Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Deittimiehen Whattsapp-käytös, onko syytä huoleen?

Vierailija
12.03.2017 |

Tapasin kivan miehen ja ollaan viestitelty päivittäin Whattsapissa. Paikalla ollessaankin mies vastailee minulle puolen minuutin tai välillä parin minuutin viiveellä. En ole tottunut tällaiseen ja kehittelen kauheaa draamaa päässäni asiasta. Vaikuttaa niin kuin hän chattailisi jonkun toisenkin kanssa samaan aikaan, tai jopa useamman kanssa.

Itse kirjoittelen aika pitkiäkin viestejä ja selostan asioita pitkästi, häneltä tulee lähinnä yhden rivin kommentteja. Livenä hän puhui aivan taukoamatta niin, että en ollut saada suunvuoroa ollenkaan, joten ei ole ainakaan sanallisen ilmaisun puutteesta kysymys.

Onko tähän muuta järkevää selitystä kuin se, että miehellä on kierroksessa muitakin daameja?

Kommentit (113)

Vierailija
41/113 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän liittyen kysyisin, miten kauan katselisitte tyyppiä, joka ei välttämättä vastaa ollenkaan? Minulla on tällainen huono tapa, että jään miettimään niitä vastauksia pitkäksi aikaa ja jos en keksi vastattavaa, jätän kokonaan vastaamatta. Ymmärrän, että tällainen karkottaa keskustelukumppanin ja antaa vaikutelman, että ei kiinnosta, mutta en vain osaa/halua kirjoittaa, jos en oikeasti tiedä, mitä vastaisin, vaikka tyyppi olisi kiinnostavakin. Mieluummin jätän vastaamatta kuin vastaan jotain hölmöä.

Kauanko itse katselisit keskustelukumppania livenä joka ei vastaa mihinkään sanomisiin, ehkä suoriin kysymyksiin kyllä/ei? Joe tyyppi vain katselisi poispäin kun sinä selität juttuasi eikä reagoisi niihin edes nonverbaalilla viestinnällä, ei nauraisi, hymähtäisi ymmärtävästi eikä osoittaisi myötätuntoa katseellaan?

Minun osaltani tällainen tilanne olisi kiinni minuuteista, joku muu lähtisi tilanteesta pois jo aiemmin. Enkä katsoisi tällaista käytöstä myöskään ei-livenä. Jos ei wapissa vastaile niin miksi laittaisin enää uutta viestiä?

Kai ymmärrät, että livenä tilanne on ihan eri kuin viestitellessä. Livenä on esim tapana myös hyvästellä lähtiessä, mutta viestitellessä se ei useinkaan ole välttämätöntä, vaan viestittelyn voi lopettaa monella muullakin tavalla. Livenä myöskään ei ole tarpeen aina sanoa mitään, vaan ne eleet riittävät. Mutta miten elehdit puhelimella. Ei aina ole sopivia hymiöitäkään käytössä.

Ja onko sitten tosiaan niin, että tällaista käytöstä ei siedetä, vaikka se johtuisi pelkästään ihmisen ujoudesta? Aina sanotaan, että pitää olla oma itsensä ja toiset pitää hyväksyä sellaisena kuin he ovat, mutta kun on kyse ujosta ja epävarmasta ihmisestä, tämä ei yhtäkkiä pädekään.

Vierailija
42/113 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän liittyen kysyisin, miten kauan katselisitte tyyppiä, joka ei välttämättä vastaa ollenkaan? Minulla on tällainen huono tapa, että jään miettimään niitä vastauksia pitkäksi aikaa ja jos en keksi vastattavaa, jätän kokonaan vastaamatta. Ymmärrän, että tällainen karkottaa keskustelukumppanin ja antaa vaikutelman, että ei kiinnosta, mutta en vain osaa/halua kirjoittaa, jos en oikeasti tiedä, mitä vastaisin, vaikka tyyppi olisi kiinnostavakin. Mieluummin jätän vastaamatta kuin vastaan jotain hölmöä.

Typerästi toimittu. En katsoisi kovin kauaa. Jos välität tyypistä, koehteliaisuussyistä vastaat ainakin jotain. Tuollainen hidastelu tai vastaamatta jättäminen on loukkaavaa. Tsemppiä sulle. Ehkä haluat sitten sellaisen naisen, joka pommittaa sua eikä jätä rauhaan. Minä itse tykkään miehekkäistä miehistä, jotka vastaavat ja olevat aktiivisia viestittelyssä.

Niin siis olen nainen (vaikkei se nyt asiaan juuri vaikutakaan).
Mitä siis vastaan, jos ihan oikeasti en tiedä vastausta? Tai jos en edes tiedä oliko edellinen viesti kysymys, vai retorinen heitto. Riittääkö, jos vastaan "en tiedä" tai "niin"? Minusta se voi joissain tilanteissa olla jopa tylympää kuin se vastaamattomuus.

Voi herranjestas!

Niin tämä sinun viestisi on hyvä esimerkki. Minä kysyin kysymyksen. Sinä et osannut/ halunnut vastata. Tämä kommenttisi on nyt tylympi kuin se, ettet olisi vastannut ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/113 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

N 44 kirjoitti:

Mä olen varmaan nyt ymmärtänyt jotain väärin, mutta jos mies paikalla WhatsAppissa ollessaan vastaa 30 sekunnin - 2 minuutin viiveellä, niin miten se on hidasta? Miten se on "vastaamattomuutta"? Itselläni menee hyvin helposti 5-10 minuuttia vastaamiseen vaikken kenenkään muun kanssa chattailisikaan.

Tätä mäkin ihmettelen. Luulin aluksi, että ap päivittelee liian innokasta miestä ja kokee liian innolkuuden rasittavana

Todella ahdistavaa ja tukahduttavaa vaatia, että muut hyppivät ap:n pillin mukaan sekunnin viiveellä ja näköjään jatkuvasti reaaliaikaista yhteyttä pitäen.

N

Vierailija
44/113 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

tämä kommentti on vierailijalle. Tosi kiinnostavaa kuulla tällainen näkökulma. Itselläni on tällainen kaveri, jonka kanssa keskustelu loppuu joka kerran ns. seinään. Hän vaan jättää vastaamatta, oli se sitten tilanne, jossa kerron kuulumisiani tai kommentoin jotain hänen tekemistään tai joskus jopa niin, että kysyn hänen kuulumisiaan. Voin kertoa, että vastaamattomuus tuntuu tosi kurjalta. Ihan kuin hän ei välittäisi yhtään tai hänellä olisi parempaa tekemistä kuin vastata minulle. Hän on sanonut ihan niinkuin sinäkin, että on parempi ettei hän vastaa, jos ei tiedä mitä sanoisi. Niin, parempi hänelle, mutta ei minulle...

Vierailija
45/113 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei,

tämä kommentti on vierailijalle. Tosi kiinnostavaa kuulla tällainen näkökulma. Itselläni on tällainen kaveri, jonka kanssa keskustelu loppuu joka kerran ns. seinään. Hän vaan jättää vastaamatta, oli se sitten tilanne, jossa kerron kuulumisiani tai kommentoin jotain hänen tekemistään tai joskus jopa niin, että kysyn hänen kuulumisiaan. Voin kertoa, että vastaamattomuus tuntuu tosi kurjalta. Ihan kuin hän ei välittäisi yhtään tai hänellä olisi parempaa tekemistä kuin vastata minulle. Hän on sanonut ihan niinkuin sinäkin, että on parempi ettei hän vastaa, jos ei tiedä mitä sanoisi. Niin, parempi hänelle, mutta ei minulle...

Eli mitä toivoisit, että hän sinulle vastaisi? Vaikka jos kysyt kuulumisia ja hän sanoo, että ihan hyvää eikä keksi enää jatkokysymystä. Tai jos hän vastaa johonkin, että ok, jaa, aha tai kiva. Eikö se ole mielestäsi ihan yhtä ankea keskustelun lopetus?

En minäkään tahallani jätä vastaamatta, mutta kun en vain ihan oikeasti keksi, mitä pitää kirjoittaa. Eihän ongelmaa olisikaan, jos tietäisin mitä kirjoittaisin niin, ettei se kuulosta tylyltä ja töksähtävältä.

Ja kyllä minä tiedän, että vastaamattomuus ei tunnu kivalta. En missään tapauksessa sanokaan, että se olisi suotavaa, mutta halusin oikeastaan vain tuoda tässä esiin sen, että on olemassa meitä ujoja ja epävarmoja ihmisiä, joten aina ei ole kyse siitä, että toinen tahallaan haluaisi olla tyly tai ettei kiinnostaisi. Siis että muistaisitte myös tämän näkökulman, kun pohditte onko joku mahdollisesti kiinnostunut. Se on sitten eri asia, hyväksyttekö tuollaista käytöstä. Sen päätöksen tekee kukin tietenkin itse.

Vierailija
46/113 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta ap katso sieltä wa'sta nyt seuraavaksi ainakin tämä kun kirjoittelette ja mies näkyy kokoajan paikalla olevana: tuleeko viestisi heti luetuksi vai ei (kaksi sinistä väkästä). Jos tulee niin mies paikalla ja sinun viestiketjussasi. Saattaa tehdä jotain muuta samalla kun viestittelette (katsoo telkkaria, tietokonetta, tiskaa, mitä vaan) ja puhelimen ruudulle pärähtää viestisi samantien mutta vastaa viiveellä kun tekee jotain muuta.

Jos sen sijaan mies näkyy paikalla wa'ssa mutta sinun lähettämäsi viesti pysyy harmaana (kaksi harmaata väkästä) niin silloin mies on toisessa viestiketjussa kirjoittelemassa jonkun muun kanssa. Se joku muukin voi olla kaveri tmv. eli ei muu nainen mutta joo tokihan se kuvastaa anyhow ettet ole täysi prio 1 hänen maailmassaan juuri sillä hetkellä.

Vierailija
47/113 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vielä vierailija, kiitos vastauksesta. Toivoisin vain ihan lyhyttä kuittausta, ihan muutama positiivinen sana riittää. Ei tarvitse keksiä mitään ihmeellistä.

Tämä minun kaverini saattaa jopa jättää tosiaan vastaamatta, jos kysyn kuulumisia muiden asioiden ohella. Tai jos kerton jotain itselleni tärkeää tai tekemisiäni, sekin tuntuu kurjalta. Tulee ihan tyhmä olo, että on "antanut itsestään" liikaa, kun toinen ei vaivaudu kommentoimaan.

Usein sitten kyllästyn odottamaan vastausta ja kirjoitan jostain muusta asiasta, vaikka "vuoro" olisi sillä toisella. Mitä ajattelet tästä? Pitäisikö toiselle antaa tilaa lisää ja mahdollisuus aloittaa keskustelu?

Vierailija
48/113 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva mies muutenkaan kirjoittaa monisivuisia viestejä vaan juuri noita lyhyitä. Pitäisi kai olla tyytyväinen että vastaa.... voi katsella vaikka telkkaria sivusilmällä ja siksi hidas.

Tapailkaa useammin kasvokkain!

Hehe, aviomieheni on kirjoittanut työkaverilleen pitkiä viestejä sekä käsin kirjoitetun kirjeen.

Vierailija
49/113 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei vielä vierailija, kiitos vastauksesta. Toivoisin vain ihan lyhyttä kuittausta, ihan muutama positiivinen sana riittää. Ei tarvitse keksiä mitään ihmeellistä.
Tämä minun kaverini saattaa jopa jättää tosiaan vastaamatta, jos kysyn kuulumisia muiden asioiden ohella. Tai jos kerton jotain itselleni tärkeää tai tekemisiäni, sekin tuntuu kurjalta. Tulee ihan tyhmä olo, että on "antanut itsestään" liikaa, kun toinen ei vaivaudu kommentoimaan.
Usein sitten kyllästyn odottamaan vastausta ja kirjoitan jostain muusta asiasta, vaikka "vuoro" olisi sillä toisella. Mitä ajattelet tästä? Pitäisikö toiselle antaa tilaa lisää ja mahdollisuus aloittaa keskustelu?

Minä kyllä ilahdun, mikäli toinen jatkaa keskustelua minun vastaamattomuudestani huolimatta. Nimenomaan se viestittää minulle, että toinen ymmärtää ja hyväksyy minun luonteeni tällaisenaan. Ja arvostan sitä todella paljon.

Ymmärrän kyllä harmituksen tuosta "itsestään antamisesta" ja se minuakin asiassa kaihertaa, kun ei vaan saa itsestään irti samalla tavalla. Monen monta tuttavuutta olen menettänyt tällä tavalla ja tiedän, että saan syyttää siitä vain itseäni. Onneksi on kuitenkin niitä sinnikkäitä, jotka sitten jostain syystä kuitenkin jaksavat ymmärtää.

Vierailija
50/113 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ap kirjoitusvirhe aloitusviestissä? Tarkoititko että mies vastaa puolen tunnin ja joskus kahden tunnin viiveellä?

En nyt millään ymmärrä tuon puolesta minuutista kahteen minuuttiin viiveen ongelmaa. Jos siis oikeasti tarkoitit tuota mainitsemaasi viivettä. Parin minuutin päästä vastaaminenhan on hyvin nopeaa vastaamista, eikä siinä ajassa ehdi kyllä takuulla muiden kanssa chattailemaan. Jos taas tarkoitit, että mies on kokoajan online, niin etkös sinä itsekin olen, jos sen huomaat? Ja voihan se ohjelma pyörii taustalla samalla kun tekee muuta.

Vierailija
51/113 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä häntä yleensä poista, mutta en minä ala myöskään lähettämään uutta viestiä jos ei ole edes edellisiin mitään kommentoinut. Tosin joskus saatan jos nainen vaikuttaa kiinnostavalta, eikä viestiini ollut oikeastaan mitään vastattavaa tai joskus massapostitan kaikkiin kuolleisiin keskusteluihin ja katson herääkö joku uusiksi. Jos viestissäni on kysymys, johon hän ei vastannut, niin en laita koskaan enää viestiä perään.

En ole koskaan tykännyt tuppaantua, joten jos en koe itseäni tervetulleeksi, niin minusta ei hevin sen jälkeen enää kuule. Onneksi minulle tulee uusia pareja jatkuvasti, joten ei tarvitse jämähtää odottamaan yhden vastausta ja minulla onkin useita keskusteluja käynnissä samaan aikaan, jolloin ei välttämättä edes tajua, että joku lopetti viestittelyn. 

Vierailija
52/113 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä häntä yleensä poista, mutta en minä ala myöskään lähettämään uutta viestiä jos ei ole edes edellisiin mitään kommentoinut. Tosin joskus saatan jos nainen vaikuttaa kiinnostavalta, eikä viestiini ollut oikeastaan mitään vastattavaa tai joskus massapostitan kaikkiin kuolleisiin keskusteluihin ja katson herääkö joku uusiksi. Jos viestissäni on kysymys, johon hän ei vastannut, niin en laita koskaan enää viestiä perään.

En ole koskaan tykännyt tuppaantua, joten jos en koe itseäni tervetulleeksi, niin minusta ei hevin sen jälkeen enää kuule. Onneksi minulle tulee uusia pareja jatkuvasti, joten ei tarvitse jämähtää odottamaan yhden vastausta ja minulla onkin useita keskusteluja käynnissä samaan aikaan, jolloin ei välttämättä edes tajua, että joku lopetti viestittelyn. 

Niin sinä taidat puhua tinderistä. Minä puhun nyt whatsappista, jossa kuitenkin on jo jonkinlaista molemmin puoleista kiinnostusta olemassa.

Vierailija
53/113 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On varmaa online koko ajan, koska seuraa usean daamin viestejä tai facebook-sivuja. Tiedän tuollaisia miehiä. Moni heistä käyttää päihteitä, deittailee monia naisia, ja ovat kykenemättömiä pitkiin suhteisiin. Keräävät myös naisia fb-kavereiksi, ja seurailevat monien naisten liikkeitä. Jonkinlainen addiktio siis todennäköisesti. Olisin varovainen, enkä suunnittelisi ainakaan mitään yhteenmuuttamista. Olet sinisilmäinen.

Minulla on whatsapp auki tietokoneella, joten näyttää varmaan, että olen aina paikalla, kun olen kotona. Ei paljon järkeä aukoa puhelinta ja sillä näpytellä, kun voin kirjoittaa nopeasti tietokoneella muiden juttujen ohella. Koska valtaosa kirjoittajista on puhelimella, niin pystyn ihan hyvin keskustelemaan usean kanssa yhtäaikaa ilman, että he edes tajuavat minun kirjoittavan myös muille.

Se, että kirjoittaa usealle naiselle ei tarkoita sitä, että ei voi tarvittaessa keskittyä vain yhteen. Harvan kanssa tulee mitään, joten parempi pitää juttua vireillä useamman kanssa yhtäaikaa. 

Vierailija
54/113 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin sinä taidat puhua tinderistä. Minä puhun nyt whatsappista, jossa kuitenkin on jo jonkinlaista molemmin puoleista kiinnostusta olemassa.

Kyllähän moni haluaa siirtyä whatsappiin jo hyvissä ajoin. Itsekin kysyn numeroa nopeasti, kunhan ensin hieman tutustun, jotta tiedän, että hän on normaali. Paljon helpompi kirjoittaa viestejä tietokoneella. 

Vierailija
55/113 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän moni haluaa siirtyä whatsappiin jo hyvissä ajoin. Itsekin kysyn numeroa nopeasti, kunhan ensin hieman tutustun, jotta tiedän, että hän on normaali. Paljon helpompi kirjoittaa viestejä tietokoneella. 

En tiedä millaisia kokemuksia sinulla on, mutta minä ainakin jatkan keskustelua whatsappissa vain sellaisten tyyppien kanssa, joiden kanssa oikeasti haluan jatkaa keskustelua senkin jälkeen, että se on ehkä kerran tyrehtynyt ja joiden vastaamattomuuden oikeasti huomaan. Tinderissä taas en välttämättä noteeraa, jos joku siellä katoaa kokonaan.

Vierailija
56/113 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on whatsapp onlinessa, niin se näkyy kokoajan online vaikka tekiskin muuta

Vierailija
57/113 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievästi vainoharhaista ja omistushaluista kyttäämistä. Millaista miehellä olisi olla suhteessa kaltaisesti ihmisen kanssa? Toivottavasti tajuaa ottaa jalat alleen.

Vierailija
58/113 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sä kirjoitat liian pitkiä viestejä, se ei jaksa odotella puhelin kädessä sun kirjoittamista.

Itse kun keskustelen jonkun kanssa (esim. omat lapset) ja vastausta saa odottaa vähänkään, painun nettiin lukemaan, sitten kun näen ylälaidasta vastauksen en välttämättä viitsi vaihtaa whatsappiin heti. En sitten tiedä näyttääkö silloin etten ole paikallakaan, mutta voin kuvitella että jos mulla olisi vaikka jotain ryhmiä joihin kuulun tai muita joiden kanssa viestitellä niin saattaisin odotellessani painua sinne lueskelemaan tai viestittelemään.

Vierailija
59/113 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
60/113 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä taas.

Kylläpä täällä on ymmärretty tilanne monella tavalla väärin, varmaan koska selostin puutteellisesti. Osa syyttää minua vainoharhaiseksi kyttääjäksi (voin kertoa menneiden parisuhteideni pohjalta, että olen kaikkea muuta ja tämä on itse asiassa eräs niistä asioista, joista miehet ovat minussa erityisesti tykänneet) ja osa taas naiiviksi ja sinisilmäiseksi.. :D

Tarkennetaanpa siis tilannetta:

- olemme tavanneet livenä vain kerran (samana päivänä mies matkusti takaisin kotikaupunkiinsa, tapaaminen oli mukava emmekä menneet sänkyyn vaikka kemiaa selvästi tuntui, koska minulla ei ole tapana toimia niin)

- emme ole puhuneet olevamme seurustelusuhteessa mutta olemme tapaamisen jälkeen viestitelleet päivittäin wa:ssa ja kumpikin on ilmaissut pitävänsä toisesta

- mies aloittaa viestittelyn selvästi useammin kuin minä (siis laittaa uuden viestin ennen kuin olen vastannut edelliseen, varsinkin jos menee yli puoli päivää niin että en vastaa)

- mies on piilottanut online-statuksensa näkyvistä (itse en ole piilottanut omaani ja chattailen siellä myös ystävien kanssa)

- mies on alkanut pyydellä minusta valokuvia ja johdatella keskustelua seksiin, ja lähettelee minulle myös kuvia itsestään (toistaiseksi ihan kilttejä, mutta selvästi haluaisi lähettää myös rivompaa tavaraa)

- jos satumme olemaan molemmat paikalla samaan aikaan, mies ei aina lue viestejäni heti ja vastaa viiveellä, mutta tätä viiveellä vastailua esiintyy ainoastaan välillä, eli hän on kyllä nopea reagoimaan sille päälle sattuessaan (todella nopea itse asiassa)

- jos menen mukaan seksiviestittelyyn, niin yllättäen vastauksia alkaa tulla alle kymmenen sekunnin viiveellä

- jos keskustelen muista asioista tutustuakseni häneen paremmin, viive vastauksissa kasvaa eikä hän myöskään lue viestejäni heti

Tästä minulle tulee sellainen tunne, että jos minä en osallistu tuohon seksiviestittelyyn niin mies siirtyy viestittelemään jonkun toisen naisen kanssa, joka osallistuu, ja jatkaa silti myös minulle juttelua oneliner-kommenteilla koska saatanhan kuitenkin lämmetä myöhemmin hänen seksijutuilleen, joten minua ei kannata pudottaa keskusteluista kokonaan.

Seksiviestittely ei ole minulle ongelma vaan pidän siitä itsekin, mutta en kuitenkaan haluaisi olla yksi ties kuinka monesta naisesta jota tämä mies pyörittelee mielensä mukaan. Minulla on tähtäimessä parisuhde, jossa seksuaalisuus on yksi todella tärkeä osa-alue, mutta myös muut asiat ovat tärkeitä ja siksi haluan viestitellä välillä muutakin kuin seksijuttuja.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme