Tv-ohjelma tai elokuva, joka pelotti teitä lapsena ja jätti traumat?
Mulla oli joku kauhuelokuva jossa oli pelle. Pelkään vieläkin vähän pellejä. Ja sitten Hiidenvirta-sarjan itkevä nukke... Hrrrr...
Mitäs teillä muilla on?
Kommentit (709)
Vierailija kirjoitti:
Olen jo kauan yrittänyt selvittää mikä ihmeen ohjelma tämä oli; se oli suomalainen ja tuli 2000-luvun alussa kolmoselta aina Päivän sään ja Salkkareiden välissä. En muista tuliko se joka päivä vai vain kerran viikossa. Eli ohjelma oli lyhyt, olisiko ollut 19:20-19:30 kestänyt. Alkutunnarissa oli synkkä yö ja ukkosti ja siinä oli jonkinlainen kartano tai muu hienompi talo. Sitten siirryttiin talon sisään ja naisjuontaja ilmestyi ruutuun ja puhui siinä jotain. Luulisin että se oli jonkinlainen ajankohtaisohjelma. Muistaakseni se juontaja eikä puhunut mitään kummitusjuttuja vaan ihan jotain "tylsiä aikuisten juttuja". En muistaakseni silloin kauheasti ihmetellyt mikä se on. Ajattelin vaan Salkkareita odotellessani että "ainiin, tässä välissä tulee vielä se outo pelottava ohjelma"
Tuollaista ohjelmaa ei ole tullut Päivän sään ja Salkkareiden välissä, koska siinä ei ole tullut ylipäänsä mitään. Lehtien ohjelmatiedoista selviää, että koko 00-luvun alkupuoliskon ajan kolmoselta tuli vakiintuneesti jokaisena arkipäivänä:
19.00 Seitsemän uutiset
19.15 Talousuutiset
19.25 Päivän sää
19.30 Salatut elämät
Piti ihan etsiä YouTubesta Talousuutiset, koska olisi ollut hauskaa jos kyseessä olisi ollut se, mutta ei ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo kauan yrittänyt selvittää mikä ihmeen ohjelma tämä oli; se oli suomalainen ja tuli 2000-luvun alussa kolmoselta aina Päivän sään ja Salkkareiden välissä. En muista tuliko se joka päivä vai vain kerran viikossa. Eli ohjelma oli lyhyt, olisiko ollut 19:20-19:30 kestänyt. Alkutunnarissa oli synkkä yö ja ukkosti ja siinä oli jonkinlainen kartano tai muu hienompi talo. Sitten siirryttiin talon sisään ja naisjuontaja ilmestyi ruutuun ja puhui siinä jotain. Luulisin että se oli jonkinlainen ajankohtaisohjelma. Muistaakseni se juontaja eikä puhunut mitään kummitusjuttuja vaan ihan jotain "tylsiä aikuisten juttuja". En muistaakseni silloin kauheasti ihmetellyt mikä se on. Ajattelin vaan Salkkareita odotellessani että "ainiin, tässä välissä tulee vielä se outo pelottava ohjelma"
Tuollaista ohjelmaa ei ole tullut Päivän sään ja Salkkareiden välissä, koska siinä ei ole tullut ylipäänsä mitään. Lehtien ohjelmatiedoista selviää, että koko 00-luvun alkupuoliskon ajan kolmoselta tuli vakiintuneesti jokaisena arkipäivänä:
19.00 Seitsemän uutiset
19.15 Talousuutiset
19.25 Päivän sää
19.30 Salatut elämät
Piti ihan etsiä YouTubesta Talousuutiset, koska olisi ollut hauskaa jos kyseessä olisi ollut se, mutta ei ollut.
Täytyy kanssa sanoa etten ole tämä alkuperäinen kyselijä, mutta itseäkin ihmetyttää tämä kuvailemansa ohjelma. Itse Salkkareita katsonut jo alusta asti, mutta en millään muista kyseistä ohjelmaa. Olisiko saattanut sekoittaa johonkin toiseen ohjelmaan jota ennen tämmöinen olisi tullut vai onko nähnyt vain todentuntuista unta tämmöisestä. Ajankohtaisohjelmaksikin tuo intro olisi kyllä aika erilainen.
Se missä Penny tyttö laskettiin hakemaan timanttia kuilusta.
Pelottaako ja jakso jossa uima-altaassa oli alkuun näkymätön, lapsia hukuttava örkki. Lopussa se näkyi ja oli aivan kaamea. Tätini asui tuolloin talossa, jossa oli uima-allas ja olin mielellään hänen luonaan yötä koska pääsin uimaan aamupalan jälkeen. No se jakso muutti kaiken enkä halunnut enää altaaseen. Olin 11 tai 12.
Elokuvat:
Rikollinen nainen, Valkoinen peura ja Mitä tapahtui Baby Janelle?
Sit joku kauhuleffa, miten herneenpaloista tms syntyi joitain hirviöitä... en paljoa muista, mutta kauhu penskalle jäi
"The Day of the Triffids" (1963) tuli uusintana kun olin pikkukakara. Oli jännä. "Street of Crocodiles" (1986) oli hieman liian jännä myös, mutta se oli pakko katsoa, kun ei ollut mikään kauhu- tai edes jännitysjuttu, vaan tuli keskellä päivää. Jätti varmaankin positiivisen vaikutuksen ja kiinnostuksen tiettyjä asioita kohtaan, nuorta mieltä kiehtoen.
Vierailija kirjoitti:
Elokuvat:
Sit joku kauhuleffa, miten herneenpaloista tms syntyi joitain hirviöitä... en paljoa muista, mutta kauhu penskalle jäi
Rikollisen naisen junakohtaus on ainakin jäänyt mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Se missä Penny tyttö laskettiin hakemaan timanttia kuilusta.
Siis Disney animaatio "Bernard ja Bianca" vuodelta 1977 ?
50-luvulla syntyneenä lapsuuden ajan uutisista on jäänyt tosielämän kauhukuvia Vietnamin sodasta ja Biafran nälänhädästä. Sellaista kuvamateriaalia, jota ei nykyään uutisissa näytettäisi.
Vierailija kirjoitti:
Elokuvat:
Invasion of the body snatchers luultavasti? Mustavalkoelokuva, muistan että joskus ysärinä tuli telkkarista.
Pet Sematary (Uinu uinu lemikkini). Katsoin 90-luvulla, taisin olla noin kymmenen vanha. Elokuva oli K16 ja painajaisiahan siitä tuli. Varsinkin se kuolleista herätetty kissa (Church) piinasi minua painajaisissa.
Vierailija kirjoitti:
Tulikärpästen hauta lastenleffa. Hyi viidakko 🙄 Itkin kuukausia aina kun lens lentokone asunnon yli.
Tulikärpästen hauta on nyt uskallettu julkaista Netflixissä!
https://www.netflix.com/fi/title/557010
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsottiin salaa isosiskon kans 6 ja 8 vuotiiana Stephen Kingin Hohto elokuva kun mummi nukahti. Siitä jäi ihan hirveä olo ja näin painajaisia pitkään . En ymmärtänyt näkemääni tai sitä että se ei ollut totta.
Lapsena varmasti ollut pelottava. Muutoin en ymmärrä, mikä Hohdossa on pelottavaa. Omituinen elokuva, kyllä, mutta ei mitenkään erityisen pelottava. Lisäksi en pidä Stanley Kubrickin ohjaustyylistä, mutta tämä on makuasia.
Minä katsoin Hohdon aikuisena. En ole kovin herkkä pelkäämään, mutta Hohto jäi mieleen pelottavana. Se kohtaus, jossa isä ajaa pikkupoikaa takaa isossa keittiössä kirves kädessä. Erityisesti se Jack Nicholsonin kaamea ilme.
Fossilit vei meijät snadilaiset joskus 40-luvun loppupuolella kattoon Lumikkii ja seittemää hyypiötä. Mää olin vasta parivuotias. Soli kyl kamaloittavaa, ku siin oli niin karmee äitipuolinoita. Mää oikeesti pelkäsin. Siin oli kamaleellista moneks vuodeks. Kynis.mi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsottiin salaa isosiskon kans 6 ja 8 vuotiiana Stephen Kingin Hohto elokuva kun mummi nukahti. Siitä jäi ihan hirveä olo ja näin painajaisia pitkään . En ymmärtänyt näkemääni tai sitä että se ei ollut totta.
Lapsena varmasti ollut pelottava. Muutoin en ymmärrä, mikä Hohdossa on pelottavaa. Omituinen elokuva, kyllä, mutta ei mitenkään erityisen pelottava. Lisäksi en pidä Stanley Kubrickin ohjaustyylistä, mutta tämä on makuasia.
Minä katsoin Hohdon aikuisena. En ole kovin herkkä pelkäämään, mutta Hohto jäi mieleen pelottavana. Se kohtaus, jossa isä ajaa pikkupoikaa takaa isossa keittiössä kirves kädessä. Erityisesti se Jack Nicholsonin kaamea ilme.
Minua kammotti eniten ne pikkutytöt siellä hotellin käytävällä...
Jossain Speden ohjelmassa oli salaperäinen röyhtäisijä, jota esitti
Simo Salminen. Vesku Loiri esitti
hahmoa, jota tämä röyhtäisijä pelotti. Olin varmaan jotain 6-vuotias, kun
pelkäsin tätä röyhtäisijää. Kun sitten
näin ohjelman muutaman vuosi myöhemmin, se lähinnä huvitti.