Tv-ohjelma tai elokuva, joka pelotti teitä lapsena ja jätti traumat?
Mulla oli joku kauhuelokuva jossa oli pelle. Pelkään vieläkin vähän pellejä. Ja sitten Hiidenvirta-sarjan itkevä nukke... Hrrrr...
Mitäs teillä muilla on?
Kommentit (709)
Näin lapsena 70- luvulla, kun telkkarissa näytettiin dokumentteja keskitysleireiltä. Ne jäivät pitkäksi aikaa kummittelemaan mieleen ja vieläkin muistan ne kauhukuvat.
Ohjelmakuuluttaja sanoi, että ohjelma ei sovi heikkohermoisille. Olisi voinut lisätä, että lapsillekaan se ei sovi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin muistan Hiidenvirran ja sen nukkekohtauksen. Oli pelottava. Jakson lopussa aina näytettiin jotain muotokuvataulua (?). Sekin oli pelottava.
Hiidenvirta iski täälläkin aikoinaan ja kovaa. Itsellä on sarja DVD:nä ja ei ihan samalaisia fiiliksiä enää tee mutta paikoitellen yhä pelottava ja tehokas.
Täälläkin yksi Hiidenvirtaa silmä kovana seurannut. Se oli tosi suosittu ja jännittävä. Jännittävin kohtaus oli, kun viimeisessä jaksossa huvilan oven takaa paljastui syyllinen.
Pelottaako? sarjasta saatu painajaisia vuosiksi.
Aikoja sitten,oli mielestäni kotimainen sarja tai leffa.
Nainen pelasti vedestä jäätyneen miehen ja vei saunaan lämpenemään.
Hetken päästä kun meni katsomaan,mies oli sulanut kokonaan,vain uimahousut lauteilla:D
Olin ihan järkyttynyt,en yhtään muista mikä sarja tai leffa oli.
Vierailija kirjoitti:
Hämärän rajamailla, Twilight Zone 😬
Milloin esitettiin Suomessa? Itse en muista muuta kuin alkutunnarin, aika vaikuttava oli jo se.
Outoja voimia. Pyöri samoihin aikoihin sarjan Hämärän rajamailla kanssa.
Käsitteli kaikkia yliluonnollisia juttuja. Pelottavin oli jakso, missä näytettiin kirkossa otettua valokuvaa, jossa näkyi alttarin vieressä oleva tumma hahmo, jolla kaapu ja pääkallo kasvojen kohdalla.
Tuo sarja olisi hauska nähdä uudestaan, samoin kuin Hämärän rajamailla. Aika kevyttä kamaa nykyään, kun mikään ei enää säpsäytä.
Oli joku elokuva, jossa käveltiin peiliin. En muista mikä elokuvan nimi oli, mutta pelottava se oli!
Iso kiltti jätti (alkuperäinen piirretty)
Terminator ykkösen kohtaus jossa terminaattorin metalliluuranko nousee palavasta rekasta ja jahtaa Sarahia ja Reeseä tehtaaseen. Paljon vakuuttavampi kuin nykyiset tietokonetehosteet.
Pelottaako? Hautausmaa/uimahallijakso. Raato kulki viemäreissä ja örisi pitkin altaita
Vierailija kirjoitti:
Tappajahai. Oltiin lapsena kaverin luona uimassa ja samaan aikaan katsottiin tappajahaita.
Sama minullakin. En edelleenkään suostu katsomaan niitä vaikka olen yli 40 v.
Pitkään ahdisti jopa uimahallissa uiminen kun aloin kuvittelemaan altaan pohjalla kiertelevää haita.
Syvän joen ja Delta-jengin mainokset, jotka olivat ihan vaan julisteita. Oin 5 vuotta ensimmäisen ja 11 vuotta toisen aikoihin.
Dokumentti : Plaami-ilmiö" 70-80-luvulta. Nainen vaipui transsiin ja oli olevinaan jokin jo edesmennyt laulaja tai muu henkilö. Laulut säestettiin huoltoasemasähköuruilla, joita soitti joku mies.
Vierailija kirjoitti:
Terminator ykkösen kohtaus jossa terminaattorin metalliluuranko nousee palavasta rekasta ja jahtaa Sarahia ja Reeseä tehtaaseen. Paljon vakuuttavampi kuin nykyiset tietokonetehosteet.
Terminator 1 on koko leffasarjan paras osa. Se aito ja alkuperäinen ilman turhaa lisättyä paskaa.
Metsoloissa onnistui muutama dramaattisempi kohtaus säikäyttämään, mutta eniten ehkä se Eevan ja Stigin onnettomuus jossa toinen joutui pyörätuoliin. Lapsena tuosta näki painajaisia, että itse heräsi aamulla eikä jalat enää toiminut eli olin syyttä suotta halvaantunut.
Näin 80-luvun lopulla lapsena koko perheen tv-elokuvan, jossa vanhempi nainen pelasti miehen merestä. Myöhemmin mies makasi sängyssä ja nainen kertoi että tältä puuttui puolet päästä ja tämä sitten näytettiin myös meille katsojille. :D Tämä siis kokoperheen elokuva! :D Muistan miten järkytyin tuosta. Lopun ajan elokuvasta miehen toinen pää oli tumma ja toinen blondi. Oudointa on että en ole tähän päivään saakka saanut tietää mikä tämä elokuva oli, joka minut niin traumatisoi. Eräs mies kertoi hämärästi muistavan tuon elokuvan ja olen yrittänyt elokuvan nimeä metsästää, mutta en ole saanut sitä selville. Olisi hauska joskus nähdä tämä elokuva uudestaan.