Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asun Brysselissä ja hassua, kuinka suomalaiset naiset näkee jo kaukaa!

Vierailija
20.03.2006 |

Täällä meitä suomalaisia on runsaasti. Olen ihmetellyt, miksi suomalaisen naisen tunnistaa jo kaukaa. Tämä on sellainen kansojen sulatusuuni, että kaiken näköistä mahtuu joukkoon.

Mutta silti, kun lentokone laskeutuu eikä edes tiedä, milloin Finnair on laskeutunut, niin suomalaiset kyllä tunnistaa! (Huom koneesta tulee yleensä yli 30 v, ei niinkään nuoria).

Koska: suomalainen nainen on

- pyöreähkö

- meikkaamaton (tai meikki ei ainakaan näy)

- lyhyet hiukset

- otsatukka

- silmälasit

- tukka enempi vähempi maantienvärinen.

Näitä samoja piirteitä on toki muissakin kansoissa. Mutta suomalaisessa on nämä kaikki samassa paketissa.

t. eräs, joka täyttää kolme viimeisintä tuntomerkkiä

Kommentit (120)

Vierailija
21/120 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allekirjoitan Brysselin-palstailijan toteamuksen taysin. Suomalaiset erottaa kylla, yhteen sanaan pelkistettyna olemuksemme on vaatimaton. Suomessahan se on hyve.

Myos italialaiset/espanjalaiset erotan helposti katukuvasta. Olen miettinyt paljon, mista johtuu etta he vain kertakaikkiaan ovat paljon tyylikkaampia kuin suomalaiset, vaikka sitten puhutaan ns. vapaa-ajan pukeutumisesta, ei mistaan juhliin " tallaytymisesta" . Toki loytyy yksilollisia poikkeuksia, mutta yksinkertainen fakta vain on, etta jos summanmutikassa sieppaa tarkasteltavaksi vaikkapa lentokentalla 50 suomalaista ja 50 italialaista/espanjalaista, keskimaarin tyylikkaampaa vakea loytyy noista etelan asukeista. Olen tullut siihen tulokseen, etta Suomessa ilmaston vuoksi kaytanto sanelee pukeutumiskoodit niin pitkalle, etta tyylikysymykset vakisinkin jaavat toiselle sijalle.

Myos luuston/kropan sirous vaikuttaa siihen milta ihminen nayttaa. Me suomalaiset (itseni mukaanlukien) vain olemme persjalkaisia ja vahan kirveella veistettyja, maantienvarisia pottunokkia. Sita on vaikea millaan meikeilla peittaa. Jo kolmissa-nelissakymmenissa monet alkavat nayttaa " emannilta" marimekkoineen.

Silti olen suomalaisuudestani ja maastani hyvin ylpea. Ulkonakohan ei ole tietenkaan tarkein juttu maailmassa. Ehka suomalaiset parjaavat niin hyvin monilla muilla rintamilla, kun ei mene juurikaan energiaa ulkoisesta koreudesta huolehtimiseen :)

Vierailija
22/120 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukana rahapussi, kännykkä, avaimet, huulirasva jne. Ei niitä kyllä mihinkään taskuun tungeta. Eikä monissa kesämekoissa/hameissa edes ole taskuja. Miten voi kulkea esim. linkkarissa/maanalaisessa yms. ilman rahaa/korttia?

Vierailija:

Minä olen todennut aivan saman, mieheni (ei-suomalainen) myös. Suomalaiset naiset (ja miksei miehetkin) tunnistaa kyllä heti. Ja kun miehenikin sen tunnistaa, ei varmaan ole kyse siitä että on tottunut katselemaan suomalaisia ja sen takia heitä tunnistaa.

Meille on myös pistänyt silmään, että suomalaisilla naisilla on

- tosi usein värjätyt hiukset

- kynityt hiukset (sori nyt vaan)

- nuo geometriset, päällekäyvät lasinkehykset

- Käsilaukut (niitä on jo koulutytöillä, ja tätä käsilaukkimaniaa ollaan kiherretty jo vuosikausia;-))

- käytännöllisiä vaatteita

- alaspäinnäyttävät suupielet

- pakkomielle olla hiljaa, mutta tämä on ylipäänsä suomalainen tapa, meidät kyllä näkee ja kuulee joka paikassa, varsinkin sen takia kun kaikki muut on hiljaa.

Nämä nyt tuli ekaksi mieleen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/120 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis suomalaisella turistillahan ei ole käsiveskaa vaan joko

a) vyölaukku tai

b) kaulassa roikkuva pussukka jossa passit yms. TÄmä tungetaan pullistelemaan t-paidan alle.

Ja tämä siis riippumatta siitä, mikä on matkakohde. Ulkomailla kun ollaan niin on kovin Vaarallista ja Koko Ajan uhka Ryöstetyksi tulemisesta :DD

Vierailija
24/120 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo aloitus ei ollut millään lailla negatiivinen sävyltään. Kirjoittajahan " tunnusti" itsekin olevansa suomalaisen näköinen.

Itsekin olen pyöreähkö, hiukset maantienväriset ja käytän meikkiä hillitysti. Aika varmaan minut tunnistaa suomalaiseksi. Etelässä käytössäni on urheilusndaalit ja Marimekon käsilaukku, siinä en koe mitään häpeämistä. Hauskaa kyllä, että " oman lajinsa" tunnistaa joka puolella:)

Suomalaisia miehiä kyllä saa joskus oikeasti hävetä varsinkin etelässä...

Vierailija
25/120 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Brysselissä myöskin ja kyllä minäkin muut suomalaiset tunnistan. Minusta se on kyllä katseessa ja sellaisessa " yleisessä olemisessa" se suomalaisuus. Katse on sellainen pälyilevä. Ja tarkoitus ei ole sanoa tätä pahalla, olenhan itsekin pälyilevä suomalainen Brysselissä...

Vierailija
26/120 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset pukeutuu käytännöllisesti, kuten joku jo totesikin. Ja pakkohan se täällä onkin ilmaston takia. Kyllä se pariisitar näyttää talvella sata kertaa paremmalta, kuin suomalainen nainen, mutta se ei sipsutakkaan 20 asteen pakkasessa.

Ja kun vaatekaappi on täynnä näitä käytännöllisiä kuteita, harva ostaa lomavaatteet erikseen, jotta varmasti näyttäisi hyvältä ja eurooppalaiselta. Nuoremmat kyllä, mutta suurin osa näistä suomalaisista turisteista on vähän vanhempia.

Vierailija
27/120 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monien suomalaisten mielestä aasialaiset on kaikki samannäköisiä, mutta kyllä japanilaiset esim. erottavat katukuvassa tarkasti ketkä on kiinalaisia, ketkä filippiiniläisiä jne. (Kun taas eurooppalaiset näyttävät heistä kaikkii lähes samanlaisilta.)

Ihan samalla tavoin kuin suomalaiset erottaa ketkä on ruotsalaisia ja ketkä venäläisiä.

Hassu juttu:)

Vierailija
28/120 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pälyilevä ja varovainen, ehkä jopa hieman eksyneen oloinen katse hailakansinisissä silmissä, mielessä ajatus " kuis täs nyt näin, enhän mää myt mittään..."

;)

Vierailija
29/120 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Suomalaisilla (naisilla) on niin suomalaiset silmälasinkehykset! Ne vaan pistää silmään.

Minä olen todennut aivan saman, mieheni (ei-suomalainen) myös. Suomalaiset naiset (ja miksei miehetkin) tunnistaa kyllä heti. Ja kun miehenikin sen tunnistaa, ei varmaan ole kyse siitä että on tottunut katselemaan suomalaisia ja sen takia heitä tunnistaa.

Meille on myös pistänyt silmään, että suomalaisilla naisilla on

- tosi usein värjätyt hiukset

- kynityt hiukset (sori nyt vaan)

- nuo geometriset, päällekäyvät lasinkehykset

- Käsilaukut (niitä on jo koulutytöillä, ja tätä käsilaukkimaniaa ollaan kiherretty jo vuosikausia;-))

- käytännöllisiä vaatteita

- alaspäinnäyttävät suupielet

- pakkomielle olla hiljaa, mutta tämä on ylipäänsä suomalainen tapa, meidät kyllä näkee ja kuulee joka paikassa, varsinkin sen takia kun kaikki muut on hiljaa.

Nämä nyt tuli ekaksi mieleen...

Mikä on toi käsilaukkumania, mitä olette vuosikausia kihertäneet?

Vierailija
30/120 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutten ole ikinä huomannut sen johtuvan mistään tietystä yksityiskohdasta. Enemmän meidät tunnistaa tietyistä kasvonpiirteistä, mm. korkeat poskipäät, sydämen muotoiset kasvot, vinohkot silmät. Tuollainen vyölaukku-silmälasinkehystason keskustelu on vain snobbailua tai vittuilua, ihmisestä riippuen. Itävaltalainen kaverini sanoi kerran, että kaikilla suomalaisilla tytöillä on mustat hiukset. Outoa.

Vierailija
31/120 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Täällä meitä suomalaisia on runsaasti. Olen ihmetellyt, miksi suomalaisen naisen tunnistaa jo kaukaa. Tämä on sellainen kansojen sulatusuuni, että kaiken näköistä mahtuu joukkoon.

Mutta silti, kun lentokone laskeutuu eikä edes tiedä, milloin Finnair on laskeutunut, niin suomalaiset kyllä tunnistaa! (Huom koneesta tulee yleensä yli 30 v, ei niinkään nuoria).

Koska: suomalainen nainen on

- pyöreähkö

- meikkaamaton (tai meikki ei ainakaan näy)

- lyhyet hiukset

- otsatukka

- silmälasit

- tukka enempi vähempi maantienvärinen.

Näitä samoja piirteitä on toki muissakin kansoissa. Mutta suomalaisessa on nämä kaikki samassa paketissa.

t. eräs, joka täyttää kolme viimeisintä tuntomerkkiä

Vierailija
32/120 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse kiinnittänyt huomiota aivan samaan kun asuin Enkussa aikoinani pari vuotta. Tuli tunne että " kellään" ei ole silmälaseja! Sitten kun tuli takaisin Suomeen niin tuntui että aivan " kaikilla" on rillit.

Ymmärrän siis hyvin ap:n pointin.

t. itsekin likinäköinen rillipiru

Vierailija
33/120 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Miehet ei tykkää nelisilmistä" . :) Ei siis ihme, jos ei näy silmälaseja. No kyllä tätä suomalaista nelisilmää vaan ihailtiin siinä missä muitakin.

Vierailija
34/120 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

" Miehet ei tykkää nelisilmistä" . :) Ei siis ihme, jos ei näy silmälaseja. No kyllä tätä suomalaista nelisilmää vaan ihailtiin siinä missä muitakin.

Suomihan on rillimuodin edelläkävijä maa, vähän kuten tegnologiassakin. Muissa maissa näkee yllättävän vanhanaikaisia silmälaseja hyvin toimeentulevilla ihmisilläkin.

Vierailija
35/120 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huu-haa ihmiset arvelevat sen liittyvän suomalaisten heikkoon itsetuntoon. Ei haluta nähdä eikä tulla itse nähdyiksi. Sen vuoksi kadunnimetkin on meillä niin pienellä, kun useimmissa muissa maissa ne on ISOLLA juuri siksi, että ne on tarkoituskin NÄHDÄ.

Vierailija
36/120 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Suomihan on rillimuodin edelläkävijä maa, vähän kuten tegnologiassakin. Muissa maissa näkee yllättävän vanhanaikaisia silmälaseja hyvin toimeentulevilla ihmisilläkin.

Etenkin englantilaisilla lasit on tyyliä " Sokoksen ovet" .

Vierailija
37/120 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suorat housut + matalat kävelykengät on aika suomalainen myös.

Mutta erityisesti ilme ja kehonkieli " paljastavat" suomalaisen.

Noi hollantialaisen tuntomerkit oli hauskat, samaan olen kiinnittänyt huomiota. Pitkät, ryhdikkäät, sporttiset, pisamaiset hollantilaiset :)

Vierailija
38/120 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

suorat housut + matalat kävelykengät on aika suomalainen myös.

:)

Vierailija
39/120 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsilaukkutyylin tunnistaa sillä suomalaiset ovat ainoa iso ryhmä jotka laittavat käsveskan hihnan kulkemaan tissien välistä ja selkämakkaroiden lomasta.

Suomalaiset ovat myös hirveän hiljaisia. Oli järkytys tulla puolen vuoden jenkki-reissulta kun yhtäkkiä tajusin että puhuin itsekin " kauhean" kovaa, elehdin ja olin iloinen ja sitten tajusin että perkele, nythän ollaan suomalaisten seassa. Kaikki olivat aivan hiljaa, puhuivat toisilleen lähes kuiskaten. Olivat täysin eleettömiä ja ilmeettömiä. Täytyy myöntää että alussa suomalaisuus vaikutti mielisairaalta. Ihan kuin jotain autisteja kaikki. Noh, äkkiähän siihen tottui ja muuttu itsekin taas takaisin samanlaiseksi.

Vierailija
40/120 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Suomalaiset ovat myös hirveän hiljaisia. Oli järkytys tulla puolen vuoden jenkki-reissulta kun yhtäkkiä tajusin että puhuin itsekin " kauhean" kovaa, elehdin ja olin iloinen ja sitten tajusin että perkele, nythän ollaan suomalaisten seassa. Kaikki olivat aivan hiljaa, puhuivat toisilleen lähes kuiskaten. Olivat täysin eleettömiä ja ilmeettömiä. Täytyy myöntää että alussa suomalaisuus vaikutti mielisairaalta. Ihan kuin jotain autisteja kaikki. Noh, äkkiähän siihen tottui ja muuttu itsekin taas takaisin samanlaiseksi.

yhdentekevällä lätinällä muistuttaa enemmän mielisairautta kuin se, että antaa toisille mahdollisuuden hiljaisuuteen ilman että kiusaantuu siitä. Ei kukaan suomalainen puhu lähes kuiskaten. Minusta sinä kuulostat itse hiukan epästabiililta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan