Mitä ihmeen nautintoa saatte siitä, että syötätte toiselle (varsinkin sille kaikkein läheisemmälle) ihmiselle salaa ruokaa, jota hän ei halua syödä?
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä tavalla saa sen läheisen syömään terveellisemmin ja ehkä jopa pitkäikäisemmäksi. Kauheaa?
On. Aikuinen ihminen päättää itse ruokavaliostaan.
Niinhän alkoholistitkin sanoo. Läheisten velvollisuus on puuttua jos ihminen meinaa tuhota terveytensä elintavoillaan.
Aikuista ihmistä ei pidä kasvattaa. Jos joku haluaa tappaa itsensä alkoholilla, niin miksi sitä pitäisi estellä?
Ei pidä myöskään estellä jos ihminen haluaa tehdä itsemurhan jne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta oli kamala katsoa tuttavaperhettä, jonka äiti suoraan valehteli ruuan koostumuksen.
Oli esim. tehnyt pienokaiselle kukkakaalista laatikkoa ja sanoi sen olevan perunasta.
Mitä tällä haetaan? Sitä, ettei lapsi voi luottaa vanhempaansa missään muussakaan asiassa. Tai tulee paranoidiksi, kun joutuu jatkuvasti epäilemään aistejansa.
Eli en valehtele koskaan, jos lapsi kysyy, mitä ruoka sisältää. En välttämättä oma-aloitteisesti mainostakaan siinä olevan inhoamiansa partikkeleita :)
Ei kai tässä valehtelusta ollutkaan kyse. Se on eri asia.
Mitä muuta toi on kuin valehtelua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä tavalla saa sen läheisen syömään terveellisemmin ja ehkä jopa pitkäikäisemmäksi. Kauheaa?
Ai. Minä en tiennyt, että nyt puhutaan pelkästään aikuisista. Jos aikuisillakin vielä on tuollaisia "yäk, en syö kasviksia" -ennakkoluuloja, niin heitä kyllä saa kohdellakin kuin lapsia. Jos aikuinen ihminen nostaa porun ruokaan piilotetusta porkkanaraasteesta, niin tehköön ruokansa sitten itse.
Nimenomaan. Aikuinen nirsoilkoon miten haluaa mutta tehköön ruokansa sitten ihan itse. Miksi muiden pitäisi kärsiä tuollaisten aikuisvauvojen vuoksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta oli kamala katsoa tuttavaperhettä, jonka äiti suoraan valehteli ruuan koostumuksen.
Oli esim. tehnyt pienokaiselle kukkakaalista laatikkoa ja sanoi sen olevan perunasta.
Mitä tällä haetaan? Sitä, ettei lapsi voi luottaa vanhempaansa missään muussakaan asiassa. Tai tulee paranoidiksi, kun joutuu jatkuvasti epäilemään aistejansa.
Eli en valehtele koskaan, jos lapsi kysyy, mitä ruoka sisältää. En välttämättä oma-aloitteisesti mainostakaan siinä olevan inhoamiansa partikkeleita :)
Miten se on valehtelua jos ei kerro ruoan jokaikistä ainesosaa? Pitäisikö printata A4:lle koko sisältö lautasen viereen vai mitä ihmettä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokatkoon sitten itse. En siis ole ikinä "piilottanut" mitään, mutta jos syön toisten laittamaa ruokaa niin enpä kyllä kehtaa mennä selittämään, miten se pitää tehdä ja mitä se ei saa sisältää.
Kyse tässä ketjussa olikin nimenomaan siitä piilottamisesta ja salaa syöttämisestä. Ei normaalista toiminnasta kuten sinulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se on valehtelua jos ei kerro ruoan jokaikistä ainesosaa? Pitäisikö printata A4:lle koko sisältö lautasen viereen vai mitä ihmettä?
Valehtelua on kertoa kukkakaalin olevan perunaa. Osaatko lukea?
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin sen, että kun koko ajan olemme tienneet häntä itseään paremmin mitä hänen pitäisi syödä ja nyt todistamme itsellemme olleemme oikeassa.
Tottakai minä tiedän lapsiani paremmin, mitä heidän tulisi syödä. Mitä tämä nyt tarkoitti?
Nirsot ruokavieraat jää kyllä ennen pitkää pois kutsulistalta. Kukaan ei halua sellaisia pöytäänsä jotka nyrpistelee milloin millekin, "en tykkää, yök".
Vierailija kirjoitti:
Nämä läheiset (miehet) voisivat itse ottaa vastuun kokkaamisesta. Miksi pitäisi kokata vain miehen suppean mauan mukaisia ruokia eikä koskaan sitä, mitä tekee itse mieli?
Ja taas on VAIN nirsvoilevia miehiä, miehet on pahoja, miehet ei kokkaa, miehet ei tee kotitöitä ja muita palstamammojen totuuksia? Niinhän?
Palstamammat eivät osaa edes kananmunia keittää ilman palstalta kyselyä, mutta ovat niin kovin mainioita kokkeja ja vastaavat koko maapallon ruokahuollosta? Ihanaa miesvihayleistämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valehtelua on kertoa kukkakaalin olevan perunaa. Osaatko lukea?
Tuo ei ollut ketjun aihe vaan yhden ihmisen esimerkki, pälli.
Mun isäni ei syö suurinta osaa kasviksista, hapanmaitotuotteita, etikkasäilykkeitä. Ex-aviomies ei syönyt kalaa, riisiä, sieniä eikä mitään vihanneksia. Kumpikaan ei osaa laittaa ruokaa, eikä ole osoittanut halua opetella.
Exän jätin muista syistä jo yli 10 v sitten, joten hänen jauheliha-makaroniruokavalionsa ei enää koettele, mutta isälle on pakko syöttää monipuolista ruokaa hänen perussairautensa takia.
Myös nykyisellä aviomiehensä on rajoittunut ruokavalio, mutta ei nirsouden van allergioiden vuoksi. Tämä osaa kokata itsekin.
Jos toiset laittaa salaa kasviksia kertomatta niin samalla tavalla toinen voi laittaa lihaa kertomatta kasvissyöjille. Molempia voi perustella terveyssyillä.
Harvoin normaalit ihmiset ovat tuollaisia: yök porkkanaa, yök sipulia, en syö... Kyse on yleensä peräkammaripojista joille mamma on tehnyt pelkkää lempiruokaa tai joistain muista keskenkasvuisista epäaikuisista.
Minä tykkään tulisesta, mies ei. Niinpä teen tulista silloin kun mies ei ole syömässä. Mies tykkää vuohenjuustosta, minä en. Niinpä mies laittaa vuohenjuustoa ruokaan kun minä en ole syömässä.Ei meidän tarvitse tykätä kaikesta samasta.
Ruokavaliota olen muuttanut terveellisemmäksi kertomalla että noilla verenpaineilla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin tietynlainen ruoka. Jos ei aikuinen itse tajua parantaa tottumuksiaan niin se on sitten hänen häpeänsä.
Vierailija kirjoitti:
Jos toiset laittaa salaa kasviksia kertomatta niin samalla tavalla toinen voi laittaa lihaa kertomatta kasvissyöjille. Molempia voi perustella terveyssyillä.
Lihaa ei syödä yleensä eettisistä syistiä. Mitä eettisiä syitä on jättää syömättä jos kastikkeen joukossa on hitusen porkkanaa?
Seleeni on sillai kiva, ettei se näy ruumiin avauksessa :)
Uskon vastauksen löytyvän. Minun kunnioituksessa ja horjahtamattomuudessa. Rauhallisuutta en voi taata koska se on osa hiljaisuutta ja nyt puhun paljon mutta en silloin kuin pitää puhua koska En puhu paskaa.
Mammat: opetelkaa tekemään syömäkelpoista kasvisruokaa. Itsekin vetäisin herneen nenään jos minulle syötettäisiin salaa jotain helvetin soijarouhemakaroonilaatikkoa. Erilaiset soijalärpäreet ovat ällöttäviä ja epämääräisiä ja täysin tarpeettomia.
M46, enimmäkseen kasvissyöjä.
Vierailija kirjoitti:
Nämä läheiset (miehet) voisivat itse ottaa vastuun kokkaamisesta. Miksi pitäisi kokata vain miehen suppean mauan mukaisia ruokia eikä koskaan sitä, mitä tekee itse mieli?
Mitä ihmeen idiotismia tämä on? Eihän kukaan ole täällä henkäissytkään siihen suuntaan ettei kokki saisi laittaa oman makunsa mukaista ruokaa.
Kysehän on siitä että kokki salaa väkisin syöttää toiselle ihmiselle sellaista ruokaa jota tämä ei tietoisesti olisi valmis syömään.