Tupakoija, miksi poltat?
Miksi saastutat itseäsi ja läheisiäsi? Jos sinua ei terveys huoleta, niin eikö sinua huoleta ennen aikainen rupistuminen?
Kommentit (69)
En itse polta enkä ole koskaan polttanut mutta kysyin ystävältäni (joka siis polttaa), tämän kysymyksen ja vastaus oli: "koska se rentouttaa."
En ymmärrä tupakoitsijoita ja musta se on todella ällöttävää ja niin turhaa!
Maistuu ja tuoksuu hyvälle, tykkään vetää savua keuhkoihin ja rentouttaa.
Kukaan meistä ei elä ikuisesti, joten sama elää siten miten haluaa.
Mitä sitten ajattelet, kun keuhkot on paskana ja ilmaa ei tule keuhkoihin ja jatkuva yskä päällä.
keuhkosyöpä odottaa. mainosmiehet aikoinaan mainosti tupakointia muodikkaaksi ja seksikkääksi.
minusta siinä ei ole mitään seksikästä ja muodikasta ja haju on kammottava. Itse en ole polttanut
koskaan 52v. paitsi joskus pikkupoikana, kun isä ja enot polttivat. tupakointi jäi siihen, kun erehdyksessä
vedin savua ns väärään kurkkuun. en sen jälkeen ole tupakoinut ja välttynyt keuhkoahtaumilta. nykyään
tupakointi mainostetaan köyhissä maissa samaaan tapaan kuin meillä 1960 luvulla ja sitä ennen.
Monet menevät kehitysmaissa halpaan kun mainosmiehet mainostavat tupakointia miehekkäänä
ja seksikkäänä tapana, mutta eihän mainosmiehet tietenkään sano ääneen tupakan haittapuolia.
sehän on bisnes ja työllistää tupkanviljelijöitä. eli terveys menee ja rahat savuna ilmaan ja tuskin
keuhkonsiirtoja tehdään sellaisille, joiden tiedetään olevan tupakoitsija.
Poltan siksi, että olen pahasti riippuvainen. Inhoan tupakointia. Koitin olla ilman taas kerran pari päivää niin olin hajota siihen outouden tunteeseen. Ehkä se pitäisi vaan kestää, sillä ei olisi edes varaa polttaa ja inhoan sitä todellakin! Auttaisko joku lääke, kun nikotiinituotteet saavat voimaan pahoin ja suu ja kurkku kärsivät.
Sairastan koliittia. Tupakka helpottaa sen oireita.
Kykenen tupakoimalla hallita vatsaani, joten pystyn käydä paskalla ennen kauppareissua, eikä tarvitse kaupassa jännittää.
Googleta tupakka ja koliitti.
Se on vaan niin ihanaa. Se hetki aamuvarhaisella, usvaa vielä pellolla, kaikessa rauhassa, mökin rappusilla. Tai pimenevässä illassa. Täydellinen zen. Haluaisin lopettaa, mutta ihanat hetket eivät päästä otteestaan.
En tiä. Koska olen idiootti.
Oikeasti.
Maistoin kerran ja hyi helvetti maistui paskalle. En tajua mikä siinä viehättää.
Kuolema tulee kaikille ja lähtöpäivää tai tapaa ei pääse valkkaamaan ellei juuri nyt hyppää junan alle. Jos sinne on vasta menossa voi matkalla jäädä auton alle ja viettää seuraavat 40 vuotta neliraajahalvaantuneena.
Yksi syy nykyiseen raivokkuuteen tupakoitsijoita kohtaan on tämä tiedotuskampanja, että ne roistot kuolevat ja se ahdistaa kunnollisia ihmisiä. Hehän eivät kuole...
Et sinä oikeasti halua tietää. Aloituksesi tarkoitus oli ylentää itsesi tupakoitsijoita paremmaksi ihmiseksi halveksumalla heitä. Tupakoimattomuutesi on ehkä ainoa ominaisuutesi, jolla kykenet pitämään itsetuntoasi yllä.
Onko tupakoija tupajumille jotain sukua?
Se oli vahinko, mikä nyt sattui vain hieman venymään
Silloin kun vielä poltin, ajattelin, että tupakka tekee minut onnelliseksi. Romantisoin mielessäni niitä ihania hetkiä, kun istuskelee kesäyössä punkkulasi toisessa kädessä, tupakka toisessa. Rauhallinen hetki aamukahvin ja tupakan kanssa parvekkeella auringonpaisteessa.
Nyt puoli vuotta polttamatta, eikä ole yhtään ikävä sitä hajua vaatteissa ja hengästymistä portaissa. Sitä, ettei voi rentoutua, kun koko ajan pitää miettiä, milloin pääsee taas röökille ja missä kehtaa polttaa. Olen aina ollut tarkka siitä, etten polta tupakoimattomien lähellä.
Viihteellä ollessani poltan edelleen sähkötupakkaa, jos alkaa kauheasti tehdä mieli. Eihän sekään terveellistä ole, mutta parempi tietenkin polttaa sitä sähkötupakkaa kerran viikossa tai parissa, kuin askin röökiä päivässä. En tiedä pääseekö tästä himosta koskaan lopullisesti eroon.
Vierailija kirjoitti:
Poltan siksi, että olen pahasti riippuvainen. Inhoan tupakointia. Koitin olla ilman taas kerran pari päivää niin olin hajota siihen outouden tunteeseen. Ehkä se pitäisi vaan kestää, sillä ei olisi edes varaa polttaa ja inhoan sitä todellakin! Auttaisko joku lääke, kun nikotiinituotteet saavat voimaan pahoin ja suu ja kurkku kärsivät.
Suosittelen kääntymään lääkärin puoleen. Reseptilääkkeitä löytyy jotka tosiaan auttavat tupakoinnin lopettamisessa.
Vierailija kirjoitti:
Et sinä oikeasti halua tietää. Aloituksesi tarkoitus oli ylentää itsesi tupakoitsijoita paremmaksi ihmiseksi halveksumalla heitä. Tupakoimattomuutesi on ehkä ainoa ominaisuutesi, jolla kykenet pitämään itsetuntoasi yllä.
Itseasiassa olet oikeassa, että tunnen itseni nykyään paremmaksi ihmiseksi. Lopetin tupakoinnin noin vuosi sitten. Katson alaspäin ihmisiä, jotka eivät kykene lopettamaan tupakointia. Olen ollut samassa tilanteessa kuin sinä, joten tiedän kyllä mistä puhun. Minä kuitenkin pystyin lopettaa.
-ap
Koska haluan rupistua ennenaikaisesti. Ällöttää tämä nykyinen rypyttömyyden palvonta.
Vierailija kirjoitti:
Maistoin kerran ja hyi helvetti maistui paskalle. En tajua mikä siinä viehättää.
Maista uudelleen, ja uudelleen ja vielä uudelleen. Viikon päästä se on jo hyvää, kuukauden päästä et enää halua olla ilman. Niin se riippuvuus syntyy.
Itsehän aloitin polttamaan teini-iässä ja lopetin vähän päälle parikymppisenä. Nykyään edes vaikea muistaa mikä siinä oli niin hienoa mutta kai se oli se sosiaalinen tapa ja toki se silloin rentoutti kun oli nikotiini koukussa ja ahdistui kun oli monta tuntia polttamatta. Nykyään kun miettii niin hyi hemmetti! Nykyään opiskelen farmasiaa ja sen verran ollut keuhkoahtaumataudista juttua että ei tulisi mieleenkään enää polttaa. Keuhkoahtaumatauti on siis keuhkosyöpää huomattavasti yleisempi, Suomessa tosi yleinen mutta alidiagnosoitu sairaus, joka noin 90 prosentilla johtuu tupakoinnista. Yksi tuttu sairastui siihen jo alle kolmekymppisenä (joka toki on harvinaista), ja silloin kun tupakkayskä, edes pieni on päivittäistä niin aletaan olla vaarallisilla vesillä. Kyseinen sairaushan on siis etenevä ja parantumaton sekä johtaa kuolemaan, monet toki kuolee sen liitännäissairauksiin. Arviolta noin puolet tupakoitsijoista sairastuu siihen. Ehdottomasti ei kannata altistaa sairaudelle keuhkojaan, se voi puhjeta suht nuorenakin.
Vierailija kirjoitti:
Maistuu ja tuoksuu hyvälle, tykkään vetää savua keuhkoihin ja rentouttaa.
Kukaan meistä ei elä ikuisesti, joten sama elää siten miten haluaa.
Elämä on lyhyt ja sekin röökipaskalle haisten.
Tekee mieli, kova riippuvuus.