Uusi paikkakunta asua
Mistä siis keski-ikäisenä uusia kavereita kun vanhat jäi todella kauas eikä enää nähdä viikoittain, ei edes puolivuosittain?
Kapakat ei kiinnosta, eikä aika taivu mihinkään viikottaiseen harrastukseen kolmivuorotyön takia.
Kommentit (7)
Harrasta jotain ei-aikasidonnaista. Kuntosali, kirjasto, lenkkeily...
Kai paikkakunnalla on esim. teatteri johon pääset vapaailtoina?
Mä löysin työpaikalta kaverin, käydään useamman kerran vuodessa viihteellä kahdestaan. Ens viikolla taas. Meilläkin vuorotyö ja katsotaan aina millon meillä sopii lähteä.
Tutustu/ osallistu uuden paikkakuntasi kuntapolitiikkaan. Siellä kaivataan aina apua. Aktiiviselle ihmiselle tämä olisi hyvä harrastus, ilman velvollisuuksia ja aikasidonnaisuutta. Saat laajemman kuvan kuntasi asioista ja varmasti tutustut ihmisiin.
Minä en työkavereitten kanssa vapaalla viihdy kun on miesvaltainen ala - heidän vaimot ei tykkäisi, eikä minuakaan kiinnosta.
Ennen vanhaan laitettiin lehteen kaverin haku-ilmoituksia, ei taida enää olla toimiva juttu 😄
Vierailija kirjoitti:
Minä en työkavereitten kanssa vapaalla viihdy kun on miesvaltainen ala - heidän vaimot ei tykkäisi, eikä minuakaan kiinnosta.
Ennen vanhaan laitettiin lehteen kaverin haku-ilmoituksia, ei taida enää olla toimiva juttu 😄
Onko siis ihan täysin miesvaltainen ala, että olet ainoa nainen siellä? No minkäs sille voi, itse olet asuinpaikan ja työpaikan valinnut.
Mulla ainoat tutut on naapureita. Eläkeläisiä siis 😅 Ja tietysti kampaajan, kaupan kassan ja yhden nuoremmankin naapurin kanssa tulee satunnaisesti juteltua. Muita ei ole.
Työkaveritkin asuu kaikki yli 60 km päässä.
Tässä pohdin, menisinkö yhteen harrastukseen vai en. Toisaalta tekisi mieli, toisaalta olen jo mökkihöperöitynyt.
Työkaverit ja harrastukset. Jos jää pois harrastukset, niin jäljelle jää työkaverit.