Kuoleman jälkeen ei ole elämää!
Tuttuni putosi jäihin ja hukkui. Pintapelastajat hakivat pohjasta. Sydän oli pysähtynyt. Elvytys tuloksetonta. Vietiin helikopterilla sairaalaan, jossa saatiin elvytettyä. Kiitos kylmyydelle siitä, että pysyviä vaurioita ei jäänyt vaikka oli pitkään kuolleena. Sanoi, ettei muista koko hommasta mitään ja ettei kuoleman jälkeen ole mitään elämää. Se on aivan kuin olisi vain tajuttomana, mikä nyt onkin ihan loogista. Olen pahoillani, uskovaiset.
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
On myös niitä, jotka muistavat tuolta ajalta. On myös nykyisin tutkimuksia, jotka alustavasti viittaavat siihen, että tietoisuus ei pääty kuolemaan. (Southamptonin yliopisto, Parnia). Jotkut fysiikan teoreetikot ovat lisäksi pohtineet, että kvanttimekaniikka mahdollistaisi tietoisuuden säilymisen. Ei kannata olla noin umpimielinen ap.
Toisekseen ne, jotka uskovat kuoleman jälkeiseen elämään, eivät häviä. Jos tietoisuus sammuu, se sammuu ja that's it. Eivät koskaan tiedä olevansa väärässä. Jos taas kuoleman jälkeen on elämää, se on harmillisempaa niille, jotka eivät siihen uskoneet ja huomaavat olleensa väärässä. Uskoville win-win.
Miksi se olisi meille harmillisempaa? Siksikö koska joutuisimme helvettiin?
Oletko sinä koskaan ajatellut, että saattaisit uskoa väärään jumalaan? Harmittaisi sinuakin siinä vaiheessa.
Neuvokaa mua mitä kannattaa kysyä et voittais tuon kymmpitonnin pliis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä uskon niin niin että äärikristityt syntyvät uudelleen torakoina 😊
Miten määrittelet äärikristityt? Ei ole olemassa mitään äärikristittyjä. Sinä joko olet kristitty tai sitten et ole. Kirkkoon kuuluminen ei tarkoita, että olisit mitenkään kristitty. Usko joko on sydämessä ja elää sen mukaan tai sitten sitä ei ole. Niin minä sen määrittelen.
Harmittaa, kun ne tuomitsevat, jotka eivät ole mitenkään edes perehtyneet siihen, mitä Jeesus opetti eli miten tätä elämää pitäisi elää, jotta kaikilla olisi hyvä olla täällä pallolla jo toisiaan kunnioittaen. Uusi testamentti on se, joka on kristinuskon pohja.
Tämä oli hyvin sanottu ja sama pätee myös muslimeihin eli ei ole mitään kiihko muslimeita vaan joko muslimeita ja ei muslimeita! Tätä on monien vaikea ymmärtää!
No ei todellakaan. On aika helvetinmoinen ero luterilaisen tapakristityn ja aborttiklinikkaa pommittavan fundamentalistikristityn välillä. Aivan kuten on ihan helvetinmoinen ero tieteelliseen maailmankuvaan uskovaan kristityn ja Raamatun kirjaimelliseen tulkintaan uskovan kreatardin välillä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä te hihhulit olette sitten suloisia...
Ettäkö oikein kuolemanjälkeistä elämää, niih! :D
Hihhulit toisaalta luovat merkityksen elämälleen. Valitettavan moni ateisti on korvannut uskonnot joillakin universaaleilla ihmisoikeuksilla, luonnonsuojelulla tai vastaavalla hihhuloinnilla tunteakseen olonsa merkitykselliseksi. Sinänsä hassua, että muuten kyllä tiedeuskovaisina ymmärtävät, että heidän toimensa ovat täysin merkityksettömiä tuhnupieruja tässä universumissa. He lopulta vaan kärsivät koko maailman tuskista, ovat henkisesti loppu ja lopuksi vain tuhoavat itseään. Miltään kantilta ajateltuna heidänkään toiminnassaan ei ole mitään järkeä. Uskovaiset hihhulit sentään uskovat viimeiseen asti olevansa turvassa ja rutiinien täyttämä elämä on tuonut heille onnen.
Jos saisin valita lähtisinkö sekulaarin humanistin vai johonkin uskontoon kilahtaneen hihhulin kanssa kaljalle, niin päätös ei olisi kovinkaan vaikea; vaihtoehto olisi siis b, eli jälkimmäinen.
tonttuli kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On myös niitä, jotka muistavat tuolta ajalta. On myös nykyisin tutkimuksia, jotka alustavasti viittaavat siihen, että tietoisuus ei pääty kuolemaan. (Southamptonin yliopisto, Parnia). Jotkut fysiikan teoreetikot ovat lisäksi pohtineet, että kvanttimekaniikka mahdollistaisi tietoisuuden säilymisen. Ei kannata olla noin umpimielinen ap.
Toisekseen ne, jotka uskovat kuoleman jälkeiseen elämään, eivät häviä. Jos tietoisuus sammuu, se sammuu ja that's it. Eivät koskaan tiedä olevansa väärässä. Jos taas kuoleman jälkeen on elämää, se on harmillisempaa niille, jotka eivät siihen uskoneet ja huomaavat olleensa väärässä. Uskoville win-win.Miksi se olisi meille harmillisempaa? Siksikö koska joutuisimme helvettiin?
Oletko sinä koskaan ajatellut, että saattaisit uskoa väärään jumalaan? Harmittaisi sinuakin siinä vaiheessa.
Juuri näin. Maailmassa on kuutisen tuhatta eri uskontoa, joista jokaisen määritelmän mukaan vain se on ainoa oikea usko. Väistämättä siis joko ne kaikki puhuvat paskaa, tai on 1:6000 mahdollisuus valita oikein ja pelastua.
Vierailija kirjoitti:
Te ketkä uskotte jumalaan!
Jumalahan rakastaa kaikkia ihmisiä kuin omia lapsiaan? Niin syntisiä kuin synnittömiä?
Miten ihmeessä ihmisen kuoleman jälkeen tämä suuri, rakastava jumala, voi laittaa osan rakkaista lapsistaan niinkin kamalaan paikkaan kuin helvettiin? Voisitko sinä laittaa oman lapsesi IKUISEEN kadotukseen ja kärsimykseen kuolemansa jälkeen..?
Vähän naiivia uskoa moiseen imo.
Koska Jumala on antanut ihmiselle vapaan tahdon ja ihminen voi itse päättää uskooko vai ei. Ihminen itse teoillaan ja sanoillaan voi vaikuttaa siihen minne kuoleman jälkeen päätyy. Jumala on anteeksi antava jos vain ihminen pyytää vilpittömästi anteeksi ja ymmärtää että on tehnyt vääryyttä ja haluaa muuttua ja parantaa tapansa. Ei vanhemmatkaan jaksa aina yhä uudelleen auttaa lapsiaan ketkä tekevät samat virheet yhä uudestaan ja uudestaan ilman anteeksipyyntöä tai minkäänlaista katumusta!
Sana kirjoitti:
Eihän tuosta voi mitään päätellä, kun henkilö ei kuitenkaan kuollut, eli ylittänyt rajaa, jonka toiselta puolelta ei ole paluuta tänne. En itse anna kovin suurta painoarvoa "kuolemanrajakokemuksille", vaikka kyllähän joillekuille sellaisia saatetaan antaa. Mutta enpä tiedä...
Lisäksi Raamatun perusteella vaikuttaa tosiaan siltä, että vainajat ovat jonkinlaisessa välitilassa, kenties tiedottomassa (ainakin osa heistä), ennen Jeesuksen paluuta ja tuomion / elämän ylösnousemusta. Tai sitten kyse on jostain muusta, meille täysin tuntemattoman kaltaisesta välitilasta, jossa osa kokee rauhaa (parannukseen tullut ristin ryöväri; Luuk. 23:43) ja osa rauhattomuutta (vedenpaisumuksen aikana kuolleet vankeudessa olevat henget, joille Jeesus saarnasi tuonelassa; 1. Piet. 3:18-20).
Älkää kuitenkaan perustako uskoanne (tai uskomattomuuttanne) joihinkin kuolemanrajakokemuksiin. Jeesuksen Lasarus-kertomuksessa Abrahamkin sanoi: "Jos he eivät usko Moosesta ja profeettoja, eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi."
"Mooses ja profeetat" tarkoittavat kirjoituksia evankeliumista.
Mooses eleli (Raamatun mukaan) aika kauan ennen evankeliumeja, joten tulkintasi on suoraan vihtahousun uunista.
Kuoleman jälkeen ei ole elämää.
Jos elollisissa oleva tietoisuus olisi jokin entiteetti joka leijailisi toiseen ulottuvuuteen elintoimintojen sammuttua niin sitä olotilaa tuskin voisi kuvata termillä elämä.
Aistihavainnot ja kaikki muu olisi toisin. Se ei myöskään näkisi ympäristöään kuten ruumiista poistumis-kokemuksissa kuvataan. Nekään eivät puolla mitään tällaista vaan ovat enemmän seurausta aivojen tripistä.
Jos tällainen entiteetti olisi, mistä se tietäisi oikean hetken lähteä leijailemaan muihin maisemiin? Kliininen kuolema ei kuitenkaan olisi sama käsite kuin sen päättelemä.
Millä kaikilla eliömuodoilla tällainen olisi? Mihin se on sidottu? Hermoston rakenteeseenko?
Minä uskon sielunvaellukseen. Ainoa looginen "usko" mielestäni. Kaikki muukin elollinen on jatkuvassa kiertokulussa, miksei siis sielutkin olisi.
Vierailija kirjoitti:
googlasin
https://www.facebook.com/Orbizone-363651270663414/
Vuoden vastatuimman kysymyksen esittäjä saa 10 000 euroa (:
Mitähän kysyis...
Kysy jotain venäläisistä ja ala itse vastauksissa vängätä. Venäläiset palkkaavat porukkaa inttämään, ja vastailevat vaikka maailman tappisilmiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumalahan rakastaa kaikkia ihmisiä kuin omia lapsiaan? Niin syntisiä kuin synnittömiä?
Miten ihmeessä ihmisen kuoleman jälkeen tämä suuri, rakastava jumala, voi laittaa osan rakkaista lapsistaan niinkin kamalaan paikkaan kuin helvettiin? Voisitko sinä laittaa oman lapsesi IKUISEEN kadotukseen ja kärsimykseen kuolemansa jälkeen..?
Koska Jumala on antanut ihmiselle vapaan tahdon ja ihminen voi itse päättää uskooko vai ei. Ihminen itse teoillaan ja sanoillaan voi vaikuttaa siihen minne kuoleman jälkeen päätyy. Jumala on anteeksi antava jos vain ihminen pyytää vilpittömästi anteeksi ja ymmärtää että on tehnyt vääryyttä ja haluaa muuttua ja parantaa tapansa. Ei vanhemmatkaan jaksa aina yhä uudelleen auttaa lapsiaan ketkä tekevät samat virheet yhä uudestaan ja uudestaan ilman anteeksipyyntöä tai minkäänlaista katumusta!
Koska jumala on kaikkivaltias niin tietää hän jo ennalta ketkä päätyvät uskomaan ja ketkä eivät. Hän siis luo myös ei-uskovia ihan vaan omaa ilkeyttään jotta pääsee heittämään niitä helvettiin. Ei kiinnosta tuollainen mulkku sitten pätkänkään vertaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos elollisissa oleva tietoisuus olisi jokin entiteetti joka leijailisi toiseen ulottuvuuteen elintoimintojen sammuttua niin sitä olotilaa tuskin voisi kuvata termillä elämä.
Aistihavainnot ja kaikki muu olisi toisin. Se ei myöskään näkisi ympäristöään kuten ruumiista poistumis-kokemuksissa kuvataan. Nekään eivät puolla mitään tällaista vaan ovat enemmän seurausta aivojen tripistä.
Jos tällainen entiteetti olisi, mistä se tietäisi oikean hetken lähteä leijailemaan muihin maisemiin? Kliininen kuolema ei kuitenkaan olisi sama käsite kuin sen päättelemä.
Millä kaikilla eliömuodoilla tällainen olisi? Mihin se on sidottu? Hermoston rakenteeseenko?
Kannattaisi tutustua tutkimuksiin dualismista. Senhän tiedekin myöntää, että tietoisuus ei välttämättä ole sidottu hermostoon. Voi siis olla tietoisuutta vielä kuoleman jälkeenkin erilaisessa muodossa, kuin silloin kun tietoisuus on kytkettynä kehoon.
Vierailija kirjoitti:
Minä uskon sielunvaellukseen. Ainoa looginen "usko" mielestäni. Kaikki muukin elollinen on jatkuvassa kiertokulussa, miksei siis sielutkin olisi.
Mistä olet saanut päähäsi että jotain "sieluja" on olemassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
googlasin
Mitähän kysyis...
Kysy jotain venäläisistä ja ala itse vastauksissa vängätä. Venäläiset palkkaavat porukkaa inttämään, ja vastailevat vaikka maailman tappisilmiin.
Ei Orbizonessa voi vängätä. Sä painat kerran kyllä tai ei nappia ja se näyttää sitten vastauksen mitä mieltä muut on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi tutustua tutkimuksiin dualismista. Senhän tiedekin myöntää, että tietoisuus ei välttämättä ole sidottu hermostoon. Voi siis olla tietoisuutta vielä kuoleman jälkeenkin erilaisessa muodossa, kuin silloin kun tietoisuus on kytkettynä kehoon.
Ja mikäköhän "tiede" sellaista myöntää? Ja mihin se sitten olisi tämän "tieteen" mukaan kytköksissä?
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo nyt on naiivia perustella omaa uskoaan tai sen puuttumista yhden kahden lainatun rivin perusteella, jotka ovat mitä luultavammin kuultu muualta tai luettu jostain asian yhteydestä irrotettuna. Nuo tekstithän ovat tulkinnanvaraisia tai jotain metaforia, joita ei voi ottaa kirjaimellisesti. Ne ovat myöskin tiettyyn aikakauteen sidottuja.
Minä itse en ole uskova, mutta en minä kuitenkaan pitäisi raamattua sellaisena, että sitä tulisi ihan suoraan tulkita. Ihan tervettä läppää sieltä lopulta löytyy kun miettii vaikkapa miten hulluksi tämä maailma on menossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
googlasin
Mitähän kysyis...
Taitaa Venäjä kieltää koko apsin käytön... Ei putin halua, että kuka tahansa voi kysyä että kannattaako Putinia ja heti näkyy mitä mieltä kansa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, mitenkäs kun joutuu helvettiin ja katuu? Ei auta enää anteeksipyynnöt, siellä kärsit ja palat helvetin liekeissä. Vähän narsistisia piirteitä tuossa jumalassa. Eikö pitäisi saada jokin mahdollisuus korjata tapansa ennen kuin joutuu helvettiin? Minä ainakin rakastavana vanhempana varoitan lastani huonosta käytöksestä ennen, kuin laitan jäähylle tms. Miksi rakastava jumala ei tee näin? Siellä naureskelee vaan partaansa, että sinäpä joudut helvettiin ikuisiksi ajoiksi enkä kyllä varota mitään etukäteen!
Voisko joku selittää miten Orbizone toimii. Tahtoo kysyä ja voittaa 10000egee
Joku näköjään onki kysynyt Orbizonessa et uskotko jumalaan?
46,43% uskoo jumalaan, eli aika yksyhteenhän tuo menee kuolemanjälkeisen elämä kysymyksen kanssa.