Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmeen nautintoa saatte siitä, että syötätte toiselle (varsinkin sille kaikkein läheisemmälle) ihmiselle salaa ruokaa, jota hän ei halua syödä?

Vierailija
11.03.2017 |

???

Kommentit (120)

Vierailija
41/120 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos toiset laittaa salaa kasviksia kertomatta niin samalla tavalla toinen voi laittaa lihaa kertomatta kasvissyöjille. Molempia voi perustella terveyssyillä.

Laitapa kuule lihaa kasvissyöjälle, jonka elimistö ei ole tottunut siihen ja kutsu sitä terveelliseksi niin minä kutsun sinua aivottomaksi sadistiksi.

Vierailija
42/120 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tässä aloituksessa tarkoitettu niitä ihmisiä jotka syöttää vegaanituttavilleen lehmänmaitoon tehtyä pullaa tms. kun eivät vaivaudu poikkeamaan tavoistaan. Sellaista on vaikea hyväksyä, toisin kuin tuota porkkanoiden piilottelua lasten ruokiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/120 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mammat: opetelkaa tekemään syömäkelpoista kasvisruokaa. Itsekin vetäisin herneen nenään jos minulle syötettäisiin salaa jotain helvetin soijarouhemakaroonilaatikkoa. Erilaiset soijalärpäreet ovat ällöttäviä ja epämääräisiä ja täysin tarpeettomia.

M46, enimmäkseen kasvissyöjä.

Miksi vetäisit siitä herneet nenään, jos se kuitenkin mielestäsi oli hyvän makuista? Jos se taas olisi syömäkelvotonta, eihän sitä päästäisi sinulle edes salaa syöttämään.

Ja tässä ei puhuttu pelkästään soijamakaroonilaatikosta.

Vierailija
44/120 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tässä aloituksessa tarkoitettu niitä ihmisiä jotka syöttää vegaanituttavilleen lehmänmaitoon tehtyä pullaa tms. kun eivät vaivaudu poikkeamaan tavoistaan. Sellaista on vaikea hyväksyä, toisin kuin tuota porkkanoiden piilottelua lasten ruokiin.

Tuskin puhuttiin vegaanituttavista. Minä ainakin käsitin, että puhuttiin perheenjäsenistä. "Varsinkin kaikkein läheisimmälle".

Vierailija
45/120 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mammat: opetelkaa tekemään syömäkelpoista kasvisruokaa. Itsekin vetäisin herneen nenään jos minulle syötettäisiin salaa jotain helvetin soijarouhemakaroonilaatikkoa. Erilaiset soijalärpäreet ovat ällöttäviä ja epämääräisiä ja täysin tarpeettomia.

Miksi vetäisit siitä herneet nenään, jos se kuitenkin mielestäsi oli hyvän makuista? Jos se taas olisi syömäkelvotonta, eihän sitä päästäisi sinulle edes salaa syöttämään.

Aloittaja selvästi viittaa tuohon makaroonilaatikkoketjuun.

Mutta kyllä, en halua syödä soijaa ja haluaisin tietää etukäteen että minulle tarjotaan soijaa eikä jauhelihaa. On peruskohteliaisuutta kertoa että jokin ei ole sitä miltä se näyttää.

Vierailija
46/120 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurikin tämä. Mutta palstamammat eivät osaa laittaa ruokaa, kalapuikot ja soijarouhe on mammojen bravuureita. Itse miehenä ja sekasyöjänä teen usein kasvisruokaa, mutta en paskaa.

Toissapäivänä tein pinaatti-ricottalasagnea ja viime viikolla mm. falafeleja ja kasvispihvejä.

Mammojen aika menee palstaillessa, muuhun ei jää aikaa.

Vierailija
47/120 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä laitan makaronilaatikkoon lisäksi porkkanaa ja juuriselleriä, perhe voi syödä tai olla syömättä. Muuta sapuskaa en heille kaupasta hae enkä kokkaa ennenkuin makaronilaatikko on syöty eikä uutta makaronilaatikkoakaan tule ennenkuin tämän version pakasteeseen laitettu 3. annos on syöty.

Lapsi on nyt 10v, edelleen laitan uuni- ja vokkijuurekeset hänelle maistiaisiksi, lisäksi niitä on hänelle raakana että saa syödäkseen...ehkäpä yläasteella lopetan tyrkyttämisen.

Vierailija
48/120 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä läheiset (miehet) voisivat itse ottaa vastuun kokkaamisesta. Miksi pitäisi kokata vain miehen suppean mauan mukaisia ruokia eikä koskaan sitä, mitä tekee itse mieli?

Mitä ihmeen idiotismia tämä on? Eihän kukaan ole täällä henkäissytkään siihen suuntaan ettei kokki saisi laittaa oman makunsa mukaista ruokaa.

Kysehän on siitä että kokki salaa väkisin syöttää toiselle ihmiselle sellaista ruokaa jota tämä ei tietoisesti olisi valmis syömään.

Mutta tiedostamatta menee kyllä. Joten missä se ongelma on, jos puhutaan ihan normaaleista ruoista, eikä allergioista tai eettisyydestä tai jostain älyttömyyksistä (pallokala, ihmisliha)?

Vierailija
49/120 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaansa tonkivat nirsot aikuiset ihmiset ovat todella ärsyttäviä. On epäkohteliasta alkaa ruokapöydässä tonkia ruoasta pois jotakin ainesosaa ja teatraalisesti valittaa siitä. Nirsoilija tekee nirsoilustaan kaikkien muidenkin pöytäseurueessa olevan ongelman, ja pilaa ruokailuhetken.

Ymmärrän kyllä allergiat, esim. kaverini, joka on allerginen maidolle näytti minulle kerran mahaansa sen jälkeen kun oli vahingossa syönyt ruokaa, jossa oli maitoa. Kaveri näytti siltä kuin olisi ollut viimeisillään raskaana. Varmaan oli maha kipeä.

Vierailija
50/120 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin ajattelin, että aiheessa käsiteltäisiin, mutta eipä tietenkään, mammat vaahtoavat jostakin porkkanan piilottamisista..

Myös minä karsastan näitä nykymuodin mukaisia "trendikkäitä" soijarouheita ja ties mitä kammotuksia, joista yritetään naamioida jonkun perusruoan näköisiä ja makuisia ruokia. Liha lihana ja kasvikset reilusti kasviksina mielummin. Ehkä tämän takia teenkin perheemme ruoat itse ja emme käy muiden ruokapöydissä loisimassa, tosin lähipiirillä näyttää olevan samat aatokset.

Jokainen yli 10 vuotias voi myös omalla kokemuksellaan sanoa mistä pitää ja tätä ei muiden tarvitse ollenkaan kyseenalaistaa vaikka kuinka tekisi mieli opettaa. Kohteliaisuus ja kunnioitus omaan tahtoon ja periaatteisiin kuuluu kaikille ja sen voitte mammat opettaa myös jälkikasvullenne, niin minäkin olen tehnyt ja lapseni ovat sen oppineet hyvin. N42

Vierailija
51/120 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarkoitettu.

Vierailija
52/120 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokaansa tonkivat nirsot aikuiset ihmiset ovat todella ärsyttäviä. On epäkohteliasta alkaa ruokapöydässä tonkia ruoasta pois jotakin ainesosaa ja teatraalisesti valittaa siitä. Nirsoilija tekee nirsoilustaan kaikkien muidenkin pöytäseurueessa olevan ongelman, ja pilaa ruokailuhetken.

Ymmärrän kyllä allergiat, esim. kaverini, joka on allerginen maidolle näytti minulle kerran mahaansa sen jälkeen kun oli vahingossa syönyt ruokaa, jossa oli maitoa. Kaveri näytti siltä kuin olisi ollut viimeisillään raskaana. Varmaan oli maha kipeä.

Tunnetteko oikeasti tällaisia ruokaa ronkkivia aikuisia ihmisiä? Minkälaisissa piireissä pyöritte...? Allergiat ymmärrän erittäin hyvin kun olen lapseni kanssa sairaalaan muutaman kerran ajanut väärän ainesosan syönnin takia, mutta muuten en ronkkimista kauan katsoisi ja ymmärtäisi.

Vierailija
53/120 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kyllä, en halua syödä soijaa ja haluaisin tietää etukäteen että minulle tarjotaan soijaa eikä jauhelihaa. On peruskohteliaisuutta kertoa että jokin ei ole sitä miltä se näyttää.

Olisiko meteli yhtä iso, jos on tottunut naudanlihaan, mutta onkin käyttänyt sikaa? Ihan käsi sydämellä sanon, että ei tulisi kyllä mieleenkään tällaisista informoida perheenjäseniä. Eikä myöskään jos on laittanut jatkeeksi soijaa, mitä aika usein teen. Tai jos vaalean makaroonin sijasta on käyttänyt tummaa. Tai jos punaisen maidon sijasta on käyttänyt sinistä. Tai jos tällä kertaa laitoin mukaan juustoraastetta tai tuorejuustoa. Tai laitoinkin paprikajauhetta enkä pippuria ollenkaan. Pelkästään se makaroonilaatikko voi vaihdella ainakin minulla tilanteen mukaan ja kaikki muutkin ruoat teen fiiliksen mukaan, enkä millään tarkalla reseptillä.

Vierailija
54/120 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnetteko oikeasti tällaisia ruokaa ronkkivia aikuisia ihmisiä? Minkälaisissa piireissä pyöritte...? Allergiat ymmärrän erittäin hyvin kun olen lapseni kanssa sairaalaan muutaman kerran ajanut väärän ainesosan syönnin takia, mutta muuten en ronkkimista kauan katsoisi ja ymmärtäisi.

No onhan tämäkin ketju täynnä näitä "yäk, en kyllä syö kasviksia" -tyyppejä.

