Miesystävä ei osallistu kuluihin
Tilanne on siis se ettei asuta (vielä) virallisesti yhdessä mutta miesystäväni majailee luonani koko ajan, eli käytännössä asuu täällä. Maksan siis yksin vuokran ja muut laskut. Eikä siinä mitään, ymmärrän että kämppä on mulla vuokralla ja se siitä. Mutta se ruuan kulutus.. En voi ymmärtää miten voi olla noin ajattelematon, joka kerta kaupassa käydessä minä maksan. Mies vaan lappaa halumaansa ruokaa koriin. Ei elettäkään että tarjoutuisi maksamaan. Joskus saattaa jotain pientä käydä hakemassa, maitoa tms. Ehkä kerran pari kahteen viikkoon ostaa yhden aterian ruuat. Tiedän että vika on minussakin kun en pysty suoraan sanomaan, jotenkin tähän on vaan luisuttu. Olisiko ehdotuksia miten otan asian 'nätisti' esille? Tuntuu vaan niin typerältä ettei toinen vaan tajua pyytämättäkin?!
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrät varmaan ettei tuossa ole kysymys ajattelemattomuudesta vaan selkeästä hyväksikäytöstä! Ajattelemattomuutta voisi olla yhtenä tai kahtena viikonlopun kyläily toisen kustannuksella, eikä fiksu ihminen toimi edes niin, vaan osallistuu kustannuksiin pyytämättä.
Ainoa tapa on sanoa suoraan; laske valmiiksi esim. kahden viikon tai yhden kuukauden ruokakulut ja sano, että odotat saavasi puolet kuluista mieheltä ja jatkossa kumpikin maksaa aina puolet.
Kyllä vierailujen pitäisi olla seurustelusuhteessa vastavuoroisia ja mielelläni maksan ruuat silloin kun ollaan minun luona, miehen luona toisinpäin. Tietysti voi viedä mukana viiniä tai jotain muuta yhteiseen käyttöön, mutta sentilleen kuluja jakavat hakeutukoon kaltaistensa seuraan. Varsinkin jos on välimatkaa ja toinen matkustaa luokseni, kuluu siihen aikaa ja rahaa josta valmistamani ja maksamani ruoka on pieni korvaus.
Älä oleta, että mies osaa lukea rivien välistä. Harvoin osaavat.
Joka kerta, kun menette kauppaan, niin sanoita selvästi
- minä voin maksaa tällä kertaa, mutta maksa sinä seuraavalla kerralla
- minä maksoin viimeksi. Eikö se ole sinun vuorosi maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommenteista! Pakko vaan ottaa puheeksi. Vielä sen verran tilanteesta että molemmat opiskellaan eli tulot ei päätä huimaa kummallakaan. Teen itse jonkun verran töitä opiskelun ohessa, toisin kuin mies, niin omat tulot on sen takia vähän paremmat. Mutta en mä siellä töissä sen vuoksi viitsisi raataa että pääsen elättämään toisenkin. Miehellä taas ei tosiaan ole mitään omia vuokrakulujakaan.
En voi käsittää miksi alkujaan olet päästänyt tilanteen tuohon jamaan. Miten kauan tätä on jo jatkunut?
Kyllä loisia riittää.
Minun ystävättärelleni kävi noin, asuivat avoliitossa ja saivat lapsen. Nainen maksoi elämisen kulut eroon saakka, useamman vuoden tuollainen tilanne. Mies vetosi aina siihen että edellisen avioliiton lasten elatusmaksuihin menee rahat. Aikansa jaksoi katsella kunnes havahtui ja heivasi miehen ulos.
Pelkäät menettäväsi miehen jos et voi ottaa asiaa puheeksi. Oikeasti mitä tuollaisella "miehellä" teet. Maksat miehelle seksipalveluista ruoalla ja asunnolla - sinulla on mieshuora.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko ehdotuksia miten otan asian 'nätisti' esille? Tuntuu vaan niin typerältä ettei toinen vaan tajua pyytämättäkin?!
Miksi olet yhdessä miehen kanssa jonka tavat tuntuvat typeriltä?
Oikein muuta vaihtoehtoa tuohon ei ole kuin kertoa miltä sinusta tuntuu. Kertoa että se tuntuu sinusta typerälle käytökselle että mies ei koskaan maksa ostoksia tai edes osta omia ruokiaan.
Mulla oli täysin sama tilanne exän kanssa joka juuri pitkälti tästä syystä onkin exä.
Maku menee viimeistään siinä kohtaa kun pitää "pyytää" osallistumaan.
Mökötti aina kun tein ylitöitä ja työmatkoja, vaikka suoraan sanoin että pitkää päivää pakko tehdä kun ei rahat riitä, VINK VINK!
Kaupasta toi aina sen YHDEN maidon ja mehun, ihan että minä sain heti seuraavana päivänä mennä uudestaan. Vuokraan ei osallistunut vaikka postinsa käänsi luokseni. Elätin/elätän myös kahta lasta, että ehkä hän ajatteli menevänsä siinä sivussa.
Mies kävi siis itsekkin töissä.
Viimeinen niitti oli kun ehkäisyn pettäessä tein abortin hirvittävin raskain mielin yhteisestä päätöksestä. Lasku tuli ja löin paperin miehelle käteen. Katsoi minua hölmistyneenä, "en kai minä tätä maksa, sinähän siellä sairaalassa olitkin!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrät varmaan ettei tuossa ole kysymys ajattelemattomuudesta vaan selkeästä hyväksikäytöstä! Ajattelemattomuutta voisi olla yhtenä tai kahtena viikonlopun kyläily toisen kustannuksella, eikä fiksu ihminen toimi edes niin, vaan osallistuu kustannuksiin pyytämättä.
Ainoa tapa on sanoa suoraan; laske valmiiksi esim. kahden viikon tai yhden kuukauden ruokakulut ja sano, että odotat saavasi puolet kuluista mieheltä ja jatkossa kumpikin maksaa aina puolet.
Kyllä vierailujen pitäisi olla seurustelusuhteessa vastavuoroisia ja mielelläni maksan ruuat silloin kun ollaan minun luona, miehen luona toisinpäin. Tietysti voi viedä mukana viiniä tai jotain muuta yhteiseen käyttöön, mutta sentilleen kuluja jakavat hakeutukoon kaltaistensa seuraan. Varsinkin jos on välimatkaa ja toinen matkustaa luokseni, kuluu siihen aikaa ja rahaa josta valmistamani ja maksamani ruoka on pieni korvaus.
Nyt on em. kirjoittaja tahallaan käsittänyt asian väärin. Ei ole kysymys nyt vastavuoroisista vierailuista vaan kahden opiskelijan elämisestä, jossa toisen, naisen, tuloja käytetään koko ajan molempien elättämiseen ja mies asuu tahollaan ilmaiseksi, mutta käytännössä käyttää sekä ap:n kustantamaa asuntoa että muonaa jatkuvasti osallistumatta kustannuksiin. Ap ei haluakaan vuokraan osallistumista mutta pitää epäreiluna että mies syö hänen piikkiinsä koko ajan.
jatkuvasti
Nyt siis kerrankin mä haluan tietää miten tässä käy eli Ap, ole kiltti ja kerro miten hoidit tilanteen ja ennen kaikkea miten poikaystävä otti asian.
Nyt teet niin että mies maksaa jatkossa ruoat niin pitkään mitä sinä olet maksanut tähän asti. Reilu peli.
Jos on valmis tähän niin mies on oikeasti sinusta kiinnostunut ei ainoastaan maksuttomasta täysylöspidosta ja kylkiäisenä vielä pillua.
Jos mies sinut jättää tämän takia niin tiedät ei hän sinua oikeasti rakastanut vaan käytti ainoastaan hyväkseen. Tiedän tapauksen jossa mies muutti naisen luo (ei toki kirjojaan) koska opiskelupaikkakunnalta oli kotiinsa 50 km matkaa. Sanoi mulle tämän suoraan että asuu opintojen ajan ja sen jälkeen lopettaa suhteen.
Näin myös teki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on em. kirjoittaja tahallaan käsittänyt asian väärin. Ei ole kysymys nyt vastavuoroisista vierailuista vaan kahden opiskelijan elämisestä, jossa toisen, naisen, tuloja käytetään koko ajan molempien elättämiseen ja mies asuu tahollaan ilmaiseksi, mutta käytännössä käyttää sekä ap:n kustantamaa asuntoa että muonaa jatkuvasti osallistumatta kustannuksiin. Ap ei haluakaan vuokraan osallistumista mutta pitää epäreiluna että mies syö hänen piikkiinsä koko ajan.
jatkuvasti
Kommentoin kohtaa, jossa fiksu ihminen kirjoittajan mukaan osallistuu kuluihin viikonloppuvierailun aikanakin. Se on mielestäni seurustelusuhteessa järjetöntä edellä mainitsemistani syistä.
Kiitos taas kaikille. Joku kysyi aikaisemmin mihin mies käyttää opintotukensa. Sitä hän tosiaan saa enkä tiedä mihin käyttää, omiin huvituksiin varmaankin. Mies ei 'kyläile' luonani vaan käytännössä asuu. Luopui siis omasta vuokrakämpästään sen takia että on niin paljon minun luonani. Tämä asia oli minulle ok, enkä vaadi vuokraan osallistumista kun en halua että mies virallisesti muutta tänne. Muussa tapauksessa pitäisi saada uusi vuokrasopimus jotta mies saisi myös asumislisää, ja silloin voisin vaatia vuokraan osallistumista. Tarkoituksena olisi kuitenkin alkaa katsomaan yheistä asuntoa niin en näe järkeä hetkeksi tänne virallisesti muuttamisessa. Mies kuitenkin säästää monta sataa kuussa nyt kun ei tarvitse maksaa omaa asuntoa, niin kuvittelin tilanteen muuttuvan automaattisesti niin, että mies alkaisi ottamaan enemmän osaa yhteisiin ruokakustannuksiin. Edelleen tiedän että osasyy on minussa kun en ole sanonut asiasta, olisin vaan toivonut toisen tajuavan näinkin yksinkertaisen asian itse.
No älä ainakaan muuta yhteen tuollaisen kanssa. Sun ainoa funktio miehen elämässä on tarjota ilmaiset lounaat ja seksiä ja kakkosasunto jossa saa majailla ja syödä ilmaiseksi,
Lisäyksenä vielä miten tähän on päädytty. Aikaisemmin kävin kokopäivätyössä ja näin ollen minulle oli ihan ok maksaa enemmän (siis suurinpiirtein kaikki ja aina). Tilanne kuitenkin muuttui viime syksynä kun aloin itsekin opiskelemaan, mutta käytäntö vaan on pysynyt samana.. Eikä voi olla kyse siitäkään että mies jostain syystä kuvittelisi minun olevani jotenkin 'rahoissani', sillä olen moneen kertaan sanonut kuinka ei huvittaisi olla töissä kaikkia viikonloppuja mutta on pakko.
Onko tyyppi töissä? Jollei, kierrä kaukaa. Tuo tulee jatkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos taas kaikille. Joku kysyi aikaisemmin mihin mies käyttää opintotukensa. Sitä hän tosiaan saa enkä tiedä mihin käyttää, omiin huvituksiin varmaankin. Mies ei 'kyläile' luonani vaan käytännössä asuu. Luopui siis omasta vuokrakämpästään sen takia että on niin paljon minun luonani. Tämä asia oli minulle ok, enkä vaadi vuokraan osallistumista kun en halua että mies virallisesti muutta tänne. Muussa tapauksessa pitäisi saada uusi vuokrasopimus jotta mies saisi myös asumislisää, ja silloin voisin vaatia vuokraan osallistumista. Tarkoituksena olisi kuitenkin alkaa katsomaan yheistä asuntoa niin en näe järkeä hetkeksi tänne virallisesti muuttamisessa. Mies kuitenkin säästää monta sataa kuussa nyt kun ei tarvitse maksaa omaa asuntoa, niin kuvittelin tilanteen muuttuvan automaattisesti niin, että mies alkaisi ottamaan enemmän osaa yhteisiin ruokakustannuksiin. Edelleen tiedän että osasyy on minussa kun en ole sanonut asiasta, olisin vaan toivonut toisen tajuavan näinkin yksinkertaisen asian itse.
Äkkiä eroon tuollaisesta. Heppu on tod.näk.saanut häädön ja elelee nyt ihan täysin sun rahoillasi. Älä edes kuvittele muuttavasi yhteen tuollaisen hemmon kanssa. Olet aivan liian höveli. Mies on vaan ja ainoastaan pelkkä hyväksikäyttäjä eikä tilanne tule muuttumaan.
Pyydä miestä hankkimaan oma asunto jos et kertakaikkiaan ole hänen kanssaan ihan tosissasi perustamassa yhteistä huushollia ja perhettä. Jos rakastat häntä oikeasti niin ota heti asia esille, että maksatte ruuat puoliksi. Onhan sinulla muutakin kuten esim. vakuutus (kotivak.), sähköt ym. maksettavana. Nyt usko meitä vanhempia ja kokeneempia että anna hänen ottaa vastuu elämisestänne tai pane poikki. Muutoin elämästäsi tulee liian raskasta. Ei kai hän ole tyhmä: vain tyhmä ei huomaa että käyttää hyväkseen toista.
Apua tää kuulostaa ihan mun eksältä. Asuttiin niihin aikoihin p-savossa, sen jälkeen en tiedä missä on asunut. Ei kai kuulosta tutulta?
Kaikkea sitä ihmiset suostuukin sietämään... Siis ihan selkeää hyväksikäyttöä!
Vierailija kirjoitti:
Mies ei 'kyläile' luonani vaan käytännössä asuu. Luopui siis omasta vuokrakämpästään sen takia että on niin paljon minun luonani.
Missä mies asuu virallisesti??
Vierailija kirjoitti:
Mitä, siis mies asuu luonasi eikä ole tarjoutunut maksamaan mitään asumisestaan? Ja vielä ei maksa ruoastakaan?? Miten.jotkut.kehtaa.
Ap, käy nyt se keskustelu asiasta. Sulla ei ole mitään hävettävää vaan miehellä. Jos mies ei tajua miksi hänen pitäisi maksaa mistään niin sanoisin tässä vaiheessa hyvästit.
No ei todellakaan kuulu maksaa asumisesta, jos on vielä asumiskulut toisaalla. Menköön ap vaihteeksi miehen luo, nyt päässyt helpolla kun saa olla kotona ja toinen joutuu ramppaamaan kylässä. Ruokakulut luonnollisesti molempien vastuulla.