Vauva tulossa ja mies kiristää mua avioehdolla! Onko tää enää luvallista?
Ei nyt tähään väliin jaksais. Siis mies ihan sekaisin, vaatii joko avioehtoa tai sitten kiistää isyyden.
Mitä mä teen kun olen ihan tyhjän päällä muutenkin ja vaikea raskaus.
Kommentit (216)
Vierailija kirjoitti:
No siinäpä kiistää isyyden. Tässä maassa ei nimittäin isyyttä pakoon pääse.
Niin ehkä mutta jossain tapauksissa se voi olla ainakin vaikeaa ja varsinkin jos mies itsepäinen jukuri eli kunnon Hankala Hermanni.
Niin ja täällä suloisessa Suomessa on niitä vahinkohässimisiä ja tykypäiviä niin usein että se dna testaus pitäisi olla jo automaattisesti pakollinen myös avioliitossa oleville.
Mun ex-anoppi yritti saada poikaansa tekemään avioehdon, koska tämä omisti hienon auton. Suostuin toki asiaan, koska mulla oli/on n, 70 hehtaaria metsää. Vähänkö anoppia sapetti jälkeenpäin, kun ero tuli.
Täällä kommentoivat eivät nyt ihan tajua mun tilannetta.
Minä todella haluan naimisiin tämän miehen kanssa. Mutta en halua avioehtoa enkä isyyden selvittämistä, joita molempia mies vaatii. Ja haluan että ollaan naimisisissa kun lapsi syntyy, että sillä on isä. Avioehto on mulle tärkeä, koska tämä avioliitto saattaa purkautua pian. Haluan turvata oman ja lapseni elämän kaiken varalta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Täällä kommentoivat eivät nyt ihan tajua mun tilannetta.
Minä todella haluan naimisiin tämän miehen kanssa. Mutta en halua avioehtoa enkä isyyden selvittämistä, joita molempia mies vaatii. Ja haluan että ollaan naimisisissa kun lapsi syntyy, että sillä on isä. Avioehto on mulle tärkeä, koska tämä avioliitto saattaa purkautua pian. Haluan turvata oman ja lapseni elämän kaiken varalta.
Ap
Siis mulle on tärkeä, ettei avioehtoa ole! En pysty enää kirjoittamaamkaan Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei siis olla aviossa vielä. Ja kuulemma häitä ei tule jos en hyväksy avioehtoa. Ja mies kiistää kaupan päälle vielä isyydenkin. La on kesäkuun alussa ja sitä ennen haluan avioon.
Miten tämän avioehdon voi kiertää?
Miksi se avioehto pitää kiertää? Et kai miehesi kanssa naimisiin halua hänen omaisuutensa takia? Jos et, niin sen kun teet avioehdon. Lapsesi on silti hänen laillinen perijänsä.
Vierailija kirjoitti:
Ei siis olla aviossa vielä. Ja kuulemma häitä ei tule jos en hyväksy avioehtoa. Ja mies kiistää kaupan päälle vielä isyydenkin. La on kesäkuun alussa ja sitä ennen haluan avioon.
Vittu sä oot tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Eli aijot itse erota heti häiden jälkeen ja elellä miehes rahoilla.
Ymmärrätkö sä että vaikka ero tulis, ilman avioliittoakin on toisella osapuolella elatusvelvollisuus. Ja saat lapsilisän. Tarvittaessa muita tukia, et sä tyhjän päälle jää vaikkette avioliittoa solmiskaan ja nyt on todella väärät syyt avioon mennä jos sen tarkoitus on vain taata sulle elintaso avioeron jälkeen. Kuulostaa tosi kierolta!
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö sä että vaikka ero tulis, ilman avioliittoakin on toisella osapuolella elatusvelvollisuus. Ja saat lapsilisän. Tarvittaessa muita tukia, et sä tyhjän päälle jää vaikkette avioliittoa solmiskaan ja nyt on todella väärät syyt avioon mennä jos sen tarkoitus on vain taata sulle elintaso avioeron jälkeen. Kuulostaa tosi kierolta!
Ja miksi et halua isyystestiä? Onko olemassa riski, ettei lapsi olekkaan hänen?
Oikeastiko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et halua avioehtoa?
Ongelma ei minusta ole se ettei ap tahtoisi avioehtoa vaan se että mies kiristää avioehtoa lapsen avulla. Kyllä on hieno alku avioliitolle.
Ei se ole mitään kiristämistä en minäkään suostuisi naimisiin ilman avioehtoa.
Onko mies paljon äveriäämpi kuin sinä? Avioehdon voi tehdä milloin vain myös naimisissa ollessaan. Onko teille jommalle kummalle tulossa perintöjä? Puolison voi sulkea pois perinnöstä myös (perittävien ) testamentilla.
Vierailija kirjoitti:
Tee asianajajan kanssa vastaehdotus. Laske joku kohtuusumma, jonka saat esim 5 vuoden avioliiton jälkeen ja siitä eteenpäin tasaista kasvua. Etsikää kompromissi. Miehelle puolesta omaisuudesta luopuminen on liikaa.
Lasta varten et tarvitse avioehtosopimus. Isä on velvollinen elättämään lapsensa olitte naimisissa tai ei.
Paitsi että jos äiti ei erotessa saa omaisuutta ja saa vain pienen elatussavun ei miehen omaisuudesta ole mitään hyötyä.
Hei haloo ap, nyt eletään vuotta 2017! Onko sun tarkoitus vaan saada miehen rahat? Mikä automaatio se on että miehen tulisi jakaa omaisuutensa kanssasi jos tuleekin ero? Kauan te olette olleet yhdessä?
Helvetin hienot lähtökohdat avioliitolle...
Vierailija kirjoitti:
Mies ei voi kiistää isyyttään jos testeillä todetaan miehen olevan lapsen isä. Laki on lapsen puolella.
Vierailija kirjoitti:
Haluan siis avioehdon turvatakseni oman ja sitä kautta myös lapsen tulevaisuuden avioeron varalta.
Ja mulle on selitetty että olisi mun kannaltani selvempää jos lapsi syntyisi avioliitossa.
Mies haluu ettei kummallakaan ole mitään avio-oikeutta toisen mihinkään nykyiseen ja tulevaan omaisuuteen.
Mies on minua huomattavasti varakkaampi.
Ap
JAAHAS !! Siinä se sitten tulikin, vaikka kylläpä se oli selvää jo alusta asti. Eli olet samanlainen LOMPAKKOLOINEN kuin kaikki muutkin naiset joita menee 13. tusinaan. M_E_N_E T_Ö_I_H_I_N niin turvaat sen omasi ja kersasi tulevaisuuden. Se että mies on sinua huomattavasti varakkaampi, ei tarkoita sitä että sinä olet oikeutettu loisimaan miehen lompakolla. Se mies on itse omaisuutensa tienannut ja sinä saat luvan tienata IHAN ITSE OMIN KARVAISIN PIKKU KÄTÖSIN OMASI !. Siis HYI HELVETTI !! että osaa tuollaiset ämmät ällöttää ! Tuollaisia loisia ja iilimatoja......
Hieno ja perin viisas mies kun tajuaa aikoinaan tehdä tuollaisille selväksi mikä se homman nimi on jotta ko. loinen tajuaa siirtyä tyhmemmän "saaliin" kimppuun.
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt tähään väliin jaksais. Siis mies ihan sekaisin, vaatii joko avioehtoa tai sitten kiistää isyyden.
Mitä mä teen kun olen ihan tyhjän päällä muutenkin ja vaikea raskaus.
Dna ja sosiaalivirasto,toisaalta mies menettää elasusmaksuissa vähemmän kuin omaisuuden jaossa,jos on varakas eronyhteydessä. Mies ei ainakaan rakasta siua
Nyt kannattaa käydä keskustelemassa vaikka oikeusaputoimistossa miten siellä neuvovat. Mutta tunnustaa siltä että avioliitto on sinulle jostakin syystä henki ja elämä. Eli että lapsi perisi joskus isänsä. Sinänsä lapsen perimiseen ei avioehto vaikuta vaan se vaikuttaa sinun saamaasi omaisuuteen mahdollisen eron tullessa. Eli jos teille tulee avioero niin saat vain oman omaisuutesi ja elatusavun lapselle. Lapsihan perii vasta kun isä kupsahtaa. Joka tapauksessa saat avoliitossakin syntyneelle lapselle elatusavun ja lapsi perii isänsä samalla tavalla kun isä kupsahtaa. Jos tämä mies on lapsen isä nin en katso että avioliitolla on merkitystä sinulle tässä vaiheessa koska mies vaatii sen avioehdon. Eli on sama menetkö naimisiin vai et ennen syntymää. Hän joutuu tunnustamaan lapsen joka tapauksessa. ( Onko hän isä? Vai pelkäätkö jotenkin tutkimusta). Jos hän epäilee isyyttään voi hän milloin vain vaatia tutkimusta, myös avioliitossa. Ja tärkeintä: onko luottamusta ja rakkautta?
Jengi ei nyt täällä tajuu, että ap:n sulho ei ole sen lapsen oikea isä.
Onneksi ette ole vielä naimisissa. Kannattaa jättää tollanen mies ja etsiä tilalle parempi.
Isyyden kiistäminen ei kannata koska jos/kun ilmoitat lastenvalvojalle isän nimen niin hän joutuu PAKOLLISEEN isyystestiin josta siis ei voi kieltäytyä millään perusteella. Elarit siis joutuu maksamaan vaikka miten yrittäisi pakoilla.
Onnea loppuodotukseen!