Vierailija
55/120 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitat väärässä ketjussa, tässä ei käsitellä nirsoutta.

Vierailija
56/120 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mammat: opetelkaa tekemään syömäkelpoista kasvisruokaa. Itsekin vetäisin herneen nenään jos minulle syötettäisiin salaa jotain helvetin soijarouhemakaroonilaatikkoa. Erilaiset soijalärpäreet ovat ällöttäviä ja epämääräisiä ja täysin tarpeettomia.M46, enimmäkseen kasvissyöjä.

Miksi vetäisit siitä herneet nenään, jos se kuitenkin mielestäsi oli hyvän makuista? Jos se taas olisi syömäkelvotonta, eihän sitä päästäisi sinulle edes salaa syöttämään.Ja tässä ei puhuttu pelkästään soijamakaroonilaatikosta.

Olisiko meteli yhtä iso, jos on tottunut naudanlihaan, mutta onkin käyttänyt sikaa? Ihan käsi sydämellä sanon, että ei tulisi kyllä mieleenkään tällaisista informoida perheenjäseniä. Eikä myöskään jos on laittanut jatkeeksi soijaa, mitä aika usein teen. Tai jos vaalean makaroonin sijasta on käyttänyt tummaa. Tai jos punaisen maidon sijasta on käyttänyt sinistä. Tai jos tällä kertaa laitoin mukaan juustoraastetta tai tuorejuustoa. Tai laitoinkin paprikajauhetta enkä pippuria ollenkaan. Pelkästään se makaroonilaatikko voi vaihdella ainakin minulla tilanteen mukaan ja kaikki muutkin ruoat teen fiiliksen mukaan, enkä millään tarkalla reseptillä.

Ihanko tosissasi nyt vertaat sitä että vaihtaa lihan soijaan siihen että vaihtaisi lihan lihaan, makaronin makaroniin, maidon maitoon jne?

Oletko aikuinen?

Vierailija
57/120 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä läheiset (miehet) voisivat itse ottaa vastuun kokkaamisesta. Miksi pitäisi kokata vain miehen suppean mauan mukaisia ruokia eikä koskaan sitä, mitä tekee itse mieli?

Mitä ihmeen idiotismia tämä on? Eihän kukaan ole täällä henkäissytkään siihen suuntaan ettei kokki saisi laittaa oman makunsa mukaista ruokaa.
Kysehän on siitä että kokki salaa väkisin syöttää toiselle ihmiselle sellaista ruokaa jota tämä ei tietoisesti olisi valmis syömään.

Mutta tiedostamatta menee kyllä. Joten missä se ongelma on, jos puhutaan ihan normaaleista ruoista, eikä allergioista tai eettisyydestä tai jostain älyttömyyksistä (pallokala, ihmisliha)?

Ongelma on salailu.

Vierailija
58/120 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anorektikon ruokaan on hyvä lorauttaa salaa vähän öljyä,että se pysyy hengissä.

Vierailija
59/120 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin ajattelin, että aiheessa käsiteltäisiin, mutta eipä tietenkään, mammat vaahtoavat jostakin porkkanan piilottamisista..

Myös minä karsastan näitä nykymuodin mukaisia "trendikkäitä" soijarouheita ja ties mitä kammotuksia, joista yritetään naamioida jonkun perusruoan näköisiä ja makuisia ruokia. Liha lihana ja kasvikset reilusti kasviksina mielummin. Ehkä tämän takia teenkin perheemme ruoat itse ja emme käy muiden ruokapöydissä loisimassa, tosin lähipiirillä näyttää olevan samat aatokset.

Jokainen yli 10 vuotias voi myös omalla kokemuksellaan sanoa mistä pitää ja tätä ei muiden tarvitse ollenkaan kyseenalaistaa vaikka kuinka tekisi mieli opettaa. Kohteliaisuus ja kunnioitus omaan tahtoon ja periaatteisiin kuuluu kaikille ja sen voitte mammat opettaa myös jälkikasvullenne, niin minäkin olen tehnyt ja lapseni ovat sen oppineet hyvin. N42

Eihän tässä puhuttukaan mistään nyhtökaurasta vaan soijarouheesta, jota on käytetty aika kauan esim allergiaperheissä. Minä ainakin ihan uteliaisuuttani kokeilen erilaisia variaatioita ja olen huomannut, että se soijarouhe on ihan kelpo tuote lihan jatkeena. Nyhtökauraa ja härkistä kokeilin kerran ja ne eivät toimineet, joten minulla ei ole myöskään tarvetta niitä minkään trendin takia käyttää. En ymmärrä, mikä ongelma tässä on. Tai siinä nyhtökaurassakaan, jos saa siitä oikeasti hyvän makuista (minä en saanut).

Vierailija
60/120 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syötän vaimolleni salaa spermaa. Runkkaan usein aamupuuron sekaan, eikä hän ole vielä viiden vuoden aikana huomannut mitään. Uskon että spermansyönti on syventänyt hänen rakkauttaan minuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme