Hej! Saatte kurkistaa tämän päivän ajan vauraan ja sivistyneen eiralaisperheen elämään!
Isä on työmatkalla Singaporessa, mulla on pian jooga ja sitten Carouselliin aamiaiselle ystävättärien kanssa.
Kommentit (136)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isä on työmatkalla Singaporessa, mulla on pian jooga ja sitten Carouselliin aamiaiselle ystävättärien kanssa.[/quo
Eli mies on työmatkalla, sinä viet lapsen hoitoon matkallasi joogaan ja myöhemmin menet kavereiden kanssa kahville. Mitä erikoista tässä pitäisi olla?
No se, että mies ei ole työtön. Ap harrastaa liikuntaa ja ap:llä on kavereita, jotka juovat siiderin sijaan kahvia. Ei erikoista sen sijaan on tuo lasten hoitoon vieminen. Sitähän tekevät kaikki, jos vaan voivat. =))
Muusta niin väliä, mutta tuo Esmeé on kyllä jotenkin viehko :)
Vierailija kirjoitti:
Cafe Ursula on parempi kuin Carousel, mikset mene sinne? Ursula ei motään remonttia kaipaa. Miksi olit ruotsinkielisessä vauvaryhmässä? Mitkä on walk-init? Miten lapsi pääsee pissalle jos se on sellainen haalari?
Ursula on hienompi, mutta siellä on aika käppäinen valikoima leivonnaisia ja muita syötäviä Caruseliin verrattuna. Esimerkiksi, se että Ursulasta saa vain jotain Tazza-kaakaota ja vastaavat pienet jutut tekevät Caruselista paremman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain idiootti käy Caruselin tai Ursulan kaltaisissa meluisissa ja pilviin hinnoitelluissa paikoissa, joissa ei ole edes PÖYTIINTARJOILUA. Minä käyn kivemmissa ja tyylikkäämmissä paikoissa, joissa ei tarvitse itse jonottaa tarjottimen kanssa linjastolla ja maksan saman hinnan (ehkä jopa vähemmän).
Asiasta kukkaruukuun, olen just paluumuuttanut Helsinkiin ja kiinnostaisi tietää missä on kahvila jossa on pöytiintarjoilu, vinkkaatko pls. Kiitti! : )
Apua. En ollut koskaan ajatellut tätä aiemmin, mutta tuo pöytiin tarjoileminen on täällä etelä-euroopassa, niin itsestäänselvyys, ettei niin halpaa baaria/kahvilaa ole, etteikö sinne pöytiin tarjoilla, jos käy pöytään istumaan, Eri asia jos haluaa sitten tiskillä seisoen juoda.
Kai se on vakiintunut tuo itsetarjoilu kahvilaankin, kun koulussa on opetettu jonottamaan ruokaa.
En tiedä, mitä tarkoitat Etelä-Euroopalla, mutta olen itse asunut Italiassa ja siellä ainakin pöytiintarjoilu ja ylipäätään pöydissä istuminen oli kahviloissa erittäin harvinaista. Usein pöytiä ei edes ollut ja jos oli, siitä piti yleensä maksaa lisää, koska standardioletuksena oli juoda ja syödä "al banco". Omassa mielessäni sellainen "istuskelukahvilakulttuuri" liittyy enemmän Keski-Eurooppaan.
Puhun juuri Italiasta ja meidän kaupungissa ei taida olla kuin tuo rautatieaseman baari, jossa voi juoda ainoastaan seisovaltaan.
Vietyämme lapsemme lauantaiaamuna kouluun menemme aamiaiselle kahvilaan. Ja kyllä siellä kaikki istuvat. elleivät pelkää kahvia juo kiireessä. Briosche maksaa 1e ja cappuccino 1.5e. Puolen litran vesipullo 1e. Ei, eikä nykyisin edes oteta pöytiin tarjoilusta lisää. Tuo sinun mainitsemasi käytäntö oli ehkä toiminnassa 10 vuotta sitten. Nykyisin kaikki uudet baarit ovat kyllä täynnä pöytiä ja tuoleja. Ainakin meidän kaupungissa. Pizzeriossa ja muissa ravintoloissa maksetaan sitten "coperto".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain idiootti käy Caruselin tai Ursulan kaltaisissa meluisissa ja pilviin hinnoitelluissa paikoissa, joissa ei ole edes PÖYTIINTARJOILUA. Minä käyn kivemmissa ja tyylikkäämmissä paikoissa, joissa ei tarvitse itse jonottaa tarjottimen kanssa linjastolla ja maksan saman hinnan (ehkä jopa vähemmän).
