Kuoleman jälkeen ei ole elämää!
Tuttuni putosi jäihin ja hukkui. Pintapelastajat hakivat pohjasta. Sydän oli pysähtynyt. Elvytys tuloksetonta. Vietiin helikopterilla sairaalaan, jossa saatiin elvytettyä. Kiitos kylmyydelle siitä, että pysyviä vaurioita ei jäänyt vaikka oli pitkään kuolleena. Sanoi, ettei muista koko hommasta mitään ja ettei kuoleman jälkeen ole mitään elämää. Se on aivan kuin olisi vain tajuttomana, mikä nyt onkin ihan loogista. Olen pahoillani, uskovaiset.
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä uskon niin niin että äärikristityt syntyvät uudelleen torakoina 😊
Miten määrittelet äärikristityt? Ei ole olemassa mitään äärikristittyjä. Sinä joko olet kristitty tai sitten et ole. Kirkkoon kuuluminen ei tarkoita, että olisit mitenkään kristitty. Usko joko on sydämessä ja elää sen mukaan tai sitten sitä ei ole. Niin minä sen määrittelen.
Harmittaa, kun ne tuomitsevat, jotka eivät ole mitenkään edes perehtyneet siihen, mitä Jeesus opetti eli miten tätä elämää pitäisi elää, jotta kaikilla olisi hyvä olla täällä pallolla jo toisiaan kunnioittaen. Uusi testamentti on se, joka on kristinuskon pohja.
Tämä oli hyvin sanottu ja sama pätee myös muslimeihin eli ei ole mitään kiihko muslimeita vaan joko muslimeita ja ei muslimeita! Tätä on monien vaikea ymmärtää!
Sehän on tyhmää väittää, että kiihkoisasti koraaniaan tulkitseva muslimi ei olisi muslimi. Väite on itse asiassa melko turha, eikä se auta siihen tosiasiaan, että Euroopassakin toimivat moskeijat ovat paikkoja, joissa moni radikalisoituu. Väite on yksinkertaisesti paikkaansapitämättömyydessäänkin todella huono.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä uskon sielunvaellukseen. Ainoa looginen "usko" mielestäni. Kaikki muukin elollinen on jatkuvassa kiertokulussa, miksei siis sielutkin olisi.
Mistä olet saanut päähäsi että jotain "sieluja" on olemassa?
Niin mitä sielulla käsitetään? Mutta olkoon vaikka "kielu", niin se on se joka meistä tekee juuri sen ihmisen, joita me ollaan. Muuten oltais robotteja. t: ohis
Vierailija kirjoitti:
Maksaako orbizone lataaminen?
Ilmainen appi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä uskon sielunvaellukseen. Ainoa looginen "usko" mielestäni. Kaikki muukin elollinen on jatkuvassa kiertokulussa, miksei siis sielutkin olisi.
No esim. nuo ruumiistapoistumistapaukset ja kuolemakokemukset antavat viitteitä siitä.
Jos tällä palstalla joku kysyy että uskooko Jumalaan gallupin ni heti poistuu täältä koko galluppi. Orbizonessa ei poistu.
Jospa Jeesuksen sanat toiselle ristillä olevalle roistolle on käännetty väärin. Pelkkä kaksoispilkun paikan vaihto vanhassa käännöksessä riittää:
"Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."
Tai: "Totisesti minä sanon sinulle tänä päivänä: pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mitä sielulla käsitetään? Mutta olkoon vaikka "kielu", niin se on se joka meistä tekee juuri sen ihmisen, joita me ollaan. Muuten oltais robotteja. t: ohis
Aivomme tekevät meistä sen mitä me olemme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No esim. nuo ruumiistapoistumistapaukset ja kuolemakokemukset antavat viitteitä siitä.
No eipä juuri, sillä hapenpuutteen aiheuttamat hallusinaatiot on tutkitusti paljon realistisempi selitys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, kukaan ei ole väittänyt etteikö se sielu voisi olla aivoissakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä juuri, sillä hapenpuutteen aiheuttamat hallusinaatiot on tutkitusti paljon realistisempi selitys.
Entäs, kun ruumiistapoistumiskokemus on tapahtunut ihan täysissä ruumiin voimissa, eikä mistään hapenpuutteesta ole kyse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, kukaan ei ole väittänyt etteikö se sielu voisi olla aivoissakin.
Ensin pitäisi pystyä uskottavasti väittämään että tuollainen "sielu" on ylipäätään olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs, kun ruumiistapoistumiskokemus on tapahtunut ihan täysissä ruumiin voimissa, eikä mistään hapenpuutteesta ole kyse?
No eihän hapenpuute tietenkään ole ainoa hallusinaatioita aiheuttava asia.
Vierailija kirjoitti:
Maksaako orbizone lataaminen?
...kysyy hätääntynyt teini.
Eipä sillä, nuorempana näitä tämänkaltaisia kysymyksiä tuli joskus jopa mietittyä.
Nykyään ymmärtää, että kuolemanjälkeisyys on sitten sen ajan murhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te ketkä uskotte jumalaan!
Jumalahan rakastaa kaikkia ihmisiä kuin omia lapsiaan? Niin syntisiä kuin synnittömiä?
Miten ihmeessä ihmisen kuoleman jälkeen tämä suuri, rakastava jumala, voi laittaa osan rakkaista lapsistaan niinkin kamalaan paikkaan kuin helvettiin? Voisitko sinä laittaa oman lapsesi IKUISEEN kadotukseen ja kärsimykseen kuolemansa jälkeen..?
Vähän naiivia uskoa moiseen imo.
Koska Jumala on antanut ihmiselle vapaan tahdon ja ihminen voi itse päättää uskooko vai ei. Ihminen itse teoillaan ja sanoillaan voi vaikuttaa siihen minne kuoleman jälkeen päätyy. Jumala on anteeksi antava jos vain ihminen pyytää vilpittömästi anteeksi ja ymmärtää että on tehnyt vääryyttä ja haluaa muuttua ja parantaa tapansa. Ei vanhemmatkaan jaksa aina yhä uudelleen auttaa lapsiaan ketkä tekevät samat virheet yhä uudestaan ja uudestaan ilman anteeksipyyntöä tai minkäänlaista katumusta!
No, mitenkäs kun joutuu helvettiin ja katuu? Ei auta enää anteeksipyynnöt, siellä kärsit ja palat helvetin liekeissä. Vähän narsistisia piirteitä tuossa jumalassa. Eikö pitäisi saada jokin mahdollisuus korjata tapansa ennen kuin joutuu helvettiin? Minä ainakin rakastavana vanhempana varoitan lastani huonosta käytöksestä ennen, kuin laitan jäähylle tms. Miksi rakastava jumala ei tee näin? Siellä naureskelee vaan partaansa, että sinäpä joudut helvettiin ikuisiksi ajoiksi enkä kyllä varota mitään etukäteen!
Eikös se ole täällä maan päälläkin hieman myöhäistä katua rikostaan siinä vaiheessa kun jää kiinni? Sitä aika kovaa lällätellään, että "jahah, nyt se sitten itkee ja on pahoillaan vain siksi, että jäi kiinni". Sitten on vähän hassua kiukutella ja sanoa jumalassa olevan narsistisia piirteitä. Siis mitä jos nyt sellainen jumala olisikin, niin jos tarun mukaan se on luonut ihmisen omaksi kuvakseen, ole aika narsistinen? Jos hän on olisikin luonut ihmiset, niin kai sillä olis vähän niinku valta päättää miten niiden tulisi elää? Ja jumala tosin on varoittanut ja antanut sanansa ja niiden jäljille pääsis varmaan sitten lukemalla vaikka raamattua, jossa takuuvarmasti varoitetaan mitä sinun tulisi vältää omassa elämässäsi. Luoja rankaisee niitä, jotka hänet hylkäävät :P
Vierailija kirjoitti:
Jospa Jeesuksen sanat toiselle ristillä olevalle roistolle on käännetty väärin. Pelkkä kaksoispilkun paikan vaihto vanhassa käännöksessä riittää:
"Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."
Tai: "Totisesti minä sanon sinulle tänä päivänä: pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."
Et voi oikein verrata suomen ja kreikan käännöstä tuolla tavoin. Siinä kreikassa voi olla joku kieliopillinen erikoisuus, joka estää tuollaisen pelaamisen. En tosin tiedä tässä tapauksessa. Kokemusta on vain latinan kääntämisestä.
Gyä Näi O kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te ketkä uskotte jumalaan!
Jumalahan rakastaa kaikkia ihmisiä kuin omia lapsiaan? Niin syntisiä kuin synnittömiä?
Miten ihmeessä ihmisen kuoleman jälkeen tämä suuri, rakastava jumala, voi laittaa osan rakkaista lapsistaan niinkin kamalaan paikkaan kuin helvettiin? Voisitko sinä laittaa oman lapsesi IKUISEEN kadotukseen ja kärsimykseen kuolemansa jälkeen..?
Vähän naiivia uskoa moiseen imo.
Koska Jumala on antanut ihmiselle vapaan tahdon ja ihminen voi itse päättää uskooko vai ei. Ihminen itse teoillaan ja sanoillaan voi vaikuttaa siihen minne kuoleman jälkeen päätyy. Jumala on anteeksi antava jos vain ihminen pyytää vilpittömästi anteeksi ja ymmärtää että on tehnyt vääryyttä ja haluaa muuttua ja parantaa tapansa. Ei vanhemmatkaan jaksa aina yhä uudelleen auttaa lapsiaan ketkä tekevät samat virheet yhä uudestaan ja uudestaan ilman anteeksipyyntöä tai minkäänlaista katumusta!
No, mitenkäs kun joutuu helvettiin ja katuu? Ei auta enää anteeksipyynnöt, siellä kärsit ja palat helvetin liekeissä. Vähän narsistisia piirteitä tuossa jumalassa. Eikö pitäisi saada jokin mahdollisuus korjata tapansa ennen kuin joutuu helvettiin? Minä ainakin rakastavana vanhempana varoitan lastani huonosta käytöksestä ennen, kuin laitan jäähylle tms. Miksi rakastava jumala ei tee näin? Siellä naureskelee vaan partaansa, että sinäpä joudut helvettiin ikuisiksi ajoiksi enkä kyllä varota mitään etukäteen!
Eikös se ole täällä maan päälläkin hieman myöhäistä katua rikostaan siinä vaiheessa kun jää kiinni? Sitä aika kovaa lällätellään, että "jahah, nyt se sitten itkee ja on pahoillaan vain siksi, että jäi kiinni". Sitten on vähän hassua kiukutella ja sanoa jumalassa olevan narsistisia piirteitä. Siis mitä jos nyt sellainen jumala olisikin, niin jos tarun mukaan se on luonut ihmisen omaksi kuvakseen, ole aika narsistinen? Jos hän on olisikin luonut ihmiset, niin kai sillä olis vähän niinku valta päättää miten niiden tulisi elää? Ja jumala tosin on varoittanut ja antanut sanansa ja niiden jäljille pääsis varmaan sitten lukemalla vaikka raamattua, jossa takuuvarmasti varoitetaan mitä sinun tulisi vältää omassa elämässäsi. Luoja rankaisee niitä, jotka hänet hylkäävät :P
Aika mäntti jumala joka luo ihmisiä jotka eivät käyttäydy kuten hän haluaa ja sitten vielä kiukuttelee siitä. Olisi luonut sellaisia ihmisiä jotka tottelevat, kaikkivaltias kun kerran on olevinaansa.
Kannattaako Ornizonessa kysyä enkuksi vaiko suomeksi et sais kybätonnim rahaa
Vierailija kirjoitti:
Aika mäntti jumala joka luo ihmisiä jotka eivät käyttäydy kuten hän haluaa ja sitten vielä kiukuttelee siitä. Olisi luonut sellaisia ihmisiä jotka tottelevat, kaikkivaltias kun kerran on olevinaansa.
Tuo on yksi kristinuskon pahimmista ongelmista. Miksi Jumala ei luonut sellaista ihmistä, joka toimii kuten pitääkin? Ja miksi Jumalan piti luoda synti ja helvetti? Ihan hourupäiseltä kuulostaa koko homma.
Öö? Tutustu siihen dualismiin..sitä ei tosiaan tiedetä, mihin tietoisuus on kytköksissä vai onko mihinkään.
Aiheesta järjestetään ihan luentojakin yliopistoilla, kannattaa käydä kuuntelemassa jos aihe kiinnostaa.