Deittimiehen Whattsapp-käytös, onko syytä huoleen?
Tapasin kivan miehen ja ollaan viestitelty päivittäin Whattsapissa. Paikalla ollessaankin mies vastailee minulle puolen minuutin tai välillä parin minuutin viiveellä. En ole tottunut tällaiseen ja kehittelen kauheaa draamaa päässäni asiasta. Vaikuttaa niin kuin hän chattailisi jonkun toisenkin kanssa samaan aikaan, tai jopa useamman kanssa.
Itse kirjoittelen aika pitkiäkin viestejä ja selostan asioita pitkästi, häneltä tulee lähinnä yhden rivin kommentteja. Livenä hän puhui aivan taukoamatta niin, että en ollut saada suunvuoroa ollenkaan, joten ei ole ainakaan sanallisen ilmaisun puutteesta kysymys.
Onko tähän muuta järkevää selitystä kuin se, että miehellä on kierroksessa muitakin daameja?
Kommentit (113)
Kuka jaksaa lukea pitkiä jaarituksia kännykän näytöltä?
Mulla on status ainakin aina "paikalla", koska ohjelma jää taustalle pyörimään, vaikka en oikeasti olisi lähelläkään kännykkää... Eli se, että tilana on "paikalla", ei välttämättä tarkoita, että kännykkä on kädessä ja chattaa jonkun muun kanssa. Pikemminkin toi kertoo siitä mun mielestä, että vastaa sun viesteihin nopeasti (parin minuutin viiveellä, mikä mun mielestä on nopeasti), heti kun huomaa ne.
Toki voin olla väärässä, mutta ota nyt kuitenin se huomioon, etteivät kaikki sulje ohjelmia lopetettuaan niiden käytön. Moniajo <3
Se voi myös tarkoittaa, että hänellä ei ole ollut mitään pitkään aikaan ja odottelee nyt viestejäsi innoissaan. Itse joudun tarkoituksella jarruttelemaan, eli vastaan tahallaan vasta hieman myöhemmin.
Etkö näe wa:sta että merkitseekö se viestisi heti luetuksi? Eli tällöin oli paikalla juuri teidän keskustelussa. Minulla ainakin luettu-merkki tulee vasta, kun vastaanottaja on nähnyt viestin, ei riitä että hän on paikalla vain sovelluksessa.
Käyttäjä4255 kirjoitti:
Minä ainakin mietin yleensä mitä vastaan, koska haluan pitää keskustelun sävyn tietynlaisena, koska en halua mokata kiinnostavan naisen kanssa. Kirjoittelen naisille yleensä myös silloin, kun teen tietokoneella töitä, joten saatan nähdä viestin ja se on puhelimessa auki ja puhelin pöydällä, mutta kirjoitan juuri tietokoneella jotain. Saatan myös keskustella samalla kavereideni kanssa, joille vastaaminen on lähtökohtaisesti korkeammalla prioriteeteissani kuin tinder-naisille vastaaminen, joille vastaamisessa ei periaatteessa ole mikään kiire.
Toki minä kirjoitan toisinaan myös useamman naisen kanssa. Eikö se ole vähän ideakin Tinderissä, että kirjoitellaan useampien kanssa, koska harva keskustelu lopulta konkretisoituu tapaamiseen.
Minulla samat ja erityisesti tuo lihavoitu kohta. Aika harvoin alan heti näpyttelemään viestiä, kun sen saan. Tämän takia useimmiten luen viestit ensin sieltä ilmoitusten kautta ettei toinen näe, että olen lukenut viestin.
Sitä ärsyttää kun joka viestisi on kilometrin mittainen
Ei miehet jaksa sellaisia lukea!
Minäkin oon sanaton. Itse saatan vastata tunnin viiveellä, koska oikeesti puhelin ei ole kasvanut kiinni käteeni. Saatan tiskata, lenkkeillä, kokata, syödä, olla vessassa, lenkkeillä, olla suihkussa, siivota... ap olet ahdistava ja lopettaisin viestittelyn ihan jo siksi että loppuu happi.
Ei hyvä isä! Minkä ikäinen olet? Kenellä edes on aikaa työaikana whatsappailla? Oma miehei saattaa vastata viesteihin muutamassa minuutissa, muutamassa tunnissa tai ei ollenkaan, jolloin asiaan palataan vasta illalla puhelimessa. Ei ole tullut mieleenkään kytätä kellon kanssa ja murehtia viestitteleekö muiden kanssa.
Miksi et vaan soita sille, puhu pidempään ja anna olla rauhassa loppu päivä.
Eikö sulla itsellä ole muuta tekemistä tai muuta elämää? Läheisriippuvainen much?
Minä huomasin suhteen olevan menossa kohti loppuaan juuri siitä, että yhtäkkiä mies olikin paikalla mutta ei lukenut ihan heti viestejäni. Eli selkeästi tajusin hänen viestivän samalla jonkun toisenkin kanssa. Aiemmin olin selkeä prioriteetti ja keskittyi juttelemaan vain minulle. Ja minä en mitenkään stalkannut vaan huomasin vain selvän muutoksen hänen tavoissaan. Mutta se oli vain minun kokemus.
Tähän liittyen kysyisin, miten kauan katselisitte tyyppiä, joka ei välttämättä vastaa ollenkaan? Minulla on tällainen huono tapa, että jään miettimään niitä vastauksia pitkäksi aikaa ja jos en keksi vastattavaa, jätän kokonaan vastaamatta. Ymmärrän, että tällainen karkottaa keskustelukumppanin ja antaa vaikutelman, että ei kiinnosta, mutta en vain osaa/halua kirjoittaa, jos en oikeasti tiedä, mitä vastaisin, vaikka tyyppi olisi kiinnostavakin. Mieluummin jätän vastaamatta kuin vastaan jotain hölmöä.
