Käsittämätöntä, perheenäiti teki ruokaa. Otti lastalla voipaketista voita, paistoi jauhelihan ja otti samalla lastalla lisää voita
Todella ihanaa varmaan viikon parin päästä voidella leipää sillä rasvalla :X
Onko ihmisten hygienian taso tätä luokkaa ruoanlaitossa? Vai onko tämä vain yksittäistapaus?
Kommentit (240)
Ei oo yksittäistapaus. Mäkin teen noin. Eipä ole voi pilaantunu.
Vaikka aloitus nyt taas oli näitä tekokauhistelujuttuja.
Mun omat vanhemmat on tuollaisia. En edes tajunnut ennen kuin olin aikuinen että heidän hygieniansa on lähes olematonta. Esim. laitetaan paljain käsin raakoja kanankoipia vuokaan. Pyyhkäistään kädet talouspaperiin tai omiin housuihin(!!!), siis vettä ja saippuaa ei voi käyttää. Sitten kosketaan noilla pöpöisillä käsillä kaikkiin mahdollisiin ovenkahvoihin yms. tai aletaan tehdä vaikka salaattia. Kun käydään mummolassa lapsen kanssa, vältetään syömistä viimeiseen asti, asioista ei voi huomauttaa kun suututaan.
Minua kauhistuttaa vain tuo rasvan määrä. Jauheliha sisältää aina tarpeeksi eläinrasvaa jotta siihen ei paistaessa tarvitse lisätä rasvaa.
Mitä rasvaisempi ateria, sitä väsyneempi perhe on ruuan jälkeen.
Joku päivä teille saattaa tulla innostus syödä terveellisemmin. Mutta eihän se terveellinen ruokakaan ole pitkän elämän tae. Minuakin ennen ällötti kaikki vegaaniruuat mutta olin ymmärrettävästi 15 kiloa pullukampi.
Huvittavaa että joku antaa miinuspeukkuja. Kun on ihan normaalia ja hyvä juttu altistaa toiset salmonellalle tai ruokamyrkytykselle :D
Vierailija kirjoitti:
Todella ihanaa varmaan viikon parin päästä voidella leipää sillä rasvalla :X
Onko ihmisten hygienian taso tätä luokkaa ruoanlaitossa? Vai onko tämä vain yksittäistapaus?
Vegaaneilla ei ole tätäkään ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun omat vanhemmat on tuollaisia. En edes tajunnut ennen kuin olin aikuinen että heidän hygieniansa on lähes olematonta. Esim. laitetaan paljain käsin raakoja kanankoipia vuokaan. Pyyhkäistään kädet talouspaperiin tai omiin housuihin(!!!), siis vettä ja saippuaa ei voi käyttää. Sitten kosketaan noilla pöpöisillä käsillä kaikkiin mahdollisiin ovenkahvoihin yms. tai aletaan tehdä vaikka salaattia. Kun käydään mummolassa lapsen kanssa, vältetään syömistä viimeiseen asti, asioista ei voi huomauttaa kun suututaan.
Hengissä kuitenkin olet?
Tuollaista se oli meilläkin ja uskon, että useimmilla ainakin vielä joskus 70-luvulla. Ei ollut korvatulehduskierteitä eikä allergioita samassa määrin.
Ylihygienisyys pikemminkin sairastuttaa ja vie kaiken vastustuskyvyn. Hysterialla pilaat nyt välit isovanhempiin.
Vierailija kirjoitti:
Hyi hemmetti, voin kuvitella että tää perheenäiti tekis aivan samalla tavalla.
No, tiedän erään tapauksen joka ensin otti kanat paketista veitsellä ja sitten sillä samalla veitsellä sitä voita sieltä paketista, vielä pahempi. Tästä mainitsin, eikä oikeasti ymmärtänyt, että miksi näin ei voisi tehdä :X
ap
Kuka hitto edes paistaa jauhelihaa voilla.
Niin, mitenköhän ihmiset on aiemmin asuneet, ei tätä nykymenoa ole niin kauan vielä eletty.
Vierailija kirjoitti:
No, mitä tauteja ja allergioita sait? Nykyään ihmiset elävät liiankin hygieenisesti. Tosin kanan tai kalan käsittelyn jälkeen kannattaa pestä asiat ja kädet huolella, mutta muuten ei haittaa vaikka popsii lattialle pudonneet ruokapalat.
Allergioita on nyt niin paljon, että suositellaan hieman sottaisempaa elämäntyyliä. Antakaa lasten konttaille siellä hieman leivänmuruisilla lattioilla, silittää koiria ja muutenkin elää hieman sottaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
No ei kai sitä margariinilla tai öljyllä paisteta!
Kyllä on tuolla (huonolla) tasolla, huomaat sen tästäkin ketjusta ja alapeukkujen määrästä. Hyvä hygienia on harvinaista, ja kaikki siihen panostavat leimataan hysteerikoiksi.
Vierailija kirjoitti:
Anoppini on kotitalousihminen jo ammattinsa puolesta. Hän tekee mainitsemiasi asioita ja ne ällöttää minua. Huuhtaisee myös kevyesti jauheliharasioita ja ottaa ne uudelleen käyttöön. Silti heidän perheessä ei koskaan sairasteta mitään. Minä "kaupunkilais hienohelma" saan aina kaikki vatsataudit, mutta heihin ei tartu mikään.
Vierailija kirjoitti:
No, ovatko he sairastelleet paljon? Onko ollut salmonellaa, ruokamyrkytyksiä vai jotain vielä pahempaa? Onko joku kuollut 'epähygienisiin' tapoihin? Entä pitkäaikaisvaikutukset? Onko allergioita, astmaa, yliherkkyyttä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kai sitä margariinilla tai öljyllä paisteta!
En minä käytä mitään rasvaa.
Vähärasvaisimmasakin jauhelihassa on ruskistamiseen tarpeeksi rasvaa. Laittaa lihan tarpeeksi kuumalle pannulle, niin siitä irtoaa rasvaa ja nestettä sen verran, että hyvä tulee.
Näin olen kuvitellut lähes kaikkien tekevän?
Mä nipotan siitäkin, tai nimenomaan siitä, että joku saattaa maistaa vaikka kurkkusalaattia purkista ja sitten tunkee sen saman lusikan uudestaan sinne purkkiin. Siis syljessä on kaikenlaista, mikä saa ruuan pilaantumaan nopeammin, ja ei ole iso vaiva käyttää suussa käymätöntä lusikkaa vaikka hillopurkissa ja jos sattuu nuolaisemaan sitä, niin uusi lusikka peliin.
Joku kertoi myös miten heillä taloyhtiön talkoissa oli grillattujen kypsien broilereiden päälle kaadettu rasiasta loput marinadit kastikkeeksi. Yööööök.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hengissä kuitenkin olet?
Tuollaista se oli meilläkin ja uskon, että useimmilla ainakin vielä joskus 70-luvulla. Ei ollut korvatulehduskierteitä eikä allergioita samassa määrin.
Ylihygienisyys pikemminkin sairastuttaa ja vie kaiken vastustuskyvyn. Hysterialla pilaat nyt välit isovanhempiin.
Jostain kumman syystä sairastin useita outoja vatsatauteja kun heidän kanssaan vielä asuin. Meillä ei ole mitään korvatulehduskierteitä eikä allergioita. Normaali hygienia ei tarkoita ylihygieenisyyttä tai hysteriaa. En minä kulje desinfiointiaine mukava joka paikassa enkä desinfioi hysteerisesti paikkoja, mutta salmonellaa en halua.
Vaikeata olla mummi nykypäivänä.
Apu sinänsä kelpaa, mutta ainaista valitusta. Lapsi ei voi metriä pyöräillä ilman kypärää ilman hengenvaaraa. Auta armias, jos auringonsäde kohtaa herkän hipiän, johan on ihosyöpä. Sarveiskalvo tuhoutuu jos on minuutin ilman aurinkolaseja. Ruuassa on likaa rasvaa ja jos on sopiva määrä, se on kuolettavaa laatua.
Välit oli mennä poikki, kun kiskalle oli lähdetty ilman että viisivuotias oli oikein turvaistuimessa.
Jne.. jne.
Teksi mieli joskus sanoa, että hoida itse sitten. Kuitenkin melkein joka viikonloppu lapset ovat hoidossa.
Vaikkei tuo yksittäinen juttu nyt NIIN paha ole, niin laittaa miettimään, että mitä kaikkea muuta se perheenäiti siellä keittiössä touhuaa?
Eräs toinen maistoi teininsä jäätelöä niin, että tunki pitkän kyntensä siihen jäätelöön ja kaapi sillä sitä sieltä sen verran että sai maistiaisen. Kyllä teki pahaa, kynnenalunen ihan musta.
ap
Tuskin kumpaakaan.