Miesystävä ei osallistu kuluihin
Tilanne on siis se ettei asuta (vielä) virallisesti yhdessä mutta miesystäväni majailee luonani koko ajan, eli käytännössä asuu täällä. Maksan siis yksin vuokran ja muut laskut. Eikä siinä mitään, ymmärrän että kämppä on mulla vuokralla ja se siitä. Mutta se ruuan kulutus.. En voi ymmärtää miten voi olla noin ajattelematon, joka kerta kaupassa käydessä minä maksan. Mies vaan lappaa halumaansa ruokaa koriin. Ei elettäkään että tarjoutuisi maksamaan. Joskus saattaa jotain pientä käydä hakemassa, maitoa tms. Ehkä kerran pari kahteen viikkoon ostaa yhden aterian ruuat. Tiedän että vika on minussakin kun en pysty suoraan sanomaan, jotenkin tähän on vaan luisuttu. Olisiko ehdotuksia miten otan asian 'nätisti' esille? Tuntuu vaan niin typerältä ettei toinen vaan tajua pyytämättäkin?!
Kommentit (85)
Kun meillä tuli sama tilanne eteen, sanoin miehelle, että mulla on ehdotus. Otetaan yhteinen tili johon molemmat laittaa x-summan ruoka-, asumis- ym yhteisiin kuluihin. Tai jos se ei tunnu hyvältä, olisiko sinulla joku muu ehdotus. Tuntui hyvältä ja näin on menty siitä lähtien. Koitapa tätä lähestymistapaa
No saitko suusi auki vai aiotko vielä maksaa oppirahoja?
Taas ketju joka lässähti kun aloittaja katosi.
Aaaapee! Joko puhuitte? Kiinnostaa! Olen samassa tilanteessa...
Kantapään kautta, omasta samantyyppisestä virheestäni olen oppinut, että ennen kun muutetaan yhteen pitää istua alas ja puhua rahasta: kuka maksaa, mitä maksaa, miten maksaa, miten kaikki kulut jaetaan. Se on tylsää ja arkista, mutta elämä on aina välillä, mutta se helpottaa asioiden hoitoa ja siinä kohtaa voi silmät avautua: haluaako yleensä elämäänsä jakaa toisen kanssa.