Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt kun olen ollut työelämässä kuukauden, ketään ei kiinnosta asiani

Vierailija
22.11.2023 |

Työttömänä joka päivä joku kyseli melkein, että joko työ löytyi??? Nyt kun se on löytynyt niin kenestäkään ei kuulu mitään. Huomaan siis arvoni muiden silmissä. 

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvosta itseäsi

Vierailija
2/22 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haitko huomiota työttömyydellä? Ovatko kysyjät itse töissä?

Nyt on sinun vuorosi kysyä kuulumisia ja kertoa omistasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haitko huomiota työttömyydellä? Ovatko kysyjät itse töissä?

Nyt on sinun vuorosi kysyä kuulumisia ja kertoa omistasi.

No en hakenut. En halunnut puhua siitä kenellekään. Teki mieli aina valehdella, että teen jotain työtä... 

Vierailija
4/22 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon valehdellut jo kauan tekeväni etätöitä. Kukaan ei kysy mitään enää. Ketään ei kiinnosta miten jaksaa, mitä sulle kuuluu. Tärkeintä on kysy, joko oot töissä. 

Vierailija
5/22 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mulla meni siihen pisteeseen, että eräs kaveri alkoi leikkimään työkkärin tätiä ja lähetteli työpaikkailmoituksia... Hänelle olikin sitten hyvä valehdella, että teen asiakaspalvelua etänä. Eipä ole häirinnyt enää. 

Vierailija
6/22 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimettomuus on syy huoleen. Ties mitä pommeja rakennellaan ja manifesteja kirjoitellaan ellet ole TÖISSÄ

Vierailija
7/22 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voitaisi kysyä mitä toiselle kuuluu, oikeasti. :) Ei työ määritä ihmistä. Sitten usein kun ihminen on siellä töissä, niin ei oikeasti edes kysytä miten töissä menee.

Vierailija
8/22 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala pommittamaan niitä ihmisiä viestein jotka sinulta tivasit työpaikasta. Esim. Oletko jo aloittanut laihduttamisen? Tai juoksuharrastuksen? Etkö vieläkään ole raskaana? Tai siivonnut autotallia? 

Vierailija
9/22 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimettomuus on syy huoleen. Ties mitä pommeja rakennellaan ja manifesteja kirjoitellaan ellet ole TÖISSÄ

Ennakkoluulot on syy huoleen. Yksi askel psykoosista. 

Vierailija
10/22 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset alkaa sua simputtamaan ja parjaamaan vain ja ainoastaan kateuden vuoksi. Kun kertoo uusista työprojekteista, sukulaiset lopettaa puhumisen pitkäksi aikaa eikä onnittele. Yksi työtön sukulainen aina muistuttaa, miten surkea ihminen olen. Kyllä yritetään tehdä välillä oleminen ahtaaksi vain ja ainostaan sen vuoksi, että ihan itse yrittää. Suomessahan tulee piiskaa ja joku on rankaisemassa, jos kaiken tekee ihan itse eikä ole kenenkään muun orjana. Silloin kun olin jonkin aikaa työttömänä, sain olla ihan rauhassa. Kukaan ei ollut puuttumassa mihinkään eikä haukkumassa. 

Vierailija
11/22 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso huoli sinusta varmaan. Tai iso erillisyys joukosta ihmetytti

Vierailija
12/22 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon valehdellut jo kauan tekeväni etätöitä. Kukaan ei kysy mitään enää. Ketään ei kiinnosta miten jaksaa, mitä sulle kuuluu. Tärkeintä on kysy, joko oot töissä. 

Kyllä saa aikansa olla rauhassa, mutta riippuu mitä työtä tekee. Suomessa vaan orjatyön eli perinteisen palkkatyön tekeminen on ok. Aina on joku, jolle mikään muu työ ei tunnu kelpaavan vaan pitäisi olla klo 8-16 palkkatyö. 

Vierailija
13/22 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen entinen hammashoitaja. Tein työtä vuosia, kunnes kyllästyin. Nyt teen ihan toisen alan hommia. Tätäkin jaksetaan ihmetellä. Miksi en muka enää tee sen alan töitä. Joku myös sanonut, että minun edellinen työni hammashoitajana kuulemma helppoa. Hyvä se on puhua, kun luulee, että pidän vain sitä imuri letkua kädessäni. 

Vierailija
14/22 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä kiinnostaa muiden epäonnistumiset. Kun on töissä niin ketään ei kiinnosta. Olen koulutukseeni nähden hyvinkin arvostetussa työssä mutta keskustelun aihe vaihtuu heti kun kerron mitä teen. Työpaikkoja vaihtaessa en sitten usein ole edes viitsinyt kertoa edes läheisille. Moni varmaan luulee minua työttömäksi tai ns. paskaduunien tekijäksi.

Vierailija
15/22 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olin työttömänä kaveripiirin ja perheen musta lammas. Nyt olen ollut pari vuotta töissä ja olen edelleen se musta lammas. Työttömyydestä saa ikuisen luuseri-leiman.

Vierailija
16/22 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne. Kun olin kotona vauvan kanssa, monet ystävät kadehti ja puhui avoimesti "kuinka mä saan olla vain kotona tekemättä mitään" ... Olihan tuo aika erilaista kuin työelämä toki, mutta siinä oli omat haasteensa. En esimerkiksi voinut kauheasti lähteä ihan itsekseni minnekään päivällä, kun oli koko ajan pieni vauva huollettavana.

Sitten kun vauva oli muutaman kk ikäinen, alettiin jo kysellä millon palaan töihin ja milloin vauva menee hoitoon. 

Sitten kun lapsi aloitti hoidossa ja minä etsin töitä, alkoi se kysely joko joko joko. 

Tuntui varsinkin, että eräs kaveri oli kade jopa siitä, kun olin työtön. No sit kun ne työt alkoi niin eipä ole kukaan ollut kovin kiinnostunut.

Vierailija
17/22 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa. Nyt olet veronmaksaja eli voit käyttää kaiken vapaa-aikasi työttömistä ja muista köyhistä ulisemiseen

Vierailija
18/22 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun tein 80 pros työaikaa niin ystäväni oli siitä kateellinen. Kerroin, että teen alkuun sen verran töitä, että saadaan perhearki pyörimään. Hän ja alkoi puolustelemaan miksi hän on 100pros töissä, vaikka ei hänen olisi tarvinnut. Muistan ikuisesti kun sitten nostin työtunnit taas täysiin hän sanoi vain "eikö olekin kivaa kun saa täyden kuukausipalkan"

Vierailija
19/22 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi kertoa naapurustolle tekevänsä etätöitä joustavalla työajalla. Noin minä sanoin, kun menetin työpaikkani. Asiani ei kuulu heille pätkääkään.

Vierailija
20/22 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, sellaista se on. Mä kun olin aikoinaan omaishoitaja,  lähetti lapseni adoptioäiti lehtileikkeitä, joissa luki ,että omaishoitajien eläke jää pieneksi. Mitäpä se hänelle kuului.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme