Tv-ohjelma tai elokuva, joka pelotti teitä lapsena ja jätti traumat?
Mulla oli joku kauhuelokuva jossa oli pelle. Pelkään vieläkin vähän pellejä. Ja sitten Hiidenvirta-sarjan itkevä nukke... Hrrrr...
Mitäs teillä muilla on?
Kommentit (709)
TwinP kirjoitti:
Twin Peaks ja se Bob, huh, näin painajaisia ja pelkäsin sängyssäni. Olen katsonut sarjan aikuisen uudestaan ja Bob oli edelleen yhtä kammottava.
Eikö se vaimonhakkaaja rekkakuski sitten? Jonka piti olla ihan vihannes mutta heräsikin perkules.
Sausage party
hyi vittu
sairasta
polttakaa se
Vierailija kirjoitti:
Jos Soittorasian katsominen uudelleen kiinnostaa, löytyy ainakin joistakin kirjastoista dvd:nä. Painajainen samoin.
Pitäisiköhän lainata ja katsoa, vieläkö Soittorasia pelottaa. Pidättekö ostereista -sarjassa säikäytti se mies pakastinarkussa. Safiiri ja Teräs kiehtoi ja pelotti yhtä aikaa.
Pahimmin minut säikäytti tv-ohjelma Louhisaaren kummituksista, jossa muun muassa haastateltiin Aino Kassista. Vanhemmat katsoivat ohjelmaa lumoutuneina, minä hautasin pääni äidin syliin mutta vanhemmat eivät vieneet minua pois tai pistäneet tv:tä kiinni. Valvoin kaksi seuraavaa yötä, en uskaltanut nukkua ja olisin halunnut vanhempieni viereen, mutta he eivät enää 10-vuotiasta huolineet.
Vierailija kirjoitti:
Child's Play (Hammer House of Mystery and Suspence)
Perhe herää huomatakseen olevansa lukittuna omaan kotiinsa. Ikkunat ja ovet muurattuina umpeen.
SPOILERI
(lopussa paljastuu, että elävät nukkekodissa)
Kiitos tästä. Olen nähnyt tämän joskus 80-luvulla, mutta en muistanut ohjelman nimeä. Löysin jakson youtubesta. Jäätävän huonoa näyttelemistä, oli silti kiva katsoa uudestaan. :D
Vierailija kirjoitti:
TwinP kirjoitti:
Twin Peaks ja se Bob, huh, näin painajaisia ja pelkäsin sängyssäni. Olen katsonut sarjan aikuisen uudestaan ja Bob oli edelleen yhtä kammottava.
Eikö se vaimonhakkaaja rekkakuski sitten? Jonka piti olla ihan vihannes mutta heräsikin perkules.
Leo pieksi vain vaimoaan, kusipää mutta ei Bobiin verrattava kävelevä pahuus. Leo oli ja on muuten mielestäni yksi sarjan komeimmista miehistä!
Täällä on mainittu paljon mulle myös traumoja jättäneitä elokuvia/sarjoja, kuten pari pelottaako?-jaksoa (avaruusoliot!), muumien Muumipeikko ja taikurinhattu -kohtaus, sekä vahingossa nähty kohtaus ITistä. Manaajan katselin joskus 11-vuotiaana, ja siitä jäi varmaan pahimmat traumat. Näin jatkuvasti painajaisia ja pelkäsin sen päähenkilötytön vaanivan mua pimeällä puskissa. Vieläkään en oo uskaltanut katsoa uudestaan.
Muistaako kukaan semmoista ehkä puolalaista lasten minielokuvaa tms, jossa tytön päähän kasvoi sininen ruusu? Ei varsinaisesti pelottanut, mutta ahdisti kyllä. On tullut ainakin joskus 90-luvulla telkkarista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TwinP kirjoitti:
Leo pieksi vain vaimoaan, kusipää mutta ei Bobiin verrattava kävelevä pahuus. Leo oli ja on muuten mielestäni yksi sarjan komeimmista miehistä!
En väittele vastaan, mutta jäänyt mieleen se kohtaus jossa Shelly ja Bobby juhlivat kai jotain vakuutusrahoja Leon nenän edessä, ja tämä yllättäen puhalsikin sellaiseen ihme räikkään. Olikos se tahaton pulautus sittenkään.
Kauniiden ja rohkeiden jaksot, joissa sheila piti dr. James Warvickia vankina jossain kellarissa. Katselin alakouluikäisenä salaa, toisaalta ahdisti ja toisaalta oli kuitenkin jakso toisensa perään pakko seurata miten siinä kävi. Äitini inhosi koko sarjaa ja ei varmasti olisi mun antanut katsoa, mutta salaa seurasin.. Ja edelleen, yli 20 v jälkeen silloin tällöin Sheila tulee pistävine silmineen mun painajaisiin. Olen mm. itse ollut hänen vankinaan jossain mökissä..
Vierailija kirjoitti:
järkytti Ylen dokumentti venäläisestä orpokodista. Siinä näytettiin, kuinka tytölle tehtiin aivoleikkaus ilman nukutusta. Muistan vieläkin tytön itkun kivusta ja pelosta :(
Monet neurokirurgian leikkaukset tehdään hereillä, ihan täällä tänäpäivän Suomessa, aivoissa kun ei ole tuntoa, paikallispuudutus ihoon ja luukalvoon riittää. Eikä potilaat todellakaan itke niissä kivusta ja pelosta.
-Mörkö Muumeissa
-Rascar Capac-muumio Tintissä
-Leskenpoltto Phileas Fogissa
-Intiaanipoppamiehen naamio Pekka Töpöhäntä Amerikassa-leffassa
Tuomari Nurmion laulu, jossa lauletaan "lasten mehuhetki, päättyi ikävästi, musta enkeli vei päivänsankarin...".
katsoin ihan pienenä, 70-luvulla elokuvaa, jossa murhaaja vaanii jossain kerrostalossa, näytettiin vaan valkoisia lenkkaria. Uhri ja saalistaja juoksivat milloin portaissa ja milloin nk. hissikohtauksia. Olisi kiva tietää, mik'ä leffa kysessä?
Anteeksi, en lukenut koko ketjua, mutta lapsena satuin näkemään pätkän sarjasta, jossa nainen tappaa jonkun ja laittaa tämän lihamyllyyn. Tämä oli siis suomalainen sarja, tuli 90-luvulla. Tapahtumapaikkana oli jokin ravintola tms., hampurilaisia siellä ainakin tehtiin ja oli tosi ahdistavaa kun tuo uhri tuli sieltä lihamyllystä sellaisina jauhelihapötköinä... :/
Ahdistusta on aiheuttanut myös mm. SE, pakko oli nähdä vaikka pelkkä VHS-kansi oli niin karmiva.
En kyllä katso yhtään kauhua nyt aikuisenakaan.
Vierailija kirjoitti:
Näkemistäni elokuvista traumoja ovat jättäneet ainakin teininä näkemäni Cristine- tappaja-auto . Joku aivan kamala aikuisena näkemäni yöaikaan tullut k-18 kauhuelokuva, jossa nuorten auto hajoaa ja nuoret lainaavat rekkakuskin autoa, mutta rekkakuski suuttuu ja alkaa vainoamaan nuoria ja tappaa näistä osan lamautti minut täysin., Hostelista olen nähnyt vain pikku pätkän, mutta mietin, miksi tälläistä tehdään. Suurinta osaa tälläisistä elokuvista en pysty edes katsomaan. Nälkäpeli on niin ahdistava, että en ymmärrä, miten on vain k-12 ja lapset sitä katsovat ja noita kirjoja lukevat. Ehkä tiedän asioista liikaa, enkä aikuisena ole kohderyhmää, vaikka tuollainen olisi minusta alunperinkin pitänyt tehdä aikuisille. Sama juttu Outolinnun kanssa.
Sarjoista minua ovat jääneet mietityttämään ja ahdistaneet ainakin Klaani, Lost, Spartacus, joku täysfloppi Lostia pahasti matkinut sarja muistaakseni Person unknouwn, jonka asetelma paljastui ihan Lostin kaltaiseksi. Myös Salatut elämät on välillä hyvin ahdistava. Ehkä kaikista katsomistani väkivaltapläjäyksistä, oudoista ja korkean ikärajan ohjelmista juuri Salatut elämät on sittenkin ahdistanut ja mietityttänyt minua eniten. Erityisesti ahdistukseen ja pahaan oloon ryyppäys on tuossa sarjassa todella ahdistavaa.
Olisko Joyride, ykkönen tai kakkonen? Etenkin kakkosessa on aika tyly se kohtaus, kun tytöksi meikattu ja melkoisen nöyryytetty poika kyselee vastapäätä istuvalta kaverilta, että mitä selkänsä takana tapahtuu ja sitten koittaa kuolema.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä elokuvan nimeä mutta siinä mies joi jonkun kaljan tms. Jossa oli mato ja oksensi muistaakseni ihmisen ruumiin, tai ainakin sieltä oksennuksen seasta nousi sellainen. Hyi saatana vieläkin ällöttää ja olen jo aikuinen.
Ettei sittenkin olisi se Poltergeistin kohtaus, jota muistelin tuolla edellä? Mies juo tequilapullon pohjalta madon, joka kasvaa vatsassa örkiksi. Mies oksentaa örkin sikiön, joka ryömii sängyn alle kasvamaan loppuun asti. Lapsena näin tästä viikkokaupalla painajaisia, se oksennuskohtaus on kaamea.
(mato juodaan, hassulla dubbauksella) (mato oksennetaan)
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, en lukenut koko ketjua, mutta lapsena satuin näkemään pätkän sarjasta, jossa nainen tappaa jonkun ja laittaa tämän lihamyllyyn. Tämä oli siis suomalainen sarja, tuli 90-luvulla. Tapahtumapaikkana oli jokin ravintola tms., hampurilaisia siellä ainakin tehtiin ja oli tosi ahdistavaa kun tuo uhri tuli sieltä lihamyllystä sellaisina jauhelihapötköinä... :/
Ahdistusta on aiheuttanut myös mm. SE, pakko oli nähdä vaikka pelkkä VHS-kansi oli niin karmiva.
En kyllä katso yhtään kauhua nyt aikuisenakaan.
Milkshake! Melkoisen pimeä sarja oli :D
Kasper, klovnikäsinukke ja Where is the moon-ohjema. Teini-ikäisenä Kissaihmiset.
Vierailija kirjoitti:
katsoin ihan pienenä, 70-luvulla elokuvaa, jossa murhaaja vaanii jossain kerrostalossa, näytettiin vaan valkoisia lenkkaria. Uhri ja saalistaja juoksivat milloin portaissa ja milloin nk. hissikohtauksia. Olisi kiva tietää, mik'ä leffa kysessä?
Mäkin muistan hämärästi jonkun tällaisen. Se murhaaja oli joku kalju äijä, ja jossain kohtaa uhri meni hissillä karkuun, murhaaja oli toisessa hississä, ja sit aina välillä hissi pysähtyi ja uhri meni käytävälle kattomaan mihin suuntaan viereinen hissi oli matkalla ja lähti ite päinvastaiseen suuntaan.