Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävä lopetti antamasta ja pyytämästä anteeksi.

Vierailija
24.09.2023 |

Minua harmittaa ystäväni, joka muuttui tuomitsevaksi ja anteeksiantamattomaksi. Pyysin häneltä anteeksi omaa käytöstäni. Hän sanoi kyllä ymmärtävänsä miksi tilanne syntyi sellaiseksi, mutta ei halunnut antaa anteeksi. Tämä ei myöskään ole ainoa asia, jonka suhteen hän on ollut hyvin tuomitseva. Hän on muuttunut hyvin syytteleväksi minua kohtaan.

Huomaan myös, että hän ei ole enää aikoihin itse pyytänyt mitään anteeksi. Eihän mitään anteeksipyydettävää normaalisti useinkaan ole. Mutta ennen hän pyysi asioita joskus anteeksi, ja tajusin, ettei ole tehnyt sitä enää pariin vuoteen.

Tämä nyt oudoksuttaa minua. En oikein tiedä miten suhtautua. Onko tuo nyt hyvä asia, että ystävyyssuhteissa ei tarvitse pyydellä anteeksi?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten käyttäydytte, jos pitää jatkuvaan pyydellä anteeksi? Onko suhteenne liian tiivis vai onko siinä esim.kateutta...

Vierailija
2/10 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, että olen myöhässä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käyttäytyä hyvin niin ei tarvitse anella vähän väliä anteeksi tekemisiään.

Vierailija
4/10 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hän ole ystävä, ap.

Vierailija
5/10 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän täytyy olla jokin naisten juttu. Ei miesten välisissä suhteissa ajauduta jatkkuvasti tilanteisiin, joissa pitäisi pyydellä ja/tai annella jotain anteeksi. Me vain olemme.

Vierailija
6/10 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän täytyy olla jokin naisten juttu. Ei miesten välisissä suhteissa ajauduta jatkkuvasti tilanteisiin, joissa pitäisi pyydellä ja/tai annella jotain anteeksi. Me vain olemme.

Ei ole kaikkien naisten juttu kyllä.

En tajua, miten ystävien täytyisi pyydellä anteeksi jatkuvasti. Ei taida olla kovin hyvä tai läheinen suhde.

Vierailija
7/10 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puoliso muuttu yhtäkkiä samanlaiseksi.   Kyse ei ole siitä, että tässä mitään nöyristelyjä olisi koskaan ollutkaan, mutta aiemmin sentään riitatilanteen jälkeen keskustelu, anteeksianto ja -pyyntö oli molemminpuolista.    

Nyt, ihan yhtäkkiä hänen mielestä hänessä ei olekkaan mitään vikaa koskaan, ikinä.   Kaiken kääntää mun syyksi, jolloin selittää niin itselleen kuin mullekkin, ettei hänellä ole osaa eikä arpaa yhtään mihinkään, ja siksi hänen ei tarvitse pyytää anteeksi koskaan yhtään mitään, mutta mun kuulemma pitäis, jopa hänenkin osuutensa.  Siihen en todellakaan ole suostunut.           Mulla on kyllä omat epäilykseni siitä, miksi tämä tälläiseksi on mennyt.   Kysynyt olen suoraan, hän ei vastaa siihen yhtikäs mitään.  

12 vuotta oltu yhdessä ja muutos tapahtui n. puoli vuotta sitten.

Vierailija
8/10 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono, jos lakkaa antamasta.

Vierailija
9/10 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun puoliso muuttu yhtäkkiä samanlaiseksi.   Kyse ei ole siitä, että tässä mitään nöyristelyjä olisi koskaan ollutkaan, mutta aiemmin sentään riitatilanteen jälkeen keskustelu, anteeksianto ja -pyyntö oli molemminpuolista.    

Nyt, ihan yhtäkkiä hänen mielestä hänessä ei olekkaan mitään vikaa koskaan, ikinä.   Kaiken kääntää mun syyksi, jolloin selittää niin itselleen kuin mullekkin, ettei hänellä ole osaa eikä arpaa yhtään mihinkään, ja siksi hänen ei tarvitse pyytää anteeksi koskaan yhtään mitään, mutta mun kuulemma pitäis, jopa hänenkin osuutensa.  Siihen en todellakaan ole suostunut.           Mulla on kyllä omat epäilykseni siitä, miksi tämä tälläiseksi on mennyt.   Kysynyt olen suoraan, hän ei vastaa siihen yhtikäs mitään.  

12 vuotta oltu yhdessä ja muutos tapahtui n. puoli vuotta sitten.

Näin juuri. Täysin sama tarina ja kokemus on ap:llä, jolla kyseessä ei ole parisuhde, mutta muuten kaikki täsmää.

Ap

Vierailija
10/10 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pattitilanne, kysy suoraan. Ei jää vaivaamaan..