Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käsittämätöntä, perheenäiti teki ruokaa. Otti lastalla voipaketista voita, paistoi jauhelihan ja otti samalla lastalla lisää voita

Vierailija
17.03.2017 |

Todella ihanaa varmaan viikon parin päästä voidella leipää sillä rasvalla :X

Onko ihmisten hygienian taso tätä luokkaa ruoanlaitossa? Vai onko tämä vain yksittäistapaus?

Kommentit (240)

Vierailija
61/240 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua tässä kauhistuttaa toi rasvan määrä.

Mitäs kauhistelemista siinä on?

Jauheliha on itsessään jo helvetin rasvaista. Kaksi viipaletta voita lisäksi... hyi helvetti.

Mutta mitä kauhistelemista siinä on? Siihen et osannut vastata.

Se miten epäterveellistä tuo on. Se mua kauhistuttaa. Kyseessä vielä perheenäiti, eli opettaa lapsensakin noin paskoille elintavoille.

Vierailija
62/240 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jauheliha on itsessään jo helvetin rasvaista. Kaksi viipaletta voita lisäksi... hyi helvetti.

Se miten epäterveellistä tuo on. Se mua kauhistuttaa. Kyseessä vielä perheenäiti, eli opettaa lapsensakin noin paskoille elintavoille.

Millä tavalla epäterveellistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/240 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin vain kuvitella sen rasvan määrän kun jauheliha on paistettu voissa. En söisi.

Niinpä, voit vain kuvitella.

Mikä tahansa määrä lisättyä rasvaa jauhelihan paistamiseen on liikaa, kun se vähärasvainenkin on itsessään jo niin rasvaista.

Kenelle se on liikaa ja miksi?

Onko sulla nyt joku elämäntehtävä inttää tätä asiaa? Minulle se olisi liikaa jo siksikin, että ylirasvainen ruoka on PAHAA. Ja ruoassa on väistämättä rasvaa sen verran, ettei sitä tarvitse erikseen lisätä. Emme elä millään kivikaudella, jolloin syötiin ylimääräistä rasvaa jotta selvittäisiin hengissä talven yli.

Sitä paitsi kukaan tuskin ostaa kalliimpaa vähärasvaista jauhelihaa vain jotta voisi paistaa sen voissa, eiköhän tässä ole kyse siitä halvimmasta, muutenkin rasvassa uivasta sika-naudasta.

Vierailija
64/240 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Marttakerho kokoontuu. Vaihdetaanko jo aihetta? Puhutaan vaikka vessan siivoamisesta seuraavaksi?

Vierailija
65/240 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla epäterveellistä?

Trollaatko vai oletko oikeasti noin tyhmä?

Vierailija
66/240 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin vain kuvitella sen rasvan määrän kun jauheliha on paistettu voissa. En söisi.

Mikä tahansa määrä lisättyä rasvaa jauhelihan paistamiseen on liikaa, kun se vähärasvainenkin on itsessään jo niin rasvaista.

Onko sulla nyt joku elämäntehtävä inttää tätä asiaa? Minulle se olisi liikaa jo siksikin, että ylirasvainen ruoka on PAHAA. Ja ruoassa on väistämättä rasvaa sen verran, ettei sitä tarvitse erikseen lisätä. Emme elä millään kivikaudella, jolloin syötiin ylimääräistä rasvaa jotta selvittäisiin hengissä talven yli.

Sitä paitsi kukaan tuskin ostaa kalliimpaa vähärasvaista jauhelihaa vain jotta voisi paistaa sen voissa, eiköhän tässä ole kyse siitä halvimmasta, muutenkin rasvassa uivasta sika-naudasta.

Ei pidä provosoitua, kun provosoidaan.

Vierailija
67/240 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vain utelias kuulemaan perusteluja väitteille, jotka esitätte.  Huomasin toki, että se on teille kovin vaikeaa, joten olkoon sitten.

Vierailija
68/240 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai oikein paskat elintavat jos jauhelihan paistamiseen käyttää nokareen voita :O

Kuule kun se jauheliha kuuluu paistaa rasvassa. Se neste mitä jauhelihasta irtoaa on suurimmaksi osaksi VETTÄ, sinä kun isket sen jauhelihan kuumalle pannulle, niin se on kaukana paistamisesta, sinä keität sitä jauhelihaa. Oletko yhdesssäkään kokkiohjelmassa nähnyt, että jauheliha isketään rasvattomalle pannulle?

Vierailija
69/240 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella ihanaa varmaan viikon parin päästä voidella leipää sillä rasvalla :X

Onko ihmisten hygienian taso tätä luokkaa ruoanlaitossa? Vai onko tämä vain yksittäistapaus?

Eikö ole paljon todennäköisempää, että sitä voikkuleipää voidellaan jo saman vuorokauden puolella, ja monta kertaa, joten mitään katastroofia ei liene päässe syntymään?

Vierailija
70/240 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joskus "erehtyy" ostamaan kunnon paistijauhelihaa, niin kyllä pannulle on pakko nakata pikkunokare voita, sillä lihasta itsestään juurikaan rasvaa irtoa, vaan koko liha kärähtää pannun pohjaan kiinni. tämä on edesmenneen äitini, erinomaisen ruuanlaittajan, neuvo.

Ap: ihmettelen kuvaamasi perheen tapoja. Sekö avattu ja osin käytetty voipaketti säilötään sitten kahdeksi viikoksi jääkaappiin, ennen kuin siitä otetaan voita leivälle? Oletko varma, että he ylipäänsä käyttävät voita leivällä.

Monet - minäkin - käytän voita vain maltillisesti ruuanlaittoon, tänään esim. meni nokare voita perunamuussiin ja paistinpannulle vähän isompi nokare, kun tein ruskeaa kastiketta, johon lisäsin tilkkasessa voisulaa käristetyt nakinpalat. Juu, kyllä minä nyt varmasti kuolen slaakiin tuon rasvamäärän takia. Mutta kädet pesin useampaankin kertaan! 

Vierailija
71/240 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kysymys kuuluu, että pesikö jauhenlihan?

Vierailija
72/240 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai oikein paskat elintavat jos jauhelihan paistamiseen käyttää nokareen voita :O

Kuule kun se jauheliha kuuluu paistaa rasvassa. Se neste mitä jauhelihasta irtoaa on suurimmaksi osaksi VETTÄ, sinä kun isket sen jauhelihan kuumalle pannulle, niin se on kaukana paistamisesta, sinä keität sitä jauhelihaa. Oletko yhdesssäkään kokkiohjelmassa nähnyt, että jauheliha isketään rasvattomalle pannulle?

Voissa paistaminen on aivan helvetin ällöttävää ja epäterveellistä, jos on pakko lisätä niin käyttäisi vaikka tilkan oliiviöljyä, eikä voipaloja.

Vierailija
73/240 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raa'asta kanasta voi saada salmonellan ja sianlihasta kanssa jonkun, en nyt muista minkä, mutta elimistölle vaarallisen bakteerin. Niiden raakakäsittelyssä kannattaa olla huolellinen.

Muuten keittiössä voi heilutella lastaa ja veitseä huolettomammin, niin ei tule niitä allergioitakaan mahdollisesti niin helposti.

Joskus luin jostain, että puhtaannäköisen salaatin peseminen enemminkin lisää bakteereja, ja on haitallista, jos salaattia ei syödä hetu. Toki multa tms. on aina pestävä hyvin pois esim. tuoreena syötävistä vihanneksista.

Trikiini tulee possun lihasta

Tämä elää jostain syystä vahvasti, vaikka viimeinen trikiinitartunta Suomessa on todettu 1970-luvulla. 

Salmonellakaan Suomessa tuotetuissa kananmunissa ja broilerissa ei käytännössä ole. 

Vierailija
74/240 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi,voi... Olipa kerrassaan kauheaa !

Vierailija
75/240 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kysymys kuuluu, että pesikö jauhenlihan?

Älä jaksa  :)

Vierailija
76/240 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele. Kun paistat jauhelihaa, sillä samalla lastalla kosket ensin raakaan jauhelihaan ja lopuksi kypsään jauhelihaan.

Vierailija
77/240 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grillatessa saatan itsekin syyllistyä hieman samaan. Tosin täysin raakana otan kyllä eri ottimella, mutta käännän jo ensimmäisen kerran lastalla. Samalla lastalla heitän voita toiselle pannulle ja kääntelen kasviksia, sekä nostan ne kypsänä lautaselle. 

Vierailija
78/240 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattele. Kun paistat jauhelihaa, sillä samalla lastalla kosket ensin raakaan jauhelihaan ja lopuksi kypsään jauhelihaan.

Minä ainakin pesen lastan siinä vaiheessa kun liha alkaa olemaan kypsää. 

Vierailija
79/240 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vain utelias kuulemaan perusteluja väitteille, jotka esitätte.  Huomasin toki, että se on teille kovin vaikeaa, joten olkoon sitten.

Vaadit varmaan perusteluja myös sille, miksi ihmisiä ei nyt vaan saa lyödä, koska mitäänhän ei voi ymmärtää, ellei sitä perustella lähdeviitteiden kanssa.

Vierailija
80/240 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salmonella ja trikiini eivät todellakaan ole pikku juttuja... Jokaista elukkaa ei niiden varalta testata ja myynnissä on muutakin kuin suomalaista lihaa.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Trikiini

Nuohan ovat vain mukava lisä kudoksissa :)

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Salmonellat

Lavantauti on vain pikku juttu

Pelkkää terveysintoilua joo välttää tuollaisia. Kasvavissa lapsissa varmasti hieno lisäimmuniteetin suoja. Ei tule allergioita!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme