Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hienosti hoidettua rekrytointia taas. Hakemuksen viimeisestä jättöpäivästä kulunut 1,5 kk. Mitään eivät viitsi ilmoittaa.

Vierailija
10.03.2017 |

Ilmeisesti se perinteinenkin "tällä kertaa valinta ei kohdistunut sinuun"-sähköposti on nykyään ylivoimaisen suuri vaiva työantajille.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa on. 200 sähköpostin kopioimiseen menee jonkin verran aikaa, vaikka viesti olisikin kaikille sama. 

Vierailija
2/48 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin kova työvoimapula, että jokaista työnhakijaa kannattaa kohdella kunnioittaen. Eiku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain muutama kevät sitten erääseen isoon suomalaiseen pörssiyritykseen kesätöihin. Vastaus, ettei minua valittu, tuli sähköpostiini syyskuun ensimmäisellä viikolla.

Vierailija
4/48 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä firma? Kerro, niin osataan välttää.

Vierailija
5/48 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain muutama kevät sitten erääseen isoon suomalaiseen pörssiyritykseen kesätöihin. Vastaus, ettei minua valittu, tuli sähköpostiini syyskuun ensimmäisellä viikolla.

Elokuun viimeisinä päivinä vielä jännityksellä odotit, että jos kuitenkin sinut valittaisiin! :)

Vierailija
6/48 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi firmoissa on HR-osastot ja HR-ammattilaiset, kun ne eivät osaa edes tuollaisia perusasioita hoitaa kunnolla.

Vierailija
7/48 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin takavuosina työhaastattelussa helmikuussa ja kesäkuun alussa tuli viesti, ettei minua valittu. Jotenkin olin itse tämän jo päätellyt kuukausien kuluessa..

Vierailija
8/48 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekrytointi on myös firman mainosta. Ihme, että eivät tätä tajua. Vaikka tätä työnhakijaa ei haluttukaan töihin, niin todennäköisesti hän tuntee jonkun, joka tuntee jonkun jne. joka kuulee, että paska firma, eikä hae sinne, vaikka firma haluaisi hänet...

Vierailija
9/48 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rekrytointi on myös firman mainosta. Ihme, että eivät tätä tajua. Vaikka tätä työnhakijaa ei haluttukaan töihin, niin todennäköisesti hän tuntee jonkun, joka tuntee jonkun jne. joka kuulee, että paska firma, eikä hae sinne, vaikka firma haluaisi hänet...

Tähän. Muutin kesällä uudelle paikkakunnalle ja aloin etsiä töitä perhevapaiden jälkeen. Laitoin mm. muutamalle yksityiselle firmalle työhakemuksen, koska työpaikkailmoitukset olivat kuulostaneet hyviltä ja hyvää työntekijää arvostavilta. Ei tullut kuittausta hakemuksen saapumisesta, eikä mitään viestiä siitä että miten haussa kävi. Totesin, että näihin paikkoihin en menisi töihin vaikka pyytäisivät. Onneksi kyse ei ollut koko kaupunkia koskevasta toimintakulttuurista, sillä seuraavia paikkoja hakiessa sain oikein asiallisesti kuittaukset hakemuksen saapumisesta, tiedon aikataulusta ja lopuksi tiedon siitä, kuka työpaikkaan oli otettu. Sain toki itsekin erittäin hyvän työpaikan, jossa hakumenettely oli hoidettu loistavasti. Otin työn vastaan oikein mielelläni. Jatkossa saatan joutua tekemisiin niiden parin yksityisen firman kautta ja mielikuva on valitettavasti valmiiksi negatiivinen, vaikka pidänkin mieleni avoimena.

Vierailija
10/48 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, täällä Englannissa firmoilta on ihan turha odottaa mitään "ei tällä kertaa" -vastauksia eikä sitä pidetä mitenkään kummallisena. Työpaikkailmoituksissa sanotaan ihan suoraan usein, että hakemuksia tulee niin paljon, ettei meillä ole mahdollisuutta kaikkiin vastata eli jos ei mitään kuulu, niin sinua ei ole valittu. Jos haluat tietää prosessin etenemisestä, niin ota ihan itse se puhelin käteen ja soita ja kysy, ei nettipalstalla valittaminen mitään auta.

Vierailija
11/48 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattumaako, että nämä työnhaun ankeudesta alituiseen valittavat ihmiset ovat niitä, jotka pyörivät vuodesta toiseen työttömänä. Kannattaa jossain vaiheessa hyväksyä se tosiasia, että jos et ole aivan huippuammattilainen jossain asiassa, et tule saamaan toivomaasi kiinnostusta työnantajien suunnalta.

Miksi työnanatjan pitäisi joka tallaajalle ureta soittelemaan ja lässyttämään jotain soopaa. Peli on kovaa ja työnhaussa kovat pärjää. Jos olet aktiivinen ja soittelet tai käyt hakemassasi työpaikassa kyselemässä ja osoitat kiinnostuksesi työpaikkaa kohtaan niin todennäköisyydet palkkaukseesi kasvavat huomattavasti.

Ei kukaan halua sellaista työntekijää, joka pitää aktivoida aina jonkun muun toimesta tekemään asioita. Työnantajat haluavat aktiivisia ja itse ajattelevia ihmisiä hoitmaan tarvittavat hommat tehokkaasti ilman, että jokaista liikettä on seurattava ja kyseltävä jatkuvasti miten menee.

Vierailija
12/48 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, täällä Englannissa firmoilta on ihan turha odottaa mitään "ei tällä kertaa" -vastauksia eikä sitä pidetä mitenkään kummallisena. Työpaikkailmoituksissa sanotaan ihan suoraan usein, että hakemuksia tulee niin paljon, ettei meillä ole mahdollisuutta kaikkiin vastata eli jos ei mitään kuulu, niin sinua ei ole valittu. Jos haluat tietää prosessin etenemisestä, niin ota ihan itse se puhelin käteen ja soita ja kysy, ei nettipalstalla valittaminen mitään auta.

No kato kun Suomessa on valtava työvoimapula, niin siksi olemme ihmeissämme, kun työhakijoihin suhtaudutaan silti niin tylysti.

Vierailija
13/48 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sattumaako, että nämä työnhaun ankeudesta alituiseen valittavat ihmiset ovat niitä, jotka pyörivät vuodesta toiseen työttömänä. Kannattaa jossain vaiheessa hyväksyä se tosiasia, että jos et ole aivan huippuammattilainen jossain asiassa, et tule saamaan toivomaasi kiinnostusta työnantajien suunnalta.

Miksi työnanatjan pitäisi joka tallaajalle ureta soittelemaan ja lässyttämään jotain soopaa. Peli on kovaa ja työnhaussa kovat pärjää. Jos olet aktiivinen ja soittelet tai käyt hakemassasi työpaikassa kyselemässä ja osoitat kiinnostuksesi työpaikkaa kohtaan niin todennäköisyydet palkkaukseesi kasvavat huomattavasti.

Ei kukaan halua sellaista työntekijää, joka pitää aktivoida aina jonkun muun toimesta tekemään asioita. Työnantajat haluavat aktiivisia ja itse ajattelevia ihmisiä hoitmaan tarvittavat hommat tehokkaasti ilman, että jokaista liikettä on seurattava ja kyseltävä jatkuvasti miten menee.

Miten tämä vuodatus liittyi siihen, että olisi hyvä tapa ja pieni vaiva laittaa työpaikkaa hakeneille edes se yksi lyhyt sähköpostiviesti, jossa kiitetään kiinnostuksesta ja pahoitellaan, että häntä ei valittu.

Vierailija
14/48 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kato kun Suomessa on valtava työvoimapula, niin siksi olemme ihmeissämme, kun työhakijoihin suhtaudutaan silti niin tylysti.

Niin siis millaisen kuvittelet tilanteen täällä Lontoossa olevan...?

Vierailija
15/48 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täytyy olla melko tyhmä, että odottaa kuukausitolkulla työpaikalta viestiä hakemukseensa. Itse soitan yleensä jo seuraavana päivänä ja kysyn onko hakemukseni jo käsitelty ja jos ei niin milloin voin soittaa uudestaan. Jos ovat käsitelleet niin kyselen voinko tulla haastatteluun ja jos en voi niin miksi ja miten voin parantaa taitojani, että kelpaisin yritykselle ym.

Aktiivisen asenteeni johdosta olen onnistunutkin saamaan aina työpaikkoja ja olen tälläkin hetkellä työkoneen äärellä tekemässä kovasti töitä :).

Olkaa ihmiset aktiivisia ja soitelkaa ja menkää vaikka käymään sinne firmaan jos ei ala mitään kuulumaan!

Vierailija
16/48 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekrytoijana voin kertoa, että rekrytointiin menee monesti todella paljon aikaa. Olemme rekrynneet kesätyöntekijöitä nyt jo useamman viikon. Heti ei kaikkia viitsi kutsua haastatteluun vaan ehkä 10, sen jälkeen seulotaan hakemukset taas läpi ja kutsutaan seuraavat 10, jos vieläkään kaikkia paikkoja ei ole saatu täytettyä, niin sitten kutsutaan lisää haastatteluun.

Ja muitakin töitä pitäisi tehdä.

Kaikille kuitenkin ilmoitamme aina, kävi miten kävi.

Vierailija
17/48 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa on. 200 sähköpostin kopioimiseen menee jonkin verran aikaa, vaikka viesti olisikin kaikille sama. 

Samaa viestiä ei voi lähettää kaikille piilokopioina?

Vierailija
18/48 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti se perinteinenkin "tällä kertaa valinta ei kohdistunut sinuun"-sähköposti on nykyään ylivoimaisen suuri vaiva työantajille.

UUUUUH, ghostaamista ja ignooraamista, osta tykki ja ammu ne.

Vierailija
19/48 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista sinällään, että maine on firmoille usein tärkeä asia. Pidän sitä tavallaan hyvänä palveluna ja käytöksenä ilmoittaa valintaprosessin lopputulos hakijalle, joka on usein uhrannut aikaa tunteja hakemuksen kirjoittamiseen. Antaa huonon kuvan yrityksestä. Miten tuollaiseen ei voi olla aikaa tai miksi ei ole automaattista järjestelmää, joka heittää ei-valituille automaagisesti viestin? Yritykset käyttää markkinointiin ja brändäykseen tähtitieteellisiä summia, niin tuskin tuohon investointi olisi mahdottomuus. Mahdollisuus firmalle erottua tällaisilla pikkujutuilla.

Vierailija
20/48 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä täytyy olla melko tyhmä, että odottaa kuukausitolkulla työpaikalta viestiä hakemukseensa. Itse soitan yleensä jo seuraavana päivänä ja kysyn onko hakemukseni jo käsitelty ja jos ei niin milloin voin soittaa uudestaan. Jos ovat käsitelleet niin kyselen voinko tulla haastatteluun ja jos en voi niin miksi ja miten voin parantaa taitojani, että kelpaisin yritykselle ym.

Useimmissa työpaikoissa tuollainen tunkeileva käytös johtaa siihen, että hakemus menee taatusti pinon alimmaiseksi.