Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luetellaan havaitsemaanne ihmisten arkipäivän itsekkyyttä / toisen huomioon ottamattomuutta

Vierailija
17.03.2017 |

Aloitan: Bussissa kaksi henkilöä istuvat ikkunapaikoille käytävän eripuolille ja keskustelevat tauotta monen tunnin matka. Koska henkilöt ovat aika kaukana toisistaan, keskustelun voimakkuus on sillä tasolla, että koko bussi taatusti kuulee. Luepa siinä sitten kirjaa tms.

Kommentit (446)

Vierailija
61/446 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparilla (ja kaupassakin) repäistään kiinnostava tuote henkarilta/pinosta ja roiskaistaan takaisin ryppyisenä pöydän mutkaan. Kun MINULLA on niin kiire etten ehdi jälkiäni siivoomaan ja minulla on oikeus sotkea pöydät kun minua huvittaa. Etenkin kirpparilla missä ei ole myyjiä koko ajan järjestelemässä pilaat sekä muiden ostofiilikset että myyjän myynnin. Mitä helvettiä ajattelet?

Vierailija
62/446 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä sairaalan osastolla ja ihan joka päivä sinne tulee omaisia vierailuajan ulkopuolella. Useimmat eivät kysy edes saako käydä vieraisilla vaan paukkaavat huoneeseen. Siellä on monta sairasta ihmistä ja he haluavat levätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/446 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuilla eläminen. Ei huomioi että muut joutuvat maksamaan hänen elämisensä ja jos kaikki alkaisivat laskea hankkiiko työssä käymällä enemmän kuin tuilla elämällä niin kukaan ei kävisi enää töissä, ei ostaisi omistusasuntoa, ei sijoittaisi ja rahoittaisi yritysten toimintaa.

Toivottavasti sitten itse selviät elämäsi käyttämättä tukia.

Huomisesta kun ei kukaan tiedä!

Vierailija
64/446 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettiostajat, jotka vaativat että tavara tuotaisiin sinne ja tonne ja aikataulua rukataan 15 kertaa.

Keskellä käytävää haahuilijat. Yks päivä sittarissa oli äiti karavaaninsa kanssa, äiti työnsi rattaita ja kärryjä ja perässä tuli isompi lapsi jonkun potkupyörän tms(?) kanssa. Kulkivat jonossa ja jäivät jumittamaan keskelle väylää.

Vierailija
65/446 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tungetaan junaan sisään ennen kuin pois jäävät ovat tulleet ulos.

Joo, tästä saa läksyttää kanssaihmisiä monta kertaa viikossa... Huoh. "Joo sori mä tiiän mutta kun mä nyt oon jo tunkemassa tästä"

66/446 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveriporukalla liikenteessä olevat, jotka kävelevät 5-6 rinnakkain ja vastaantulijoita ei huomioida sitten millään vaan jyrätään jos eivät älyä itse väistää.

Vierailija
67/446 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun lähellä Helsingin keskustaa ja käyn usein Alepoissa, jotka on todella ahtaat. Siellä kuitenkin ihan hyvin mahtuisi käytävällä ohittamaan toisen, joka vaan seisoo paikallaan tarkkailemassa tuotteita. Yleensä naiset isoine laukkuine kasseineen jäävät keskellä käytävää leveästi pitämään vahtia eivätkä päästä ketään ohi. 

Vierailija
68/446 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitan: Bussissa kaksi henkilöä istuvat ikkunapaikoille käytävän eripuolille ja keskustelevat tauotta monen tunnin matka. Koska henkilöt ovat aika kaukana toisistaan, keskustelun voimakkuus on sillä tasolla, että koko bussi taatusti kuulee. Luepa siinä sitten kirjaa tms.

Oman kiireen nostaminen toisten kiireen yläpuolelle, ja siitä omasta kiireisyydestä hössöttäminen. Usein tällaisilla tyypeillä on kiire juuri siksi, että aikaa menee turhaan hössöttämiseen, eikä itse tekemiseen.

Vierailija
69/446 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, jotka tankkaavat autonsa ja jättävät sen mittarille käydessään sisällä maksamassa. En tajua mikä logiikka siinä on takana että annetaan parinkin auton odotella siinä takana sillä välin kun laahustetaan sisälle maksamaan.

Vierailija
70/446 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vuosi sitten oltiin mökillä isän silloisen naisystävän ja tämän aikuisen pojan (ehkä 25v?) kanssa. Tämä poika oli jotain ihan uskomatonta...

Heräsi aamulla ekana ja keitti kahvit vain itselleen. Siis oikeasti keitti YHDEN kupillisen kahvia 😂

Samoin jäi asumaan suihkuun ja käytti kaiken lämpimän veden. Eka luulin, ettei tiennyt, että lämmintä vettä on naftisti, mutta itse rupesi kerskumaan, että hänpä tiesi ennestään lämminvesivaraajan pieneksi ja siksi osasi mennä suihkuun ekana... Ja oli siellä puoli tuntia lotraamassa!!! Vit#n kiva oli vauvan pyllyä pestä jäisellä vedellä tämän takia... ja olis varmaan muutkin halunneet käydä pesulla, kun koko päivä oli oltu reissussa.

Muutakin pientä oli. Vähän joka asiassa näkyi täydellinen piittaamattomuus kenestäkään muusta. En tiiä, minkä sortin hullu se tyyppi oli...

Vierailija
71/446 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentokentän matkalaukkuhihnalla mennään ihan kiinni siihen hihnaan odottamaan omaa laukkua, ettei vaan takana olevat näe mitä hihnalla kulkee. Tietysti sinne mennään myös koko perheen voimin, että on mahdollisimman ahdasta.

Tämä x1000

Vierailija
72/446 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuhkabussissa Helsingissä, esim. 550:ssa aamulla klo 8 maissa äiti tulee isojen vaunujen kanssa, vaikka näkee, että bussi on AIVAN täynnä, eli kaikki istumapaikat varattu ja jengi seisoo perälle asti käytävällä sekä siinä vaunujen kohdalla on ainakin 10 ihmistä mutta silti kehdataan tunkea ne vaunut sisään. Kyllä, todistin tällaista. Myös 39-bussissa on näin käynyt. Itse välttelisin ruuhkaisia aamulinjoja kuin ruttoa, vaikka olisikin neuvola-aika 8:30. Lisäksi menevät usein pari pysäkinväliä ja jäävät terkkarin kohdalla pois, voisivat senkin matkan kävellä.

Vierailija
73/446 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku vuosi sitten oltiin mökillä isän silloisen naisystävän ja tämän aikuisen pojan (ehkä 25v?) kanssa. Tämä poika oli jotain ihan uskomatonta...

Heräsi aamulla ekana ja keitti kahvit vain itselleen. Siis oikeasti keitti YHDEN kupillisen kahvia 😂

Samoin jäi asumaan suihkuun ja käytti kaiken lämpimän veden. Eka luulin, ettei tiennyt, että lämmintä vettä on naftisti, mutta itse rupesi kerskumaan, että hänpä tiesi ennestään lämminvesivaraajan pieneksi ja siksi osasi mennä suihkuun ekana... Ja oli siellä puoli tuntia lotraamassa!!! Vit#n kiva oli vauvan pyllyä pestä jäisellä vedellä tämän takia... ja olis varmaan muutkin halunneet käydä pesulla, kun koko päivä oli oltu reissussa.

Muutakin pientä oli. Vähän joka asiassa näkyi täydellinen piittaamattomuus kenestäkään muusta. En tiiä, minkä sortin hullu se tyyppi oli...

Huhhuh, taitaa olla ainoa lapsi tai kuopus? Välillä tällaisiin kyllä törmää, eiväthä ne juuri tunne tunnontuskia tekosistaan. Tunnen tällaisen +50v iältään. Hän esim. noin vain mussuttaa kaksi pihviä, vaikka pihvejä oli laskettu jokaiselle yksi jne... 

Vierailija
74/446 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruuhkabussissa Helsingissä, esim. 550:ssa aamulla klo 8 maissa äiti tulee isojen vaunujen kanssa, vaikka näkee, että bussi on AIVAN täynnä, eli kaikki istumapaikat varattu ja jengi seisoo perälle asti käytävällä sekä siinä vaunujen kohdalla on ainakin 10 ihmistä mutta silti kehdataan tunkea ne vaunut sisään. Kyllä, todistin tällaista. Myös 39-bussissa on näin käynyt. Itse välttelisin ruuhkaisia aamulinjoja kuin ruttoa, vaikka olisikin neuvola-aika 8:30. Lisäksi menevät usein pari pysäkinväliä ja jäävät terkkarin kohdalla pois, voisivat senkin matkan kävellä.

Tämä! 

Ihmettelenkin, miksi vaunuilla pääsee ilmaiseksi kyytiin. Ruuhka-aikoina voisi, jos ei nyt kieltää vaunullisia, niin asettaa normaalin maksun. Tämä vähentäisi tätä parin pysäkin matkustelua.

Vierailija
75/446 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, jotka lupaavat soittaa tiettynä aikana, mutta heistä ei kuulu mitään.

Ihmiset, jotka soittavat älyttömään kellonaikaan, kun yrität saada unenpäästä kiinni tai olet jo unessa.

Ihmiset, jotka soittavat vain häläreitä, ja raivostuvat, kun et soita takaisin.

Ihmiset, jotka soittavat vain puhuakseen loputtomasti itsestään. Kuinka vaikeaa voi olla kysyä aluksi edes että mitä kuuluu.

Naapurit, jotka lähtevät illalla ulos ja saapuvat aamuyöstä kotiin käytävässä huutaen ja mahdollisimman kovalla jytkeellä.

Naapurit, jotka kusettavat ja paskattavat koiransa oven tai portin pieleen.

Naapurit, jotka tunkevat toisten pyykkivuorolle. Vaihtoehtoisesti peseminen ilman pyykkivuoron varausta = maksua. Myös kuivuvan pyykin jättäminen kuivaushuoneeseen viikoksi tai pariksi.

Vierailija
76/446 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso reppu selässä julkisissa seisoessa.

Vierailija
77/446 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisissa välillä näkee miehiä (varsinkin nuoria), jotka pokkana kaivaa antaumuksella räkää nenästään tai vaikkua korvissaan. En tiedä, kuvittelevatko he, ettei kukaan huomaa vai onko heillä mielestään joku oikeus tehdä tällaista eritteenlevittelyä missä vaan haluavat :( Samoilla klähmäsormilla toki tartutaan tankoihin ja painellaan nappeja.

Sitten kaikki kämmeniin aivastelijat, voitteko desinfioida kätenne tai jotenkin muutoin varmistaa, ettette levittele limojanne kosketuspinnoille julkisissa?? Tai sitten aivastus hihaan/huivin sisään tms.

Terv. Kanssamatkustaja

Vierailija
78/446 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohituskaistakiihdyttäjät: ajetaan 80 km/h alueella piiiitkään 70-75 km /h, mutta annas kun alkaa ohituskaista (jossa 100 km/h), niin jopa uskaltaa ajaa ainakin 110 km/h, mielellään vähän kovempaa, jos joku meinaa päästä ohi. Ja ku ohistukaista loppuu, jarrut pohjaan ja taas mennään 75 km/h, kunnes seuraava ohituskaista alkaa.

Toi jonkun jo mainitsema: matkalaukkuhihnan eteen koko perhe riviin, vaikka olis vasta edellisen lennon laukut siellä tulossa ja Phuketin laukut on vielä purettavana koneesta...

Samoin liikenteessä se, että vihreän valon vaihtuessa mietitään kaikessa rauhassa ensin vaihteen laittamista ykköselle ja sitten kaaaaikesssa raaauhassa liikkeelle.

Kaupassa, kun on pitkä jono ja viereen aukeaa toinen kassa, niin sieltä jonon hänniltä lähdetään kyynärpäätaktiikalla rynnimään, että ehtii siihen auenneelle kassalle ekaksi, vaikka edessä on jo pidempään jonottaneita ja olis loogisempaa, että he siirtyvät ensin siihen viereiselle kassalle ja sen jälkeen muu poruukka jakaantuu niihin kahteen jonoon. Tuota tekevät eniten mummot.

Olenpas mä nyt valittavalla tuulella :)

Ihanaa, olet identtinen kaksoseni! Täsmälleen samaa mieltä ihan joka kohdasta.

Vierailija
79/446 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähdä maailma vain sellaisena, kuin se itselle on. Esim. aloituksen esimerkissä ei ole kyse itsekkyydestä, vaan siitä, että toinen ei osaa keskittyä kirjaan.

Menepä ap jonnekin Kuubaan selittämään ihmisille bussiin tuossa itsekkyydestä!

Vierailija
80/446 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huutaminen puhelimeen (kyllä se ääni menee perille vähemmälläkin).

Luultavasti kuulovammainen. Isäni on ja tästä syystä huutaa, ei kuule omaa puhettaan koväänisenä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi