Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävä ei osallistu kuluihin

Vierailija
10.03.2017 |

Tilanne on siis se ettei asuta (vielä) virallisesti yhdessä mutta miesystäväni majailee luonani koko ajan, eli käytännössä asuu täällä. Maksan siis yksin vuokran ja muut laskut. Eikä siinä mitään, ymmärrän että kämppä on mulla vuokralla ja se siitä. Mutta se ruuan kulutus.. En voi ymmärtää miten voi olla noin ajattelematon, joka kerta kaupassa käydessä minä maksan. Mies vaan lappaa halumaansa ruokaa koriin. Ei elettäkään että tarjoutuisi maksamaan. Joskus saattaa jotain pientä käydä hakemassa, maitoa tms. Ehkä kerran pari kahteen viikkoon ostaa yhden aterian ruuat. Tiedän että vika on minussakin kun en pysty suoraan sanomaan, jotenkin tähän on vaan luisuttu. Olisiko ehdotuksia miten otan asian 'nätisti' esille? Tuntuu vaan niin typerältä ettei toinen vaan tajua pyytämättäkin?!

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

pihi on aina pihi, eise siitä muutu vaikka kuinka yrität, eli laittaisin vaihtoon...

meillä oli alkuun sillain että naisella oli rahaa ja hän maksoi enemmän, nytkun minullakin on rahaa niin pyrin tasottamaan tilanteen maksaen nyt enemmän kuluja ja sitten jossain vaiheessa laitetaan puoliksi kun kummallakin tasaiset tulot

Vierailija
42/85 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieshän on täysin hyväksikäyttäjä eikä arvosta sinua muuna, kuin ilmaisen asunnon ja ruuan antajana ja pimpsana. Sinä kestät tuota miksi? Se kertoo kyllä aika paljon ihmisestä, jos ei maksa mistään mitään. Asuu ja syö ilmaiseksi. Ei ole normaalia etkä sinäkään vissiin ihan täysillä käy, kun annat tämän tapahtua? Jos pyydät miestä maksamaan, niin luulen, että hän häipyy vähin äänin uusille ilmaisille apajille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan mun eksältä.. samoin teki omalle edelliselle eksälleen joka oli mun jälkeen. Lopulta paljastui ihan hirvittäviä asioita mitä tehnyt. Eli täysin kaksoiselämää. Vieläki itse yritän toipua henkisesti miten kukaan on voinut kusettaa niin hyvin. Jätti velat taakseen ja siirtyi uuden naisen hoiviin tai siis taakaksi... missä kaupungissa asut ap? Tarkkaile merkkejä miehestäsi ja mieti mitä tekee jo nyt.. Ei käy töissä, liekkö kouluakaan? Ikä? Ei omaa asuntoa..onko omaisuutta muuta kuin vaatteet yllään? Missä entisen kämpän tavarat? Itsellä soi hälytyskellot ja lujaa kun vain lukee tilannettasi.

Vierailija
44/85 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otat kaupassa oman korin, johon lapat omat ostoksesi. Kassalla sitten vain kapula väliin ja sanot miehelle, että molemmat maksaa omansa.

Passiivis-aggressiivinen vittupäisyys hoitaa aina kaikki parisuhdeongelmat. Juuri näin, palstamammojen vinkeillä parisuhde kukoistukseen.

Ai sekö on vittupäisyttä, että miehenkin pitäisi maksaa omasta ruuastaan?

Vierailija
45/85 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa varsinaiselta loiselta. MItä jos ensi kerralla muka unohdat lompakon kotiin ja pyydät tyyppiä maksamaan ruokaostokset. Mutta miten yleensäkin ole aina ja aina vaan maksanut ne ostokset?

Vierailija
46/85 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas valitusta näistä unelmien prinsseistä. JSSAP.

Vierailija
47/85 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aloituksen sukupuolet olisivat toisinpäin, ei palstamammat korvaansa lotkauttaisi. Näin miesvihapalstan mammojen kaksoisstandardit toimii.

Teemu vasaramieskin saapui paikalle.

Vierailija
48/85 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on hirveästi äärimmäisen saitoja ihmisiä, jotka eivät halua sijoittaa rahaa muuhun kuin itseensä. Mitään ei oltaisi valmiita tarjoamaan ja kaverin luona kyläillessä tyhjennetään siekailemattomasti jääkaappi ja juodaan kaljatkin pois. Vaikka oltaisiin samanlaisessa elämäntilanteessa tai vaikka pihistelijä tienaisi paljon enemmän. Toki kaikki on ihan vitun kallista Suomessa, mutta siitä huolimatta olemme kaikki siinä tilanteessa. Ymmärrän jos toinen tienaa rutkasti enemmän, että hän voi useammin tarjota. Mutta sen köyhemmänkin pitäisi ainakin tarjoutua auttamaan kuluissa tai maksamaan omat kahvinsa.

Minulla oli opiskeluaikoina muuten todella mukava kaveri, mutta se pummiminen oli aivan järkyttävää. Hän halusi mennä kahvilaan, mutta kassalla "muisti", että hänellä ei olekaan rahaa ja hän pyysi minua tai muita kavereita tarjoamaan ("mä sit seuraavalla kerralla"...NOT). Hän poltti mielellään tupakkaa kahvin tai oluen seurana, mutta ei juuri koskaan ostanut itse röökiä vaan pummi kaikilta mukana olijoilta ihan tauotta.

Vierailija
49/85 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ihan hyvin pyytää miestä osallistumaan pienellä summalla nykyisen asunnon vuokranmaksuun. Jos mies ei saa asumistukea, niin esimerkiksi neljäsosa vuokrasta voisi olla ok.

Älä suostu uuteen yhteiseen asuntoon ennen kuin saatte talouden nykyisessä asunnossa rullaamaan. Ehdota, että keskustelette talousasiat läpi ja sitten seuraat ainakin pari kuukautta, hoitaako mies osuutensa. Nyt pääset miehestä vielä helposti eroon, mutta jos hankitte yhteisen kalliimman asunnon on asiat paljon mutkikkaampia.

Vierailija
50/85 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommenteista! Pakko vaan ottaa puheeksi. Vielä sen verran tilanteesta että molemmat opiskellaan eli tulot ei päätä huimaa kummallakaan. Teen itse jonkun verran töitä opiskelun ohessa, toisin kuin mies, niin omat tulot on sen takia vähän paremmat. Mutta en mä siellä töissä sen vuoksi viitsisi raataa että pääsen elättämään toisenkin. Miehellä taas ei tosiaan ole mitään omia vuokrakulujakaan.

Mun täytyy sanoa, että tuli tästä avauksesta mieleen yhden tutun opiskelijamiehen tilanne. Asuu periaatteessa vanhempiensa luona, mutta kuulemma aika paljon majailee tyttöystävän luona. Kun palstalta olen lukenut näitä juttuja siitä miten mies helposti syö opiskelijanaisen vararikkoon, niin väkisinkin mietin miten tuossa kuviossa on ruokien korvaamisesta puhuttu, vai onko ollenkaan. En ole kehdannut kysyä, kun en ole niin läheinen ja tuntuisi hieman tungettelevalta. Voin hyvin kuvitella ettei tuolle nuorellemiehelle tule edes mieleen, että hän syö todella paljon ja että hänen ruokkimisensa tulee pienituloiselle kalliiksi. Mutta en usko että hän myöskään pahastuisi, jos hänen kanssaan ottaa asian puheeksi. 

Taidanpa tämän keskustelun innoittamana kysyä tuolta nuoreltamieheltä, mitä he ovat sopineet tyttöystävän kanssa ruokakulujen jakamisesta. Eikö tämä kuulosta riittävän neutraalilta? Mietin tätä jo ihan senkin vuoksi, kun oma tytär muuttaa omaan asuntoon kirjoitusten jälkeen ja on hyvinkin mahdollista, että sinne ilmaantuu jossain vaiheessa joku toinenkin asukki.

Vierailija
51/85 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommenteista! Pakko vaan ottaa puheeksi. Vielä sen verran tilanteesta että molemmat opiskellaan eli tulot ei päätä huimaa kummallakaan. Teen itse jonkun verran töitä opiskelun ohessa, toisin kuin mies, niin omat tulot on sen takia vähän paremmat. Mutta en mä siellä töissä sen vuoksi viitsisi raataa että pääsen elättämään toisenkin. Miehellä taas ei tosiaan ole mitään omia vuokrakulujakaan.

Mun täytyy sanoa, että tuli tästä avauksesta mieleen yhden tutun opiskelijamiehen tilanne. Asuu periaatteessa vanhempiensa luona, mutta kuulemma aika paljon majailee tyttöystävän luona. Kun palstalta olen lukenut näitä juttuja siitä miten mies helposti syö opiskelijanaisen vararikkoon, niin väkisinkin mietin miten tuossa kuviossa on ruokien korvaamisesta puhuttu, vai onko ollenkaan. En ole kehdannut kysyä, kun en ole niin läheinen ja tuntuisi hieman tungettelevalta. Voin hyvin kuvitella ettei tuolle nuorellemiehelle tule edes mieleen, että hän syö todella paljon ja että hänen ruokkimisensa tulee pienituloiselle kalliiksi. Mutta en usko että hän myöskään pahastuisi, jos hänen kanssaan ottaa asian puheeksi. 

Taidanpa tämän keskustelun innoittamana kysyä tuolta nuoreltamieheltä, mitä he ovat sopineet tyttöystävän kanssa ruokakulujen jakamisesta. Eikö tämä kuulosta riittävän neutraalilta? Mietin tätä jo ihan senkin vuoksi, kun oma tytär muuttaa omaan asuntoon kirjoitusten jälkeen ja on hyvinkin mahdollista, että sinne ilmaantuu jossain vaiheessa joku toinenkin asukki.

Et ole kehdannut kysyä, mutta voit hyvin kuvitella..? #näinnämäasiatkoetaan

Vierailija
52/85 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt kysyin ja luojan kiitos selvisi, että ovat aikalailla alusta asti maksaneet ruuat puoliksi. Tämä oli minulle suuri helpotus, pelkäsin tosissani että tuo kaveri ei välttämättä tule edes ajatelleeksi. 

Ap on nyt kyllä itse syyllinen tuohon tilanteeseensa, kun on antanut miehen muuttaa kokonaan luokseen (ja irtisanoa vuokra-asuntonsa) ilman että kustannusten jakamista on otettu edes puheenaiheeksi. Tällaisista asioista pitää ilman muuta sopia ennen yhteenmuuttoa.

Vierailija
53/85 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oo tosissas? Kun lokkeilija nimenomaan on siinä siksi, että sinua voi hyväksikäyttää.

Ilmoita hänelle ettet ole velvollinen elättämään häntä. Jos hän välittää sinusta, hän maksaa omansa. Todennäköisesti ei välitä.

Sinu ei tarvi ostaa hyväksyntää.

Vierailija
54/85 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis asutteko yhdessä vai ette?

Vierailija
55/85 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siirtyisin tyhjän jääkaapin malliin. En jaksa keskustella mitään, miksi minun pitäisi olla se suhteen aikuinen ja mies olisi lapsi. Söisin päivällä itse ulkona ja illaksi kotiin vain joku oma juttu, mielellään laukussa säilytettävä. Aamiaisen ruokatarpeet töissä. Varmaan kuukauden pystyisin pitämään yllä jääkaapissa ei ole mitään moodia. Jos hani valittaa niin ei mitään järkevää vastausta, vaan et "jaa". Ja sitten laukusta jossain välissä itselle kourallinen pähkinöitä. Tai kylppärissä banaani ja silleen. Jääkaapissa ja kaapeissa Ei Mitään.

Saisi hani ratkaista asian mistä se ruoka jääkaappiin tulee ja millä rahalla. Ja alkaa keskustelemaan. Mutta en minä noin tyhmän miehen kanssa mihinkään alkaisi, en yhdessä asumaan tai muutenkaan viettäisi aikaa. Jos on mahdollisuus löytää itselleen mukava mies niin miksi hukata energiaa kusipäähän. Jos vain mahdollista niin ota mukava mies.

Vierailija
56/85 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt kysyin ja luojan kiitos selvisi, että ovat aikalailla alusta asti maksaneet ruuat puoliksi. Tämä oli minulle suuri helpotus, pelkäsin tosissani että tuo kaveri ei välttämättä tule edes ajatelleeksi. 

Ap on nyt kyllä itse syyllinen tuohon tilanteeseensa, kun on antanut miehen muuttaa kokonaan luokseen (ja irtisanoa vuokra-asuntonsa) ilman että kustannusten jakamista on otettu edes puheenaiheeksi. Tällaisista asioista pitää ilman muuta sopia ennen yhteenmuuttoa.

Missä ap:n poikaystävä on kirjoilla?  Minne ap:n posti tulee?

Vierailija
57/85 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Suomessa asutaan kun joku sitä kysyi. Mies vaan muuten on mielestäni mahtava tyyppi, en haluaisi uskoa että tahallaan käyttää hyväkseen. Harmittaa kyllä olla näin tossu itse etten ole saanut sanotuksi. Jo tilanne olisi toisinpäin niin itselle olisi niin itsestäänselvää maksaa reilusti puolet ainakin niistä ruokakuluista. Olette oikeassa siinä että itseäni saan syyttää. Ihan liian hyvään olen ton totuttanut..

Vierailija
58/85 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä muija.

Vierailija
59/85 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ämmä ei saa suutaan auki = vika on miehessä. Läpyläpy taas, palstamammat.

Vierailija
60/85 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä muija.

Eikä ole ainut, noita on tuhansia.

Mieheni sitä mieheni tätä, MIKÄ TEITÄ ÄMMIÄ ESTÄÄ LÄHTEMÄSTÄ NOISTA SUHTEISTA?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi