Asun Brysselissä ja hassua, kuinka suomalaiset naiset näkee jo kaukaa!
Täällä meitä suomalaisia on runsaasti. Olen ihmetellyt, miksi suomalaisen naisen tunnistaa jo kaukaa. Tämä on sellainen kansojen sulatusuuni, että kaiken näköistä mahtuu joukkoon.
Mutta silti, kun lentokone laskeutuu eikä edes tiedä, milloin Finnair on laskeutunut, niin suomalaiset kyllä tunnistaa! (Huom koneesta tulee yleensä yli 30 v, ei niinkään nuoria).
Koska: suomalainen nainen on
- pyöreähkö
- meikkaamaton (tai meikki ei ainakaan näy)
- lyhyet hiukset
- otsatukka
- silmälasit
- tukka enempi vähempi maantienvärinen.
Näitä samoja piirteitä on toki muissakin kansoissa. Mutta suomalaisessa on nämä kaikki samassa paketissa.
t. eräs, joka täyttää kolme viimeisintä tuntomerkkiä
Kommentit (120)
erottaa venakot kilometrin päästä:
- liian laihoja
- liian lyhyet hameet
- leopardikuviot
- keltainen blondaus tummissa hiuksissa
- helvetisti rumanväristä meikkiä
- mieletön hajuveden löyhkä
- puoli metriä korkeat korot
- pitkät kapeat nenät
- kulkevat vähintään 2-3 ryhmissä
Tosin en käy Brysselissä. Enkä liiemmin muuallakkaan :-(
Hahhaa, mokomat umpimieliset belgialaiset, rumia ovat itse. Ja kansa joka hyväksyy koiranpaskat keskellä jalkakäytäviä (ja sitä paskaa siellä muuten riittää), ei todellakaan ole mikään mihin muita saisi verrata.
Koska: suomalainen nainen on
- pyöreähkö
- meikkaamaton (tai meikki ei ainakaan näy)
- lyhyet hiukset
- otsatukka
- silmälasit
- tukka enempi vähempi maantienvärinen.
Melkoinen yleistys. =)
Mä en ole pyöreähkö, vaan pitkä ja hoikka.
En ole myöskään meikkaamaton kun kotoani poistun. Ja kestoväri ripsis+kulmis aina.
Hiukset puolipitkät.
Ei otsista.
Ei todellakaan rillejä.
Tukka kaukana maantienvärisestä, ihanan vaalea.
Enkä missään tapauksessa aio yrittää muuttaa ulkonäköäni tai käyttäytymistänin epäsuomalaisemmaksi.
Mina asun taalla Hollannissa, ja tunnistan myos suomalaiset ihan tasan tarkkaan usein juuri noiden piirteiden perusteella.
MUTTA esim. hollantilaisnaiset tunnistaa monesti siita etta ovat:
-pitkia
-isorintaisia
-levealanteisia
-paksureisisia
-leveammat persukset
-pitkat hevosmaiset naamat
-iholla paljon pisamia (myos muualla kuin kasvoissa)
-aika monilla kyomynena
Elikka suomalaisnaiset ovat mielestani PEHMEApiirteisempia kuin esim. hollantilaisnaiset, joilla kaikki tuntuu olevan isoa ja /tai teravaa...Ja tama nyt taas on tosi jarkyttavaa yleistysta...
Hollantilaistuttuni jotka ovat nyt vuosien aikana tavanneet jo monta suomalaista tuttuani/sukulaistani, sanovat samaa.
Sehan tarkoittaa vain sita etta olet katsellut suomalaiset koko ikasi ja heidat on silloin helppo erottaa joukosta. Sopivat sitten noihin piirteisiin tai ei.
Olisiko aika taas ruveta olemaan ylpea suomalaisuudesta. Usein olen huomannut etta suomalaiset oppii arvostaamaan suomalaisuuttaan ja loytamaan isanmaallisuudesn vasta asuessaan ulkomailla.
Terveisin entinen Brysselilainen
mutta muualla päin maailmaa. Aasiassa suomalaisnaiset tunnistaa (noiden edellisten tuntomerkkien lisäksi) urheilusandaaleista!
Jos ihminen tarvitsee silmälaseja, niin tietenkin hän niitä käyttää. Oli suomalainen tai ei. Ei kai silmälaseissa ole mitään omituista? Pitäisikö samalla logiikalla kuulolaite ottaa pois ja jättää pyörätuoli ja proteesit epämuodikkaina kotiin?????
Sen sijaan luullaan usein venäläiseksi. Mulla kieltämättä on " venäläinen nenä" , pitkä, suora ja hallitsevin kasvonpiirre.
Joillain vielä sellaiset nolot rillien päälle laitettavat!
levealanteista, lyhytjalkaista, vaaleaa pitkatukkaista. Kumpa luultaiskin suomalaiseksi!
geeneiltaan olen taysin suomalainen, argh.
Vierailija:
Jos ihminen tarvitsee silmälaseja, niin tietenkin hän niitä käyttää. Oli suomalainen tai ei. Ei kai silmälaseissa ole mitään omituista? Pitäisikö samalla logiikalla kuulolaite ottaa pois ja jättää pyörätuoli ja proteesit epämuodikkaina kotiin?????
Minä olen todennut aivan saman, mieheni (ei-suomalainen) myös. Suomalaiset naiset (ja miksei miehetkin) tunnistaa kyllä heti. Ja kun miehenikin sen tunnistaa, ei varmaan ole kyse siitä että on tottunut katselemaan suomalaisia ja sen takia heitä tunnistaa.
Meille on myös pistänyt silmään, että suomalaisilla naisilla on
- tosi usein värjätyt hiukset
- kynityt hiukset (sori nyt vaan)
- nuo geometriset, päällekäyvät lasinkehykset
- Käsilaukut (niitä on jo koulutytöillä, ja tätä käsilaukkimaniaa ollaan kiherretty jo vuosikausia;-))
- käytännöllisiä vaatteita
- alaspäinnäyttävät suupielet
- pakkomielle olla hiljaa, mutta tämä on ylipäänsä suomalainen tapa, meidät kyllä näkee ja kuulee joka paikassa, varsinkin sen takia kun kaikki muut on hiljaa.
Nämä nyt tuli ekaksi mieleen...
kovinkaan imartelteva.
t. luomu harmaahiirulainen, blondiksi varjannyt
mutta on tietysti selvää, että " tavallisesti" pukeutuneen suomalaisen erottaa selvästi esim. " tavallisesti" pukeutuneesta britistä tai espanjalaisesta (" tavallisella" tarkoitan ns. " tavallista kansaa" , sitä väestön valtaosaa, joka ei voi tai edes halua pukeutua viimeisimpien trendien mukaan, vrt. " verkkarikansa" ). Sen sijaan esim. business-asussa olevaa suomalaista ei ihan niin helposti erotakaan.
Jokaisen kansan peruspukeutumisessa, kampaustyyleissä, jopa silmälasinkehysvalikoimissa, on omat ominaispiirteensä. Samalla tavalla, kuin suomalainen erottaa suomalaisen massasta, niin kyllä ruotsalainen erottaa ruotsalaisen, britti britin ja jenkki jenkin. Minusta tässä ei ole mitään pahaa!
t.17, ei vielä koskaan värjännyt
Minut kyllä usein tunnistetaan itsekin suomalaiseksi, vaikken oikein millään tuohon alkuperäisen katekoriaan lukeutunutkaan.
Omaan erittäin pitkän ja vaalean tukan, joten aina kysytään olenko skandinaavi, joka on minusta kohteliaisuus ja olen ylpeä suomalaisuudestani. Mutta tiedän kyllä mitä ap ajaa takaa, lentokentällä kun olen vastassa jotakin ystävääni tai sukulaisia niin aina naurattaa kun katsoo suomalaisia jotka ovat lähteneet reissuun =D
että nyt kun odotan esikoistamme viimeisilläni ja olen suhteellisen nuori äiti niin sekin teki minusta vielä enemmän suomalaisen, onko muilla näin? Täällä Saksassa ei ole ensinkään niin paljoa nuoria äitejä kuin Suomessa.
Mutta huomasin myös, että amerikkalaiset erottaa myös. Minusta vaatetus kertoo eniten, tosin myös hiustyyli ja silmälasit.