Asiasta kukkaruukuun, olen just paluumuuttanut Helsinkiin ja kiinnostaisi tietää missä on kahvila jossa on pöytiintarjoilu, vinkkaatko pls. Kiitti! : )
Apua. En ollut koskaan ajatellut tätä aiemmin, mutta tuo pöytiin tarjoileminen on täällä etelä-euroopassa, niin itsestäänselvyys, ettei niin halpaa baaria/kahvilaa ole, etteikö sinne pöytiin tarjoilla, jos käy pöytään istumaan, Eri asia jos haluaa sitten tiskillä seisoen juoda.
Kai se on vakiintunut tuo itsetarjoilu kahvilaankin, kun koulussa on opetettu jonottamaan ruokaa.
En tiedä, mitä tarkoitat Etelä-Euroopalla, mutta olen itse asunut Italiassa ja siellä ainakin pöytiintarjoilu ja ylipäätään pöydissä istuminen oli kahviloissa erittäin harvinaista. Usein pöytiä ei edes ollut ja jos oli, siitä piti yleensä maksaa lisää, koska standardioletuksena oli juoda ja syödä "al banco". Omassa mielessäni sellainen "istuskelukahvilakulttuuri" liittyy enemmän Keski-Eurooppaan.
Puhun juuri Italiasta ja meidän kaupungissa ei taida olla kuin tuo rautatieaseman baari, jossa voi juoda ainoastaan seisovaltaan.
Vietyämme lapsemme lauantaiaamuna kouluun menemme aamiaiselle kahvilaan. Ja kyllä siellä kaikki istuvat. elleivät pelkää kahvia juo kiireessä. Briosche maksaa 1e ja cappuccino 1.5e. Puolen litran vesipullo 1e. Ei, eikä nykyisin edes oteta pöytiin tarjoilusta lisää. Tuo sinun mainitsemasi käytäntö oli ehkä toiminnassa 10 vuotta sitten. Nykyisin kaikki uudet baarit ovat kyllä täynnä pöytiä ja tuoleja. Ainakin meidän kaupungissa. Pizzeriossa ja muissa ravintoloissa maksetaan sitten "coperto".
No menee nyt OT:ksi, mutta olen itsekin asunut maassa pidemmän aikaa alle kymmenen vuoden sisään, ja senkin jälkeen palannut sinne monta kertaa. Omat havaintoni ovat erityisesti eräästä suurkaupungista (toki satunnaisia havaintoja myös muista paikoista), ja siellä kyllä edelleen on ihan normaalia, että maksetaan ensin kassalle ja sitten kyynerpäätaktiikalla siirrytään kuitti kädessä tilaamaan ja nauttimaan juomat tiskille. Hinnat on toki halvempia kuin Suomessa. Ehkä pointtini on, että en tekisi tästä pöytiintarjoilusta tai sen puutteesta mitään kauheaa kulttuuri-, jonotus- ym. kysymystä Suomessakaan. Kuten itsekin totesit, käytännöt muuttuu vuosien varrella.
Vierailija kirjoitti:
Nyt lähden iltapäiväksi Yliopiston kirjastoon tutkimaan vanhoja käsikirjoituksia. Ajattelin väitellä filosofian tohtoriksi.
Vai sellaista ajattelit :) Mikä on pääaineesi?
Vierailija kirjoitti:
Hej täältä Carouselista! Ollan täällä ystävättärien kanssa brunssilla ja rakas pikku Esmée on tietenkin mukana.
Ihana katsella HSS:n laitureille ja kimmeltelevälle merelle. Ystävättären pojalla on kohta näyttökonsertti (Liszt, Ravel, Saint-Saens) johon saatiin kutsut (ja sen jälkeen karonkkaan). Minä sitten rakastan romantiikan ajan musiikkia, erityisesti Ravelia (paitsi Boleroa, joka on vähän rahvaanomainen).
Hei ap, taisin nähdä teidän seurueen tänään.
suomennos: Ap menee siis päiväkaljoille naapurin Sirkun kanssa, kun on kersa viety aamulla hoitoon. Käy Lidlissä ostamassa sapuskaa, ennen kuin hakee kersan hoidosta. Ukko on lähtenyt kiitämään jo ajat sitten.
Hauska ketju.
Ihmisillä on hauskoja käsityksiä (ja haaveita) yläluokkalaisesta elämästä. Väitöskirjan paahtaminen ei sovi tähän leppoisaan ja kiireettömään rikkaaseen elämään ja mainitut vaate- ja tuotemerkit eivät ihan ole sitä, mitä varakkaat oikeasti käyttää, mutta suloinen tarina. Odotan vielä jatkoa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hej! Tulin just joogasta ja hörppään nopeasti itsetehdyn vihersmoothien ennenkuin vaihdan farkut, Busnellin pitkän villatakin ja kevyttoppiksen ja lähden pissittämään Esmée'tä ja sitten sinne Carouseliin.
Ihana ilma, missähän mun aurinkolasit (aidot Wayfarerit 1980-luvulta) mahtaa olla?
Juu, ilma on hieno. Nauti päivästäsi. Ei se ole meiltä köyhemmiltä pois, että olette varakkaita. Itse en osaa kadehtia, koska en tunne elämääsi. Kaikilla on luurankonsa ja kipupisteensä, niin rikkailla kuin köyhillä.
Nuo mainitsemasi merkit eivät kerro minulle mitään, kolme yliopistotutkintoa suorittaneelle (yksi niistä tohtoritasoa) naiselle, joka on kotoisin Kainuusta ja tehnyt ikänsä vain työtä ja pyörittänyt perhettä (ilman esim. isovanhempien tai kenenkään muun kuin miehen apua/yhdessä).
En ole ehtinyt sinällään rentouttavia naistenlehtiä lueskella, joten olen ihan pihalla muodista ja merkeistä sun muusta. Ei haittaa, elämäni on siten yksinkertaisempaa kun en edes yritä pysyä kärryillä "the must"- tavaroista ja asioista.
Ja itselleni on käynyt kovien elämänvaiheiden ja niistä selviämisen jälkeen niin, että tavarat eivät edes kiinnosta, lukuun ottamatta kirjoja. Niille olen perso. :) Mutta mihinkään maalliseen minua ei saa enää kiintymään kovin helposti. Nautin hurjasti jos on aikaa itselle (luksusta), kaunis ilma (kuten tänään), hyvä kirja ja musiikkia radiosta.
Jos tämä oli tuplamaisterin+tohtorin kirjoittama ja ajattelema, syön hattuni (elegantti villainen Balmuirin Lombardia värissä light camel).
ap, miten päivä edennyt? Etenikö väitöskirjan teko?
Vierailija kirjoitti:
" Isä on matkalla Singaporessa".
Ootko teini siis?
Vai kutsuuko rikkaat eiralaiset miestään isäksi :D?
Se on ap:n sugar daddy, siksi "isä".
Ei helvetti mitä porukkaa. Myötähäpeä suht iso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ekberg Bulevardilla
Näistä selostuksista kyllä tietää ettei ole oikea henkilö. Helsinki ja etenkin kantakaupungin kaupunginosat ovat niin pieniä että yksi henkilö tunnistettaisiin aivan heti jo antamiesi harrastustietojen, lapsimäärän, miehesi destinaation perusteella.
Sellainen ajatusleikki siis. Lisäksi oikeasti varakkaille se elintaso on sen verran arkinen asia ettei heitä kiinnostaisi sen kuvailu jollekin palstalle. Olet siis mielikuvitusleikkijä tai sitten köyhyydestä palkintovaimoksi ampaissut hyödyke. Palkintovaimot ovat ainoita joille se oma elintaso yleensä nousee päähän.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olet carousellista? Minusta se on aika kulahtanut ja saisivat remontoida ja petrata laadussa. Kuten ursulakin
Caruselhan remontoitiin just joulu-tammikuussa?
Vai että hienostoleidit Caruselissa :D Kouluruokala merinäköalalla.
O ko Mimosa Koirasen villatakki päällä vintagea?
Vierailija kirjoitti:
Olen hiivasieni, ja tahdon tutustua haaroväliisi!
En kysy sopiiko se!
Sori mut tänne ei enää mahdu kun kudoin tosi paksun seitin t. Hämähäkki