Onko olemassa fiksuja miehiä, jotka eivät petä edes henkisellä tasolla?
Niin. Eli minulle sekä fyysinen että henkinen pettäminen ovat yhtä kamalia asioita. Onko olemassa miehiä, jotka eivät petä ollenkaan avioliiton aikana?
Olen eroamassa juuri pettäjästä. Yritettiin korjata liittoa lähes vuosi, mutta ei siitä mitään tullut. Nyt on ero edessä, mutta pelottaa, etten voi luottaa enää miehiin. :(
Kommentit (48)
Luulin itse olevani sellainen mies. 15v naimisissa enkä koskaan mihinkään baaritörttöilyihin ole mukaan lähtenyt, vaikka ruinaajia on riittänyt. Mutta kun parisuhteessa on viimeiseen 5 vuoteen ollut seksiä ehkä kerran vuodessa, niin lopulta kyllästyin seksittömyyteen ja hankin tietoisesti toisen vakituisen seksikumppanin.
Nyt joku tulee sanomaan, että olisit eronnut, niin siihen vastaus on Suomen paska oikeuslaitos. En halua olla rakkaille lapsilleni viikonloppuisä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla meni parikymmentä vuotta aviossa kunnes sorruin tapaamaan ja viestittelemään salassa naisen kanssa johon ihastuin. Olihan se ihan viatonta, mutta lopulta tunnustin myös tunteeni hänelle. Näissä asioissa logiikkana on silti se että mikään ei synny tyhjästä, kaikilla asioilla on joku syy ja tausta. Minulla se oli tarve itsenäistyä suhteessa, joka oli ollut pitkään epätyydyttävä ja tällä en pelkästään tarkoita seksiä, vaan pikemmin henkistä yhteyttä. Jossain vaiheessa tuon henkisen yhteyden puuttuminen aiheuttaa parisuhteessa onhelmia. Tuskin kukaan haluaa itseltään kieltää olemasta onnellinen? Väittäisin siis, ettei vieras nainen näin normitapauksissa ole se syy sinänsä, vaan tapahtumat on seurausta jostain täyttymättömästä omassa parisuhteessa. Toki on varmaan näitä ns. "panomiehiä", joille se kaikkien naisten paneminen on se pääasia, mutta heillä on sitten omien korviensa välissä jotain ihan muita haasteita.
Sehän tästä tekeekin kipeän, kun tiedostan tämän täysin. Olen siis ollut huono vaimo. 😰
Ap
No ei se noin yksitotista ole. Kyllä siinä parisuhteessa on kaksi ihmistä, joilla molemmilla on vastuu parisuhteen toimimisesta. Joskus saattaa olla kyse vain kommunikaatio-ongelmista, mutta ongelmat voivat on paljon syvemmällä esim. heijastavat lapsuuden aikaisia opittuja malleja, joista on vaikea päästä irti. Toinen haaste alkaa (puhun itsestäni) kun keski-iän kynnyksellä löytyykin se varjossa ollut oma persoona, joka ei löydäkään enää parisuhteesta omaa paikkaansa. Se on yksi perusta parisuhteen epätasapainolle, jota ei enää välttättä pysty korjaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Luulin itse olevani sellainen mies. 15v naimisissa enkä koskaan mihinkään baaritörttöilyihin ole mukaan lähtenyt, vaikka ruinaajia on riittänyt. Mutta kun parisuhteessa on viimeiseen 5 vuoteen ollut seksiä ehkä kerran vuodessa, niin lopulta kyllästyin seksittömyyteen ja hankin tietoisesti toisen vakituisen seksikumppanin.
Nyt joku tulee sanomaan, että olisit eronnut, niin siihen vastaus on Suomen paska oikeuslaitos. En halua olla rakkaille lapsilleni viikonloppuisä.
Jos olet pitänyt puolet vanhempainvapaista, ollut kotona sairaan lapsen kanssa, osallistunut tasapuolisesti kaikkeen lastenhoitoon (neuvolakäynnit ym) niin miksi oletat, että saisit vain lasten tapaamisoikeuden etkä yhteishuoltajuutta niin että lapset asuvat vuoroviikot sinun luonasi?
Vierailija kirjoitti:
en tiedä mitä tarkoitat noilla yksisarvi-puheilla, mutta tämä pettäminen on todella rikkonut minut kappaleiksi, enkä voi luottaa enää kehenkään mieheen. Toivoisin nyt tukea .
Ap
Mitä jos ottaisit vastuun itsestäsi, sekä aivan itse tekemästäsi miesvalinnasta.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet pitänyt puolet vanhempainvapaista, ollut kotona sairaan lapsen kanssa, osallistunut tasapuolisesti kaikkeen lastenhoitoon (neuvolakäynnit ym) niin miksi oletat, että saisit vain lasten tapaamisoikeuden etkä yhteishuoltajuutta niin että lapset asuvat vuoroviikot sinun luonasi?
Koska Suomi. Tasa-arvo on täällä sitä, että naiset ensin. Näin on käynyt ihan omassa tuttavapiirissä. Katsottiin, että on lasten etu, jos heillä on vain yksi varsinainen koti. Miehestä viis. Sille toki riittää, että näkee lapsiaan joka toinen viikonloppu ja kiitokseksi tästä hyvästä diilistä maksaa sitten vielä elatusmaksuja.
Vierailija kirjoitti:
Tässä kommentissa on pari suurta epäkohtaa. Jos sinulla on ruinaajia riittänyt, niin miten olet voinut kärvistellä seksittömässä suhteessa 5 vuotta. Ei kuulosta kovin todennäköiseltä. Toinen asia, että nykyään on hyvin tavallista hoitaa lapsia vuoroviikoin. Miksei siis teilläkin olisi ollut tämä mahdollista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska Suomi. Tasa-arvo on täällä sitä, että naiset ensin. Näin on käynyt ihan omassa tuttavapiirissä. Katsottiin, että on lasten etu, jos heillä on vain yksi varsinainen koti. Miehestä viis. Sille toki riittää, että näkee lapsiaan joka toinen viikonloppu ja kiitokseksi tästä hyvästä diilistä maksaa sitten vielä elatusmaksuja.
Näin lienee. Käsittääkseni vuoroviikkoasumista on lähinnä silloin, kun vanhemmat pystyvät sopimaan siitä ja muistakin lasten asioista keskenään. Jos menet oikeuteen, et ehkä saa.
Up