Ero tuli ja nyt olen raskaana. Abortti vai ei?
Isä on joko eksä tai pyhä henki, tuore ero ja just sain soiton verikokeesta että olen raskaana. Pitäs suht pian varata aborttiaika jos sellasen teettää, toisaalta en halua, toisaalta haluan.
Kommentit (125)
Tutkimusten mukaan harkiten lapsen yksin tehneiden äitien lapset jopa pärjäävät keskivertoa paremmin. Ei ole montaa viikkoa kun oli lehdessä.
Sinuna ilmoittaisin isälle ja jäisin katsomaan mitä hän on asiasta mieltä, jos haluat hänen mielipiteensä asiasta. Isänkin on hyvä tietää jos pidät. Miettisin samalla olenko itse valmis saattamaan lasta maailmaan yksin/kaksin, jos isä vaikka päättää takaisin kammeta. Kyllä tulet pärjäämään yksinhuoltajanakin lapsen kanssa. Muistat vain hommata kunnollisen tukiverkoston johon tukeutua vaikeina hetkinä. Neuvola auttaa aina.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mammat valehtelevat itselleen että yhn kasvattama lapsi on samalla viivalla lapsen kanssa, joka on kasvanut onnellisessa perheessä jossa on isä ja äiti? Onko täällä todellakin niin paljon yksinhuoltajia?
Surkeimmat valheet kertoo yleensä itselleen.
Yksinhuoltajia on valtava määrä miksei sitten täälläkin.
Pääasia että kuuntelee aidosti itseään tuollaista päätöstä tehdessä. Itse sain vähän vastaavassa tilanteessa kokea kovaa painostusta aborttiin sekä myös painostusta lapsen pitämiseen ja syyllistämistä aborttiaikeista. Tein abortin, enkä ole katunut koska päätös oli täysin omani ja harkittu.
Vierailija kirjoitti:
Sinä palstan ainoa isätön? Isättömänä olen tavattoman monta kertaa miettinyt omaa riittämättömyyttäni ja oikeuttani olemassa oloon. Enkä todellakaan ole aina ollut onnellinen elämästäni. Jokaisen isättömyyden takana on oma tarinansa. Tytöillä ongelmat ovat yleensä uinuvia, mutta pojilla ne näkyy päihteidenkäyttönä, jne. Itse olen myös käynyt päihdehoidon, enkä ole tavannut siellä yhtää miestä tai naista joilla olisi ollut isäsuhde kunnossa ja moni heistä onkin päättänyt elämänsä.
Eli vastauksesi?
Haluatko olla olemassa vai et?
Jos vastaat, että et haluaisi olla olemassa, niin huomioi, että minä vastasin toisin ja ap:n vauvan mielipidettä emme vielä tiedä. Joten ehkä, kun mielipiteet kerran saattaa jakaantua, voisi olla syytä odottaa, että hän pääsee äänestysikään.
BTW: täysi-ikäinen ihminen tekee kyllä itse elämänsä. Eli voitte jo lopettaa vanhempienne syyllistämisen, nyt on aika ottaa omat eväät käyttöön. Kyllä se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Tutkimusten mukaan harkiten lapsen yksin tehneiden äitien lapset jopa pärjäävät keskivertoa paremmin. Ei ole montaa viikkoa kun oli lehdessä.
Ei tässä ole montaa päivää tänä vuonna ollut ilman otsikkoa yksinhuoltajaäideistä, kun toimeentulohakemusten käsittely siirtyi kelalalle. Tälläiset tutkimukset jäävät helposti noiden uutisten jalkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Isä on joko eksä tai pyhä henki, tuore ero ja just sain soiton verikokeesta että olen raskaana. Pitäs suht pian varata aborttiaika jos sellasen teettää, toisaalta en halua, toisaalta haluan.
Jos joudut tällaista asiaa kysymään tuntemattomilta internetissä niin ehdottomasti abortti sillä et ole valmis äidiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä palstan ainoa isätön? Isättömänä olen tavattoman monta kertaa miettinyt omaa riittämättömyyttäni ja oikeuttani olemassa oloon. Enkä todellakaan ole aina ollut onnellinen elämästäni. Jokaisen isättömyyden takana on oma tarinansa. Tytöillä ongelmat ovat yleensä uinuvia, mutta pojilla ne näkyy päihteidenkäyttönä, jne. Itse olen myös käynyt päihdehoidon, enkä ole tavannut siellä yhtää miestä tai naista joilla olisi ollut isäsuhde kunnossa ja moni heistä onkin päättänyt elämänsä.
Eli vastauksesi?
Jos vastaat, että et haluaisi olla olemassa, niin huomioi, että minä vastasin toisin ja ap:n vauvan mielipidettä emme vielä tiedä. Joten ehkä, kun mielipiteet kerran saattaa jakaantua, voisi olla syytä odottaa, että hän pääsee äänestysikään.
