Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työterveys ei anna mitään apuja vaivaan nimeltä

Vierailija
15.11.2025 |

Vaihdevuodet.

Työkaveri on aivan kuollut vaihdevuosioireiden takia ja työkyky olematon, silti vastaus oli "no voi että, kun ei me täällä työterveydessä sellaisia vaivoja hoideta" ja "koeta nyt vaan olla ja jakaa töissä".

Ja nainen ei nuku kunnolla ja jos nukkuu niin heräilee ja/tai herää aamuyöstä, nivelkivut saatanallisia, hikoilee useita kertoja työpäivänkin aikana vaatteet märiksi jne.jne

Kuntapuolella tarjottiin aikaa 3kk päähän, yksityiselle hällä ei ole varaa.

Voivoi ja lämmin leipä, elä, kärsi ja ole työnantajalle hyödyksi.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietysti työterveyshuollon sopimuksesta, ehkä vähän hoitajasta tai lääkäristäkin. Tuskin nuo oireet ihan hetkessä ovat päälle käyneet, joten kannattaa tietenkin ottaa vastaan se 3 kk:n päässä oleva aika perusterveydenhuollosta. Kipuja voi hoitaa käsikauppalääkkeillä ja muutenkin kysyä neuvoa apteekista. 

Vierailija
2/20 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tietysti työterveyshuollon sopimuksesta, ehkä vähän hoitajasta tai lääkäristäkin. Tuskin nuo oireet ihan hetkessä ovat päälle käyneet, joten kannattaa tietenkin ottaa vastaan se 3 kk:n päässä oleva aika perusterveydenhuollosta. Kipuja voi hoitaa käsikauppalääkkeillä ja muutenkin kysyä neuvoa apteekista. 

Sopimus on minimi, kuinkas muuten. Ja sairastuakin on sopivaa vain arkisin klo8-16 välillä, ainakin jos mielii yrittää edes saada sieltä apuja tai lääkärinaikaa.

Työntekijöistä 99% naisia ja heistä suurella osalla ikää 40-50+v joten toooodella fiksua ajattelua työnantajalta.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopimus on minimi, kuinkas muuten. Ja sairastuakin on sopivaa vain arkisin klo8-16 välillä, ainakin jos mielii yrittää edes saada sieltä apuja tai lääkärinaikaa.

Työntekijöistä 99% naisia ja heistä suurella osalla ikää 40-50+v joten toooodella fiksua ajattelua työnantajalta.

Ap

Työnantaja maksaa yli 50% työterveyden kuluista, joten arvaa kahdesti, tekeekö mieli maksaa jokaisesta työntekijästä palkan ja sivukulujen lisäksi vielä 7000 e/vuosi?

Vierailija
4/20 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakisääteisen työterveyshuollon lisäksi työnantajan ei tarvi tarjota mitään sairaanhoitoa jos ei halua.

Vierailija
5/20 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, samaan törmännyt. Meillä laaja sopimus, niin silti lääkäri oli todennut, että ei kuulu. Toinen lääkäri oli sitten heti todennut, että kyllä kuuluu, sehän on keskeista työhyvinvoinnin, jaksamisen ja muun kannalta. 

Vierailija
6/20 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen työpaikka aiheuttaa vaihdevuosivaivoja?

Vierailija
7/20 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä apuja siihen voisi antaa? 

Vierailija
8/20 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja maksaa rytkäytyksen ja uuden vaihdelaatikon

Vierailija
9/20 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Työnantaja maksaa yli 50% työterveyden kuluista, joten arvaa kahdesti, tekeekö mieli maksaa jokaisesta työntekijästä palkan ja sivukulujen lisäksi vielä 7000 e/vuosi?

Ja me veronmaksajat melkein puolet. Kiva kun ollaan jätetty piikki auki yksityisille työterveyslääkäreille määrätä rajattomasti tutkimuksia ja hoitoja, kunhan vaan työnantaja maksaa sen toisen puolen. 

Vierailija
10/20 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama, terveysasemaltakaan ei apuja tule. Ei auta vaikka menen työterveyteen, et mulla polviin ja nilkkoihin sattuu, yksi oire vaihdevuosista. Saisin varmana vaan buranaa tai kehotetaan laihduttamaan ( olen L kokoa). Saikku taitaa olla ainut vaihtoehto seuraavat 10 vuotta sillon kun siltä tuntuu. Yksityiseen ei ole varaa. Mulla yhtäkkiä alkoi viime työvuorossa sattumaan nilkkaan niin et linkutin. Hauskaa se, että työskentelen lääkäreiden keskellä, en vaivaa heitäkään. Ei heillä kiinnosta yksi siivooja. Sydän muljuu rinnassa,huimaa,en nuku, sumeat aivot, hiki, kaikki. Mä en oikeastaan jaksais mitään. Meen kohta sänkyyn ja taas alkaa sydän muljumaan,yritä siinä nukkua. Nukun pari tuntia ja herään eikä uni tule. Oikein pirteänä töihin. Kyykkyyn en pääse,polveen sattuu niin perkutisti ja pitää sekin hereillä. Fukkin kivaa!

Vierailija
11/20 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt työssäkäyvällä on varaa yksityiselle gynelle?   Viikossa varmaan pääsee.   Julkinen yleislääkäri  laittaa lähetteen  gynelle, kauan se kestää sekin.

Vierailija
12/20 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä apuja siihen voisi antaa? 

Kuu tai aurinko kuppiin Buranaa... 🤭

Vierailija
13/20 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen työpaikka aiheuttaa vaihdevuosivaivoja?

Bordelli

Vierailija
14/20 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, samaan törmännyt. Meillä laaja sopimus, niin silti lääkäri oli todennut, että ei kuulu. Toinen lääkäri oli sitten heti todennut, että kyllä kuuluu, sehän on keskeista työhyvinvoinnin, jaksamisen ja muun kannalta. 

Minut työterveyslääkäri pisti gynekologille työterveyden piikkiin. Meillä sopimukseen kuuluu erikoislääkärit työterveyslääkärin lähetteellä. Tosin myös yleislääkäri voi määrätä hormonikorvaushoidon, ei siihen erikoislääkäriä tarvita. Oli työnantajalta halpa satsaus, koska muuten olisi työkyky mennyt unettomuuden vuoksi.

Vierailija
15/20 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hornonikorvaushoito?? 

Vierailija
16/20 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne näillä naisilla mitään ongelmaa ole. Kunhan päissään kitisevät täällä.

Menkää hoitoon kun teillä on rahaa.

Vierailija
17/20 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minut työterveyslääkäri pisti gynekologille työterveyden piikkiin. Meillä sopimukseen kuuluu erikoislääkärit työterveyslääkärin lähetteellä. Tosin myös yleislääkäri voi määrätä hormonikorvaushoidon, ei siihen erikoislääkäriä tarvita. Oli työnantajalta halpa satsaus, koska muuten olisi työkyky mennyt unettomuuden vuoksi.

Meillä sama. 

Vierailija
18/20 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama, terveysasemaltakaan ei apuja tule. Ei auta vaikka menen työterveyteen, et mulla polviin ja nilkkoihin sattuu, yksi oire vaihdevuosista. Saisin varmana vaan buranaa tai kehotetaan laihduttamaan ( olen L kokoa). Saikku taitaa olla ainut vaihtoehto seuraavat 10 vuotta sillon kun siltä tuntuu. Yksityiseen ei ole varaa. Mulla yhtäkkiä alkoi viime työvuorossa sattumaan nilkkaan niin et linkutin. Hauskaa se, että työskentelen lääkäreiden keskellä, en vaivaa heitäkään. Ei heillä kiinnosta yksi siivooja. Sydän muljuu rinnassa,huimaa,en nuku, sumeat aivot, hiki, kaikki. Mä en oikeastaan jaksais mitään. Meen kohta sänkyyn ja taas alkaa sydän muljumaan,yritä siinä nukkua. Nukun pari tuntia ja herään eikä uni tule. Oikein pirteänä töihin. Kyykkyyn en pääse,polveen sattuu niin perkutisti ja pitää sekin hereillä. Fukkin kivaa!

Itsekin sahu, kyllä nykäsen lääkäriä takinhihasta jos on jotain vaivaa! Aina olen saanut neuvoja/ajan yms. Kysy rohkeasti 🙂

Vierailija
19/20 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisistä ratkutetaan joka päivä.  Ei eläkeläisnaisille ole ilmaista lääkäriä, ei flunssaan, masennukseen, gynevaivoihin. 

Mene julkisille jos puhelinvastaaja antaa ajan, se on vuosimaksu yli 60 e,  sitten jonotat erikoissairaanhoitoon ja se yli 60 e käynti.

Vierailija
20/20 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa huomioida tämä kun valitsee työnantajaa, hyvä työterveys ja kunnon sairausvakuutus ovat palkkaan tärkeä lisä ja kilpailuvaltti. Minulla on työnantajalta laajin mahdollinen työterveys ja työnantajan ottama sairauskuluvakuutus. Vaihdevuodet on minullakin, hain työterveydestä lähetteen erikoislääkärille, joka määräsi kaikki hormonaaliset tuotteet ja mammografian. Kaikki hoitui kahdessa päivässä ja vakuutus kuittasi maksut. Myös ne lääkkeet. Toistaiseksi olen käyttänyt vasta suihketta ja pillereitä, resepti on kierukkaankin, jos muutan mieltä. Jos muutan, kierukkakin on korvattava.

Oikein hyvä diili ja todellakin arvostan työnantajani panosta terveyteeni!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan