Kuinka kauan sama (villa)vaippa voi olla vauvvalla?
Tuli vaan mieleen tässä vauvvan paskimista katsellessa :D Yleensä se vissiin otetaan pois kun kangas koppuroituu, mutta eikö se vaan tehosta sitä vaikutusta? Itse olen pessyt vaipan aina kun se on koppuroitunut niin kovaksi että vauvva ärsyy siitä, miten te muut?
Kommentit (21)
Siis mitä? Pidätkö vauValla likaista vaippaa? Vai miksi koppuroituu?
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä? Pidätkö vauValla likaista vaippaa? Vai miksi koppuroituu?
No siis _tavallaan_ likaista. Aina kun vauvva paskaa niin otan villiksen pois ja kippaan ne ns pökäleet roskiin ja sit vaan villis takas.
Villiksen ideahan just on pitää vauvvan iholla luonnollista bacteeria niin se tottuu. Että ei se vaipan ihan puhdas kuulukaan olla :)
Ap
Ja se koppuroituminen johtuu siis siitä että vaippaan on kerääntynyt liikaa ns paskatahmaa. Siis sitä mitkä ei kippaamalla lähde.
Ap
Vierailija kirjoitti:
LASU!
Mitä? Miks? :D
Ap
Ja mikä toi villakouri on? Koko vartalo paskis vai?
Ap
Tällä lahtelaisella vauvvan hoitajalla on onneksi korkeintaan nukke eli ei väliä milloin sen vaipan vaihtaa. Kaikki jolla on ollut vauva tietää, että vaipan tuotokset on kaikkea muuta kuin siistejä pökäleitä😂
Hei tyhmä, tämä vitsi vanheni jo.Älä jaksa jatkaa enää.
Voisin sanoa provokai ellen tuntisi vastaavaa perhettä. Hoitopaikassa oli perhe, jonka lapsi käytti kestoja. Villahousuihin tuli pissa ja ne laitettiin hoitopaikassa pyykkipussiin muiden likaisten vaippojen kanssa.
Seuraavana päivänä vanhemmat valittivat ettei villahousuja saa laittaa likapussiin vaan takaisin lapsen päälle vaan! No likapussiin ne menivät aina suoraan, koska niitä oltu edes pesty, sillä ne haisivat niin kamalalle.
Vanhemmat siis ottivat vaan ne likaiset villahousut muiden likaisten vaippojen joukosta ja siirsivöt puhtaiden joukkoon. Hyi yök! Saiko tästä mitään selvää?
Vierailija kirjoitti:
Tällä lahtelaisella vauvvan hoitajalla on onneksi korkeintaan nukke eli ei väliä milloin sen vaipan vaihtaa. Kaikki jolla on ollut vauva tietää, että vaipan tuotokset on kaikkea muuta kuin siistejä pökäleitä😂
No ei niin :D Pökäleillä tarkoitan sitä sinappimaista lyllttyröä joka tippuu villiksestä kun kipataan. Vai millä nimellä sitä pitäis sanoo? Mulle paska on ollu aina pökälettä. Mun vauvvalla kyl alkaa jo paska kiinteytyä. Alkaispa perseki :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Voisin sanoa provokai ellen tuntisi vastaavaa perhettä. Hoitopaikassa oli perhe, jonka lapsi käytti kestoja. Villahousuihin tuli pissa ja ne laitettiin hoitopaikassa pyykkipussiin muiden likaisten vaippojen kanssa.
Seuraavana päivänä vanhemmat valittivat ettei villahousuja saa laittaa likapussiin vaan takaisin lapsen päälle vaan! No likapussiin ne menivät aina suoraan, koska niitä oltu edes pesty, sillä ne haisivat niin kamalalle.
Vanhemmat siis ottivat vaan ne likaiset villahousut muiden likaisten vaippojen joukosta ja siirsivöt puhtaiden joukkoon. Hyi yök! Saiko tästä mitään selvää?
Mä en nyt tajuu sun pointtia? :D
Siis toihan just on villiksen idea.
Vai kammoatko säki kaikkea ihmis ruumiin eritettä. Se paska tulee perseestä ja se on ihan luonnollista! Kyllö sinäkin paskaat tiedät sit paremmin kun sinulla on oma babyysi :)
Minä käytin aikanaan lapsella villaisia kolmioliinoja siinä vaipan alla kun vauva (meillä yhdellä v:llä) oli pieni ja iho herkkä. Kyllä mminä pesin pyykissä ko liinat joka kerta kun ne vaihdettiin. Oli iinä pissaa tai kakkaa tullut. Idea oli että ihoa vasten oli villainen hengittävä kangas. Mutta jos se olisi ollut likainen ja bakteeripesä niin ei se lapselle olisi ollut kuin haitaksi. Toki näitä liinoja käytin muutaman pari kuukautta ja kun vauvan iho vahvistui jätin ne pois. Näin v. -85.
Vierailija kirjoitti:
Minä käytin aikanaan lapsella villaisia kolmioliinoja siinä vaipan alla kun vauva (meillä yhdellä v:llä) oli pieni ja iho herkkä. Kyllä mminä pesin pyykissä ko liinat joka kerta kun ne vaihdettiin. Oli iinä pissaa tai kakkaa tullut. Idea oli että ihoa vasten oli villainen hengittävä kangas. Mutta jos se olisi ollut likainen ja bakteeripesä niin ei se lapselle olisi ollut kuin haitaksi. Toki näitä liinoja käytin muutaman pari kuukautta ja kun vauvan iho vahvistui jätin ne pois. Näin v. -85.
Mutta vauvvathan on sellaisia paskaperseitä muutenki. :D Ja se paska on ihan luonnollista. Perseessä kuuluu olla paskaa. Perseestä tulee paskaa, hassua kun joutuu aikuiselle ihmiselle vielä selittää nää jutut :D
Ap
Nyt joku fixu villisteliä vois kertoo kuinka kauan vauvvalla voi olla se sama vaippa teidän mielestä? Kun koppuroituu niin pesettekö? Ja kun pesette niin eix mäntsäri kuivata villan? Vai pidättekö vaippaa koppuroituneenakin kun mun mielestä se vaan tehostaa villixen vaikutusta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap sulla on kakkaa pyllyssä.
NO MITÄ VITTUA MÄ TUUN IHAN ASIALLISESTI TEKEEN KESSKUSTELUT VAUVVAN VILLIKSISTÄ JA SIT TÄÄ IDARI TULEE VÄITTÄÄ ET MULLA ON KAKKAA PYLLYSSÄ
ILMOITIN ASIATTOMAKS TON SUN AIVOPERSEPIERURIPULINAAMAN JA SUN MITÄ TÖN VIESTI POISTETAAN TULIKO HYVÄ MIELI!!!11
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai kammoatko säki kaikkea ihmis ruumiin eritettä. Se paska tulee perseestä ja se on ihan luonnollista! Kyllö sinäkin paskaat tiedät sit paremmin kun sinulla on oma babyysi :)
Kuinkahan monta "babya" tarvitsen, että ymmärrän laittaa pissaisen vaipan lapseni päälle. Ehkä sitten tämä kolmas antaa sen ymmärryksen? Epäilen silti. Kyllä meillä pestään pissaiset vaatteet, oli ne sitten nuo villahousut tai joku muu pissainen vaate.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai kammoatko säki kaikkea ihmis ruumiin eritettä. Se paska tulee perseestä ja se on ihan luonnollista! Kyllö sinäkin paskaat tiedät sit paremmin kun sinulla on oma babyysi :)Kuinkahan monta "babya" tarvitsen, että ymmärrän laittaa pissaisen vaipan lapseni päälle. Ehkä sitten tämä kolmas antaa sen ymmärryksen? Epäilen silti. Kyllä meillä pestään pissaiset vaatteet, oli ne sitten nuo villahousut tai joku muu pissainen vaate.
No kukin tavallaan tietty, mutta mulla on tapana ajatella _lapsen_ parasta! Musta on tärkeetä totuttaa vauvvis moniin bacteereihin niin ei tuu kipeeks niin helposti :D
Ap
Puhutko nyt villakuoresta? Pesuun kun likaantuu..