Katsokaa nyt tarkkaan, ketä "autatte" ( apua vähävaraisille-ryhmät)
Lueskelin noita ilmoituksia ja nyt on uusi trendi vallalla. Sama perhe saa apua kuukausien ajan. Ensin on saatu apua loppuvuonna ja nyt on taas sähköt katkaistu ja taas on ihmisiä jo rahaa keräämässä, on ruokakasseja ovella jne. Jotenkin kyllä tuntuu taas oudolta noi jutut. En tiedä auttaako tuo ketään, että opetetaan siihen että apu tulee aina ulkoapäin.
Kommentit (259)
Mä autan kaikkia tasapuolisesti maksamalla veroja.
Vierailija kirjoitti:
"Olemme kahdeksanhenkinen perhe, isä pitkäaikaistyötön ollut vailla töitä 20 vuotta, äiti kotona jättänyt ammattikoulun kesken, lapsia ikähaarukalla 0-10, erityislapsia viisi, yksi tutkimuksissa... kotieläimiä neljä isoa sekarotuista koiraa, kaksi kissaa, hamsteri ja käärme."
Anteeksi, en kuulu kyseiseen ryhmään, mutta onko siellä tälläisiä?
Aina jaksaa itseäni ihmetyttää miksi tuollainen pariskunta tekee kuusi lasta, voi hyvä luoja. Mitkä ovat henkiset sekä taloudelliset valmiudet pitää huolta koko joukosta, jossa erityislapset vaativat paljon? Olen sanaton.
Näin ei saisi sanoa, mutta kyllä tietyn pisteen jälkeen pitäisi valtion vaatia piuhat poikki.
Ja mitä tossa sakissa mukana hamsteria ja käärme? Varmaan juuri sitä porukkaa joka valittaa kun kukaan ei vuokraa asuntoa heille.
Vierailija kirjoitti:
Mä autan kaikkia tasapuolisesti maksamalla veroja.
Amen.
Noille elämänkoululaisille yksityishenkilöiden on ihan turha antaa mitään avustuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Olemme kahdeksanhenkinen perhe, isä pitkäaikaistyötön ollut vailla töitä 20 vuotta, äiti kotona jättänyt ammattikoulun kesken, lapsia ikähaarukalla 0-10, erityislapsia viisi, yksi tutkimuksissa... kotieläimiä neljä isoa sekarotuista koiraa, kaksi kissaa, hamsteri ja käärme."
Aina jaksaa itseäni ihmetyttää miksi tuollainen pariskunta tekee kuusi lasta, voi hyvä luoja. Mitkä ovat henkiset sekä taloudelliset valmiudet pitää huolta koko joukosta, jossa erityislapset vaativat paljon? Olen sanaton.
Näin ei saisi sanoa, mutta kyllä tietyn pisteen jälkeen pitäisi valtion vaatia piuhat poikki.Ja mitä tossa sakissa mukana hamsteria ja käärme? Varmaan juuri sitä porukkaa joka valittaa kun kukaan ei vuokraa asuntoa heille.
Hyvin paljon juuri tämäntyyppisiä.
Tää on niin järjetön ilmiö kun täällä kajehditaan lapsiperheitä ja työttömiä. Mikä saaterin uhka se teille on? Kenelle sitä avustuksia pitäisi kerätä? Jollekin lapsettomalle pariskunnalle tai alkoholisteille?
Kokeiltua nyt vähän siistiä suutaanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin ei saisi sanoa, mutta kyllä tietyn pisteen jälkeen pitäisi valtion vaatia piuhat poikki.Ja mitä tossa sakissa mukana hamsteria ja käärme? Varmaan juuri sitä porukkaa joka valittaa kun kukaan ei vuokraa asuntoa heille.
Ei ole tällaisia, tässä oli jonkun kateellisen kärjistetty mielikuva!
Ja mitä hamsteriin ja käärmeeseen tulee, ne olisivat lasten lemmikkejä joista ei juurikaan tule kustannuksia. Lapsella saa kyllä olla leluja, harrastuksia, soittimia jne. mutta kajehditaan hamsteri ja käärmettä!!! ( hamsteri elää ruuantähteillä ja käärme syö 1 hiiren/kk!!! Miettikää nyt vähän.)
Lopettakaa se köyhien kyräily ja ajatelkaa omilla aivoilla!
Vierailija kirjoitti:
Tää on niin järjetön ilmiö kun täällä kajehditaan lapsiperheitä ja työttömiä. Mikä saaterin uhka se teille on? Kenelle sitä avustuksia pitäisi kerätä? Jollekin lapsettomalle pariskunnalle tai alkoholisteille?
Kokeiltua nyt vähän siistiä suutaanne.[/Kuka täällä on kadehtinut?
Kyllä se on mielen köyhyyttä ja itseaiheutettua kurjuutta jos luo itselleen ja lapsilleen tuollaisen tilanteen.
Tehdään kuusi lasta, lauma elukoita ja olettaan yhteiskunnan ja jopa yksityishenkilöiden maksavan heidän elämisen?
Tuossakin tapauksessa vaimolla ei edes ammattia, eli tehty uusi lapsia aina että Vanhempainpäiväraha/kodinhoidontuki jatkuu, sillä ilman ammattia ei saa edes työttömyyskorvausta.
Mikä se on että porukkaa joka on tehnyt vaan tarpeeksi lapsia pitäisi hyysätä?
Olen itse pienen tytön, ihan vauvaikäisen, totaali yh ikävän sattuman takia, eli en kirjoita tätä siksi että vihaisin lapsia tms.
Mutta pointtina se että kantakaa vastuu omasta elämästänne ja valinnoistanne.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me kaikki olemme ehdottomasti kateellisia ihmisille jotka ovat pilanneet asiansa ja kerjäävät muilta apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeiltua nyt vähän siistiä suutaanne.[/Kuka täällä on kadehtinut?
Kyllä se on mielen köyhyyttä ja itseaiheutettua kurjuutta jos luo itselleen ja lapsilleen tuollaisen tilanteen.
Tehdään kuusi lasta, lauma elukoita ja olettaan yhteiskunnan ja jopa yksityishenkilöiden maksavan heidän elämisen?
Tuossakin tapauksessa vaimolla ei edes ammattia, eli tehty uusi lapsia aina että Vanhempainpäiväraha/kodinhoidontuki jatkuu, sillä ilman ammattia ei saa edes työttömyyskorvausta.
Mikä se on että porukkaa joka on tehnyt vaan tarpeeksi lapsia pitäisi hyysätä?
Olen itse pienen tytön, ihan vauvaikäisen, totaali yh ikävän sattuman takia, eli en kirjoita tätä siksi että vihaisin lapsia tms.
Mutta pointtina se että kantakaa vastuu omasta elämästänne ja valinnoistanne.Eli se kateus kumpuaa ehjiä perheitä kohtaan joilla asiat hyvin ja perheessä useita lapsia.
Omasta kokemuksesta voin sanoa että tässä elämässä perheen kannalta rahaakin tärkeämpää on ehjä hyvä parisuhde ja se on se koti lapselle jossa hyvä kasvaa. Ei se perhe onni sieltä kukkarosta löydy!
Kannettu vesi ei kaivossa pysy, sen huomaa tästäkin ryhmästä. Kertaluonteinen auttaminen on ihan ok, mutta ikävä kyllä se ei monilla sellaiseksi jää. Tulen aina vihaiseksi kun luen tuota ryhmää, aluksi ajattelin että olenko jotenkin epäempaattinen. Ehkä osittain joo, mutta monilla on ihan väärä asenne elämään. Suurimman osan kannattaisi kouluttautua yms, mutta kerjätään vaan rahaa muualta. Perusongelmat ei ratkea, vaikka siinä kuussa joku antaisi 5 tonnia tilille. Pian ollaan taas samassa tilanteessa. Samat perheet ovat vuodesta toiseen jouluapua-ryhmässä ja apua vähävaraisille ryhmissä. Muutaman vuoden olen seurannut. Tässä ajassa olisi ehtinyt hyvin käymään esim. lähärikoulutuksen ja mennyt töihin. Mutta ei......
Mä olen ainakin niin kateellinen että laitan kumin munaan siti joka kerta vaikka emännän kohtu on poistettu tän kateuteni takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me kaikki olemme ehdottomasti kateellisia ihmisille jotka ovat pilanneet asiansa ja kerjäävät muilta apua.
No mitähän tämä sun mielestä sitten on?
Suomalaisen yhteiskunnan sylkykuppina on nimenomaan ehjät lapsiperheet joissa 4 tai useampi lapsi ja eläimiä. Mitä tämä sun mielestä on ellei kateutta?
Opiskelijat saa kyllä nostaa opintotukea ja käydä kolmekin ammattia ja se on hienoa. Yhden lapsen lapset yh.t saa jonotella Kelaan ja sossuun hyvällä omalla tunnolla mutta auta armias jos siellä on 6 lapsen äiti lapsikatraan kanssa. Jos lapseton irtisanotaan työpaikasta niin se on maailmanloppu, mutta jos perheellinen irtisanotaan niin puhutaan: mitäs on tehnyt lapsia.
Minä pyrin aina löytämään sellaisen avustettavan, jolla on edes jotain toivoa ja yritystä päästä kurjuudestaan eroon. En siis avusta näitä, jotka uudestaan ja uudestaan ovat avuntarpeessa eikä ole mitään syytä olettaa, että he koskaan paremmassa tilanteessa olisivatkaan. Sen sijaan aika usein olen löytänyt opiskelijoita, juuri eronneita jne, joilla avuntarve on vain tilapäinen. Heitä on ilo auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiallista kritiikkiä ryhmässä olevien henkilöiden tavoista toimia?
Vierailija kirjoitti:
Minä pyrin aina löytämään sellaisen avustettavan, jolla on edes jotain toivoa ja yritystä päästä kurjuudestaan eroon. En siis avusta näitä, jotka uudestaan ja uudestaan ovat avuntarpeessa eikä ole mitään syytä olettaa, että he koskaan paremmassa tilanteessa olisivatkaan. Sen sijaan aika usein olen löytänyt opiskelijoita, juuri eronneita jne, joilla avuntarve on vain tilapäinen. Heitä on ilo auttaa.
Niin ja suurperheitä en ole koskaan auttanut. Yksinkertaisesti siksi, että jollekin opiskelijalle kissoineen saan samalla rahalla viikon ruuat kuin mitä menisi suurperheen yhden päivän ruokiin.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ainakin niin kateellinen että laitan kumin munaan siti joka kerta vaikka emännän kohtu on poistettu tän kateuteni takia.
Mutta se on teidän valinta! Samanlainen oikeus sitä on vähempi varaisella haluta useampi lapsi jos perse sen kestää. Tulevaisuudesta kun kukaan ei voi tietää ja voi sitä lapsettomatkin sillan alle joutua.
Loppupeleissä pointti on siinä kenellä on taitoa ja rakkautta ne yhteiskuntakelpoisiksi kasvattaa. Niin paljon tiedän eronneiden yksinhuoltajien lapsia joilla omat menemiset menee lapsen edelle ja milloin on kukakin isän roolia harjoittamassa. Menkääpä sinne koulumaailmaan katsomaan millaisista perheistä ne häiriköt on.
Vierailija kirjoitti:
Lueskelin noita ilmoituksia ja nyt on uusi trendi vallalla. Sama perhe saa apua kuukausien ajan. Ensin on saatu apua loppuvuonna ja nyt on taas sähköt katkaistu ja taas on ihmisiä jo rahaa keräämässä, on ruokakasseja ovella jne. Jotenkin kyllä tuntuu taas oudolta noi jutut. En tiedä auttaako tuo ketään, että opetetaan siihen että apu tulee aina ulkoapäin.
Niinhän se on tuo kehitysapukin. Kun sitä maksetaan vuosikymmeniä syntyy avustettuihin maihin rakenteita jotka ovat kehitysavun varassa eikä niitä ole tarkoituskaan purkaa. Eikä edes pyritä siihen että maa alkaisi pärjäämään omillaan tai itse ottaisi vastuun esimerkiksi tyttöjen koulutuksesta. Kehitysapu tulee kuin lahjana korruptoituneelle hallinnolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiallista kritiikkiä ryhmässä olevien henkilöiden tavoista toimia?
Asiallista vai kärjistettyä?
Jo se että esimerkissä puhutaan lasten sairauksista ihan kuin ne olisi omalla saamattomuudella hankittu nekin.
Tunsin yhden perheen: Vaimokkeelle ei käyneet mitkään pillerit tai muut ehkäisy menetelmät. Abortti oli murha. Kortsut kalliita tai aiheuttivat ihottumaa. Mies luuli vakavisaan että piuhujen katkaiseminen veisi myös potenssin. Munaa ei voinut kuulemma vetää ulos kesken koska sitten ei tunnu niin kivalle... JNE. Lapsia silloin 5 kpl. Käsi oli ojossa joka suuntaan, molemmat työttömiä, ahdas 4 h ja keittiö. Kolme isoa koiraa kani ja kissoja visisi nurkissa 2. Puhuivat isoon ääneen kuinka heitä kadehditaan tai säälitään.