Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Katsokaa nyt tarkkaan, ketä "autatte" ( apua vähävaraisille-ryhmät)

Vierailija
15.03.2017 |

Lueskelin noita ilmoituksia ja nyt on uusi trendi vallalla. Sama perhe saa apua kuukausien ajan. Ensin on saatu apua loppuvuonna ja nyt on taas sähköt katkaistu ja taas on ihmisiä jo rahaa keräämässä, on ruokakasseja ovella jne. Jotenkin kyllä tuntuu taas oudolta noi jutut. En tiedä auttaako tuo ketään, että opetetaan siihen että apu tulee aina ulkoapäin.

Kommentit (259)

Vierailija
141/259 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä heru mitään myötätuntoa TYHMILLE wt perheille, jakakoot vaikka persettä. Ihan oikeasti, ymmärrän jos asiat menneet huonoon jamaan sairastumisen yms vuoksi, mutta jos kokoajan tehdään lisää lapsia ja vingutaan käsi ojossa lisää rahaa ja tavaraa, niin oma moka, kärsikööt.

Vierailija
142/259 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lueskelin noita ilmoituksia ja nyt on uusi trendi vallalla. Sama perhe saa apua kuukausien ajan. Ensin on saatu apua loppuvuonna ja nyt on taas sähköt katkaistu ja taas on ihmisiä jo rahaa keräämässä, on ruokakasseja ovella jne. Jotenkin kyllä tuntuu taas oudolta noi jutut. En tiedä auttaako tuo ketään, että opetetaan siihen että apu tulee aina ulkoapäin.

Juu ei!

Köyhät kyykkyyn ja häpeäpaaluun!

Köyhälle isälle ruoskaa ja äiti vankilaan.

Oppiipahan olemaan.

Katsokaa tarkkaan rakkaita rahojanne, älkääkä auttako epäkelpoa ainesta millään tavalla. Omaa ilkeyttään ne köyhiä ovat ja käyttävät avun ihan väärällä tavalla.

Ja mikä pahinta, oppivat että heitä autetaan aina kun heillä on vaikeaa.

Sähköt poikki vaan ja häätö kodista, se on niille hyväksi.

Sitäkö tarkoitit?

Joko hait ihmisoikeus-palkintoa sydämellisistä ajatuksistasi?

Koskaan en täällä ketään hauku, solvaa tai nimittele, mutta nyt TEKISI kyllä MIELI tuumata itsekseen, että voihan älykääpiö...

"Sähköt poikki vaan ja häätö kodista" -voi elämän kevät...kun ne itse ovat tilanteeseensa syyllisiä! Et sinäkään voi rehellisesti sanoa, että "On jokaisen oikeus tehdä kymmenen kakaraa ja hommata kolme isoa koiraa ja pari kissaa jne, vaikka ei ole ammattia, varallisuutta, koulutusta, töitä, mutta on kenties joku pysyvä sairaus (kuten näillä vinkujilla yleensä aina on, ettei pysty mitään tekemään, tai painavat about sen 160 kiloa, ja odottavat jotain sähköskootteria kunnalta) rakkaus lapsiin ja eläimiin ja halu perustaa perhe ja asua ja elää yhteiskunnan kustannuksella ja lisäksi kerjätä muilta rahaa? Vai mitä ???????????? Kun sanovat jo itse, että eihän meistä mihinkään ole, mutta nuo lapset (joita kyllä pystytään diabeteksesta ym. huolimatta tehtailemaan koko ajan lisää) ovat meidän ilo!

Todellista ja sydämellistä apua olisi katkaista tuo kakaroiden siittäminen! Ja eläintarhassa näkee eläimiä, sinne vaan, jos ei ole rahaa pitää tai hoidattaa. Mistä esim. maksetaan koiran kallis leikkaus? Meidän narttukoiran kohtutulehdukseen meni aika iso summa! Hammaskivenpoisto, rokotukset, kunnon ravinto (ei perunankuoria) jokakeväisten tassuhaavojen hoito ja antibioottikuurit yms. yms. Nämäkin pitäisi jonkun HYVÄSYDÄMISEN kustantaa???????

Niin. Tuo häätöhän perustuu ihan lakiin. Käräjäoikeudestahan sitä haetaan ja siihen voi asukas hakea lykkäystä. Lapsiperheet sitä usein saakin hieman. Mä en oikein tiedä, miksi tämä kirjoittaja, jolle edellinen kirjoittaja vastaa, viittaa siihen häätöön jotenkin sellaisena, joka on aivan överi, että sitä ei siis sais tehdä.

