Vauva tulossa ja mies kiristää mua avioehdolla! Onko tää enää luvallista?
Ei nyt tähään väliin jaksais. Siis mies ihan sekaisin, vaatii joko avioehtoa tai sitten kiistää isyyden.
Mitä mä teen kun olen ihan tyhjän päällä muutenkin ja vaikea raskaus.
Kommentit (216)
Ai jumaleisson että miehet osaa välillä olla ääliöitä.
Ite varmaan soittasin jo anopille et täällä tää sun kultamussukka kiristää lapsenlapses isyydellä.
Eikö vielä tähän mennessä ole käynyt ilmi, että tämä on naisvihaajan kehittämä provo, jonka tarkoitus on osoittaa, millaisia lompakkoloisia naiset ovat?
Vierailija kirjoitti:
Eikö vielä tähän mennessä ole käynyt ilmi, että tämä on naisvihaajan kehittämä provo, jonka tarkoitus on osoittaa, millaisia lompakkoloisia naiset ovat?
tämä on liian hyvin tehty, että olisi hänen tekemänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, ette ole vielä naimisissa.
Suostut tietysti avioehtoon. Sehän on reilu peli.
Avioehdon pitäisi minusta olla pakollinen. Tulisi automaattisesti avioliittoa solmiessa.
Miksi avioehdon pitäisi olla pakollinen? Parihan saa jo nytkin sopia tämän asian miten parhaaksi näkee. Avioehto voi olla täysin poissulkeva tai vain osittainen, tai jos pari näin valitsee, voidaan myös mennä naimisiin ilman ehtoa joka tarkoittaa 50-50 sopimusta. Sinä siis haluaisit viedä tämän päätösvallan pois pareilta ja änkeä kaikki väkisin samaan muottiin?
Naisten panos yhteisen omaisuuden kartuttamisessa on yleensä mitätön, ja naiset hakevat yli 70% tapauksista avioeroa. Jokainen viisas mies vaatii avioehdon naimisiin mennessä.
En yhtään ihmettelisi vaikka aloittajakin olisi hankkiutunut tahallaan paksuksi naimisiin päästäkseen, tässähän on vain ap:n yksipuolinen kertomus tilanteesta.
Haluan siis avioehdon turvatakseni oman ja sitä kautta myös lapsen tulevaisuuden avioeron varalta.
Ja mulle on selitetty että olisi mun kannaltani selvempää jos lapsi syntyisi avioliitossa.
Mies haluu ettei kummallakaan ole mitään avio-oikeutta toisen mihinkään nykyiseen ja tulevaan omaisuuteen.
Mies on minua huomattavasti varakkaampi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Haluan siis avioehdon turvatakseni oman ja sitä kautta myös lapsen tulevaisuuden avioeron varalta.
Ja mulle on selitetty että olisi mun kannaltani selvempää jos lapsi syntyisi avioliitossa.
Mies haluu ettei kummallakaan ole mitään avio-oikeutta toisen mihinkään nykyiseen ja tulevaan omaisuuteen.
Ap
Eli olet loinen.
Jotenkin vielä ymmärrän että mies "kiristää" naimisiinmenolla ts. jos ei tule avioehtoa, ei tule myöskään häitä. Mutta millainen mies kiristää isyydellään? Ei taida mikään helmi olla.
Sinä häviät tuossa kaupassa. Häviät eläkkeisssä (joita ei tule lapsen hoidon ajalta), häviät kotiin ja kodinhoitoon sijoitetussa ajassa ja vielä rahassakin. Oikeasti teidän tulisi sopia siitä, miten mies korvaa sinulle lapsenhoitoon käyttämäsi ajan ja palkanmenetyksen. Sinulle voitaisiin esimerkiksi ottaa yksityinen eläkevakuutus.
Voit tehdä sellaisen avioehdon, jossa menetyksesi korvataan ja kodin hoitoon käyttämäsi aika huomioidaan korvauksella. Vasta tämän jälkeen on ok rajata nykyistä tai tulevaa omaisuutta pois. Toinen tasapuolinen vaihtoehto on jakaa lapsen ja kodin vastuut täysin tasan, jolloin kummallakin on samat mahdollisuudet kartuttaa omaisuutta. Se olisi myös reilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEli olet loinen.
Mikä täsdä kuviossa tekee ap:sta loisen?
Avioehdon vaatiminen on ihan ok. Se on jokaisen oikeus. Mutta munatonta on vetää lapsi ja lapsen isyys tähän avioehtoasiaan. Lapsi ei siihen kuulu. Tuollainen kiristys lapsella ei vaan ole ok. Mies voi ilmoittaa, että ei avioidu ilman ehtoa, mutta lapsen isyys ei siihen ehtoon kuulu millään tavalla. Halpamaista touhua mieheltä.
Itse pohtisin suhteen jatkoa tuon jälkeen. Luotto mieheen olis kortilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEli olet loinen.
Pelkkä trolli se vaan on. Näkeehän sen nyt sokee reettakin.
Miksi hän avioehdon haluaa? Jos hänellä on huomattavasti enemmän omaisuutta on ihan oikeutettua vaatia avioehtoa.
Miksi et suostu avioehtoon?
Minulle alkaisi miehenä kaikki hälytyskellot soida, mikäli nainen vähääkään edes epäröisi aviehdon tekemistä ja juttu hänen kanssaan olisi siinä, enkä enää edes suostuisi keskustelemaan tuollaisen naisen kanssa.
Mies laittoi mulle sen avioehtosopimuksen sähköpostilla. Mun pitää vastata mitä teen maaliskuun loppuun mennessä. Mulla on kauhea huoli, että häitä ei tule ajoissa ja lapsi jää isättömäksi.
Olen itkenyt tätä nyt monta päivää.
Ap
Ai tää olikin ihan oikea trolli...
Btw, kuinka moni nainen, jolla on enemmän omaisuutta kuin puolisolla jättää avioehdon tekemättä, jos mies ei suostu?
En kyllä ikinä suostuisi avioehtoon, jos mies on rikkaampi. Minusta se on jotenkin kamalan epätasa-arvoista.
Mutta voithan sä ap maksaa potut pottuina ja alkaa kiristää esim lapsen tapaamisilla. Niin monet tekee nykyään.
Tee asianajajan kanssa vastaehdotus. Laske joku kohtuusumma, jonka saat esim 5 vuoden avioliiton jälkeen ja siitä eteenpäin tasaista kasvua. Etsikää kompromissi. Miehelle puolesta omaisuudesta luopuminen on liikaa.
Lasta varten et tarvitse avioehtosopimus. Isä on velvollinen elättämään lapsensa olitte naimisissa tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt tähään väliin jaksais. Siis mies ihan sekaisin, vaatii joko avioehtoa tai sitten kiistää isyyden.
Mitä mä teen kun olen ihan tyhjän päällä muutenkin ja vaikea raskaus.
Se isyys voidaan selvittää oikeuden päätöksellä jos lapsen etu sitä vaatii. ÄLÄ suostu avioehtoon missään tapauksessa.
Miksi avioehdon pitäisi olla pakollinen? Parihan saa jo nytkin sopia tämän asian miten parhaaksi näkee. Avioehto voi olla täysin poissulkeva tai vain osittainen, tai jos pari näin valitsee, voidaan myös mennä naimisiin ilman ehtoa joka tarkoittaa 50-50 sopimusta. Sinä siis haluaisit viedä tämän päätösvallan pois pareilta ja änkeä kaikki väkisin samaan muottiin?