Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käsittämätöntä, perheenäiti teki ruokaa. Otti lastalla voipaketista voita, paistoi jauhelihan ja otti samalla lastalla lisää voita

Vierailija
17.03.2017 |

Todella ihanaa varmaan viikon parin päästä voidella leipää sillä rasvalla :X

Onko ihmisten hygienian taso tätä luokkaa ruoanlaitossa? Vai onko tämä vain yksittäistapaus?

Kommentit (240)

Vierailija
101/240 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman aiheesta sivuaa meidän (tietysti rakkaiden) isovanhempien yritys järjestää parivuotiaalle lapsellemme kivaa kesäpäivän tekemistä. Isovanhemmat olivat hankkineet sellaisen pienen puhallettavan vauvojen uima-altaan lapselle pulikointi altaaksi. Onneksi ehdin hätiin ennen kuin isovanhemmat ehtivät kantaa maalaistalon nurkalta sadevesisammiosta valmiiksi mukavan lämmintä vettä uima-altaan vedeksi.

Voin vain kuvitella mitä sadevesi on huuhtonut katolta veden mukana tynnyriin. Ja ennen kaikkea miten se kaikki on muhinut lämpiminä kesäpäivinä siellä sammiossa varsinaiseksi liemeksi.

Vierailija
102/240 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos tätä hygieeniaa jauhetaan, niin mitä käsitellympää liha on, sen enemmän siinä on bakteereja. Tulee jauhettaessa.

Jauhelihan valmistusprosessi on yksi tarkimmin puhtaana pidettyjä ihan ilmeisistä syistä. Se nimittäin pilaantuu ja äkkiä jos koneet ei ole puhtaat. 

No itse olen näitä koneita ollut elintarvike tehtaassa pesemässä. Kyllä niihin aina jotakin jää. Eläinlääkäri käy ottamassa näytteet esim. Salmonellasta laitteissa ennen valmistusta.

argumenttisi on siis se että olet paska siivooja? :)

Ei vaan se, että mitä enemmän lihaa käsitellään sen enemmän niissä on bakteereja.

Ei, pelkkä käsittely ei lisää bakteerien määrää.

Johan sen sanoo järkikin. Mitä enemmän lihaa lääpitään sen enemmän siihen tulee bakteereja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/240 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiötasot yms. Pyyhittekö ne samalla tiskirätillä ja sitten vähän huutastaan ne hanan alla ja tiskipöydälle kuivumaan? Näyttää siistiltä, mutta bakteerit on levitetty pitkin pöytiä. Siihen sitten leipä yms.

Vierailija
104/240 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos tätä hygieeniaa jauhetaan, niin mitä käsitellympää liha on, sen enemmän siinä on bakteereja. Tulee jauhettaessa.

Jauhelihan valmistusprosessi on yksi tarkimmin puhtaana pidettyjä ihan ilmeisistä syistä. Se nimittäin pilaantuu ja äkkiä jos koneet ei ole puhtaat. 

No itse olen näitä koneita ollut elintarvike tehtaassa pesemässä. Kyllä niihin aina jotakin jää. Eläinlääkäri käy ottamassa näytteet esim. Salmonellasta laitteissa ennen valmistusta.

Ei vaan se, että mitä enemmän lihaa käsitellään sen enemmän niissä on bakteereja.

Johan sen sanoo järkikin. Mitä enemmän lihaa lääpitään sen enemmän siihen tulee bakteereja.

Ei niitä lääpitä ainakaan ammattimaisissa tehtaissa.

Vierailija
105/240 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattele. Kun paistat jauhelihaa, sillä samalla lastalla kosket ensin raakaan jauhelihaan ja lopuksi kypsään jauhelihaan.

Minä ainakin pesen lastan siinä vaiheessa kun liha alkaa olemaan kypsää. 

Vaihdatko myös paistinpannun?

Miksi ihmeessä, kun se on kuuma ja tappaa siten kaiken? 

Niin. Joku kertoi pesevänsä lastan kesken jauhelihan paiston. Kuinka kuumassa hän sen pesee, joka tappaa pöpöt. Tyhmiä riittää.

Vierailija
106/240 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvinkeitin. Kuinka usein ap puhdistaa?

Vierailija
107/240 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattele. Kun paistat jauhelihaa, sillä samalla lastalla kosket ensin raakaan jauhelihaan ja lopuksi kypsään jauhelihaan.

Niin. Joku kertoi pesevänsä lastan kesken jauhelihan paiston. Kuinka kuumassa hän sen pesee, joka tappaa pöpöt. Tyhmiä riittää.

Saippuapesun tarkoitus on poistaa mikrobit (ainakin suurin osa) mekaanisesti, ei tappaa niitä. Tyhmistä olen toki samaa mieltä.

Vierailija
108/240 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saippuapesun tarkoitus on poistaa mikrobit (ainakin suurin osa) mekaanisesti, ei tappaa niitä. Tyhmistä olen toki samaa mieltä.

Paskasella tiskiharjalla?

Vierailija
109/240 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on niitä, jotka maistavat samalla lusikalla kastiketta moneen kertaan. Käyttävät suussa ja kastikkeessa.

Vierailija
110/240 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yksittäistapaus, isäni teki noin, minusta tulikin kasvissyöjä.

Vierailija
111/240 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiskiharjankin voi pestä, esim. joka päivä astianpesukoneessa muiden tiskien mukana on hyvä tapa. Sen voi jopa vaihtaa uuteen. Yllättävää, eikö.

Vierailija
112/240 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä lääpitä ainakaan ammattimaisissa tehtaissa.

Esitätkö sinä tyhmää vai oltko tyhmä? Kosketellaan, käsitellään.

Vierailija
113/240 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun omat vanhemmat on tuollaisia. En edes tajunnut ennen kuin olin aikuinen että heidän hygieniansa on lähes olematonta. Esim. laitetaan paljain käsin raakoja kanankoipia vuokaan. Pyyhkäistään kädet talouspaperiin tai omiin housuihin(!!!), siis vettä ja saippuaa ei voi käyttää. Sitten kosketaan noilla pöpöisillä käsillä kaikkiin mahdollisiin ovenkahvoihin yms. tai aletaan tehdä vaikka salaattia. Kun käydään mummolassa lapsen kanssa, vältetään syömistä viimeiseen asti, asioista ei voi huomauttaa kun suututaan. 

No, mitä tauteja ja allergioita sait? Nykyään ihmiset elävät liiankin hygieenisesti. Tosin kanan tai kalan käsittelyn jälkeen kannattaa pestä asiat ja kädet huolella, mutta muuten ei haittaa vaikka popsii lattialle pudonneet ruokapalat.

Allergioita on nyt niin paljon, että suositellaan hieman sottaisempaa elämäntyyliä. Antakaa lasten konttaille siellä hieman leivänmuruisilla lattioilla, silittää koiria ja muutenkin elää hieman sottaisemmin.

Ennen sanottiin, että paskassa kasvaa lapset ja porkkanat.

Arvo Ylppö aikoinaan sanoi, että lapsi voi syödä vaikka paskaa kotinsa lattialta.

Vierailija
114/240 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiskiharjankin voi pestä, esim. joka päivä astianpesukoneessa muiden tiskien mukana on hyvä tapa. Sen voi jopa vaihtaa uuteen. Yllättävää, eikö.

Toki tämä hygienia fanaatikko niin tekeekin, jonka suurin murhe on kytätä toisten ruoan laittoa ja juoruta kauhistellen siitä.

Vierailija
115/240 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut pari kertaa ruokamyrkytyksen. Erään kerran Virossa eräillä kesäjuhlilla oli pidetty ruokaa koko päivän lämpimänä. Toisen kerran sain vakavan vatsataudin Intiassa, missä erehdyin syömään liekillä lämpimänä pidettyä ruokaa. 

Kun olen joskus joutunut syömään tienvarren huoltamoilla, en ole uskaltanut koskea niihin muutamia tunteja seisoneisiin mömmöihin. Ulkonäkö kertoo paljon ruoan laadusta.

En ole koskaan saanut itse enkä ole kuullut kenenkään muun saaneen laittamastani ruoasta mitään oireita, vaikka aika monta kertaa olen ruokaa laittanut itselleni ja muille. Olen varmasti myös ottanut lastalla lisää rasvaa voipaketista.

Suvussa on suolisto-ongelmia, jotka johtuvat enemmän liiasta hygieniasta, esim. Crohnin tautia.

Vierailija
116/240 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki tämä hygienia fanaatikko niin tekeekin, jonka suurin murhe on kytätä toisten ruoan laittoa ja juoruta kauhistellen siitä.

On ihan perushygieniaa, ettei kosketa samoilla välineillä raakaan lihaan ja muihin elintarvikkeisiin. Tietysti sitä voi pitää fanaattisenakin, ja näin perustella itselleen omaa huonoa hygieniaa.

Vierailija
117/240 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raa'asta kanasta voi saada salmonellan ja sianlihasta kanssa jonkun, en nyt muista minkä, mutta elimistölle vaarallisen bakteerin. Niiden raakakäsittelyssä kannattaa olla huolellinen.

Muuten keittiössä voi heilutella lastaa ja veitseä huolettomammin, niin ei tule niitä allergioitakaan mahdollisesti niin helposti.

Joskus luin jostain, että puhtaannäköisen salaatin peseminen enemminkin lisää bakteereja, ja on haitallista, jos salaattia ei syödä hetu. Toki multa tms. on aina pestävä hyvin pois esim. tuoreena syötävistä vihanneksista.

Salaatin väärinpeseminen voi lisätä pöpöjä. Salaatti ja kasvikset pitää pestä juoksevalla vedellä, ei esim. vesi astiassa. Miten ihmisillä on alkeellisemmatkin hygienian tietotaito hukassa. En tarkoita edellistä kommentoi jaa suoraan.

En olisi uuskonut noita kanamarinaadi juttuja yms. Itseäni ihmetyttää jo raa'an jauhelihan ja kalan säilytys "lämpöisessä" jääkaapissa.

Vierailija
118/240 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihan perushygieniaa, ettei kosketa samoilla välineillä raakaan lihaan ja muihin elintarvikkeisiin. Tietysti sitä voi pitää fanaattisenakin, ja näin perustella itselleen omaa huonoa hygieniaa.

Minua ärsyttää yleensäkin kaikki pihapoliisit, toisten asioiden kyttääjät, juoruämmät ja ihmiset, jotka ei pidä vain omista asioitaan huolta.

Vierailija
119/240 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian geneerinen, olisit kehittänyt perheenäidin hahmoa enemmän.

Vierailija
120/240 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun omat vanhemmat on tuollaisia. En edes tajunnut ennen kuin olin aikuinen että heidän hygieniansa on lähes olematonta. Esim. laitetaan paljain käsin raakoja kanankoipia vuokaan. Pyyhkäistään kädet talouspaperiin tai omiin housuihin(!!!), siis vettä ja saippuaa ei voi käyttää. Sitten kosketaan noilla pöpöisillä käsillä kaikkiin mahdollisiin ovenkahvoihin yms. tai aletaan tehdä vaikka salaattia. Kun käydään mummolassa lapsen kanssa, vältetään syömistä viimeiseen asti, asioista ei voi huomauttaa kun suututaan. 

Hyi hemmetti, voin kuvitella että tää perheenäiti tekis aivan samalla tavalla.

No, tiedän erään tapauksen joka ensin otti kanat paketista veitsellä ja sitten sillä samalla veitsellä sitä voita sieltä paketista, vielä pahempi. Tästä mainitsin, eikä oikeasti ymmärtänyt, että miksi näin ei voisi tehdä :X

ap

Hah. Mikä kyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä