Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis täh?! Miten sairaanhoitaja voi tienata jopa 3000 mutta lähihoitaja 2000

Ekonomi
07.03.2017 |

Siis periaatteessa kyseessä on aivan sama ammatti: hoitaja. Ei lääkärintyö, vaan hoitotyö. Miten sairaanhoitajan palkka voi olla jopa yli 3000€ kuukaudessa? Suomessa julkinen talous ei voi kestää sitä, että on varaa maksaa tietyille hoitajille yli 3000. Eikö olisi reilua, jos kaikkien hoitajien palkka olisi vaikka 2300 euroa. Näin myös lähihoitajien palkat nousisivat, ja sairaanhoitajien ylisuuria palkkoja hieman laskea. Kuitenkin sama ammatti.

Kommentit (159)

Vierailija
61/159 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun peruspalkkani lähihoitajana vanhustyössä on 2100€, siihen molemmat mahdolliset kokemuslisät ja yksi henkilökohtainen lisä parisataa päälle, vuorolisiä kaksivuorotyössä 300-400€/kk, eli yhteensä 2600-2700€ normaali kuussa, toki jos joulu osuu keskelle viikkoa voi vähän enemmän ansaita.

Pienessä vanhainkodissa saa tai täytyy ihan samanlailla annostella lääkkeitä, ottaa verikokeita, katetroida, hoitaa haavoja, hoitaa lääkärin kanssa asioit jne kuin ainoa sairaanhoitaja, joka ei aina ole paikalla. Ainoa missä eroa, sairaanhoitaja joutuu täyttämään lappua ja lippua viranomaisille, hyväksyy laskuja ja muuta kuivaa paperihommaa, kirjaamaan potilastietoja sen sijaan taas joutuu ihan ite, jos on jotain tehnyt.

Pelkkää yövuoroa tekevät lähihoitajat meillä tienaavat enemmän kuin päivävuoroa tekevä sairaanhoitaja.

Vierailija
62/159 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös eläinLÄÄKÄRIN, yleisLÄÄKÄRIN ja ihotautiLÄÄKÄRIN tulee saada samaa palkkaa. Ihotautilääkäri erikoistuu sen +6v mutta samaa palkkaa täytyy olla kun ovat lääkäreitä kaikki!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/159 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun peruspalkkani lähihoitajana vanhustyössä on 2100€, siihen molemmat mahdolliset kokemuslisät ja yksi henkilökohtainen lisä parisataa päälle, vuorolisiä kaksivuorotyössä 300-400€/kk, eli yhteensä 2600-2700€ normaali kuussa, toki jos joulu osuu keskelle viikkoa voi vähän enemmän ansaita.

Pienessä vanhainkodissa saa tai täytyy ihan samanlailla annostella lääkkeitä, ottaa verikokeita, katetroida, hoitaa haavoja, hoitaa lääkärin kanssa asioit jne kuin ainoa sairaanhoitaja, joka ei aina ole paikalla. Ainoa missä eroa, sairaanhoitaja joutuu täyttämään lappua ja lippua viranomaisille, hyväksyy laskuja ja muuta kuivaa paperihommaa, kirjaamaan potilastietoja sen sijaan taas joutuu ihan ite, jos on jotain tehnyt.

Pelkkää yövuoroa tekevät lähihoitajat meillä tienaavat enemmän kuin päivävuoroa tekevä sairaanhoitaja.

Lähihoitaja ja sairaanhoitaja on silti eri asia. Täysin eri asia ja eri koulutus.

Vierailija
64/159 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen sairaanhoitajan, joka tienasi viime kuussa 3100€. Selitys sille sitten? Ette taida olla ihan perillä siitä, miten suuret palkat sairaanhoitajilla on.

Ap

Täh. Minä olen lähihoitaja ja tienasin viime kuussa 3100€.

Sisälsi toki vuorolisiä, maksuun tuli kuuden viikon lisät jotka sisältivät myös ylitöitä ja vuodenvaihteessa oli paljon pyhiä. Että tämän vuoden paras palkka, vaan ei mahdoton. Ja ihan ansaitsin palkkani siitä, että olin töissä joulun, uuden vuoden, loppiaisen, vapaapäiväni.

Vierailija
65/159 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sh voi saada jotain 3500e/kk lisillä? mutta onhan se työ helkkarin rankkaa vuorotyössä ja vastuu kamala. Norjassa on palkat kohdillaan.

Vierailija
66/159 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajana vanhuspuolella peruspalkkani oli n.2100 + lisät. Opiskelin työn ohessa sairaanhoitajaksi ja nyt työskentelen keskisuuren sairaalan päivystyksessä, peruspalkka n.2400 + lisät. Voin kertoa, että tuo muutama satanen lisää on vähintään kohdillaan, jos työnkuvaa miettii... Tosin en lukenut huippupalkan =D ammattiin rahan takia, jota tulee nyt ovista ja ikkunoista, vaan ihan muista syistä: työn vaihtelevuus, mielekkyys, haastavuus ym. Mutta olehan ap ihan mitä mieltä vaan =)

Vierailija
67/159 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lähihoitajat aina yrittävät nostaa itseään jalustalle ja samalle tasolle sairaanhoitajan kanssa? kun se vaan nyt on niin, että sairaanhoitaja on se korkeampi, lähäri voi hyvin kouluttautua sairaanhoitajaksi jos niin nyppii, hyvä pohjakoulutus on lh-tutkinto. 

Lähihoitajan työ on hyvin tärkeää mutta silti.

Vierailija
68/159 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo lähärit jaksaa....te ette ole sairaanhoitajia. Eikö tämä asia mene perille?

Vierailija
69/159 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 tonnia on kyllä erittäin kohtuullinen palkka vuorotyöstä sairaanhoitajalle.. sais olla enemmän.

Vierailija
70/159 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne on nimenomaan nämä kätilöt, sairaanhoitajat, lähihoitajat jne joiden palkkaa saa mun puolesta ainakin nostaa ihan vapaasti. Joillain vaatimattomilla aloilla on naurettavan suuret palkat samoin arvon eduskunnassa, sieltä voitas vähän ottaa rahaa tonne sote-puolen ammattilaisille.

Vierailija
71/159 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajan koulutus on kaksi kertaa pidempi lukiopohjalta, joten palkkaeron pitäisi olla kaksinkertainen. Lähärille 2000€ ja sairaanhoitajalle 4000€. Lääkäri opiskelee vielä pari vuotta pidempään ja saakin usein 6000€.

Lääkärit saavat kyllä todella paljon liikaa rahaa.

Vierailija
72/159 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitaja ja sairaanhoitaja on silti eri asia. Täysin eri asia ja eri koulutus.

No totta munassa pelkkää yövuoroa tekevä lh tienaa pelkkää päivävuoroa tekevää sh:ta paremmin... mikä vertaus tuo nyt on? Yölisät yleensä tuovat tuntuvat lisät palkkaan.

Vierailija
73/159 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En toki ole väittänyt että olisi sama koulutus, palkka vaan voi olla lähes sama, joissain paikoissa ja työssä hyvin vähän eroa, sairaanhoitaja osallistuu ihan samaan perushoitoon ja saa tehdä kaikki ikävät hommat lisäksi, tämä taas on oma mielipiteeni.

Vierailija
74/159 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostukseni sairaanhoitajia kohtaan on laskenut kuin lehmän häntä. Tuo teidän lähihoitajiin kohdistamanne halveksunta on kuvottavaa!

Vierailija
75/159 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen sairaanhoitajan, joka tienasi viime kuussa 3100€. Selitys sille sitten? Ette taida olla ihan perillä siitä, miten suuret palkat sairaanhoitajilla on.

Ap

Täh. Minä olen lähihoitaja ja tienasin viime kuussa 3100€.

Sisälsi toki vuorolisiä, maksuun tuli kuuden viikon lisät jotka sisältivät myös ylitöitä ja vuodenvaihteessa oli paljon pyhiä. Että tämän vuoden paras palkka, vaan ei mahdoton. Ja ihan ansaitsin palkkani siitä, että olin töissä joulun, uuden vuoden, loppiaisen, vapaapäiväni.

Tuo ei silti ole sinun kk palkkasi... sait peruspalkan ja 6 viikon lisät.

Vierailija
76/159 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka vei mun popparit?

Vierailija
77/159 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostukseni sairaanhoitajia kohtaan on laskenut kuin lehmän häntä. Tuo teidän lähihoitajiin kohdistamanne halveksunta on kuvottavaa!

Vai että lähihoitajia halveksutaan... valitettavasti usein lähihoitajat ovat niin tärkeitä ja täynnä itseään, että jopa lääkärit ja potilaat ovat vaan tiellä.

Vierailija
78/159 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kuvittele olevani sairaanhoitaja, eikä sairaanhoitajat koskaan ole väheksyneet minua lähihoitajana. Väheksyntää en ole koskaan saanut missään muualla kuin tällä palstalla, ilmeisesti ihmisiltä, jotka eivät yhtään tiedä mitä sairaaloissa, vanhainkodeissa, kotihoidossa tapahtuu erilaisten hoitajien toimesta.

Vierailija
79/159 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostan itse enemmän lähihoitajia. Sairaanhoitajien ylimielisyys on vastenmielistä. En pidä teitä enää juuri minään.

Vierailija
80/159 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä itse näin kätilönä sekä sairaanhoitajana sanoa että itse en osaa laittaa arvojärjestykseen näitä ammatteja. Olisin todella iloinen jos saisin hoitajakseni kokeneen lähi/perushoitajan. Homma on mielestäni enemmän kiinni ihmisen taidoista ja halusta kuin koulutuksesta.

Kyllä minä ainakin arvostan korkealle monia lähi/perushoitajia. Ihan samalla lailla kuin muissakin ammateissa. Se miten teet, ratkaisee homman.