BTW: täysi-ikäinen ihminen tekee kyllä itse elämänsä. Eli voitte jo lopettaa vanhempienne syyllistämisen, nyt on aika ottaa omat eväät käyttöön. Kyllä se siitä.
En tiedä sitä vastausta. Täysi-ikäisyys ei tee kenestäkään ehjää ihmistä.
Kerro tuo BTW kohtasi kaikille Tuijille,jotka kertoo kuinka lapsuuden kokemukset, koulukiusaaminen, raiskaamiset tulee unohtaa ja ottaa omat eväät käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli vastauksesi?
Kyllä näkee, että olet saanut elää suht normaalin lapsuuden ja ymmärrät tasan sen verran mitä nenästä suuhun valuu.
Kannattaa miettiä sitäkin, että lapsi ei ole vain sinun, kuten niin monet kommentoijat tuntuvat ajattelevan. Se on myös sen miehen. Eksäsi.
Haluatko ihan oikeasti katsoa loppuikäsi mukulaa joka on saanut puolet geeneistään ties miltä hampparilta?
Tämä ei nyt auta mitenkään asiaasi, mutta miten sait veritestin, että olet raskaana? Noin vain ihmettelen, mielenkiinnosta. Otetaanko moinen jos menee terveyskeskukseen että haluaisi abortin eikä ole varma milloin on ollut viimeiset kuukautiset. Olen ollut siinä käsityksessä että raskaustestit ovat yleensä käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Unohda ero ja mies. Mieti tässä asiassa vain itseäsi ja vauvaa. Haluatko lapsen? Pärjäätkö yh-äitinä?
Pystytkö tekemään abortin ilman että masennut ja suret sitä loppuelämäsi.
Mitä ikinä päätätkin niin sen päätöksen kanssa pitää pystyä elämään!
Ei ole mitään järkeä pitää lasta jos et sitten sitä rakasta, huolehdi ja kasvata.
Tai jos teet abortin ja sitten märiset sitä seuraavat 20 vuotta.
Lapsi on kanssasi vain lopun elämää. Vauva aika on vielä helppoa vaikka yönukkumiset ei sujukkaan mutta entä 3-18v kun olet lapsen ainoa huoltaja ja totaaliyh ilman isän kanssa olevaa viikko viikko systeemiä, miten jaksat yksin? Vuorotyö sinulla, miten hoitopaikka järjestyy?
Lähestyisin asiaa arjen kautta.
Sekä myöskin mikäli mies haluaakin lapsen niin onko sellainen mies joka ottaa oikeasti koppia lapsesta ja huoltajuudesta, pystytkö luottamaan?
Minä kasvoin ydinperheessä, vanhempani eivät edes juuri riidelleet ja silti lapsuuteni oli onneton ja olen joutunut paikkailemaan sitä myöhemmin aikuisikäisenä terapiassa. Pitäisikö tällä perusteella sitten ydinperheet kieltää?
Itse aiheeseen: minä pitäisin lapsen jos ikää olisi 30 tai yli. Voi olla ainut ja viimeinen mahdollisuus saada lapsi. Olen itse 31-vuotias enkä ole edes seurustellut ties kuinka moneen vuoteen. Voi olla että minusta tulee juuri sellainen äiti joka hankkii lapsensa suunnitellusti yksin.
Olisin pitänyt ainakin jos ikää 30+. Itse olen aina halunnut lapsia, mietin aikanaan jopa lapsen hankkimista suunnitellusti yksin mutta onneksi puoliso löytyi ennenkuin ehdin tuota suunnitelmaa toteuttaa.
Sairaanhoitajana sinun luulisi tietävän miten jo varhaisessa vaiheessa sikiö muistuttaa ihmistä. Muistat varmaan että sydän alkaa sykkiä jo rv 6. Psykiatrisena hoitajana sinun luulisi tietävän kuinka abortti aiheuttaa masennusta tms.
Ottamatta enemmälti kantaa tuohon kysymykseen kummastelen kuitenkin, että eikö sairaanhoitajakoulutuksella jo hallitse ehkäisyä. Koska tuohon tilanteeseen on itsensä saattanut, niin voi jopa arvella, ettei kysymyksessä ole ns. vahinko jos aikuisella nyt sellainen voi ollakaan. Tieten tahtoen ja vakaalla tarkoituksella.
Itse en tekisi aborttia, mutta sinun kannattaa huomioida sellainen juttu, että et välttämättä voi jatkaa työtäsi psykiatrisena sairaanhoitajana ja yksinhuoltajana sitten kun lapsi menee kouluun ja vuoropäiväkoti ei ole enää auttamassa. Minne laittaa lapsi kun sinun pitää mennä ilta- tai yövuoroon? Turvaverkot, omat vanhemmat ym. ystävät ovat tärkeitä.
Oho yllättävän moni ehdottaa aborttia
Mitäs ne jotka on kasvaneet onnettomassa perheessä, verrattuna niihin jotka on kasvaneet onnellisten yksinhuoltajien lapsina?
Tasan ei käy nallekarkit. Niin me vaan silti kaikki täällä rämmitään.