TASOTEOREETIKOT, miten määrittelette oman tasonne? Esimerkki:
Tämä siis omasta elämästäni.
Seurustelin ikäisen miehen kanssa. Hän oli poikkeuksellisen menestynyt ja varakas, myös korkeakoulutettu. Hyvin älykäs, mutta jotenkin kylmä. Ihan hyvännäköinen. Jätin miehen (ero ei liittynyt mihinkään noista em. asioista, tai johonkin pettämisiin, mies oli vain vääränlainen, en pidä uratykeistä). => voisi ajtella, että olen tasokas, kun saan tällaisia miehiä.
Tämän jälkeen seurustelin toisen ikäiseni miehen kanssa. Mies oli vähän koulutettu duunari, fiksu ja ajatteleva tapaus. Ei komea, lyhyt ja vähän pyöreä. Mies jätti minut. => Tasoni romahti tässä välissä, jos olen oikein tulkinnut tasoteorian toimintaa, kun en kelvannut vähän koulutetulle ei-komealle miehelle.
Nyt seurustelen itseäni 12 vuotta nuoremman miehen kanssa. Hän on melko vähän koulutettu, mutta oman alansa osaaja (käsityöläinen). Todella ihana ihminen, keskusteleva ja kiltti. Myös komea ja treenattu, kohtalaisen pitkä. => Oho, tasoni nousi taas?
Nämä kaikki siis peräjälkeen kolmessa vuodessa. Itselläni on ikää 43.
Esimerkki on han tavanomainen, ja hyvä esimerkki siitä, että "taso" on aika hankalasti määriteltävissä, jopa mahdoton...
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Olen KTM tai YKTM.
Olen komea, 185 cm pitkä, vartaloltani atleettinen. Olen älykäs, fiksu, sivistynyt ja korkeasti koulutettu. Olen hyvässä asemassa ja vuositulot noin 80 000 €. Uranäkymät myös hyvät. Nämä ominaisuudet puoltaisivat sitä, että olisin YTM.
Kuitenkin olen ujouteni takia vain KTM tai YKTM. Minun on vaikea lähestyä naisia tai jutella naiselle. En myöskään oikein osaa käsitellä naisia.
Tämän huomaa yöelämässä. Silloin tällöin naiset tekevät aloitteita, mutta kyllästyvät jossain vaiheessa kun olenkin vähäpuheinen. En ole koskaan saanut naista usein tai helposti. Poikuus meni vasta 22-vuotiaana. Nykyisin olen tosin itsevarmempi, kun olen työssäni saanut kokemusta esiintymisestä ja olen muutenkin kehittänyt taitojani.
Ei sillä ole väliä miten käyttäydyt ja puhut naisten kanssa sinun potentiaaliisi. Enemmänkin ujous on haitta siinä mielessä että jos olet passiivinen niin päävastuu on sinusta kiinnostuneelle naiselle liikaa että juttu etenisi ja hän luovuttaa. Naiset eivät yleensä osaa olla edes aloitteellisia sillä heidän ei yleensä edes tarvitse sillä miehethän kauniita naisia lähestyy. Naiselta loppuu vain jutut kesken jos istut hiljaa vaikka olisikin kiinnostunut. Sanoisin että vaikka olet ollut 22 v asti neitsyt olet silti ollut nuorenakin YTM koska komea ulkonäkö on kuitenkin se keino tuossa iässä millä nuoria naisia saadaan. Se että naiset ylipäätään lähestyvät sinua kertoo jo että olet muiden yläpuolella.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä vitun tasoteoreetikot? Idiootteja tuollaiset ihmiset ovat.
Tämä.
Tasoteoriat ovat kypsyneet kiljulatingin lailla yksiössä, jonka nurkassa on tyhjiä kaljatölkkejä ja jossa Kilttimies pohtii maailman järjettömyyttä ja erityisesti naisten ilkeyttä, ilta toisensa jälkeen, vuosi toisensa perään.
Epävarmakin vielä olen, kyllä nyt on monenlaista arviota. :D
Alkuperäiseen aiheeseen liittyen: ketjussa kävi ainakin ilmi se, että eri ihmiset määrittävät tason eri tavoin. Isoa heittoa ei tosin tullut, taisivat mennä KTN / YKTN -akselille kaikki.