Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luetellaan havaitsemaanne ihmisten arkipäivän itsekkyyttä / toisen huomioon ottamattomuutta

Vierailija
17.03.2017 |

Aloitan: Bussissa kaksi henkilöä istuvat ikkunapaikoille käytävän eripuolille ja keskustelevat tauotta monen tunnin matka. Koska henkilöt ovat aika kaukana toisistaan, keskustelun voimakkuus on sillä tasolla, että koko bussi taatusti kuulee. Luepa siinä sitten kirjaa tms.

Kommentit (446)

Vierailija
41/446 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydessä laskettelurinteen kahviossa kävellään suoraan pöytään valloittamaan se kypärillä ja lapsilla. Tämän jälkeen mennään porukalla jonottamaan sitä minttukaakaota ja ne kypärät vie sen koko pöydän tämän ajan. Jos tämä seurue olisi mennyt suoraan jonoon, olisi istumapaikka riittänyt niille ketkä oikeasti olivat jo kahvin hörppimisvaiheessa kun se jonotus kestää aikalailla vielä sen ajan kun se juoma olisi jo juotu.

Jos kaikki tekevät näin, tarvitsee asiakaspaikkoja kaksinkertaisen määrän siihen nähden että kaikki menisivät ensin jonoon ja sitten pöytään.

Vierailija
42/446 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei suostu lähtemään lenkille, on kuulemma liian huono ilma. Törkeää, sillä mies olis voinut tuoda samalla reissulla mulle suklaata, kun siitä kaupan vierestä juoksee. Mut ei, on niin itsekäs eikä voi ottaa muita huomioon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/446 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuilla eläminen. Ei huomioi että muut joutuvat maaksamaan hänen elämisensä ja jos kaikki alkaisivat laskea hankkiiko työssä käymällä enemmän kuin tuilla elämällä niin kukaan ei kävisi enää töissä, ei ostaisi omistusasuntoa, ei sijoittaisi ja rahoittaisi yritysten toimintaa.

Kannataa miettiä mitä työtä tekee ja kuinka paljon.Jos on liikaa töitä ja kokoajan väsynyt niin se voi pitemmän päälle olla iso rasitus omalle terveydelle.

Ja seuraukset voi olla mitä vaan.

Nuorena saattaa viehättää kaikki

pinnallinen ,et on uudehkoa ja muodikasta kaikki. Jos tekee isot velat sen vuoksi ,että näyttää kaikki mahtavalta. Niin saa sitä pitkää päivää

töissä sitten tehdäkkin ja miettiä kärsiikö syödä muuta kuin kaurapuuroa.

Vierailija
44/446 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni ei suostu lähtemään lenkille, on kuulemma liian huono ilma. Törkeää, sillä mies olis voinut tuoda samalla reissulla mulle suklaata, kun siitä kaupan vierestä juoksee. Mut ei, on niin itsekäs eikä voi ottaa muita huomioon. 

Vittuako sitä muutenkaan mitään suklaata hakisi vaikka lähtisi lenkille, treenin rytmi siinä vaan rikkoutuu.

Vierailija
45/446 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vittuako sitä muutenkaan mitään suklaata hakisi vaikka lähtisi lenkille, treenin rytmi siinä vaan rikkoutuu.

No ton lenkit ei ole mitää treeniä, ihan vaan sunnuntaikävelyä lähinnä :) Eli mikään rytmi ei rikkoutuisi. Se käy siellä kaupassa joskus ihan omasta aloitteestaan, jos jotain puuttuu. Että turha hermostua.

Vierailija
46/446 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Kauppajonossa edellä oleva ostaa helvetisti ja itselläsi on se yksi ostos, niin ei lasketa missään nimessä edelle (vaikka ketään muuta ei jonossa olisi) ja sitä maksu- ja etukorttia sekä muita kuponkeja, ym. aletaan kaivaa vasta sen jälkeen, kun myyjä ilmoittaa summan.

-Liikennevaloissa kuppaajat, jotka etsii vaihdekepin siinä vaiheessa, kun valot on vaihtuneet vihreäksi.

-Hissiin pakenijat, vaikka näkevät, että muitakin olisi tulossa.

Kylläpä helpotti 😀😀😀

Siis oletko kysynyt, että voisinko maksaa tämän yhden ostoksen, kun on kiire tjn.? Vai oletatko, että edellä oleva huomaa sinut ja yhden ostoksesi ja lukee ajatuksesi?

Katsos, kun itse en ainakaan jaksa kiinnittää huomiota kuinka paljon kelläkin on ostoksia, niin enhän silloin osaa päästää edellekään ja toisaalta miksi minun pitäisikään, kun voihan minullakin olla ihan yhtä kiire kuin sinullakin? Jos päästää yhden edelle, niin luulenpa, että mielellään takaa tulee muitakin vain muutaman ostoksen kanssa ja lopulta itse olen jossain jonon häntäpäässä, vaikka ensiksi olin ensimmäinen...

Vierailija
47/446 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kämmeneen aivastaminen. Tuolla hygieniantajulla varustettu tuskin edes pesee käsiä vessan jälkeen.

Mä laitan molemmat kädet naaman eteen kun aivastan. Tuntuu että jos yritän aivastaa hihaan niin se ei suojaa kovinkaan hyvin.

Laukussa on kosteuspyyhkeitä joilla voin pyyhkiä kädet ellen pääse vessaan pesemään niitä heti.

Vierailija
48/446 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ton lenkit ei ole mitää treeniä, ihan vaan sunnuntaikävelyä lähinnä :) Eli mikään rytmi ei rikkoutuisi. Se käy siellä kaupassa joskus ihan omasta aloitteestaan, jos jotain puuttuu. Että turha hermostua.

Ajan rakenne on muuttunut.

Vierailija
49/446 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

-kaksi tai useampi vanhempi vaunujen kanssa valtaa koko kadun niin, että joutuu väistämään ojan puolelle

-koiraa ei osata kävelyttää oikealla puolella ja kävellään sitten väärää puolta tiestä

-koiraa pidetään flexi pitkänä

-koiran annetaan paskantaa keskelle tietä, eikä kerätä paskaa pois

-lasten annetaan juosta miten sattuu kauppakeskuksissa tms ja sitten kun se ipana juoksee sun polviin yhtäkkiä ja kaatuu, niin mulkoillaan vihaisesti tai haistatellaan

-annetaan lasten lääppiä kaupassa irtokarkkeja tai maustekurkkusammioita

-täydessä bussissa varataan kaksi paikkaa

-kaupassa jätetään kylmätuotteita lämpimään hyllyyn

-ei osata tehdä tilaa tarvittaessa

-jäädään keskelle tietä, liukuportaisen yläpäähän, ovensuuhun jne puhumaan/seisoskelemaan/miettimään elämän tarkoitusta

-kerrostalossa ei osata noudattaa hiljaisuutta

Ah, kyllä helpotti avautua. Näitä keksisi vaikka kuinka paljon :D

t.valittajaeukko 27

Vierailija
50/446 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäni näen joka viikko miten kipeä lapsi tuodaan hoitoon. Iloisena todetaan että Elli-Petteri oksensi eilen mutta on nyt ihan fine.

Mikä pöyristyttää vielä enemmän on se, että jotkut vanhemmat SUUTTUVAT kun soitamme hakemaan oksentavan / kuumeisen lapsen kesken päivän pois. H*lvetti että suututtaa miten ei oman lapsen terveys kiinnosta.

Toivottavasti ymmärrätte vanhemmat että lapsenne tartuttaa kaikki muutkin skidit ja myös meidät, henkilökunnan. Kuka lastasi sitten hoitaa kun makaamme kaikki kuumeessa kotona?

Vierailija
51/446 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Kun törmää johonkuhun, sanoo "OHO" eikä "anteeksi"

- Kun haluaa jostakusta ohi, niin tunkee vaan sanomatta mitään, tönäisee ohi mennessään niin, että tasapaino horjuu.

Miksi anteeksi onkin niin vaikea sana??!!

Itse syyllistyn tuohon ensimmäiseen joskus. Syy ei ole, että haluaisin olla töykeä vaan, että se on odottamaton tilanne ja siihen reagoi tietyllä tapaa. Suu sanoo "OHHO" tai "HUPS" ennen kuin aivot tajuavat mikä tilanne on. Tulee ns nurkan takaa. :D

Vierailija
52/446 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun bussissa on jo vaunut tai kahdet,mutta perällä on istumapaikkoja ja edessäkin niin nämä ihan tavan matkustajat jää seisomaan siihen keskioville. Itse väistän aina vaunujen kanssa ollessa siihen oven eteen(kun poistujat on jääneet kyydistä.) Niin että minun ja vaunujen väliin jää käytävä eli hyvin tilaa, että mahtuu menemään bussin perälle istumapaikoille. Kerran ajauduin seisomaan sinne oven eteen, kun kaksi herraa "emme voi istua" jäi sitten seisomaan siihen mun ja vaunujen väliin. Ei jösses, istukaa!!!

Ymmärtäisin tän seisoskelun, jos nää seisoskelijat matkustais yhden pysäkinvälin, mutta ei. Lopulta sitä populaa on sitten siinä ahtaassa aukossa niin hitokseen ettei kukaan pääse eteen, perälle tai ulos. Ja istumapaikkoja on niin pilvin pimein... Ma en ummarra.

Vierailija
53/446 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen ruuhkabussissa ei meinattu antaa yhdelle rattaalle tilaa, vaikka se onnistui mainiosti kun vähän tiivistettiin. Ei tarvinnut olla edes ihokontaktissa kanssamatkustajien kanssa. Onneksi minulla on niin hentoinen ääni, että tilaa löytyi äkkiä, kun huikkasin vain tulemaan lähemmäksi. Sekin "ahtaus" kesti jopa kaksi pysäkinväliä, suurin osa jäi samassa kohtaa pois.

Vierailija
54/446 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuhka bussissa kokeillaan kymmentä eri korttia ja kun ne ei toimi aletaan kaivaa repun pohjalta kolikoita .

Jos on epäilys ettei kortilla ole saldoa niin vois ne kolikot kaivaa valmiiksi esille.

Vierailija
55/446 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurien tupakointi rivitalossa. Eivät kiusallaankaan mene etuoven puolelle vaikka olen kauniisti pyytänyt. Nyt hajut meidän terassilla ja makuuhuoneessa kesällä.

Vierailija
56/446 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viedään jätteitä esim rikkinäisiä puutarha kalusteita, telkkareita ja muuta elektroniikkaa,täysiä jätepusseja ja muuta pahvilaatikko täynnä roskaa tyyliin elukkojen revittäväksi viereiselle puulastaus pysäkille, jota voisi kuvailla myös autoilijoiden levähdyspaikaksi täällä maaseudulla ison maantien vieressä.

Kun kippaa roskat luontoon ei tartte maksaa mitään jätemaksuja kierrätyskeskuksiin ym. Äärimmäisen röyhkeää myös niitä ihmisiä kohtaan, jotka asuu vieressä. Monasti käyn sieltä poimimassa kaljatölkkejä ja olen huomannut, joskus jotain Baltian maiden muovipusseissa heidän elintarvike jätteitään, mutta yleisesti ottaen kaikenlaista paskaa luontoon heitetään maksujen välttämiseksi.

Semmoinen unohtui myös sanoa että, itse irtisanouduin maksamasta kyläläisten yhteisestä jäteastiasta, kun sinne ulkopuoliset ohikulkija ihmiset kippasi rikkinäisiä tuoleja ja muuta isoa roinaa ja säkkejä, oli se aina täynnä. Hommasin oman jäteastian ja maksan vain omat jätteeni

Vierailija
57/446 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuilla eläminen. Ei huomioi että muut joutuvat maksamaan hänen elämisensä ja jos kaikki alkaisivat laskea hankkiiko työssä käymällä enemmän kuin tuilla elämällä niin kukaan ei kävisi enää töissä, ei ostaisi omistusasuntoa, ei sijoittaisi ja rahoittaisi yritysten toimintaa.

Tällaiset viestit.

Vierailija
58/446 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohituskaistakiihdyttäjät: ajetaan 80 km/h alueella piiiitkään 70-75 km /h, mutta annas kun alkaa ohituskaista (jossa 100 km/h), niin jopa uskaltaa ajaa ainakin 110 km/h, mielellään vähän kovempaa, jos joku meinaa päästä ohi. Ja ku ohistukaista loppuu, jarrut pohjaan ja taas mennään 75 km/h, kunnes seuraava ohituskaista alkaa.

Toi jonkun jo mainitsema: matkalaukkuhihnan eteen koko perhe riviin, vaikka olis vasta edellisen lennon laukut siellä tulossa ja Phuketin laukut on vielä purettavana koneesta...

Samoin liikenteessä se, että vihreän valon vaihtuessa mietitään kaikessa rauhassa ensin vaihteen laittamista ykköselle ja sitten kaaaaikesssa raaauhassa liikkeelle.

Kaupassa, kun on pitkä jono ja viereen aukeaa toinen kassa, niin sieltä jonon hänniltä lähdetään kyynärpäätaktiikalla rynnimään, että ehtii siihen auenneelle kassalle ekaksi, vaikka edessä on jo pidempään jonottaneita ja olis loogisempaa, että he siirtyvät ensin siihen viereiselle kassalle ja sen jälkeen muu poruukka jakaantuu niihin kahteen jonoon. Tuota tekevät eniten mummot.

Olenpas mä nyt valittavalla tuulella :)

Vierailija
59/446 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoileminen muuta liikennettä hitaammin ilman, että yritettäisiin helpottaa nopeampien etenemistä väistämällä vaikka bussipysäkille.

Tällaisissa tilanteissa yksi ihminen pystyy määräämään monien muiden tahdin, jos ohituspaikkoja ei ole.

Vaikkakin nopeusrajoitukset ovat suurimpia sallittuja niin silti nämä hitaampaa ajavat mielestäni vaarantavat todella monia henkiä, kun kiireisemmät ja kärsimättömät tekevät uhkarohkeita ohituksia. Jos ei sillä autolla uskalla ajaa muun liikenteen vauhtia niin sitten varmaan pitäisi kulkea muilla tavoilla.

Vierailija
60/446 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Kauppajonossa edellä oleva ostaa helvetisti ja itselläsi on se yksi ostos, niin ei lasketa missään nimessä edelle (vaikka ketään muuta ei jonossa olisi) ja sitä maksu- ja etukorttia sekä muita kuponkeja, ym. aletaan kaivaa vasta sen jälkeen, kun myyjä ilmoittaa summan.

-Liikennevaloissa kuppaajat, jotka etsii vaihdekepin siinä vaiheessa, kun valot on vaihtuneet vihreäksi.

-Hissiin pakenijat, vaikka näkevät, että muitakin olisi tulossa.

Kylläpä helpotti 😀😀😀

Siis oletko kysynyt, että voisinko maksaa tämän yhden ostoksen, kun on kiire tjn.? Vai oletatko, että edellä oleva huomaa sinut ja yhden ostoksesi ja lukee ajatuksesi?

Katsos, kun itse en ainakaan jaksa kiinnittää huomiota kuinka paljon kelläkin on ostoksia, niin enhän silloin osaa päästää edellekään ja toisaalta miksi minun pitäisikään, kun voihan minullakin olla ihan yhtä kiire kuin sinullakin? Jos päästää yhden edelle, niin luulenpa, että mielellään takaa tulee muitakin vain muutaman ostoksen kanssa ja lopulta itse olen jossain jonon häntäpäässä, vaikka ensiksi olin ensimmäinen...

Tarkoitinkin jos ei jonossa ole muita. Ja juu ei minulla niin kiire ole, mutta itse vaan olen sen verran vilkaissut, että jos takanani on yksi jonossa vaikka sen yhden ostoksen kanssa, niin päästän menemään ensin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä