Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oudot pahoinvointikohtaukset

Vierailija
14.03.2017 |

Mulla on ainakin pari kertaa viikossa pahoinvointia nykyään. Se iskee yleensä nukkumaan mennessä tai keskellä päivää vaan yhtäkkiä. Se kestää yleensä ehkä n. 10 minuuttia ja menee sitten vaan hiljalleen itsestään ohi. Tämä on alkanut joskus tämän vuoden puolella, ja ajattelen asiaa nykyään taukoamatta. Ainoastaan poikaystävän ja kavereiden seura voi saada hetkeksi ajatukset muualle.

Olen oppinut pelkäämään pahoinvointia eri tilanteissa, esim. julkisilla paikoilla, ja silloin se tuleekin helpommin. Olin koulussa yhdellä kurssilla tuntemattomien kanssa, ja siellä pahoinvointi iski joka kerta. Ylioppilaskirjoitukset on minulle pahin tilanne, ja siellä pahoinvointi iskeekin aina kun sitä ajattelen. Usein samalla tulee tunne siitä, että kurkkua kuristaa ja ei meinaa saada kunnolla henkeä. Eilinen koe meni hyvin siitä huolimatta, mutta huomenna täytyy taas mennä sinne saliin istumaan ja pelottaa jo valmiiksi... :(

Elämässäni on ollut kausia, jolloin pahoinvointia on ollut enemmän. Se tapahtuu oikeastaan aina kevättalvisin. Kun lehdessä lukee norovirusepidemiasta tms, alkaa lähes päivittäinen pahoinvointi, joka kestää pari kuukautta suunnilleen. Pelkään oksentamista suunnattomasti, enkä olekaan selvinpäin oksentanut seitsemään vuoteen. Juon aika paljon alkoholia ja oksennan lähes joka kerta kännissä, mutta se ei silti helpota tätä pelkoa, vaikka silloin se ei tunnu edes kauhean pahalta.

Olin jossakin vaiheessa varma, että pahoinvointi johtuu homeesta, jota meidän talossa todennäköisesti on. Enää en ole kuitenkaan varma, koska pahoinvointi on välillä iskenyt muuallakin, ja yleensä se liittyy johonkin jollain lailla ahdistavaan tilanteeseen. Olen myös viime aikoina ihan mielenkiinnosta lukenut vakavien sairauksien oireita netistä, ja niissä lukee joskus pahoinvointi. Pelkään kauheasti ja luulen jo pienistä merkeistä, että mulla olisi joku vakava sairaus, eli saattaa olla että kuvittelen koko pahoinvoinnin, koska pelkään sitä niin paljon.

Tosi inhottava vaiva, enkä tiedä miten pääsisin tästä eroon, kun en tiedä edes mistä tämä johtuu. Yksin oleminen auttaa samoin kuin poikaystävän ja kavereiden seura, sekä alkoholin juominen..

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö huonovointisuus ja kuvottava olo voi liittyä myös siihen että on sappikiviä? Kaverille kävi noin. Kannattaa käydä terveyskeskuksessa niin katsovat sapen ultralla.

Vierailija
2/3 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krooninen stressi voi oireilla noin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli syksyllä sama vaiva, kun olin todella stressaantunut.