Lyhyen vasteajan viestintään tosiaan se puhelu olisi järkevämpi. Muuten sitten esim. illalla kotona nyt on vaikka mitä puuhaa: tiskaaminen, telkkari, xbox, nettisurffailut, pyykkien viikkaaminen, päikkärit, sohvalla rötväily.
Lisäksi jos toinen laittaa pitkän viestin, niin kyllä siinä (miehenä ainakin) tulee mietittyä että miten tähän nyt vastaa... Kirjoittaako pitkän romaanin, joka menee helposti jaaritteluksi. Vai sitten pommittaa peräkanaa 10kpl yhden rivin vastauksia, käyden läpi kaikki naisen esiintuomat asiat... ei ole helppoa.
Mutta se ainakin on selvää, että jos tuossa pitää alkaa miettimään että "pitäisikö laittaa hommalle stoppi, koska viestin vastausaika on 30-120 sekuntia", niin kyllä, parempi lopettaa.
-mies 30+v, riittävästi tapailuja/chattailyjä takana
On varmaa online koko ajan, koska seuraa usean daamin viestejä tai facebook-sivuja. Tiedän tuollaisia miehiä. Moni heistä käyttää päihteitä, deittailee monia naisia, ja ovat kykenemättömiä pitkiin suhteisiin. Keräävät myös naisia fb-kavereiksi, ja seurailevat monien naisten liikkeitä. Jonkinlainen addiktio siis todennäköisesti. Olisin varovainen, enkä suunnittelisi ainakaan mitään yhteenmuuttamista. Olet sinisilmäinen.
Vierailija kirjoitti:
Tähän liittyen kysyisin, miten kauan katselisitte tyyppiä, joka ei välttämättä vastaa ollenkaan? Minulla on tällainen huono tapa, että jään miettimään niitä vastauksia pitkäksi aikaa ja jos en keksi vastattavaa, jätän kokonaan vastaamatta. Ymmärrän, että tällainen karkottaa keskustelukumppanin ja antaa vaikutelman, että ei kiinnosta, mutta en vain osaa/halua kirjoittaa, jos en oikeasti tiedä, mitä vastaisin, vaikka tyyppi olisi kiinnostavakin. Mieluummin jätän vastaamatta kuin vastaan jotain hölmöä.
Typerästi toimittu. En katsoisi kovin kauaa. Jos välität tyypistä, koehteliaisuussyistä vastaat ainakin jotain. Tuollainen hidastelu tai vastaamatta jättäminen on loukkaavaa. Tsemppiä sulle. Ehkä haluat sitten sellaisen naisen, joka pommittaa sua eikä jätä rauhaan. Minä itse tykkään miehekkäistä miehistä, jotka vastaavat ja olevat aktiivisia viestittelyssä.
Jos epäilet että sillä on monia naisia kierrossa, niin todennäköisesti on. Naisen intuitio ei petä koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Kauanko itse katselisit keskustelukumppania livenä joka ei vastaa mihinkään sanomisiin, ehkä suoriin kysymyksiin kyllä/ei? Joe tyyppi vain katselisi poispäin kun sinä selität juttuasi eikä reagoisi niihin edes nonverbaalilla viestinnällä, ei nauraisi, hymähtäisi ymmärtävästi eikä osoittaisi myötätuntoa katseellaan?
Minun osaltani tällainen tilanne olisi kiinni minuuteista, joku muu lähtisi tilanteesta pois jo aiemmin. Enkä katsoisi tällaista käytöstä myöskään ei-livenä. Jos ei wapissa vastaile niin miksi laittaisin enää uutta viestiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerästi toimittu. En katsoisi kovin kauaa. Jos välität tyypistä, koehteliaisuussyistä vastaat ainakin jotain. Tuollainen hidastelu tai vastaamatta jättäminen on loukkaavaa. Tsemppiä sulle. Ehkä haluat sitten sellaisen naisen, joka pommittaa sua eikä jätä rauhaan. Minä itse tykkään miehekkäistä miehistä, jotka vastaavat ja olevat aktiivisia viestittelyssä.
Niin siis olen nainen (vaikkei se nyt asiaan juuri vaikutakaan).
Mitä siis vastaan, jos ihan oikeasti en tiedä vastausta? Tai jos en edes tiedä oliko edellinen viesti kysymys, vai retorinen heitto. Riittääkö, jos vastaan "en tiedä" tai "niin"? Minusta se voi joissain tilanteissa olla jopa tylympää kuin se vastaamattomuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siis olen nainen (vaikkei se nyt asiaan juuri vaikutakaan).
Mitä siis vastaan, jos ihan oikeasti en tiedä vastausta? Tai jos en edes tiedä oliko edellinen viesti kysymys, vai retorinen heitto. Riittääkö, jos vastaan "en tiedä" tai "niin"? Minusta se voi joissain tilanteissa olla jopa tylympää kuin se vastaamattomuus.
Voi herranjestas!
Itselle hiipii yhtä typeriä ajatuksia kun ollaan miehen kanssa erossa, vaikka nähdäänkin lähes joka päivä. Läsnäollessaan on todella läsnä, mutta viestittely ei ihan liikaa tuota innosta ja vastaamiseen kuluu parhaimmillaan useita tunteja, vaikka olisikin viestimissä paikalla. Kurjaa, kun haluaisi joskus että toinenkin kaipaisi (ja sitten hiipii nämä entä-jos-sillä-onkin-muuta-sutinaa -ihmettelyt, vaikka pikkuhiljaa luotankin ettei ole :D)
Täytynee antaa vain enemmän aikaa, luulisin.