Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kestositeet, kokemuksia?

Vierailija
09.03.2017 |

Käyttääkö kukaan menkkojen aikana? Jääkö niihin pesusta huolimatta ikävä haju?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan kokeillut?

Vierailija
2/11 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köytän, ,vaihtoehtona jos ei tee mieli käyttää kuukuppia. Eli aika paljon.

Ei jää hajua, mulla ainakaan. Mulla on puuvillaiset siteet. En mene sanomaan, miten villaisten kanssa on. Pesen niitä vähän alle 40 asteessa ja kuivaan ilmavasti tai kuivausrummussaa (mutta jälkimmäistä en suosittele, kaikki kosteuseristyskalvot ei kestä sitä). Joskus oon pessyt myös 60 asteessa, mutta silloin jää värjäymiä helposti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kokeillu kankaisia joissa nepparikiinnitys. Aivan perseestä. En tykkää. Epämukavia, istuu huonosti ja tekis mieli heittää roskiin käytön jälkeen. Tahroja jää pesun jälkeen, hajua ei mielestäni. Roskiin ne sitten lopulta lensi.

Vierailija
4/11 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sekä kuukuppi, että kestositeet käytössä. Riippuu vähän tilanteesta ja fiiliksestä, et kumpaa käytän. Hyvin toimii kestositeet. Taittelen ne käytön jälkeen pesupussiin odottamaan ja pyykkipäivää edeltävänä iltana esipesen sappisaippualla ja jätän lavuaariin likoamaan. Sitten vaan koneeseen 60 astetta. Tulee puhdasta eikä jää hajua tai tahroja. Mulla siis puuvillaisia siteitä ja fleecepintaisia siteitä nepparikiinnityksellä oon tykännyt ja mulla olleet käytössä reilu 3 vuotta. Edelleen hyvässä kunnossa. Tietty vähän saa nähdä vaivaa, ei oo yhtä helppoa kuin kertisten roskiin heittäminen. Mun mielestä huomattavasti mukavampi käyttää.

Vierailija
5/11 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin puuvillaiset kestositeet käyttöön viime vuoden kesällä. Täytyy kyllä sanoa, että en ole katunut. Tuntuvat mukavilta ja parasta on kun ei tarvitse tuottaa suunnatonta määrää muoviroskaa kuukautisten aikana. Sen vaivan tietenkin joutuu näkemään, että pesee ne muiden pyykkien mukana 60 asteessa. Huuhtelen siteet aina kylmällä vedelle (muistakaa, veritahroille kylmä vesi, kuuma polttaa sen kiinni kankaaseen) ja kuuraan sappisaippualla. Minulla siteet eivät ainakaan haise.

Vierailija
6/11 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimiiko kestot hyvin yösiteinä? Tai onko niitä edes saatavilla isompina?

Vierailija
7/11 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimiiko kestot hyvin yösiteinä? Tai onko niitä edes saatavilla isompina?

Niitä saa myös paksumpina eli yösiteinä. Minulla ei ole niin kovaa vuotoa, että tarvitsisin yölle paksumpaa, mutta olen nähnyt niitä nettikaupoissa.

Vierailija
8/11 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän kuukuppia ja kestositeitä. Tavallisin käyttö on mulla yösiteenä parina ensimmäisenä vuotopäivänä kupin kanssa. Olen käyttänyt niitä myös jälkivuodon aikana.

Kestositeiden peseminen toimii samalla tavalla kuin minkä tahansa eritepyykin peseminen: ensin kylmä huuhtelu käsin (runsaalla vedellä!) tai koneessa, sitten 60 asteen pesu. Tahroihin voi käyttää sappisaippuaa (pitää antaa vaikuttaa väh. 15 min ennen pesua). Näin ei jää hajuja. Tahroja voi toki välillä jäädä, mutta ainakin mulla ovat haalistuneet useamman pesun aikana. 

Vierailija
9/11 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maijat-merkillä on ainakin yösiteitä. Mulla on 2 kpl.

Vierailija
10/11 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kertisten ohella. Pesen pyykkiä muutenkin usein, joten eivät jää odottamaan pesua. Etikkakäsittelyllä (etikkaa veteen, yön yli liotus ja pesu normaalisti) saa vaatteista ikävät hajut pois (myös hienhajun). 

Vierailija
11/11 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta. Käytän kuukupin kanssa kuukautisten pari ekaa päivää, ihan siltä varalta jos kuppi vuotaa yli. Käytän sellaisia Hilivinksis-merkkisiä :). Ainoa ongelma on mielestäni, että ne hiostavat (voi ehkä johtua kosteussuojasta, saatavana myös ilman) ja tahrat eivät puhdistu täysin pesussa, vaikka muuten side puhdistuisikin. Kannattaa ostaa tumman värisiä.

ps. kuka nostaa näitä vanhoja ketjuja?