Mietiskelin tuossa, että jos vuokransa maksamattomia ei sais häätää niin mitenköhän sitten vuokranantajat, että heidän pitäis sydämensä hyvyydestä antaa asuntonsa miinusmerkkisillä tuloilla jonkun perheen käyttöön? Maksaa vastike ja mahdollista lainaa ja perhe saisi jatkaa siellä asumista ilmaiseksi? Häätö voidaan tuomita, jos jättää vuokransa maksamatta tarpeeksi kauan tai esim. tuhoaa vuokranantajan omaisuutta tai häiriköi ja se on siis pitkä prosessi, jonka aikana vuokranantaja menee kyllä miinukselle. Häätö on - jos ei nyt voi sanoa hyvä asia - niin erittäin tärkeä asia olla olemassa turvaamaan sitä, että kukaan ei voi loputtomiin käyttää toisen asuntoa ilmaiseksi. Olen nähnyt sivusta häätöprosessin tai lähinnä kuullut sen etenemisestä ja täytyy sanoa, että todella kauan kestää ennen kuin asunnon omistaja saa sen takaisin haltuunsa ja sinä aikana asunnon omistajalla on pelkästään kuluja asunnosta, jossa toiset oleilevat maksutta. Sympatiat oli siinä kohtaa sen nuoren perheen kohdalla, jotka sitä asuntoa vuokrasivat näille häädetyille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/259 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon huomannut, että monella "vähävaraisella" perheellä on paljon enemmän kuin itselläni. On koiraa, ravintolailtoja, hiploppia, uusia puhelimia... Kyllä, olen kateellinen siitä, että heille jaellaan tukottain avustuksia. Itse en edes kehtaisi valittaa, että rahat ovat tiukoilla, jos joka viikonloppu on varaa pariin mäyräkoiraan ja roskaruokaan. Haluaisin auttaa oikeasti avuntarpeessa olevia, sellaisia, joilla menee vielä huonommin, kuin itselläni. Yhtään en ole löytänyt. Olen alkanut epäillä jokaista, koska "huijareita" on niin paljon liikkeellä.

Itse pärjään yh:na, koska karsin ylimääräisistä. En käy kampaajalla ym.. Karsin myös välttämättömistä. Ei ole varaa hammaslääkäriin, eikä silmälaseihin. Näin valitettavasti takaan, että lapseni saavat kaiken tarvittavan (ja joskus kai enemmänkin). En koskaan ole joutunut tilanteeseen, etten lapsilleni saisi joululahjoja. Niitä varten voi säästää vaikka koko vuoden. Joskus olen ostanut lahjat jopa puolivuotta etuajassa, koska olen saanut halvalla.

Mä oon elättänyt itseni ihan hyvin kaupankassana ja siivoojanakin. Ei se oo niistä tuloista vaan siitä, miten tulonsa käyttää. Ei tää elämä luksusta ole, mutta kyllä sitä selviää. Yhteiskunnan tuet ovat suuret. Multa ei löydy sympatiaa ihmisille, jotka vinkuvat, ettei rahat riitä. Ei varsinkaan, jos työttömänä on mennyt monta vuotta. Vanhukset ovat ainoat, joita säälin. Annan kai ensi jouluna avustukseni heille. Tai pienen potilaan vanhemmille...

Facebookin avustusryhmissä on ihmisiä, jotka kuvittelevat avustajien olevan rikkaita. Tämä on virheellinen käsitys. Rikkaat ihmiset tekevät hyväntekeväisyyttä säätiöiden ja virallisten yhdistysten kautta eivätkä suinkaan Facebookin avustusryhmissä. Näiden ryhmien avustajat ovat itsekin pienituloisia tai korkeintaan keskituloisia muutamaa hyvätuloista lukuunottamatta. Jos avustettava haluaa tai "tarvitsee" (vieläpä lähes jatkuvasti) jotain sellaista, mihin avustajillakaan ei ole varaa tai on vain harvoin varaa, avustaja hyvin nopeasti toteaa, että hetkinen...minunhan kuuluisi olla avustettava eikä avustaja. 

On ryhmiä, joissa ylläpito karsii pois kaikki sellaiset avustettavien toiveet, joita on kohtuutonta pyytää pari tonnia bruttona tienaavaa lahjoittamaan tuntemattomille. Näin toiveet ja tarpeet pysyvät maltillisina eikä avustajat lakkaa avustamasta sen vuoksi, että heidän oma elintasonsa onkin matalampi kuin avustettavalla. 

Vierailija
144/259 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ruikuttavat opiskelijat voisivat mennä osa-aikaisiin töihin. Niin kuin kaikki muutkin tekevät jos ei raha riitä tai isi ei maksakaan kaikkea ryyppäämistä. Joo ''kissanruokaan'' varmasti menee opiskelija-asuntoloilla ne kerjäysrahat ;)

Vierailija
145/259 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osin noi avustusryhmät on myös "vaarallisia". Huijausten riski kasvaa, kun avuntarvetta ei arvioi ammattilaiset, vaan yksityishenkilöt. 

Toinen riski on se, että auttaminen vääristää budjetointia varsinkin jos se on jatkuvaa. Ei ole pakko ajatella, että x määrän rahaa pitää riittää x määrän aikaa, vaan on vaikka joku tietty auttaja, jonka tietää heltyvän puhelinsoitosta. Minulle kävi näin kerran. Autoin useamman kerran ja pyydettäessä autoin järjestämään syntymäpäivät. Autoin siis varmasti liian pitkään, vaikka jokaisesta avusta sovittiin kertaluontoisesti. Huomasin, että siitä tuli selkeästi sellainen jatkumo, että aina jos jotain tarvitsee, voi soittaa eikä tarvitse olla todella tarkka, koska viime kädessä minä hankkisin ruokaa perheelle. Iso virhe minulta ja sen jälkeen olen lähinnä kertaluontoisesti auttanut juurikin, etten sotkisi kenenkään omaa budjetointia, joka on kuitenkin se tärkein asia, joka vie eteenpäin pitkällä tähtäimellä.

Täysin oli mun oma vika ja yritin korjata aiheuttamani mahdollisen budjetointivirheen kyllä selittämällä etukäteen, että yhden kerran autan vielä mutta sitten en valitettavasti enää pysty, koska auttelen aina silloin tällöin jotain ihmistä, en ihan jatkuvasti. Silti kyllä sellaisia rahanvihjailuviestejä, epäsuoria ja suoria summa mainiten tuli ja tulee edelleen näennäisen kuulumiskyselyn yhteydessä. Minusta tuli ikään kuin itseäni yli kymmenen vuotta vanhemman pyytäjän äiti siinä mielessä, että tuli niitä rahapuheluita, kuten itsekin soittelin opiskeluaikoina omalle äidille ja isälle. Se ei ole hyvä kenellekään, ei minulle mutta ei varsinkaan hänelle ja hänen perheelleen. Otin opikseni siitä.

Vierailija
146/259 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa-aikatöitä tosiaan on tarjolla kaikille, jotka niitä haluavat. Fiksu kommentti....

Vierailija
147/259 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin kerran perheen, jossa oli työtön äiti, isä kävi töissä, neljä lasta ( silloin ikähaarukassa pari alle kouluikäistä ja pari alakoululaista) ja iso koira. Kummallakaan vanhemmista ei tietenkään ollut luottotietoja, arvatenkin.. Perheessä ainainen "kädestä suuhun" - eläminen, koska rahat ei yksinkertaisesti tuntuneet riittävän mihinkään. Silloin, kun myös äiti kävi pätkätöissä, rahat riitti jotenkin, useimmiten huonosti silloinkin. MUTTA kummasti sekä perheen isä, että äiti poltti tupakkaa askin/pari päivään, pelasi peliautomaatteja ja aina oli varaa ottaa kaljaa jos sille tuntui. Lasten hyödykkeistä ja viihdykkeistä piti tinkiä tai säästää useampi kuukausi. En käsitä en, kuinka voi olla varaa aikuisten turhuuksiin, kun rahat riittää hädin tuskin muutamaan litraan maitoa. 

Muutaman kerran lainattiin rahaa näille, että pääsivät siihen "seuraavaan maanantaihin" asti ja joskus jompi kumpi vanhemmista teki jotakin pieniä hanttihommia eurojen eteen, mutta sit tuli sen verran järkeä päähän, ettei enää huvittanut edes lainata, kun tiesi sen rahan menevän sätkätarpeisiin jne.. 

Vierailija
148/259 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen oma kokemus :) Meillä lapsen koulukaveri oli hyvin köyhästä perheestä. Me ollaan tavallisia työssäkäyviä joilla raha-asiat hanskassa, ei kuitenkaan rikkaita. Tää lapsi kävi meillä usein leikkimässä ja koska tiesin perheen taloudellisen tilanteen, maksoin hänen uimahalliliput tms jos hän oli mukana jossain maksullisessa.

Koko surkea tapahtumaketju sai luultavasti alkunsa kun lapset oli leikkineet jotain typerää kivileikkiä sukillaan ja tännlapsen kaverin sukat oli aivan riekaleina. Työnsin kympin käteen ja sanoin että käy ostamassa uudet ja menee sitten kotiin. Myöhemmin leikeissä hajosi kännykkä ja korvasin sen, koska sen rikkoontuminen oli selkeästi oman lapseni syy. Maksoin kännykästä satasen, vaikka lapsen puhelin oli vanha romu, koska halusin vähän tukea yh-äitiä. Äitinsä oli todella tyytyväinen.

Mitäs sitten kävikään? Seuraavalla viikolla tuli tekstari, että lapsen sortsit oli mennyt meillä vieraillessa pilalle, maksa 45€ tilille. Minä olin suu auki tän yh-mamman röyhkeydestä. Kaikista huvittavinta oli, että en nähnyt lapsen käyttävän kertaakaan sortseja sinä aikana mitä hän meillä vieraili. En maksanut. Puhelin alkoi laulaa ja tekstareita tippua, hän uhkaili poliisilla ja lakimiehellä jos en maksa. Lopulta minun piti estää tämä nainen kaikissa viestintävälineissä. Hän kielsi lastaan leikkimästä lapseni kanssa tai vierailemasta meillä. No, onneksi lapsellani oli ja on muita kavereita, ja leikit rauhoittui myös.

Varmaan piti minua tyhmänä se äiti, ja helppona rahahanana. Eipä kyllä ajatellut kyllä oman lapsensa parasta tuossa.

Vierailija
149/259 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kyllä mieluummin avustaa vähävaraista suurperhettä kuin opiskelijaa, sillä lapset eivät ole syyllisiä syntymäänsä eivätkä harkintakyvyttömiin vanhempiinsa. Näitä vararikossa olevia  terveitä ja täysi-ikäisiä opiskelijoita sen sijaan ihmettelen. Toki työmarkkinatilanne on nyt melko huono, mutta luulisi sentään jotain satunnaisia hommia löytyvän. Opiskellessani kymmenen vuotta sitten tein kahta työtä opintojen lisäksi. Tämä tarkoitti esim. 14 tunnin päiviä. Kaikki lomat menivät työntekoon. Sain silti kohtalaisia arvosanoja, olisivat riittäneet jatko-opintoihinkin. Ikinä ei ole ollut niin paljon rahaa vain omassa käytössäni kuin silloin opiskeluaikana. Asuin solukämpässä eikä ollut huollettavia eikä lemmikkejä. Sain jo opiskeluaikana säästettyä ihan mukavan pesämunan ensiasuntoa varten.  Enkä ole työhullu, mutta olen aina valmis ottamaan rahaa sieltä, missä sitä on laillisin keinoin tarjolla.

Vierailija
150/259 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun aloitus on hyvä esimerkki siitä, mihin tällainen yksityinen hyväntekeväisyys johtaa. Se on täysin summittaista, epämääräistä ja totaalisen tehotonta. Lahjoitukset kasautuvat sinne, mikä lahjoittajaa sattuu miellyttämään, eikä järkeviin asioihin tai kohteisiin. :)

Vierailija
151/259 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin kyllä mieluummin avustaa vähävaraista suurperhettä kuin opiskelijaa, sillä lapset eivät ole syyllisiä syntymäänsä eivätkä harkintakyvyttömiin vanhempiinsa. Näitä vararikossa olevia  terveitä ja täysi-ikäisiä opiskelijoita sen sijaan ihmettelen. Toki työmarkkinatilanne on nyt melko huono, mutta luulisi sentään jotain satunnaisia hommia löytyvän. Opiskellessani kymmenen vuotta sitten tein kahta työtä opintojen lisäksi. Tämä tarkoitti esim. 14 tunnin päiviä. Kaikki lomat menivät työntekoon. Sain silti kohtalaisia arvosanoja, olisivat riittäneet jatko-opintoihinkin. Ikinä ei ole ollut niin paljon rahaa vain omassa käytössäni kuin silloin opiskeluaikana. Asuin solukämpässä eikä ollut huollettavia eikä lemmikkejä. Sain jo opiskeluaikana säästettyä ihan mukavan pesämunan ensiasuntoa varten.  Enkä ole työhullu, mutta olen aina valmis ottamaan rahaa sieltä, missä sitä on laillisin keinoin tarjolla.

Ei kai kukaan kielläkään sinua avustamasta suurperheellistä? Valitset vain perheen ja alat avustamaan. 

Vierailija
152/259 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tällä palstalla kerran kunnolla lokaa niskaan kun valittelin että avustusten antaminen oikeasti tarvitseville on todella vaikeaa. Olen kuulemma itsekäs pska ja hirveä ihminen kun mieluummin heitän asiat roskiin kun annan ihmisille jotka muka tarvitsee apua. Valitin siis että mieluusti annan ilmaitteeksi esim vaatteita jne jos tiedän että niitä tarvitaan. Sillä ei ole väliä myykö ne pois josta esim ei tykkää tai ei istu päälle, mutta en halua antaa niille systemaattisille fb trokareille joita ei kiinnosta lahjan arvo vaan myydään heti isolla summalla pois että voi ostaa esim viinaa tai muuta elämälle välttämätöntä turhaa. Eli juuri näille "ei ole varaa rikkaana esiintymiseen" ja tuhlataan rahat esim liian kalliiseen sisustukseen tai turhaan ja kitistään kun ei ole muka rahaa ruokaan ja lapsiparat kärsii. Joo kärsiihän ne tyhmistä vanhemmista jotka olettaa että kaikki kuuluu heille. Ja valitetaan että helppoa se on rikkailla... Ihankuin kuka vaan esim lääkäri on asemansa helposti saanut? Ei todellakaan! On opiskeltu niska limassa ja tuuri käynyt kun paikan on saanut. Tottakai näillä rikkailla on sitten oikeus elää kuten haluaa ja ostaa mihin rahat riittää. Yhtälailla he voivat olla kateellisia kun vielä joku rikkaampi omistaa esim täydellisen kesämökin. Valitettavaa vaan on että ei se sama elintaso kuulu kaikille! Jos ei ole varaa niin eläkää sen mukaan. On minullakin rahaa, muttei niin paljon että saisin kaiken haluamani. En kuitenkaan oleta että olisi jonkun muun ongelma maksaa minun elämiseni vaan ostan halvempaa tai jätän ostamatta tai sitten säästän että saan mitä haluan.

Btw onko olemassa jotain esim oikeasti sossulla jotain listaa oikeasti huonossa asemassa olevista perheistä? Tai kun esim itselle tulee joskus eteen että esim tuosta ruokapöydästä pitää päästä eroon että voisi sitä lahjoittaa jonnekin? Myymään en jaksa alkaa koska hirveä show, mutta kuitenkin laadukas täysipuinen suomalainen 6 (+2) ryhmä sopisi esim hyvin jollekin vähävaraiselle perheelle. Fb jos etsii niin tulee niitä itkutarinoita tai sitten ollaan silmät kiiluen kun on kalliimpi pöytä että saa hyvät kirppisrahat... Löytäisikin joskus jonkun kun nykypäivänä ei voi luottaa enää kehenkään. Jatkuvasti on il/is artikkeleita että yhyy nettona tulee liki 3000€ ja mitään ei jää käteen? Itse aikoinaan kun tienasin nettona 1600€ niin elin melki herroiksi ja säästöönkin jäi hyvin että käsirahaa asuntolainaankin keräsin alta vuoden.

Vierailija
153/259 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eevaaaaliisaaaaaa kirjoitti:

Ketjun aloitus on hyvä esimerkki siitä, mihin tällainen yksityinen hyväntekeväisyys johtaa. Se on täysin summittaista, epämääräistä ja totaalisen tehotonta. Lahjoitukset kasautuvat sinne, mikä lahjoittajaa sattuu miellyttämään, eikä järkeviin asioihin tai kohteisiin. :)

Aasian tapaninpäivän tsunamista sai alkunsa tapahtumaketju, jonka seurauksena monet suomalaiset eivät enää luota virallisiin avustusjärjestöihin. Nämä kansalaiset haluavat auttaa suoraan tai sitten eivät auta lainkaan. 

Vierailija
154/259 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ei!

Köyhät kyykkyyn ja häpeäpaaluun!

Köyhälle isälle ruoskaa ja äiti vankilaan.

Oppiipahan olemaan.

Katsokaa tarkkaan rakkaita rahojanne, älkääkä auttako epäkelpoa ainesta millään tavalla. Omaa ilkeyttään ne köyhiä ovat ja käyttävät avun ihan väärällä tavalla.

Ja mikä pahinta, oppivat että heitä autetaan aina kun heillä on vaikeaa.

Sähköt poikki vaan ja häätö kodista, se on niille hyväksi.

Sitäkö tarkoitit?

Joko hait ihmisoikeus-palkintoa sydämellisistä ajatuksistasi?

Koskaan en täällä ketään hauku, solvaa tai nimittele, mutta nyt TEKISI kyllä MIELI tuumata itsekseen, että voihan älykääpiö...

"Sähköt poikki vaan ja häätö kodista" -voi elämän kevät...kun ne itse ovat tilanteeseensa syyllisiä! Et sinäkään voi rehellisesti sanoa, että "On jokaisen oikeus tehdä kymmenen kakaraa ja hommata kolme isoa koiraa ja pari kissaa jne, vaikka ei ole ammattia, varallisuutta, koulutusta, töitä, mutta on kenties joku pysyvä sairaus (kuten näillä vinkujilla yleensä aina on, ettei pysty mitään tekemään, tai painavat about sen 160 kiloa, ja odottavat jotain sähköskootteria kunnalta) rakkaus lapsiin ja eläimiin ja halu perustaa perhe ja asua ja elää yhteiskunnan kustannuksella ja lisäksi kerjätä muilta rahaa? Vai mitä ???????????? Kun sanovat jo itse, että eihän meistä mihinkään ole, mutta nuo lapset (joita kyllä pystytään diabeteksesta ym. huolimatta tehtailemaan koko ajan lisää) ovat meidän ilo!

Todellista ja sydämellistä apua olisi katkaista tuo kakaroiden siittäminen! Ja eläintarhassa näkee eläimiä, sinne vaan, jos ei ole rahaa pitää tai hoidattaa. Mistä esim. maksetaan koiran kallis leikkaus? Meidän narttukoiran kohtutulehdukseen meni aika iso summa! Hammaskivenpoisto, rokotukset, kunnon ravinto (ei perunankuoria) jokakeväisten tassuhaavojen hoito ja antibioottikuurit yms. yms. Nämäkin pitäisi jonkun HYVÄSYDÄMISEN kustantaa???????

Niin. Tuo häätöhän perustuu ihan lakiin. Käräjäoikeudestahan sitä haetaan ja siihen voi asukas hakea lykkäystä. Lapsiperheet sitä usein saakin hieman. Mä en oikein tiedä, miksi tämä kirjoittaja, jolle edellinen kirjoittaja vastaa, viittaa siihen häätöön jotenkin sellaisena, joka on aivan överi, että sitä ei siis sais tehdä.

Mietiskelin tuossa, että jos vuokransa maksamattomia ei sais häätää niin mitenköhän sitten vuokranantajat, että heidän pitäis sydämensä hyvyydestä antaa asuntonsa miinusmerkkisillä tuloilla jonkun perheen käyttöön? Maksaa vastike ja mahdollista lainaa ja perhe saisi jatkaa siellä asumista ilmaiseksi? Häätö voidaan tuomita, jos jättää vuokransa maksamatta tarpeeksi kauan tai esim. tuhoaa vuokranantajan omaisuutta tai häiriköi ja se on siis pitkä prosessi, jonka aikana vuokranantaja menee kyllä miinukselle. Häätö on - jos ei nyt voi sanoa hyvä asia - niin erittäin tärkeä asia olla olemassa turvaamaan sitä, että kukaan ei voi loputtomiin käyttää toisen asuntoa ilmaiseksi. Olen nähnyt sivusta häätöprosessin tai lähinnä kuullut sen etenemisestä ja täytyy sanoa, että todella kauan kestää ennen kuin asunnon omistaja saa sen takaisin haltuunsa ja sinä aikana asunnon omistajalla on pelkästään kuluja asunnosta, jossa toiset oleilevat maksutta. Sympatiat oli siinä kohtaa sen nuoren perheen kohdalla, jotka sitä asuntoa vuokrasivat näille häädetyille. 

Samaa mieltä. Mun kommentissa meni tuolla aiemmin jotain pieleen. Mutta siis: kolmannesta lapsesta ei lapsilisää, eikä mitään muutakaan etuuksia ja häätö/siirto pois ja asunto jostain korvesta. Miksi näiden pitäisi jossain Helsingin keskustassa asua? Maaseudulla voisivat vaikka viljelypalstalla pottuja ja muuta kasvattaa.

Ainakin noissa "Erilainen perhe" ym. ohjelmissa asunnot/jopa rivarit parhaalta näköalapaikalta ja hyvin pyyhkii. Isot tauluteeveet ja auto pihassa, valtava hurtta liehuu kuvausryhmän keskellä ja kissat kiipeilee kirjahyllyssä. Keittiössä kallis mokkamasteri, tavaraa niin perkuleesti ja nahkasohvat perseen alla. Lapset läiskii pleikkarilla ja osa näpyttelee älyluuria. Miten joku edes pystyy pokkana ottamaan kaiken vastaan?

Kertovat vain, kuinka olen niiiiin sairas ja liikuntakyvytön ja vaikeavammaiset mukulat ja erityisruokavaliot ja kaikki mahdolliset allergiat, mutta silti täytyy joka ikinen vuosi pamauttaa itsensä paksuksi.

Vierailija
155/259 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuttava, joka esittää hyväntekijää. Mukana kaiken maailman avustustoiminnassa, erityisesti eläinten hyväksi.

Lainasin hänelle rahaa erään takaiskun jälkeen, oli tullut ryöstetyksi ja oli täysin pulassa.

Oli kyllä todella niin taitava, etten tajunnut huijariksi pitkiin aikoihin. Selvisi vasta kun poliisi otti yhteyttä. Mukava poliisi, lohdutti ettei tarvitse ruoskia itseään tyhmyydestä, jos on vain osoittanut inhimillisyyttä toisen hädän edessä.

Tuolla se näyttää edelleen netissä hääräävän erilaisissa tukikeräyksissä.

Itse en enää lainaa enkä lahjoita kenellekään enkä minnekään penniäkään.

Vierailija
156/259 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tuttava, joka esittää hyväntekijää. Mukana kaiken maailman avustustoiminnassa, erityisesti eläinten hyväksi.

Lainasin hänelle rahaa erään takaiskun jälkeen, oli tullut ryöstetyksi ja oli täysin pulassa.

Oli kyllä todella niin taitava, etten tajunnut huijariksi pitkiin aikoihin. Selvisi vasta kun poliisi otti yhteyttä. Mukava poliisi, lohdutti ettei tarvitse ruoskia itseään tyhmyydestä, jos on vain osoittanut inhimillisyyttä toisen hädän edessä.

Tuolla se näyttää edelleen netissä hääräävän erilaisissa tukikeräyksissä.

Itse en enää lainaa enkä lahjoita kenellekään enkä minnekään penniäkään.

Onhan Facebookissa ollut avustusryhmiä, joiden perustajakin on ollut ammattirikollinen. Ja näissä kerätty avustuksia kohteille, joita ei ole ollut olemassakaan. Mä suhtaudun hyvin varovaisesti kaikkeen avustamiseen, jossa minun ja avustettavan välissä on muita henkilöitä. Vain silloin, jos tunnen "välikäden" riittävän hyvän ja pystyn häneen luottamaan, voin avustaa myös tällä tavalla.

Vierailija
157/259 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä nämä ryhmät löytyy?  Facebook? miten heitä voi auttaa?

Vierailija
158/259 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mistä nämä ryhmät löytyy?  Facebook? miten heitä voi auttaa?

Facebookista. Laitat vaan hakusanaaksi "apu", "avust", "aute", "vähäv" jne

Vierailija
159/259 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Anna lähiö-mammaantunut ihan äärimmäisyyksiin saakka nyt kun ostelee pelkkää harmaata, beigeä, mustaa ja roosaa vaatetta, kenkää ja laukkua?

Vierailija
160/259 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Anna lähiö-mammaantunut ihan äärimmäisyyksiin saakka nyt kun ostelee pelkkää harmaata, beigeä, mustaa ja roosaa vaatetta, kenkää ja laukkua?

sivu pomppasi taaksepäin ja väärä ketju, soriii :)