Tv-ohjelma tai elokuva, joka pelotti teitä lapsena ja jätti traumat?
Mulla oli joku kauhuelokuva jossa oli pelle. Pelkään vieläkin vähän pellejä. Ja sitten Hiidenvirta-sarjan itkevä nukke... Hrrrr...
Mitäs teillä muilla on?
Kommentit (709)
Vierailija kirjoitti:
Frigidien kapina oli pelottava.
joo varsinkin se kohta kun ne frigidit rupes vaatimaan että niitä pitää panna niin kunnolla että varmasti tuntuu jossain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riivaajien Talo. Hrr.... ihan kauheita juttuja tapahtui elokuvassa, yliluonnollisia tapahtumia täynnä. En katso nyt aikuisena mitään kauhuleffoja.
Tämä tai olisko leffan nimi ollut Pirun riivaamat. En todellakaan viitsi alkaa selvittää tarkemmin,btai en nuku ensi yönä.
Riivaajien talo on sama kuin aiemmin mainittu Haunted. Siinä perhe muuttaa taloon jossa on neljä erilaista kummitusta (tai mitä demoneja lie), mm. sellainen leijuva musta varjo. Tässä on siis se kuiskiva tyyny.
Okei, kiitos tiedosta. Mun näkemä leffa on sitte se epäilemäni Pirun riivaamat.
Pirun riivaamia ei löydy, muistat nimen varmaan väärin? Mikä se voisi olla? Tykkään hirveästi tämmöisistä leffoista, siksi kyselen :)
Hups, vieläki väärin näköjään meni. No se nimi olikin Evil Dead eli Kauhun riivaamat. Netistä löyty jotain tietoja v 1981 tehty..
Höh, en saanutkaan uutta katseltavaa. Evil Deadit on lemppareitani ja monet kerrat nähty. Ne on kyllä aikuisen silmin enempi komediaa kuin kauhua :D
Bruce Campbell <3 <3
Jep, Evil Deadit on minunkin lemppareitani (jo 13-vuotiaasta saakka) ja Bruce Campbell ihana😊 Mutta kun näin ekan osan ensi kertaa yläasteikäisenä, aloin voimaan ihan fyysisesti pahoin kun Ashin kaverit alkoivat auringon noustessa "sulaa", enkä pystynyt enää katsomaan loppuun. Erikoistehosteet siis 5/5...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
katsoin ihan pienenä, 70-luvulla elokuvaa, jossa murhaaja vaanii jossain kerrostalossa, näytettiin vaan valkoisia lenkkaria. Uhri ja saalistaja juoksivat milloin portaissa ja milloin nk. hissikohtauksia. Olisi kiva tietää, mik'ä leffa kysessä?
Mäkin muistan hämärästi jonkun tällaisen. Se murhaaja oli joku kalju äijä, ja jossain kohtaa uhri meni hissillä karkuun, murhaaja oli toisessa hississä, ja sit aina välillä hissi pysähtyi ja uhri meni käytävälle kattomaan mihin suuntaan viereinen hissi oli matkalla ja lähti ite päinvastaiseen suuntaan.
Isäni on muuten myös muistellut tällaista leffaa moneen otteeseen ja harmitellut, kun ei muista sen nimeä - oli kuulemma hyvä! Muakin kiinnostaa tämä, olis kiva jos joku tietäis :)
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin jatko-osa Frigidien kapina 2 - Femakoiden kosto
- Fraggleissä etenkin ne jättiläiset ja Tunkio
- Ruotsalaisen tonttu-piirretyn isokokoiset peikot.
- V-sarja
- Tripodien hyökkäys
- Twin Peaksin Bob (pitkäaikainen kammo peileihin ja tuulettimiin)
- Joku kotimainen draamasarja, jossa murhaaja oli pukeutunut vanhanaikaiseen joulupukkinaamariin
- It-elokuvan Pennywise-pelle (ikuinen pellekammo)
- Poltergeist
- Ghostbusterissa (1?) naisen kerrostaloasunnon pelottava jääkaappi ja ne koirapatsaat
- Pikkukakkosen Varokaa heikkoja jäitä
- Hälytys 911 ja Poliisi-TV
- Pelon lähettiläät
Pekka Töpöhäntä Amerikassa oli unenomaisen pelottava, etenkin New Yorkin osalta :D
Aiemmassa Pekka Topöhäntä -piirroselokuvassa pelkäsin metsämökissä asuvaa Ilvesperhettä(?), jonka isä laittoi Monnin(?) pataan kiehumaan.. Se oli kaamea kohtaus.
Vierailija kirjoitti:
Kauniiden ja rohkeiden jaksot, joissa sheila piti dr. James Warvickia vankina jossain kellarissa. Katselin alakouluikäisenä salaa, toisaalta ahdisti ja toisaalta oli kuitenkin jakso toisensa perään pakko seurata miten siinä kävi. Äitini inhosi koko sarjaa ja ei varmasti olisi mun antanut katsoa, mutta salaa seurasin.. Ja edelleen, yli 20 v jälkeen silloin tällöin Sheila tulee pistävine silmineen mun painajaisiin. Olen mm. itse ollut hänen vankinaan jossain mökissä..
Minullekin Sheila on kummitellut, mutta eikö tosiaan häkissä ollutkaan Ridge? Muistan muka niin elävästi kun Sheila ja Ridge olivat tuijotuskilpailua kaltereiden läpi... Mitään tohtoria en muista, mutta olen 90-luvun lapsia, joten muistot ovat voineet sekoittuakin.
Haamujengissä se otus jääkaapissa ja Twin Peaksin kääpiö. Koulusta tullessa pelotti, että se kääpiö steppaa esiin jostain tai hirviö kiskoo jääkaappiin !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TwinP kirjoitti:
Twin Peaks ja se Bob, huh, näin painajaisia ja pelkäsin sängyssäni. Olen katsonut sarjan aikuisen uudestaan ja Bob oli edelleen yhtä kammottava.
Eikö se vaimonhakkaaja rekkakuski sitten? Jonka piti olla ihan vihannes mutta heräsikin perkules.
Leo pieksi vain vaimoaan, kusipää mutta ei Bobiin verrattava kävelevä pahuus. Leo oli ja on muuten mielestäni yksi sarjan komeimmista miehistä!
Mun mielesrä Leo näyttää vähän Harri Moisiolta :D
Säikähdin kyllä niin paljon Leoa kakkukesteillään.
Kuvitelkaa Frank Silva parkaa, jota ihmiset ovat juosseet karkuun :D (Bobin näyttelijä). Tuskin arvasi, että hahmonsa aiheuttaa sohva ja tuuletin-traumat kymmenille ihmisille!
Safiiri ja teräs pelotti lapsena, mutta ei se kyllä mitään traumoja jättänyt. Ihan kiva näitä oli muutama vuosi sitten katsoa uusintana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joo varsinkin se kohta kun ne frigidit rupes vaatimaan että niitä pitää panna niin kunnolla että varmasti tuntuu jossain.
:D
Tainut tuo ap puhua Triffidien kapinasta.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Triffidien_kapina_(vuoden_1981_televisios…
Jos haluatte nauraa niin katsokaa youtubesta weak ice warnings 1962
olen jo nauranut sitä kymmeniä vuosia
Pelkäsin Ruusun aika -sarjassa sitä ullakon keinutuolissa istuvaa mummon haamua, jonka vain Roope ja Nero näki.
Hui, tuon virolaisen Suur Töllin musiikki oli karmivaa. Kiitti vaan linkistä :D
Vierailija kirjoitti:
Kauniiden ja rohkeiden jaksot, joissa sheila piti dr. James Warvickia vankina jossain kellarissa. Katselin alakouluikäisenä salaa, toisaalta ahdisti ja toisaalta oli kuitenkin jakso toisensa perään pakko seurata miten siinä kävi. Äitini inhosi koko sarjaa ja ei varmasti olisi mun antanut katsoa, mutta salaa seurasin.. Ja edelleen, yli 20 v jälkeen silloin tällöin Sheila tulee pistävine silmineen mun painajaisiin. Olen mm. itse ollut hänen vankinaan jossain mökissä..
Minäkin muistan tämän. Muistelisin että se oli Houdinin vanha talo ja siksi siellä oli kellarissa jotain sen vanhoja häkkejä yms. Parhaiten mulle on jäänyt mieleen se kun Sheila koittaa hukuttaa Laurenin porealtaaseen.
Vierailija kirjoitti:
Hui, tuon virolaisen Suur Töllin musiikki oli karmivaa. Kiitti vaan linkistä :D
Virolaisissa on jotain vikaa.
Nils Holgersson? Tarkoitatko Peukaloisen retkiä? Siinä oli Smirre-kettu, joka oli tosi symppis. :)
Minun traumani ovat samaa tasoa kuin muilla: Hiidenvirta, Painajainen, Hämärän rajamailla, Hitchcock esittää, Psyko.
Myrskyluodon Maijan tulipalokohtaus