♫♪♪♫♫♫ ÄLÄ SYÖÖÖÖÖÖ NIIIT!!!!!!!♫♪♪♪♫

Vierailija
86/446 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruuhkabussissa Helsingissä, esim. 550:ssa aamulla klo 8 maissa äiti tulee isojen vaunujen kanssa, vaikka näkee, että bussi on AIVAN täynnä, eli kaikki istumapaikat varattu ja jengi seisoo perälle asti käytävällä sekä siinä vaunujen kohdalla on ainakin 10 ihmistä mutta silti kehdataan tunkea ne vaunut sisään. Kyllä, todistin tällaista. Myös 39-bussissa on näin käynyt. Itse välttelisin ruuhkaisia aamulinjoja kuin ruttoa, vaikka olisikin neuvola-aika 8:30. Lisäksi menevät usein pari pysäkinväliä ja jäävät terkkarin kohdalla pois, voisivat senkin matkan kävellä.

Tämä! 

Ihmettelenkin, miksi vaunuilla pääsee ilmaiseksi kyytiin. Ruuhka-aikoina voisi, jos ei nyt kieltää vaunullisia, niin asettaa normaalin maksun. Tämä vähentäisi tätä parin pysäkin matkustelua.

En nyt ole ihan samaa mieltä tästä, etenkin jos se neuvola-aika on tosiaan kilometrien päässä klo 8.30. Aina ei ole vaihtoehtoa. Vältän kyllä tätä kuin ruttoa jos mahdollista, sillä epämiellyttävää se on, mutta tuskin kapoisilla vaunuilla sen "itsekkäämpää" kuin tosi lihavan ihmisen tai lentolaukun kanssa työmatkalle lähtevän kyytiinnousu.

Ehkä ilmaisin mielipiteeni vähän huonosti. Tietysti ymmärrän, että vaunullisillakin on menoja ruuhka-aikaan ja sen on okei. Tarkoitin, että maksu estäisi tällaisen pysäkin välin tai parin "turhat" matkat, joita täällä Helsingissä näkee. Ja siis jos pysäkin väli on se 20 metriä, eikä 2 kilometriä. Pahimmillani olen nähnyt, että bussi on täynnä vaunuja (2 tai 3, riippuu kuskista), ja joku tekee uudelle vaunulle tilaa sanoen "me voidaan kyllä kävellä, että pääsette". Sitten jäädäänkin heti seuraavalla pysäkillä... 

87/446 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tänään törmäsin pyöräilijämieheen, joka oli ennen minua kaupan kassalla ja osti suklaapatukan, ehdin ennen hänen maksutapahtumaansa saada omat ruokaostokseni linjalle ja kun hänen maksunsa aika tuli, maksu kyllä sujui nopeasti. Mutta se lähteminen. Minun ostokset otettiin ja maksu pyydettiin. Mies edelleen pakkaili kaikkia reissureppujaan yms. maksupäätteen äärellä. Myyjä katsoi häntä kysyvästi ja sitten kysyi minulta: "Käteisellä vai kortilla?" No mulla oli vain kortti, joten "kortilla". Ja miehellä ei vieläkään mikään kiire. Kävelin mahdollisimman lähelle, mutta jos siltä seisomalta olisin laittanut kortin laitteeseen, olisin kurottanut sentin päästä hänen kasvojaan, enkä olisi voinut millään suojata tunnuslukua ja muutenkin.. Se miehen ilme...

Mulla on tää pyöräilykypärä, iso reppu, vesipullo, jonka nyt jostain syystä siirsin aika moneen paikkaan ennen kuin siirsin sen takaisin siihen, mistä sen otin, mullon tää parta, oon ekologinen, mut hei pakko syödä suklaata, ja hei.. kyllä sä nyt voit mua katella näissä pökissä hetken vielä, kun vähän venyttelen.

Voi nyt.....!!!!

Teki mieli potkasta.. Kun viimein pääsin koneelle ja vilkaisin kassamyyjään hän katsoi minuun ensin myötätuntoisesti sitten vilkaisimme molemmat miehen perään ja räjähädimme nauruun.:DD

Että tommosia.

Vierailija
88/446 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun lähellä Helsingin keskustaa ja käyn usein Alepoissa, jotka on todella ahtaat. Siellä kuitenkin ihan hyvin mahtuisi käytävällä ohittamaan toisen, joka vaan seisoo paikallaan tarkkailemassa tuotteita. Yleensä naiset isoine laukkuine kasseineen jäävät keskellä käytävää leveästi pitämään vahtia eivätkä päästä ketään ohi. 

Sinä selviät näinkin kamalasta dilemmasta näppärällä tavalla, jonka nimi on käytöstavat. Pysähdyt sopivasti ennen keskellä käytävää seisojaa ja sanot kohteliaasti, "Anteeksi voisitteko väistää?" Kun henkilö päästää sinut ohi, sanot ohimennessäsi "Kiitos".

Näin helppoa se on kun sen osaa.

Vierailija
89/446 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hetkonen, siis ihmiset seisoivat vaunujen paikalla, ja sinä syytät äitiä, joka tuli vaunupaikalle vaunuineen?

Nyt en ymmärrä.

Vierailija
90/446 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kaupungin vilinässä ei voida yhtään väistää, sitten kun itse et pääse enää väistämään niin törmäys ja mahd. huutelu perään.

-Ovia ei pidetä auki takana tuleville edes silloin kun joku tulee esim. lastenvaunujen tai rollaattorin kanssa. Tähän liittyy myös se, että tosi usein käy niin, että kun avaan oven itselleni, niin joku takaani livahtaa ja kiilaa ohi siitä ovesta sisään ensin sanomatta mitään.

-Metroon, junaan jne. tungetaan heti kun ovet aukeaa, ihan kuin olis pelko, että jää asemalle muuten

-Jumittaminen jossain liukuportaiden, oven tms. edessä tai yhtäkkinen pysähtyminen välittämättä siitä, että ihan perässä tulee ihmisiä

-Julkisissa likaisten kenkien laittaminen penkille

-Kerrostalossa mölyäminen etenkin yöaikaan

-Töykeys kanssaihmisiä kohtaan

Vierailija
91/446 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muovipussien haaskaaminen kaupassa, kun banaanit paksuine suojakuorineenkin on laitettava hedelmäpussiin. Tämän tekee 98% ihmisistä. Mikään aivosolu ei liiku sillä hetkellä, kun banaanit laitetaan pussiin. Koko touhu tapahtuu selkärankaisena tottumuksena.

Vierailija
92/446 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun lähellä Helsingin keskustaa ja käyn usein Alepoissa, jotka on todella ahtaat. Siellä kuitenkin ihan hyvin mahtuisi käytävällä ohittamaan toisen, joka vaan seisoo paikallaan tarkkailemassa tuotteita. Yleensä naiset isoine laukkuine kasseineen jäävät keskellä käytävää leveästi pitämään vahtia eivätkä päästä ketään ohi. 

Sinä selviät näinkin kamalasta dilemmasta näppärällä tavalla, jonka nimi on käytöstavat. Pysähdyt sopivasti ennen keskellä käytävää seisojaa ja sanot kohteliaasti, "Anteeksi voisitteko väistää?" Kun henkilö päästää sinut ohi, sanot ohimennessäsi "Kiitos".

Noudattamalla käytöstapoja se idiootti laukkuinensa ei ymmärrä olevansa ongelma ja jatkaa samaa perseilyä myös tulevaisuudessa.

Vierailija
93/446 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä joku on tuonut tarjottavaa KAIKILLE ja sitten tietty henkilö kokee, että voi jemmata tarjottavan omalle kahviporukalleen, törkeetä!

Vierailija
94/446 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton parkkeeraminen suojatielle yli vartiksi.

Vierailija
95/446 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on nyt kioskin kassana alkanut tosi paljon ärsyttämään toi että se lompakko kaivetaan vasta kassalla. Mä saisin ainakin 2 nopeaa asiakasta minuuttiin ja pääsisin pikapissalle tai sit 2 asiakasta jumittaa vähintään tuplat kauemmin enkä pääse pissalle koska pitkä jono.

Vierailija
96/446 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noudattamalla käytöstapoja se idiootti laukkuinensa ei ymmärrä olevansa ongelma ja jatkaa samaa perseilyä myös tulevaisuudessa.

Joskus, vaikka yrittäisikin sanoa jotain, nämä tientukkijat eivät muka kuule. Useasti on tyyliin katsottu nenänvartta pitkin ja viis veisattu kohteliaasta "anteeksi mahtuisinko tästä" -pyynnöstä. Ainoa mikä tuntuu toimivan on kyynärpää kylkiluihin.

Vierailija
97/446 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muovipussien haaskaaminen kaupassa, kun banaanit paksuine suojakuorineenkin on laitettava hedelmäpussiin. Tämän tekee 98% ihmisistä. Mikään aivosolu ei liiku sillä hetkellä, kun banaanit laitetaan pussiin. Koko touhu tapahtuu selkärankaisena tottumuksena.

Itse käytän kangaskasseja ja ne banaanit on pakko laittaa muovipussiin ettei ne tahmaa kasseja nimittäin usein niissä on tahmaa kuorissa. Ja jos lähtisin valkkaamaan ei tahmaisia niin valitettaisiin että käpälöin kaikki läpi.

Vierailija
98/446 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ideaparkin alemyynneissä joistain ihmisistä kuoriutuu ihan käsittämättömiä otuksia: vaatteet kirjaimellisesti revitään käsistä ja taklitaan muita kuin jenkkifutiksessa konsanaan. Muutaman euron alelumppujen tähden?

Toinen käsittämätön ilmiö on jo aikaisemminkin mainittu ohituskaistakiihdytys. Ajan itse säännöllisesti pitkää väliä, jolla on vain yksi ohituskaista. Koko pätkä on 80, mutta nämä 70 maantie-etanat survaisee kaasupolkimen pohjaan juuri tällä ainoalla, lyhyellä ohituspätkällä. Myönnän että omasta autosta on tullut otettua kaikki irti että on päässyt näistä urpoista ohi.

Ylipäätään sellaiset hyvät tavat mihin itse on oppinut olettaa olevan toisilla. Kaikki kiilailut ja tyly käytös saa kiukkuiselle tuulelle. Luultavasti omista tavoistani ärsyttävät sellaiset, joita en itse pidä ongelmina. Esimerkiksi välillä kassalla maksukortti on jumittunut lompakkotaskuun ja siinä sitä sitten on koittanut naama punaisena repiä irti.

Vierailija
99/446 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin tulee hedelmäpussit käytettyä esim. vessan roskiksena tai eväspussukkana, koirankakkapussina, jne. Onneksi nykyään on myös niitä biopusseja hedelmille.

Vierailija
100/446 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa erottuu yksi arkipäivän ärsytys muita enemmän: tilan vieminen muilta. Olen miettinyt onko se itsekkyyttä, välinpitämättömyyttä, jonkunlaista henkistä sokeutta ... Mun teoria on, että Suomi on niin iso maa ja täällä asuu niin vähän ihmisiä, että me ei yksinkertaisesti hahmoteta itseämme tilassa. Tai sitten muut ihmiset mielletään jostakin syystä vihollisiksi, joita ei pidä päästää ohi. Outoa.

Mä kuljen päivittäin ruuhkaratikassa ja olen huomannut, että hyvä tapa helpottaa väsymystä ja ärtymystä on antaa muille tilaa. Kun vähän väistää, antaa paikan sitä paremmin tarvitsevalle jne, siitä tulee toiselle ja itselle hyvä mieli ja sehän rentouttaa. Kerran huomattavan raskaana ollut nuori nainen (joka siis istui) otti mun kassit hoiviinsa, niin mulla ja muilla oli helpompi seistä käytävällä. Fiksu nainen! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi