Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Deittimiehen Whattsapp-käytös, onko syytä huoleen?

Vierailija
12.03.2017 |

Tapasin kivan miehen ja ollaan viestitelty päivittäin Whattsapissa. Paikalla ollessaankin mies vastailee minulle puolen minuutin tai välillä parin minuutin viiveellä. En ole tottunut tällaiseen ja kehittelen kauheaa draamaa päässäni asiasta. Vaikuttaa niin kuin hän chattailisi jonkun toisenkin kanssa samaan aikaan, tai jopa useamman kanssa.

Itse kirjoittelen aika pitkiäkin viestejä ja selostan asioita pitkästi, häneltä tulee lähinnä yhden rivin kommentteja. Livenä hän puhui aivan taukoamatta niin, että en ollut saada suunvuoroa ollenkaan, joten ei ole ainakaan sanallisen ilmaisun puutteesta kysymys.

Onko tähän muuta järkevää selitystä kuin se, että miehellä on kierroksessa muitakin daameja?

Kommentit (113)

Vierailija
61/113 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä taas.

Kylläpä täällä on ymmärretty tilanne monella tavalla väärin, varmaan koska selostin puutteellisesti. Osa syyttää minua vainoharhaiseksi kyttääjäksi (voin kertoa menneiden parisuhteideni pohjalta, että olen kaikkea muuta ja tämä on itse asiassa eräs niistä asioista, joista miehet ovat minussa erityisesti tykänneet) ja osa taas naiiviksi ja sinisilmäiseksi.. :D

Tarkennetaanpa siis tilannetta:

- olemme tavanneet livenä vain kerran (samana päivänä mies matkusti takaisin kotikaupunkiinsa, tapaaminen oli mukava emmekä menneet sänkyyn vaikka kemiaa selvästi tuntui, koska minulla ei ole tapana toimia niin)

- emme ole puhuneet olevamme seurustelusuhteessa mutta olemme tapaamisen jälkeen viestitelleet päivittäin wa:ssa ja kumpikin on ilmaissut pitävänsä toisesta

- mies aloittaa viestittelyn selvästi useammin kuin minä (siis laittaa uuden viestin ennen kuin olen vastannut edelliseen, varsinkin jos menee yli puoli päivää niin että en vastaa)

- mies on piilottanut online-statuksensa näkyvistä (itse en ole piilottanut omaani ja chattailen siellä myös ystävien kanssa)

- mies on alkanut pyydellä minusta valokuvia ja johdatella keskustelua seksiin, ja lähettelee minulle myös kuvia itsestään (toistaiseksi ihan kilttejä, mutta selvästi haluaisi lähettää myös rivompaa tavaraa)

- jos satumme olemaan molemmat paikalla samaan aikaan, mies ei aina lue viestejäni heti ja vastaa viiveellä, mutta tätä viiveellä vastailua esiintyy ainoastaan välillä, eli hän on kyllä nopea reagoimaan sille päälle sattuessaan (todella nopea itse asiassa)

- jos menen mukaan seksiviestittelyyn, niin yllättäen vastauksia alkaa tulla alle kymmenen sekunnin viiveellä

- jos keskustelen muista asioista tutustuakseni häneen paremmin, viive vastauksissa kasvaa eikä hän myöskään lue viestejäni heti

Tästä minulle tulee sellainen tunne, että jos minä en osallistu tuohon seksiviestittelyyn niin mies siirtyy viestittelemään jonkun toisen naisen kanssa, joka osallistuu, ja jatkaa silti myös minulle juttelua oneliner-kommenteilla koska saatanhan kuitenkin lämmetä myöhemmin hänen seksijutuilleen, joten minua ei kannata pudottaa keskusteluista kokonaan.

Seksiviestittely ei ole minulle ongelma vaan pidän siitä itsekin, mutta en kuitenkaan haluaisi olla yksi ties kuinka monesta naisesta jota tämä mies pyörittelee mielensä mukaan. Minulla on tähtäimessä parisuhde, jossa seksuaalisuus on yksi todella tärkeä osa-alue, mutta myös muut asiat ovat tärkeitä ja siksi haluan viestitellä välillä muutakin kuin seksijuttuja.

ap

Onko teillä edes suunnitteilla seuraavaa tapaamista?

Vierailija
62/113 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No viestittele hänen kanssaan seksistä, jos kerran itsekin siitä tykkäät ja niihin viesteihin hän vastaa. Miksi edes yrität jotain muuta, jos kerran häntä ei kiinnosta muusta keskustella ja sinä otat siitä stressiä kun hän ei vastaa _alle kahdessa minuutissa_.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/113 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä taas.

Kylläpä täällä on ymmärretty tilanne monella tavalla väärin, varmaan koska selostin puutteellisesti. Osa syyttää minua vainoharhaiseksi kyttääjäksi (voin kertoa menneiden parisuhteideni pohjalta, että olen kaikkea muuta ja tämä on itse asiassa eräs niistä asioista, joista miehet ovat minussa erityisesti tykänneet) ja osa taas naiiviksi ja sinisilmäiseksi.. :D

Tarkennetaanpa siis tilannetta:

- olemme tavanneet livenä vain kerran (samana päivänä mies matkusti takaisin kotikaupunkiinsa, tapaaminen oli mukava emmekä menneet sänkyyn vaikka kemiaa selvästi tuntui, koska minulla ei ole tapana toimia niin)

- emme ole puhuneet olevamme seurustelusuhteessa mutta olemme tapaamisen jälkeen viestitelleet päivittäin wa:ssa ja kumpikin on ilmaissut pitävänsä toisesta

- mies aloittaa viestittelyn selvästi useammin kuin minä (siis laittaa uuden viestin ennen kuin olen vastannut edelliseen, varsinkin jos menee yli puoli päivää niin että en vastaa)

- mies on piilottanut online-statuksensa näkyvistä (itse en ole piilottanut omaani ja chattailen siellä myös ystävien kanssa)

- mies on alkanut pyydellä minusta valokuvia ja johdatella keskustelua seksiin, ja lähettelee minulle myös kuvia itsestään (toistaiseksi ihan kilttejä, mutta selvästi haluaisi lähettää myös rivompaa tavaraa)

- jos satumme olemaan molemmat paikalla samaan aikaan, mies ei aina lue viestejäni heti ja vastaa viiveellä, mutta tätä viiveellä vastailua esiintyy ainoastaan välillä, eli hän on kyllä nopea reagoimaan sille päälle sattuessaan (todella nopea itse asiassa)

- jos menen mukaan seksiviestittelyyn, niin yllättäen vastauksia alkaa tulla alle kymmenen sekunnin viiveellä

- jos keskustelen muista asioista tutustuakseni häneen paremmin, viive vastauksissa kasvaa eikä hän myöskään lue viestejäni heti

Tästä minulle tulee sellainen tunne, että jos minä en osallistu tuohon seksiviestittelyyn niin mies siirtyy viestittelemään jonkun toisen naisen kanssa, joka osallistuu, ja jatkaa silti myös minulle juttelua oneliner-kommenteilla koska saatanhan kuitenkin lämmetä myöhemmin hänen seksijutuilleen, joten minua ei kannata pudottaa keskusteluista kokonaan.

Seksiviestittely ei ole minulle ongelma vaan pidän siitä itsekin, mutta en kuitenkaan haluaisi olla yksi ties kuinka monesta naisesta jota tämä mies pyörittelee mielensä mukaan. Minulla on tähtäimessä parisuhde, jossa seksuaalisuus on yksi todella tärkeä osa-alue, mutta myös muut asiat ovat tärkeitä ja siksi haluan viestitellä välillä muutakin kuin seksijuttuja.

ap

Onko teillä edes suunnitteilla seuraavaa tapaamista?

On suunnitteilla, mutta kuten kerroin avausviestissä niin tulee menemään aika kauan aikaa ennen kuin se voi toteutua (kummankaan puolelta).

ap

Vierailija
64/113 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No viestittele hänen kanssaan seksistä, jos kerran itsekin siitä tykkäät ja niihin viesteihin hän vastaa. Miksi edes yrität jotain muuta, jos kerran häntä ei kiinnosta muusta keskustella ja sinä otat siitä stressiä kun hän ei vastaa _alle kahdessa minuutissa_.

Tykkään seksistä mutta en halua pelkkää seksisuhdetta. Siksi en tykkää ajatuksesta että viestittelisimme vain seksistä. Ja vielä vähemmän haluan viestitellä hänen kanssaan, jos olen osa jonkinlaista seksiviestittelyrinkiä. 

Vastausviivettä en koe mitenkään ahdistavana muuten, mutta mielestäni käytös voi kuitenkin viitata juuri tuollaisen ringin olemassaoloon. Oletko eri mieltä?

ap

Vierailija
65/113 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkään seksistä mutta en halua pelkkää seksisuhdetta. Siksi en tykkää ajatuksesta että viestittelisimme vain seksistä. Ja vielä vähemmän haluan viestitellä hänen kanssaan, jos olen osa jonkinlaista seksiviestittelyrinkiä. 

Vastausviivettä en koe mitenkään ahdistavana muuten, mutta mielestäni käytös voi kuitenkin viitata juuri tuollaisen ringin olemassaoloon. Oletko eri mieltä?

ap

MInusta tuo on päivänselvää: Ette ole vielä suhteessa ettekä edes harrastaneet seksiä, joten mies haluaa vain r*nkkumateriaalia seksiviestittelyllä. Voi olla, joo, että jutustanne joskus kehittyy enemmänkin, mutta en paljon laskisi sen varaan. Etkä pysty jatkossakaan häneen luottamaan.

Vierailija
66/113 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten miestä ei vain kiinnosta ihan niin paljon ne muut jutut, mutta seksijuttuihin lähtee mukaan tiiviimmin. Miten sinä ajattelit, että hän sitten toimii niiden muiden naisten kohdalla, jos sinä lähdet seksijuttuihin mukaan? Lopettaa heti ne keskustelut vai? Onko hän koskaan tehnyt niin sinulle? Ymmärsin, että ei.

Vierailija
67/113 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuossa vaiheessa on siis turha miettiä, mitä mies viestittelee muiden kanssa, vaan pikemminkin sitä, mitä hän viestittelee sinun kanssasi ja millaisena se keskustelu etenee. Et voi millään tietää, johtuvatko ne viivästykset hänen mielentilastaan, muista naisista, toisessa keskustelussa olevasta äidistä, vieressä istuvasta kaverista vai mistä.

Vierailija
68/113 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

MInusta tuo on päivänselvää: Ette ole vielä suhteessa ettekä edes harrastaneet seksiä, joten mies haluaa vain r*nkkumateriaalia seksiviestittelyllä. Voi olla, joo, että jutustanne joskus kehittyy enemmänkin, mutta en paljon laskisi sen varaan. Etkä pysty jatkossakaan häneen luottamaan.

Suunnilleen näin olin itsekin ajatellut. 

Se, kuinka pitkälle menen seksiviestittelyssä (tai muussa seksuaalisessa kanssakäymisessä), riippuu minulla paljonkin siitä, minkä verran koen voivani luottaa mieheen. Ilmeisesti en siis tämän miehen kanssa voi mennä kovin paljon pidemmälle, vaikka mieli tekisikin, koska en koe tilannetta turvalliseksi enkä miestä luotettavaksi. Sanoinkin näin hänelle jo kertaalleen.

ap

Vierailija
69/113 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten miestä ei vain kiinnosta ihan niin paljon ne muut jutut, mutta seksijuttuihin lähtee mukaan tiiviimmin. Miten sinä ajattelit, että hän sitten toimii niiden muiden naisten kohdalla, jos sinä lähdet seksijuttuihin mukaan? Lopettaa heti ne keskustelut vai? Onko hän koskaan tehnyt niin sinulle? Ymmärsin, että ei.

Ei ole tehnyt. Mutta seuraavaan tapaamiseemme voi mennä kauan aikaa. Entä jos sillä välin ehdimme käydä jo kaiken mahdollisen läpi ja hän alkaa haluta toisenlaista runkkumateriaalia muilta naisilta? Se nyt vähintään tuntuisi minusta aikamoisen paskamaiselta.

Taidanpa keskustella hänen kanssaan tästä asiasta ihan suoraan. Kiitos kommenteista kaikille, ne auttoivat minua selvittämään ajatuksiani!

ap

Vierailija
70/113 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että mies ei ole innokas tutustumaan sinuun sen syvällisemmin, ainakaan tällä hetkellä. Tuo kertomasi seksiviesteistä vaikuttaa siltä.

Jos olette tavanneet kerran ja ette tunne sen enempää, niin seksiviestien lähettettely ei edistä sitä tutustumista. Eikä ole edes korrektia: ehkä testaa sinua miten pitkälle olet valmis menemään viesteissäsi. Älä men siihen ansaan jos seksiviestit pääasiallisena kommunikointina ärsyttää. (minua kyllä ärsyttäisi).

Kerro selkeästi miehelle, että haluat jutella muistakin asioista: jos miehen käytös jatkossakin ilmaisee selkeästi, että sun persoona sinällään ei häntä kiinnosta, niin eiköhän siitä selviä paljon. Oma päätöksesi ja asiasi sitten on miten etenet vai etenetkö ollenkaan.

Juu ja älä turhaan tässä vaiheessa kuluta energiaasi ja kirjoittele pitkiä viestejä, ja sitten pety kun mies ei niistä sen enempää kommentoi.

Enemmän suhteenne laadusta varmaan selviää siitäkin jos näette uudestaan: älä kuitenkaan mene siihen ansaan, että annat miehen painostaa (suhteen jatkumisen ehtona) sinua seksiin, ellet itse siihen ole valmis. Ja muutenkaan seksi ei ratkaise/edistä  asioita puoleen tai toiseen jos esim. mies sitä ehdottaa sillä toisella tapaamiskerralla.

Vierailija
71/113 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tehnyt. Mutta seuraavaan tapaamiseemme voi mennä kauan aikaa. Entä jos sillä välin ehdimme käydä jo kaiken mahdollisen läpi ja hän alkaa haluta toisenlaista runkkumateriaalia muilta naisilta? Se nyt vähintään tuntuisi minusta aikamoisen paskamaiselta.

Taidanpa keskustella hänen kanssaan tästä asiasta ihan suoraan. Kiitos kommenteista kaikille, ne auttoivat minua selvittämään ajatuksiani!

ap

No tuo riskihän on olemassa joka tapauksessa. Vaikka hän ei tällä hetkellä viestittelisikään muiden kanssa tai vaikka tapailisitte useammin.

Vierailija
72/113 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No tuo riskihän on olemassa joka tapauksessa. Vaikka hän ei tällä hetkellä viestittelisikään muiden kanssa tai vaikka tapailisitte useammin.

Totta tämäkin. Mutta on olemassa miehiä, jotka tiedostavat tämän riskin ja aktiivisesti hallitsevat sitä omalla käytöksellään. Lopputulos on ihan toisenlainen sellaisen miehen kanssa vs. mies, joka ei jaksa/halua yhtään hillitä itseään voidakseen saada rakennettua onnistuneen ihmissuhteen naisen kanssa. Varmaan olen tässä yrittänyt mittailla, kummanlaisesta miehestä tässä nyt on kysymys. Voi tietenkin olla niinkin, että hän on tähän asti ollut seksihurjastelija ja nyt haluaisi yrittää muuttaa kuviotaan (tarkennan tähän sen verran, että tällä välillä mieheltä on tullut muuta kuin seksiviestittelyä ja hän ainakin nyt vaikuttaa kiinnostuneelta tutustumaan paremminkin).

Ehkä menen asioiden edelle ja pitäisi malttaa sen verran, että saan enemmän tietoa. Mutta minulla on aika monetkin treffit muiden miesten kanssa sovittuna ja yritän myös päättää, perunko ne ja keskityn vain tähän mieheen vai käynkö treffeillä entiseen malliin.. Mielipiteitä?

Hankalia nämä nykyajan deittikuviot.

ap

Vierailija
73/113 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Totta tämäkin. Mutta on olemassa miehiä, jotka tiedostavat tämän riskin ja aktiivisesti hallitsevat sitä omalla käytöksellään. Lopputulos on ihan toisenlainen sellaisen miehen kanssa vs. mies, joka ei jaksa/halua yhtään hillitä itseään voidakseen saada rakennettua onnistuneen ihmissuhteen naisen kanssa. Varmaan olen tässä yrittänyt mittailla, kummanlaisesta miehestä tässä nyt on kysymys. Voi tietenkin olla niinkin, että hän on tähän asti ollut seksihurjastelija ja nyt haluaisi yrittää muuttaa kuviotaan (tarkennan tähän sen verran, että tällä välillä mieheltä on tullut muuta kuin seksiviestittelyä ja hän ainakin nyt vaikuttaa kiinnostuneelta tutustumaan paremminkin).

Ehkä menen asioiden edelle ja pitäisi malttaa sen verran, että saan enemmän tietoa. Mutta minulla on aika monetkin treffit muiden miesten kanssa sovittuna ja yritän myös päättää, perunko ne ja keskityn vain tähän mieheen vai käynkö treffeillä entiseen malliin.. Mielipiteitä?

ap

Siis olet itsekin sopinut useamman miehen kanssa treffejä ja silti pähkäilet, viestitteleekö tämä yksi mies mahdollisesti jonkun muunkin kanssa :O

Vierailija
74/113 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis olet sopinut treffejä sillä ajatuksella, että perut ne, jos joku muu osoittaa enemmän kiinnostusta. :O

Vierailija
75/113 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Siis olet itsekin sopinut useamman miehen kanssa treffejä ja silti pähkäilet, viestitteleekö tämä yksi mies mahdollisesti jonkun muunkin kanssa :O

Kyllä, olen sopinut, mutta minulla on ollut tapana että jos joku alkaa kiinnostaa vähänkin enemmän niin perun muut vireillä olevat jutut mahdollisimman aikaisessa vaiheessa (suunnilleen silloin jos olen suudellut jonkun kanssa ja se on tuntunut niin kivalta että haluan lisää). Tämän miehen kohdalla vain tuli tunne, että kannattaakohan nyt kuitenkaan vielä vetäytyä "markkinoilta".

ap

Vierailija
76/113 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrätkö, että nyt toimit niitä muita treffikumppaneita kohtaan juuri sillä tavalla, kuin pelkäät tämän yhden miehen toimivan sinua kohtaan ja olet valmis hänet sen perusteella tuomitsemaan kelvottomaksi.

Anteeksi, nyt tuli monta lyhyttä viestiä peräkkäin.

Vierailija
77/113 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siis olet sopinut treffejä sillä ajatuksella, että perut ne, jos joku muu osoittaa enemmän kiinnostusta. :O

Perun sovitut treffit jos itse kiinnostun yhdestä miehestä niin, ettei kiinnostus tunnu yhtään epäselvältä. Mutta jos vastakiinnostus on liian epäselvää, ei välttämättä sittenkään kannata perua muita. Eikö?

ap

Vierailija
78/113 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Kyllä, olen sopinut, mutta minulla on ollut tapana että jos joku alkaa kiinnostaa vähänkin enemmän niin perun muut vireillä olevat jutut mahdollisimman aikaisessa vaiheessa (suunnilleen silloin jos olen suudellut jonkun kanssa ja se on tuntunut niin kivalta että haluan lisää). Tämän miehen kohdalla vain tuli tunne, että kannattaakohan nyt kuitenkaan vielä vetäytyä "markkinoilta".

ap

Mutta, jos tämä mies ajattelisi tällä hetkellä sinusta ja markkinoilta vetäytymisestä samalla tavalla kuin sinä, se on väärin?

Vierailija
79/113 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö, että nyt toimit niitä muita treffikumppaneita kohtaan juuri sillä tavalla, kuin pelkäät tämän yhden miehen toimivan sinua kohtaan ja olet valmis hänet sen perusteella tuomitsemaan kelvottomaksi.

Anteeksi, nyt tuli monta lyhyttä viestiä peräkkäin.

Auttoiko tuo aiempi vastaukseni ymmärtämään, mitä tarkoitin? 

En minä tuomitse miestä kelvottomaksi, ellei hän käytännössä osoittaudu sellaiseksi (ei ole vielä osoittautunut). En toisaalta voi nyt tapahtuneen perusteella tulkita niinkään, että peli on täysin selvä. Mietin siksi, kannattaako minun jo nyt ns. sitoutua tähän mieheen vai onko siinä mahdollisuus lähinnä tulla satutetuksi.

ap

Vierailija
80/113 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perun sovitut treffit jos itse kiinnostun yhdestä miehestä niin, ettei kiinnostus tunnu yhtään epäselvältä. Mutta jos vastakiinnostus on liian epäselvää, ei välttämättä sittenkään kannata perua muita. Eikö?

ap

Ja sinä et mielestäsi tee mitään väärää näitä miehiä kohtaan, joiden kanssa sovitut treffit perut? Pidät heitä varalla, kun et ole varma tästä yhdestä miehestä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän