Mitä on konmaritus?
Ikinä kuullutkaan, valaiskaa minua tynnyrissä elävää junttia.
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Mulla jäi kirjasta parhaiten mieleen, että Kondo säilyttää porkkanat pystyasennossa jääkaapissa.
Mulle se, että vaatteet säilötään pahvilaatikoihin.
Todella fiksua! Ruskea pahvi on sellaista skeidaa, että sitä ei pitäisi asuintiloissa hillota. Saati säilyttää siinä tekstiilejä.
Toinen mikä jäi mieleen: Kondolla ei selvästi ole mökkiä, autotallia, pihaa, puutarhaa, eläimiä, venettä eikä harrastuksia.
Paitsi neuroottinen krääsän shoppailu, minkä jälkien korjaaminen on hänelle elämäntehtävä.
Jokohan terapia on käyty?
Tyhjennetään elämästä pois kaikki mikä ei tuota iloa esim puoliso, lapset, anoppi, työpaikka, huonekalut jne =)
En todellakaan tiedä mitään konmarituksesta, eikä kiinnosta, mutta minulle jo isoäitini ja äitini opettivat:
-Lakanat ja pyyhkeet ( mankeloinnin/ silityksen jälkeen, mitä en harrasta) rullaan tiukasti kaappiin
-ns. paremmat vaatteet silitettyinä/ höyrytettyinä henkareille
-normiteepaidat yms. rullataan (mahtuu paljon pienenpään tilaan)
-alusvaatteet omiin koreihinsa ( minä lajittelen arkikalsarit ja pitsipöksyt omiin)
Joskus kannattaa käydä vaatekaapit läpi ja kierrättää turhat pois.
En todellakaan tiedä mitään konmarituksesta, eikä kiinnosta, mutta minulle jo isoäitini ja äitini opettivat:
-Lakanat ja pyyhkeet ( mankeloinnin/ silityksen jälkeen, mitä en harrasta) rullaan tiukasti kaappiin
-alusvaatteet omiin koreihinsa ( minä lajittelen arkikalsarit ja pitsipöksyt omiin)
Vierailija kirjoitti:
Minun poikani avovaimo oli laittanut teipit lattiaan erottaakseen hänen siistin ja järjestyksessä olevan puolen ja poikani epäjärjestyksessä olevan puolen.
Koska poikani oli kerran jättänyt tiskivuoronsa väliin, oli tiskivuori kasvanut niin isoksi, ettei heillä ollut enää puhtaita astioita ainuttakaan. Kumpikaan ei antanut periksi niistä tiskeistä ja erohan siitä tuli sitten. Likaset astiat poikani vei kaatikselle. Sillähän niistä päästiin, tuumasi hän.
Oli kyllä vinhan näköinen huusholli kun toinen puoli oli nuoltu puhtaaksi, tavarat myös ja vaatteet omilla paikoilla, mutta pojan puoli sikin sokin levällään.
Tiesin, että poikani on siisti ja armeijasta lähti luutnantin natsat mukana. Mutta liiallisuuksiin molemmat menivät.
Tähän ei voi muuta sanoa kuin että OMG...
Turhanpäiväistä vouhotusta ja ensimmäisen maailman kehittämällä kehitettyjä "ongelmia".
Kommaritus oli varsinkin 1900-luvulla suosittua joissakin maissa.
Järjetöntä paskaa tuo koko homma... Ensin ostetaan järkyttävät määrät tarpeetonta romua kaupasta, sitten ostetaan kondomin kirja ja nakataan koko paskakasa roskiin mitä on ostettu.. Eikö maalaisjärki sano että kaikki mikä ei tuota iloa tai ole tarpeellista, myydään, kierrätetään tai heitetään menemään. Ensisijaisesti jätetään jo ostamatta. Täytyykö siihenkin japanista asti ottaa joku sekopää tätäkin asiaa opettamaan
Maritin tänään meikkini. Niitä ei voi myydä eikä kierrättää (epähygieenistä), joten roskiin meni varmaan satojen eurojen edestä selektiivistä kosmetiikkaa ja muuta, mikä vain makoili kaapissa, käyttämättömänä.
Tuo Konmari nainen on samanlainen kuin Linda Liukas. Jähmettyneet omaan kuvaansa, osittain ulkoisesta paineesta, ja tekevät jotain epämääräisen hönttöä. Uusmodernia turhaa oleilua tässä maailmassa jossa työn tuottavuus luo yhteiskuntasaarekkeita jossa voi hönttöoleilulla profiloitua mediasirkukseen.
Se on köyhien tapa yrittää kertoa, ettei arvosta tavaraa. Me rikkaat kokoomuksen äänestäjät emme konmarita. Konmaritus on kommareiden hommaa.
Arvotaulutkaan seinällä tilaa vie eli nykypolven uusköyhyyttä?
Pidät vaikka vanhaa kenkääsi kädessäs ja odotat jos se puhuu sulle, jos ei niin heität sen pois
isoäiti_kertoi kirjoitti:
Samaa asiaa, mutta esimerkiksi ne kuluneet, puhtaat vaatteet leikeltiin matonkuteiksi. Isoäidin lapsoset eivät viitsineet pestä niitä eikä ainakaan leikellä, kun eivät tykkää puistella mattojakaan?
Heillä oli loistava liikeidea: Ensin kirjoitetaan kirjat, joiden ansiosta heitetään tavarat roskiin. Sitten perustetaan kauppa, josta tavaransa poisheittäneet ostavat uutta tavaraa poisheitetyn tilalle. Tuplatulot!
Itse vein jätesäkillisen rikkinäisiä, likaisia, haisevia ja huonokuntoisia vaatteita uffin vaatekeräykseen. Kai sinne meni vähän liiankin likaista vaatetta. Eiköhän ne Afrikkaan kelpaa, siellä muutenkin likaista.
Uffin laatikkoon voi viedä rikkinäisiä vaatteita, koska Afrikassa on kuuma.
Usein naiset valehtelevat sepittelevät satuja tapaamistaan miehistä. Itsellä oli tällainen nainen kaverina viime talvena ja hän saattoi valehdella ihan kaikesta. Välit laitoin aikuisena poikki, koska henkilö ei tuosta parantunut. Todella raskasta miehen läheisille, kun mihinkään mitä naisen suusta tulee ei voi luottaa.
Konmaritus = köyhän miehen kommunismi.