Kuoleman jälkeen ei ole elämää!
Tuttuni putosi jäihin ja hukkui. Pintapelastajat hakivat pohjasta. Sydän oli pysähtynyt. Elvytys tuloksetonta. Vietiin helikopterilla sairaalaan, jossa saatiin elvytettyä. Kiitos kylmyydelle siitä, että pysyviä vaurioita ei jäänyt vaikka oli pitkään kuolleena. Sanoi, ettei muista koko hommasta mitään ja ettei kuoleman jälkeen ole mitään elämää. Se on aivan kuin olisi vain tajuttomana, mikä nyt onkin ihan loogista. Olen pahoillani, uskovaiset.
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Siinähän sulla on ilmielävä esimerkki, et on kuoleman jälkeistä elämää, jos kaveris kerran jo kuoli ja sit heräs taas henkiin. Sillä on nyt kuoleman jälkeinen elämä menossa.
Kyllä, kaikki elämä tosiaan on täällä maan päällä.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä niin sööttiä kuinka aikuiset ihmiset pelkäävät kuolemista. Mitä sitten, jos kuoleman jälkeen ei ole elämää? Tajuttomana ollessa ei haittaa. Eivät eläimetkään mieti tällaisia ja käy jossain temppelissä rukoilemassa sunnuntaisin.
Ja raamatun mukaan eläimillä ei ole sielua, mikä on ihan perseestä. Vain yliolento ihmisellä on sielu. Kiltti koira ei pääse paratiisiin, mulkero ihminen voi kylläkin.
Mä uskon siihen, että jokaisesta ihmisestä jää energia elämään kuoleman jälkeen.
Eihän tuosta voi mitään päätellä, kun henkilö ei kuitenkaan kuollut, eli ylittänyt rajaa, jonka toiselta puolelta ei ole paluuta tänne. En itse anna kovin suurta painoarvoa "kuolemanrajakokemuksille", vaikka kyllähän joillekuille sellaisia saatetaan antaa. Mutta enpä tiedä...
Lisäksi Raamatun perusteella vaikuttaa tosiaan siltä, että vainajat ovat jonkinlaisessa välitilassa, kenties tiedottomassa (ainakin osa heistä), ennen Jeesuksen paluuta ja tuomion / elämän ylösnousemusta. Tai sitten kyse on jostain muusta, meille täysin tuntemattoman kaltaisesta välitilasta, jossa osa kokee rauhaa (parannukseen tullut ristin ryöväri; Luuk. 23:43) ja osa rauhattomuutta (vedenpaisumuksen aikana kuolleet vankeudessa olevat henget, joille Jeesus saarnasi tuonelassa; 1. Piet. 3:18-20).
Älkää kuitenkaan perustako uskoanne (tai uskomattomuuttanne) joihinkin kuolemanrajakokemuksiin. Jeesuksen Lasarus-kertomuksessa Abrahamkin sanoi: "Jos he eivät usko Moosesta ja profeettoja, eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi."
"Mooses ja profeetat" tarkoittavat kirjoituksia evankeliumista.
Vierailija kirjoitti:
Mä uskon siihen, että jokaisesta ihmisestä jää energia elämään kuoleman jälkeen.
Tää energia on tän päivän romanttinen hömppä käsite. Mitä energiaa, voitko selittää? Kummitukset on kanssa sitä fantsua energiaa.
anarkiaa! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää energia on tän päivän romanttinen hömppä käsite. Mitä energiaa, voitko selittää? Kummitukset on kanssa sitä fantsua energiaa.
Ehkäpä sinun kannattaa kipaista kirjastosta fysiikan perusteista kertova oppikirja...
Ette selkeesti ole katsellus joskus Faktalta tullutta sarjaa Takaisin elämään?
Vierailija kirjoitti:
anarkiaa! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä sinun kannattaa kipaista kirjastosta fysiikan perusteista kertova oppikirja...
Ei, kyllä se on tuota new age -sontaa suoltavien hörhöjen kenen tulisi kerrata ne fysiikan alkeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
anarkiaa! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, kyllä se on tuota new age -sontaa suoltavien hörhöjen kenen tulisi kerrata ne fysiikan alkeet.
Perustelitko vielä väitteesi? Siis muulla kuin lapsellisella nimittelyllä.
Energiahan ei katoa, vaan muuttaa muotoaan. Tämä opetetaan yleensä jo ensimmäisillä fysiikan oppitunneilla.
anarkiaa! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minuakin kiinnostaa tuo energian käsite new age -uskonnoissa. Energiaan viitataan new agessä tieteellisenä käsitteenä, jota "tieteessä vain ei ole ymmärretty kokonaisuudessaan". New age -ihmisten puheissa vilahtelee fysiikan termejä ja tiedemiesten nimiä (mm. Einstein, Michio Kaku, Carl Sagan). New agen mukaan "kaikki on energiaa".
Jos kerran näin on, niin silloinhan new age on materialistinen uskonto!
Energiahan on materiaa, protonien ja elektronien liikettä atomin ytimen ympärillä (tai jotain sinnepäin, en jaksa tarkistaa...).
Vierailija kirjoitti:
Uskon tuonpuoleiseen olemiseen, koska tiedän, että ns. kummituksia on olemassa. Meidän perheelle kummitukset ovat paljastaneet itsensä monet kerrat. Olenkin ajatellut, että he haluavat siten tavallaan tiedottaa perhettämme siitä, että kaikki ei pääty kuolemaan.
Kummitukset ei oo mitään kuolleita täällä aikaisemmin eläneitä sielukas vaan ihan Jumalan luomia olentoja kuten enkelit ja ihmisetkin.
anarkiaa! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä voitko sinä selittää, mitä se energia on? Asia ei ole niin yksinkertainen mitä kuvittelet. Leikitään vaikka että poltamme puuklapin. Raapaisen tulitikun, johon "energia" saa aikaan liekin, liekki sytyttää puuklapin, puuklapi palaa, ja tästä syntyy "energiaa" . Häviääkö tuo klapin palaessa syntyvä energia mielestäsi johonkin puff katoaa vain? Ei, se ei häviä mihinkään, vaan siirtyy mm. lämpöenergiana eteenpäin.
En usko jumalaan, jeesuskseen, enkä mihinkään hömppään. Minulla ei ole mitään yliluonnollisia kokemuksia, mutta mielestäni "energia" ei mitenkään häviä, vaan siirtyy aina johonkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
anarkiaa! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustelitko vielä väitteesi? Siis muulla kuin lapsellisella nimittelyllä.
Energiahan ei katoa, vaan muuttaa muotoaan. Tämä opetetaan yleensä jo ensimmäisillä fysiikan oppitunneilla.
No ei oikeastaan edes muuta muotoaan ihmisen tapauksessa. Ruumis luovuttaa varastoidun lämpönsä ympäristöön muutaman tunnin kuluessa ja siinäpä se sitten oikeastaan onkin. Maatumisprosessissa vapautuu sitten vielä hieman energiaa kudosten hajotessa hajottajabakteerien toimesta, mutta se on jo ihan eri prosessi.
Just katoin orbizone appsista että mitä mieltä ihmiset on että onko kuoleman jälkeistä elämää ja sen mukaan
"is there life after death?" kysymykseen on vastannut YES 40%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä uskon niin niin että äärikristityt syntyvät uudelleen torakoina 😊
Miten määrittelet äärikristityt? Ei ole olemassa mitään äärikristittyjä. Sinä joko olet kristitty tai sitten et ole. Kirkkoon kuuluminen ei tarkoita, että olisit mitenkään kristitty. Usko joko on sydämessä ja elää sen mukaan tai sitten sitä ei ole. Niin minä sen määrittelen.
Harmittaa, kun ne tuomitsevat, jotka eivät ole mitenkään edes perehtyneet siihen, mitä Jeesus opetti eli miten tätä elämää pitäisi elää, jotta kaikilla olisi hyvä olla täällä pallolla jo toisiaan kunnioittaen. Uusi testamentti on se, joka on kristinuskon pohja.
Tämä oli hyvin sanottu ja sama pätee myös muslimeihin eli ei ole mitään kiihko muslimeita vaan joko muslimeita ja ei muslimeita! Tätä on monien vaikea ymmärtää!
Orbizonessa voi kysyä muiden mielipidettä anonyymisti. Englanniksi kysymällä voi kysyä koko maailmalta
googlasin
https://www.facebook.com/Orbizone-363651270663414/
Vuoden vastatuimman kysymyksen esittäjä saa 10 000 euroa (:
Mitähän kysyis...
Te ketkä uskotte jumalaan!
Jumalahan rakastaa kaikkia ihmisiä kuin omia lapsiaan? Niin syntisiä kuin synnittömiä?
Miten ihmeessä ihmisen kuoleman jälkeen tämä suuri, rakastava jumala, voi laittaa osan rakkaista lapsistaan niinkin kamalaan paikkaan kuin helvettiin? Voisitko sinä laittaa oman lapsesi IKUISEEN kadotukseen ja kärsimykseen kuolemansa jälkeen..?
Vähän naiivia uskoa moiseen imo.
Tiedätkö mitä elvyttäminen tarkoittaa? Se EI tarkoita sitä, että elävä vain yritetään saada heräämään unesta.