Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laittaisitteko välit poikki lapseenne, jos hän olisi transsukupuolinen?

Vierailija
14.03.2017 |

Äitini jäädytti välimme kun asia tuli ilmi. Sanoi että se on liian suuri häpeä hänelle. Olen yrittänyt korjata välejämme jo ikuisuuden, mutta se ei onnistu. Nyt hän on sairas ja haluaisin auttaa ja viettää aikaa hänen kanssaan. Pelkään että en saa koskaan tilaisuutta.

Jos tekisitte itse isänä/äitinä saman, niin miksi? Haluaisin ymmärtää ja sitä kautta hyväksyä asian.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olkoon vaikka pöllösukupuolinen (vai mitä kaikkea niitä on?) kunhan menee lukioon

Vierailija
2/70 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laittaisi poikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En  tietenkään laittaisi. Transsukupuolisuus on ihan ok ja normaali asia siinä missä mikä tahansa muu ihmisen erilaisuus. Todella ikävää, että sinulle on käynyt noin. <3

Vierailija
4/70 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään rakasta lastani hylkäisi

Vierailija
5/70 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. En oikein pystyisi hyväksymään sitä, että olen vääntänyt ihmisen maailmaan hirveällä vaivalla ja sitten hän ei haluaisi ollakkaan oma itsensä.

Vierailija
6/70 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Lapseni on minulle rakas sellaisena ihmisenä kuin hän on. Seksuaalisuus ja sukupuoli ovat vain yksi osa kokonaisuutta, eikä ne minusta voi olla se mittari, jonka mukaan ihmisiä arvotetaan. Toivon ainoastaan, että lapseni on onnellinen.

Vierailija
7/70 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. En oikein pystyisi hyväksymään sitä, että olen vääntänyt ihmisen maailmaan hirveällä vaivalla ja sitten hän ei haluaisi ollakkaan oma itsensä.

Transsukupuolinenhan nimenomaan yrittää olla oma itsensä.

Vierailija
8/70 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamalaa että sulle on käynyt noin :( En ikimaailmassa häpeäisi omaa lastani, jos hän ei tahallaan satuttaisi muita.

Vierailija
9/70 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka sinä ulkopuolisen henkilönä kuvittelet olevasi se taho, joka määrittelee mikä hänen "oma itsensä" on?

Vierailija
10/70 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, vaikka menisi amikseen ja olisi mikä lie-sukupuolinen, kunhan ei olisi rikollinen.

Vierailija
11/70 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös hän nimenomaan halua olla oma itsensä?

Tuo minun transpoikani on maailman rakkain ja ihanin lapsi. Pääasia on, että hän on onnellinen.

Vierailija
12/70 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt en ymmärtänyt. Se että tunnustautuu transmieheksi/naiseksi on juurikin sitä omana itsenään olemista, jos sitä on pitänyt ennestään salailla. Tarkoitat varmaan että lapsi ei ollutkaan sitä mitä sinä odotit.

Vierailija
13/70 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä menisi yöunet viikoiksi, kun miettisi missä kasvatus meni pieleen.

Vierailija
14/70 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lapsia tehdään suvun jatkamisen takia, jos oma lapseni ei päätä omasta halustaan jatkaa sukua, niin tuntuu että kaikki olisi ollut turhaa.

Vierailija
15/70 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos tekisitte itse isänä/äitinä saman, niin miksi? Haluaisin ymmärtää ja sitä kautta hyväksyä asian."

Ap, ei ole sinun tehtävä mukautua vaan vanhempasi. Kyllä lapsi pitäisi hyväksyä sellaisenaan eikä asettaa jotain reunaehtoja rakkaudelle.

Vierailija
16/70 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt en ymmärtänyt. Se että tunnustautuu transmieheksi/naiseksi on juurikin sitä omana itsenään olemista, jos sitä on pitänyt ennestään salailla. Tarkoitat varmaan että lapsi ei ollutkaan sitä mitä sinä odotit.

Lapsi on mies jos se syntyy pippelin kanssa, ja nainen jos pippeli puuttuu. En tiedä miten voisin odottaa jotain väärää, jos tämä asia on tiedossa.

Vierailija
17/70 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään. Sukupuoli on aika triviaali seikka loppujen lopuksi, ihminen rakentuu monista paljon merkityksellisemmistä ominaisuuksista.

Vierailija
18/70 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Uteliaisuudesta kysyn, että mistä sinä sitten tiedät parremmin, mitä hän itse asiassa on? - Eli kärjistäen, jos lapsellasi on heilunut jotain haarojen välissä eli vastasyntyneellä tai vaikka vuoden ikäisellä on pieni mutta selkeä oma naisen tai miehen sukuelin, joka osoittaa hänen olevan ainakin ulkoisesti uros tai naaras (tyttö tai poika) - niin sinä tiedät tästä päätellä mitä hän on oleva ja kenties odotat ja mahdollisesti myös ja vaadit jotain häneltä sukupuolensa mukaista käytöstä; yksinkertaiaten käyttäytymistä, tapoja ja keionja elää ja olla, kuin päinvastaisessa tilanteessa vaadit ja odotat jotain muuta.  

Vierailija
19/70 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit kaunis sellainen niin ei haittais. ;D

Vierailija
20/70 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lapsia tehdään suvun jatkamisen takia, jos oma lapseni ei päätä omasta halustaan jatkaa sukua, niin tuntuu että kaikki olisi ollut turhaa.

Mikä estää transsukupuoliselta suvun jatkamisen? Ei biologiset lapset ole itsestäänselvyys, toiset eivät omasta halustaan hanki lapsia tai eivät syystä tai toisesta niitä pysty saamaan. Täysin absurdia olettaa tai vaatia että jokainen haluaa omia lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän