Käsittämätöntä, perheenäiti teki ruokaa. Otti lastalla voipaketista voita, paistoi jauhelihan ja otti samalla lastalla lisää voita
Todella ihanaa varmaan viikon parin päästä voidella leipää sillä rasvalla :X
Onko ihmisten hygienian taso tätä luokkaa ruoanlaitossa? Vai onko tämä vain yksittäistapaus?
Kommentit (240)
Entä jos se liha oli riistalihaa, suoraan luonnosta. Ei siitä mitään koleja, salmonellaa tai muita teollisuusbakteereja saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raa'asta kanasta voi saada salmonellan ja sianlihasta kanssa jonkun, en nyt muista minkä, mutta elimistölle vaarallisen bakteerin.
Vaatii kyllä joko aikakoneen jotta voi hakea ne lihat jostain 50-luvulta tai yksityisjetin että saa tehtyä päivittäisostoksensa jossain kaakkois-aasian slummissa.
Eka kommentoija tarkoittaa varmaan trikiiniä, jonka voi saada myös esim. tarkastamattomasta karhunlihasta. Trikiini on loiseläin, joka aiheuttaa esimerkiksi jumalattomat lihaskivut. Trikiini tosin on enemmän villisian lihan ongelma kuin teollisuussian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätöntä, perheenäiti teki ruokaa. Otti lastalla voipaketista voita, paistoi jauhelihan ja otti samalla lastalla lisää voita
Todella ihanaa varmaan viikon parin päästä voidella leipää sillä rasvalla
Onko ihmisten hygienian taso tätä luokkaa ruoanlaitossa? Vai onko tämä vain yksittäistapaus?
Otti lastalla voita ja sitten otti lastalla toisen kerran voita. Mikä tässä aiheutti vakavan saastumisongelman? Ei ap:n tarinassa perheenäiti käyttänyt samaa lastaa siihen jauhelihaan.
Häh? No just sillä samalla lastalla paistoi jauhelihan ja otti vielä lisää voita
Vierailija kirjoitti:
Minua kauhistuttaa vain tuo rasvan määrä. Jauheliha sisältää aina tarpeeksi eläinrasvaa jotta siihen ei paistaessa tarvitse lisätä rasvaa.
Mitä rasvaisempi ateria, sitä väsyneempi perhe on ruuan jälkeen.
Joku päivä teille saattaa tulla innostus syödä terveellisemmin. Mutta eihän se terveellinen ruokakaan ole pitkän elämän tae. Minuakin ennen ällötti kaikki vegaaniruuat mutta olin ymmärrettävästi 15 kiloa pullukampi.
Ihminen tarvitsee rasvaa, mielellään oikeaa voita, oliiviöljyä ja eläinrasvoja, eikä mitään margariineja. Olen hoikka mies, vaikka syön paljon voita ja oliiviöljyä, paistan jauhelihankin voissa ja oliiviöljyssä. Joskus pekoninkin. Syön myös paljon erilaisia kasveja, teen joskus sellaisia ruokia joihin ei tule lainkaan lihaa, mutta laitan niihin runsaasti oliiviöljyä ja voita. Pitäähän ruuasta saada energiaa ja ruuan pitää olla myös hyvää. Rasvahan itsessään ei lihota, sehän pitää nälän loitolla erittäin hyvin. Juon sellaista teetä, johon laitan reilun nokareen (ehkä 10 grammaa?) voita ja neitsytkookosöljyä, siitä saa hyvin energiaa aamulla.
Jauheliha on niin rasvaista, en laita siihen edes erikseen paistinrasvaa teflonpannulla paistaessa. Toisin on broilerisuikaleiden kanssa.
Voipaketille (Ingmariini Lidlistä) otan aina uuden veitsen.
Tätä mä aina ihmettelen, että kun Suomessa on vain salmonellavapaata broileria myynnissä, kaikki kotimainen liha siis, niin miksi tämä salmonellahysteria? Onhan broilerissa ja yleensäkin raa'assa lihassa muitakin haitallisia bakteereja kuin salmonella (jota meillä ei edes ole lihassa). Mutta miksi pelätä juuri salmonellaa. Ymmärtäisin jos oltaisiin vaikka Amerikassa.
Monet länsimaiset kansantaudit johtuvat liian hyvästä hygieniasta.
vieras-m kirjoitti:
Monet länsimaiset kansantaudit johtuvat liian hyvästä hygieniasta.
Sanoo Mehmetpizanpaistaja ja runkkaa kuorrutusta pizan päälle
Vierailija kirjoitti:
Tätä mä aina ihmettelen, että kun Suomessa on vain salmonellavapaata broileria myynnissä, kaikki kotimainen liha siis, niin miksi tämä salmonellahysteria? Onhan broilerissa ja yleensäkin raa'assa lihassa muitakin haitallisia bakteereja kuin salmonella (jota meillä ei edes ole lihassa). Mutta miksi pelätä juuri salmonellaa. Ymmärtäisin jos oltaisiin vaikka Amerikassa.
Kyllä Suomessakin on salmonellaa. T. Asiantuntija
Mieheni osti Lidilistä saksalaista lihaa. En uskaltanut tehdä. Heitin roskiin. Tanskassa possuille syötetääbi antibootteja, jotta kasvavat enemmän. Saksasta en tiedä. Antibiootit aiheuttavat MRSA virusta. Katso jos et tiedä mikä on, niin googlesta.
Kannattaa ostaa suomalaista pientuottajien luomulihaa. Kalliimpaa mutta sen arvoista. Ja joka tapauksessa ihmisten pitäisi syödä vähemmän lihaa. Kasvikset ovat halpoja.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on tuolla (huonolla) tasolla, huomaat sen tästäkin ketjusta ja alapeukkujen määrästä. Hyvä hygienia on harvinaista, ja kaikki siihen panostavat leimataan hysteerikoiksi.
Sopivan huono hygienia on avain terveeseen elämään. Näin se vaan valitettavasti (sinulle) menee. :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua kauhistuttaa vain tuo rasvan määrä. Jauheliha sisältää aina tarpeeksi eläinrasvaa jotta siihen ei paistaessa tarvitse lisätä rasvaa.
Mitä rasvaisempi ateria, sitä väsyneempi perhe on ruuan jälkeen.
Joku päivä teille saattaa tulla innostus syödä terveellisemmin. Mutta eihän se terveellinen ruokakaan ole pitkän elämän tae. Minuakin ennen ällötti kaikki vegaaniruuat mutta olin ymmärrettävästi 15 kiloa pullukampi.
Ihminen tarvitsee rasvaa, mielellään oikeaa voita, oliiviöljyä ja eläinrasvoja, eikä mitään margariineja. Olen hoikka mies, vaikka syön paljon voita ja oliiviöljyä, paistan jauhelihankin voissa ja oliiviöljyssä. Joskus pekoninkin. Syön myös paljon erilaisia kasveja, teen joskus sellaisia ruokia joihin ei tule lainkaan lihaa, mutta laitan niihin runsaasti oliiviöljyä ja voita. Pitäähän ruuasta saada energiaa ja ruuan pitää olla myös hyvää. Rasvahan itsessään ei lihota, sehän pitää nälän loitolla erittäin hyvin. Juon sellaista teetä, johon laitan reilun nokareen (ehkä 10 grammaa?) voita ja neitsytkookosöljyä, siitä saa hyvin energiaa aamulla.
Tietenkään mikään ei lihota jos syö riittävän vähän, ts. ravinnosta saatu energiamäärä ei ylitä kulutettua energiamäärää. Oli kyse mistä tahansa ruoka-aineesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun omat vanhemmat on tuollaisia. En edes tajunnut ennen kuin olin aikuinen että heidän hygieniansa on lähes olematonta. Esim. laitetaan paljain käsin raakoja kanankoipia vuokaan. Pyyhkäistään kädet talouspaperiin tai omiin housuihin(!!!), siis vettä ja saippuaa ei voi käyttää. Sitten kosketaan noilla pöpöisillä käsillä kaikkiin mahdollisiin ovenkahvoihin yms. tai aletaan tehdä vaikka salaattia. Kun käydään mummolassa lapsen kanssa, vältetään syömistä viimeiseen asti, asioista ei voi huomauttaa kun suututaan.
No, mitä tauteja ja allergioita sait? Nykyään ihmiset elävät liiankin hygieenisesti. Tosin kanan tai kalan käsittelyn jälkeen kannattaa pestä asiat ja kädet huolella, mutta muuten ei haittaa vaikka popsii lattialle pudonneet ruokapalat.
Allergioita on nyt niin paljon, että suositellaan hieman sottaisempaa elämäntyyliä. Antakaa lasten konttaille siellä hieman leivänmuruisilla lattioilla, silittää koiria ja muutenkin elää hieman sottaisemmin.
Ennen sanottiin, että paskassa kasvaa lapset ja porkkanat.
Nyt siellä touhuaa astmaattise homot.
Vierailija kirjoitti:
Vaikkei tuo yksittäinen juttu nyt NIIN paha ole, niin laittaa miettimään, että mitä kaikkea muuta se perheenäiti siellä keittiössä touhuaa?
Eräs toinen maistoi teininsä jäätelöä niin, että tunki pitkän kyntensä siihen jäätelöön ja kaapi sillä sitä sieltä sen verran että sai maistiaisen. Kyllä teki pahaa, kynnenalunen ihan musta.
ap
"Kynnenalunen ihan musta" osaat ainakin liioitella ja hankkii ongelmia. Luulotautikin on tauti
Vierailija kirjoitti:
Ajattele. Kun paistat jauhelihaa, sillä samalla lastalla kosket ensin raakaan jauhelihaan ja lopuksi kypsään jauhelihaan.
Heh, minä vaihdan tuon raakaan koskeneen lastan tietyssä kohtaa puhtaaseen. Näin siksi että jouduin sairauteni vuoksi olemaan noin vuoden ihan ekstra tarkkana etten saa mitään pöpöjä ruoasta. Olisi voinut mennä henki.
Jäi siitä päälle melkoinen tarkkuus näistä asioista.
Vierailija kirjoitti:
Kuka hitto edes paistaa jauhelihaa voilla.
Kuka hitto edes paistaa jauhelihaa!? Hirveetä paskaa.
Mun mielestä raaka kananliha on tosi hyvää, syön sitä ainakin pari kertaa viikossa.
Vaatii kyllä joko aikakoneen jotta voi hakea ne lihat jostain 50-luvulta tai yksityisjetin että saa tehtyä päivittäisostoksensa jossain kaakkois-aasian slummissa.